Skocz do zawartości

Ciągłe zasilanie kamerki w aucie


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Jaruga napisał:

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Poczytaj w instrukcji auta nt możliwości zmiany zasilania gniazda, z permanentnego na "po zapłonie". Pewnie takowa jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaruga napisał:

No mogę, ale nie chcę pamiętać o jej włączaniu.

W lacetonie kamera startowała po przekręceniu kluczyka.

Ale chyba faktycznie jakiś włącznik zrobię...

wtyczkę z gniazda zapalniczki wyciągam i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, r1sender napisał:

wtyczkę z gniazda zapalniczki wyciągam i jest ok

No ja nie wyciągałem dzisiaj i zastanawiam się czy nie iść jej odłączyć ale strasznie mi się nie chce ;)

Kamerka z wyłączonym wyświetlaczem chyba nie rozładuje mi akumulatora w 16 godzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

No ja nie wyciągałem dzisiaj i zastanawiam się czy nie iść jej odłączyć ale strasznie mi się nie chce ;)

Kamerka z wyłączonym wyświetlaczem chyba nie rozładuje mi akumulatora w 16 godzin?

gdzie tam, kiedyś tydzień tak stał samochód i bez problemów odpalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Jaruga napisał:

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Nigdy nie wyłącza się, u mnie w Nissanie po 20min jest zasilanie off :nie_wiem: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bartekm napisał:

Nigdy nie wyłącza się, u mnie w Nissanie po 20min jest zasilanie off :nie_wiem: ?

 

Sprawdzę rano, aczkolwiek google twierdzi że gniazda 12V w rapidzie są bez żadnych przekaźników - jest tylko bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaruga napisał:

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Po jakimś czasie samochód nie odłącza tych gniazd? Może da się je przekonfigurować za pomocą jakiegoś programu+kabla? 

W Fordzie Mondeo zasilanie gniazd niby zostaje, ale jest timeout ustawiony domyślnie na 6h - po tym czasie wszystko gaśnie. Ta wartość można sobie dodatkowo ustawić na prawie dowolną wartość w sekundach za pomocą programu serwisowego lub zostawić zawsze włączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w jakichś starych Fordach można było przekonfigurowac bezpiecznikem zasilanie gniazda, więc raczej w Skodzie niczego takiego nie znajdziesz. Można dołożyć przekaźnik sterujący zasilaniem gniazda, ale w aucie na gwarancji to kiepski pomysł. Tak czy siak ja balbym się zostawiać cokolwiek chińskiego włączonego w aucie bez mojej obecności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał zasilania po zapłonie i podpiął się na stałe gdzieś pod tunelem czy przy bezpiecznikach (zależy gdzie są). Gniazdo zostawił se wolne na coś innego.

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jak sam nie ogarniesz to napiszę Ci, że u nas 70zl kolesie od elektroniki/car audio biorą.

Aaaaaa gwarancja Ci w tym przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu przerabia kamerki żeby działaly non- stop,  a Ty chcesz iść na przekór ;)

Taka kamerka ma tak niski pobór, że jak nie planujesz auta na miesiąc zostawiac to spokojnie zostaw to w spokoju. a masz nadzór nad tym co sie dzieje koło auta w nocy (bateryjka w kamerce starcza może na minutę na mrozach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jaruga napisał:

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Podłącz do USB radia, kamera działa z radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vadero napisał:

 

Taka kamerka ma tak niski pobór, że jak nie planujesz auta na miesiąc zostawiac to spokojnie zostaw to w spokoju. a masz nadzór nad tym co sie dzieje koło auta w nocy (bateryjka w kamerce starcza może na minutę na mrozach)

 

Ale autorowi może chodzić nie tyle o pobór prądu, ale bezpieczeństwo ładowania tanich ogniw LiPO bez nadzoru.

Nawiązuję do spuchniętych telefonów.

Jeżeli ogniwo ulegnie rozszczelnieniu i lit zobaczy się z wilgocią...

 

Nie są to częste przypadki w samochodach, ale no na forach pojazdów RC problem jest znaczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rostex napisał:

Wtedy może być taka sytuacja, że kamera przejdzie w tryb pamięci masowej i nici z nagrywania 😊

 

Są kable USB dwużyłowe, bez żył sygnałowych, tylko do zasilania. Takim niech podłączy i w żaden tryb  pamięci masowej nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Jaruga napisał:

Przejmować się tym w ogóle?

