Skocz do zawartości

Dodatkowy wyłącznik klimatyzacji


Kraviec

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam rozwiązania na dodatkowy wyłącznik klimatyzacji. Coraz więcej samochodów ma bardzo denerwujące samoistne włączanie klimatyzacji przy ustawieniach na szybę.

U mnie np. jak zostawię auto na noc z ustawieniem kierunku nawiewu szyba/nogi to rano odpalam i jadę bez klimy. Ale jak zgaszę auto i odpalę niedługo ponownie to klimatyzacja włącza się samoczynnie i co gorsza nie sygnalizuje tego na panelu i na wyświetlaczu. Denerwujące bardzo, bo jak się sama włączy w wilgotny dzień i ją po jakimś czasie wyłączę ją przez podwójne wciśnięcie AC to w 5 sekund mam zaparowane wszystkie szyby. Siostra w Clio IV ma podobny problem, o ile w Clio klima manual i na 90% da się odciąć jeden kabelek w panelu, który za to odpowiada to u mnie przy automatycznej nie do przeskoczenia. Wymyśliłem, że można zrobić oddzielny wyłącznik sprężarki klimatyzacji i podpiąć go pod przekaźnik właśnie od sprężarki. Jak myślicie dobrze kombinuję i zda to egzamin? Chyba z tego powodu błędem żadnym nie powinno sypać, bo kompresor zwyczajnie nie ruszy, tak samo jak w przypadku niskiego ciśnienia czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kraviec napisał:

Cześć,

Szukam rozwiązania na dodatkowy wyłącznik klimatyzacji. Coraz więcej samochodów ma bardzo denerwujące samoistne włączanie klimatyzacji przy ustawieniach na szybę.

U mnie np. jak zostawię auto na noc z ustawieniem kierunku nawiewu szyba/nogi to rano odpalam i jadę bez klimy. Ale jak zgaszę auto i odpalę niedługo ponownie to klimatyzacja włącza się samoczynnie i co gorsza nie sygnalizuje tego na panelu i na wyświetlaczu. Denerwujące bardzo, bo jak się sama włączy w wilgotny dzień i ją po jakimś czasie wyłączę ją przez podwójne wciśnięcie AC to w 5 sekund mam zaparowane wszystkie szyby. Siostra w Clio IV ma podobny problem, o ile w Clio klima manual i na 90% da się odciąć jeden kabelek w panelu, który za to odpowiada to u mnie przy automatycznej nie do przeskoczenia. Wymyśliłem, że można zrobić oddzielny wyłącznik sprężarki klimatyzacji i podpiąć go pod przekaźnik właśnie od sprężarki. Jak myślicie dobrze kombinuję i zda to egzamin? Chyba z tego powodu błędem żadnym nie powinno sypać, bo kompresor zwyczajnie nie ruszy, tak samo jak w przypadku niskiego ciśnienia czynnika.

 

A w czym Ci to przeszkadza, ze klima sobie chodzi w tle?

U mnie w Oplu jest dokładnie tak samo i nie zwracam na to w ogole uwagi...

IMHO takie kombinacje przy climatronicu raczej dobrze się nie skoncza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie czuć spadek mocy i nie mam ochoty jej używać wtedy kiedy nie jest mi potrzebna.

Słychać dźwięk wentylatora, a temperatura płynu robi się kilka stopni mniejsza podczas zimnych dni (silnik na autostradzie nie osiąga odpowiedniej temp., termostat sprawny).

I tak jak napisałem w wilgotne lub deszczowe dni jak się włączy to już trzeba na niej jeździć żeby nie zaparować.

Edytowane przez Kraviec
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kraviec napisał:

Zdecydowanie czuć spadek mocy i nie mam ochoty jej używać wtedy kiedy nie jest mi potrzebna.

Słychać dźwięk wentylatora, a temperatura płynu robi się kilka stopni mniejsza podczas zimnych dni (silnik na autostradzie nie osiąga odpowiedniej temp., termostat sprawny).

I tak jak napisałem w wilgotne lub deszczowe dni jak się włączy to już trzeba na niej jeździć żeby nie zaparować.

 

Co to za auto?

I jaki jest związek pomiędzy klima a temperatura plynu w silniku?

IMHO cos chyba nie do końca masz sprawne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Co to za auto?

I jaki jest związek pomiędzy klima a temperatura plynu w silniku?

IMHO cos chyba nie do końca masz sprawne...

Chevrolet Epica. Związek z temp. płynu ma, bo włącza się niepotrzebnie wentylator na 1bieg po włączeniu klimatyzacji, w zasadzie dwa wentylatory kręcą na wolnym biegu co powoduje dodatkowe chłodzenie na chłodnicy.