 

A może by tak kupić zestaw do stałego zasilania, schować przewód na podszybiu, w słupku i wpiąć go w bezpieczniki, żeby całość nie dyndała jak w hinduskiej taksówce?

Wówczas - według uznania - wsadzisz sobie w dziurkę która ma zasilanie stałe, lub tylko przy włączonym zapłonie. Zestawy są wyposażone w miernik i w momencie kiedy napięcie akumulatora spadnie poniżej bodajże 12V, kamera się rozłączy.

Rozwiązanie o tyle fajne, że bezobsługowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, camel00 napisał:

 w momencie kiedy napięcie akumulatora spadnie poniżej bodajże 12V, kamera się rozłączy. 

 

Dobrze, że dałeś to bodajże, przy < 12V to akumulator jest już solidnie rozładowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2019 o 22:29, Jaruga napisał:

 

Sprawdzę rano, aczkolwiek google twierdzi że gniazda 12V w rapidzie są bez żadnych przekaźników - jest tylko bezpiecznik.

Z tego co pamiętam to tak jest.

U siebie (też Rapid) mam zasilanie pociągnięte ze skrzynki bezpieczników "na podszybie" (wpiąłem sie w jakiś obwód, który ma +12 po stacyjce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2019 o 21:25, Jaruga napisał:

Po kilku miesiącach przerzuciłem kamerkę ze starego auta do nowego.

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

I zastanawiam się czy to jest bezpieczne.

Czy ktoś z was ma coś takiego?

Przejmować się tym w ogóle?

Lepiej wyłączać. Kilka lat temu kupiłem na allegro rozdzielacz do gniazda zapalniczki z włącznikami dla każdego gniazda. Robi się "klik" i kamerka włączona tudzież wyłączona. Nie wyobrażam sobie ciągłego wciskania i wyjmowania wtyczki do/z gniazda zasilania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2019 o 21:25, Jaruga napisał:

 

I okazało się że w nowym gniazdo 12V jest zasilane także przy wyłączonym zapłonie i kamerka działa non stop.

 

 

 

Mam to sam w skodzie.

Podłączyłem zasilanie kamerki do lampki oświetlającej wnętrze.

Po zamknięciu auta lampka gaśnie i wyłącza się kamerka. Włączenie z automatu po otwarciu centralnego zamka wraz z zapaleniem lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 51cent napisał:

 

 

Mam to sam w skodzie.

Podłączyłem zasilanie kamerki do lampki oświetlającej wnętrze.

Po zamknięciu auta lampka gaśnie i wyłącza się kamerka. Włączenie z automatu po otwarciu centralnego zamka wraz z zapaleniem lampki.

A lampka oświetlająca wnętrze działa podczas jazdy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do auta bez gwarancji jest kilka sposób. W aucie na gwarancji nie odwazylbym się wpinac gniazd w instalację oświetlenia, prucia instalacji itd. Zepsuje się w trasie, trafi na lawecie do ASO i mokre cztery litery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2019 o 21:34, kenickie napisał:

Poczytaj w instrukcji auta nt możliwości zmiany zasilania gniazda, z permanentnego na "po zapłonie". Pewnie takowa jest.

 

Nie pamiętam w jakim samochodzie ale była taka opcja, że po wyjęciu popielniczki z instalacji wyciągało się tylko jakąś zworkę czy przepinało kostkę w wiązce instalacji i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2019 o 20:24, 51cent napisał:

 

 

Mam to sam w skodzie.

Podłączyłem zasilanie kamerki do lampki oświetlającej wnętrze.

Po zamknięciu auta lampka gaśnie i wyłącza się kamerka. Włączenie z automatu po otwarciu centralnego zamka wraz z zapaleniem lampki.

W Astrze H też jest stale zasilanie w gnieździe zapalniczki. Ja się podpiąłem pod wiązkę przy lampce oswiwtlenia kabiny. Jest tam jeden przewód w którym się pojawia napięcie po otwarciu centralnego zamka i zanika po ok 10min po zamknięciu centralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lukass186 napisał:

W Astrze H też jest stale zasilanie w gnieździe zapalniczki. Ja się podpiąłem pod wiązkę przy lampce oswiwtlenia kabiny. Jest tam jeden przewód w którym się pojawia napięcie po otwarciu centralnego zamka i zanika po ok 10min po zamknięciu centralnego.

W Astrze H można zrobić taki numer, że kupujesz zwykły przekaźnik 12V, cewkę podłączasz pod przewód biegnący do żarówki oświetlającej gniazdo a przewody robocze gniazda przez styki przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.