Wszystko jest jak najbardziej sprawne i analogiczna sytuacja występuje również w innych autach. Upierdliwe też strasznie w grupie VW z silnikiem wzdłużnie i wentylatorem na wiskozie, który mega głośno hałasuje po włączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Szukam rozwiązania na dodatkowy wyłącznik klimatyzacji. Coraz więcej samochodów ma bardzo denerwujące samoistne włączanie klimatyzacji przy ustawieniach na szybę.
U mnie np. jak zostawię auto na noc z ustawieniem kierunku nawiewu szyba/nogi to rano odpalam i jadę bez klimy. Ale jak zgaszę auto i odpalę niedługo ponownie to klimatyzacja włącza się samoczynnie i co gorsza nie sygnalizuje tego na panelu i na wyświetlaczu. Denerwujące bardzo, bo jak się sama włączy w wilgotny dzień i ją po jakimś czasie wyłączę ją przez podwójne wciśnięcie AC to w 5 sekund mam zaparowane wszystkie szyby. Siostra w Clio IV ma podobny problem, o ile w Clio klima manual i na 90% da się odciąć jeden kabelek w panelu, który za to odpowiada to u mnie przy automatycznej nie do przeskoczenia. Wymyśliłem, że można zrobić oddzielny wyłącznik sprężarki klimatyzacji i podpiąć go pod przekaźnik właśnie od sprężarki. Jak myślicie dobrze kombinuję i zda to egzamin? Chyba z tego powodu błędem żadnym nie powinno sypać, bo kompresor zwyczajnie nie ruszy, tak samo jak w przypadku niskiego ciśnienia czynnika.
Może na próbę po prostu wyjmij bezpiecznik od sprężarki?

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kraviec napisał:

Związek z temp. płynu ma, bo włącza się niepotrzebnie wentylator na 1bieg po włączeniu klimatyzacji, w zasadzie dwa wentylatory kręcą na wolnym biegu co powoduje dodatkowe chłodzenie na chłodnicy.

 

Zatem ma związek z temp. płynu ale w chłodnicy, a nie w silniku i nie w nagrzewnicy, bo jest jeszcze termostat co zamyka obieg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kraviec napisał:

Chevrolet Epica. Związek z temp. płynu ma, bo włącza się niepotrzebnie wentylator na 1bieg po włączeniu klimatyzacji, w zasadzie dwa wentylatory kręcą na wolnym biegu co powoduje dodatkowe chłodzenie na chłodnicy.

ale to ma zastosowanie tylko jak jedziesz powoli nie ma należytego przepływu powietrza przez chłodnice. Na autostradzie wentylatory kręcą się od pędu powietrza i tak samo będzie bez włączonej klimy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kraviec napisał:

Chevrolet Epica. Związek z temp. płynu ma, bo włącza się niepotrzebnie wentylator na 1bieg po włączeniu klimatyzacji, w zasadzie dwa wentylatory kręcą na wolnym biegu co powoduje dodatkowe chłodzenie na chłodnicy.

Wszystko jest jak najbardziej sprawne i analogiczna sytuacja występuje również w innych autach. Upierdliwe też strasznie w grupie VW z silnikiem wzdłużnie i wentylatorem na wiskozie, który mega głośno hałasuje po włączeniu klimy.

 

Hmmm, wentylatory chlodza plyn w chłodnicy, a nie w bloku, wiec to raczej nie ma związku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kraviec napisał:

Cześć,

Szukam rozwiązania na dodatkowy wyłącznik klimatyzacji. Coraz więcej samochodów ma bardzo denerwujące samoistne włączanie klimatyzacji przy ustawieniach na szybę.

U mnie np. jak zostawię auto na noc z ustawieniem kierunku nawiewu szyba/nogi to rano odpalam i jadę bez klimy. Ale jak zgaszę auto i odpalę niedługo ponownie to klimatyzacja włącza się samoczynnie i co gorsza nie sygnalizuje tego na panelu i na wyświetlaczu. Denerwujące bardzo, bo jak się sama włączy w wilgotny dzień i ją po jakimś czasie wyłączę ją przez podwójne wciśnięcie AC to w 5 sekund mam zaparowane wszystkie szyby.

Nie wyłączać. Po to dmucha suchym, żeby szyby nie parowały. 

  • Lubię to 3
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Hmmm, wentylatory chlodza plyn w chłodnicy, a nie w bloku, wiec to raczej nie ma związku.

 

A płyn z chłodnicy to stoi w niej i przez blok nie leci? Zostawmy temperaturę, bo to kwestia raptem 3-4 stopni według ELMa. Po prostu chcę mieć pełną kontrolę nad tym kiedy chodzi klima, a kiedy nie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, marcindzieg napisał:

Spróbuj wymienić filtr kabinowy.

Filtr nie ma nic do tego, w aucie nie mam problemu z parowaniem nawet w deszcz jeżdżąc bez klimy, problem jest jak klimę wyłączę i układ wyrzuci całą wilgoć do wnętrza.

Dodam tylko, że jak sama się włączy bez żadnej sygnalizacji diodami to wystarczy przełączyć kierunek nawiewu z szyby na inny i wtedy klima się wyłączy i właśnie wyrzuca wilgoć.

Czyli żeby kontynuować pracę klimy po zmianie kierunku nawiewu to muszę ją ręcznie włączyć, bez znaczenia czy chodzi na manualu czy na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już jest, że jak klima się załączy, to trzeba jechać na klimie - szczególnie w deszcz.

Ale też w duży deszcz praktycznie nie sposób utrzymać w aucie suche szyby bez klimy.

Ale najważniejsze, to zmieniać filtr kabiny co 15 kkm i pilnować, by był drożny odpływ skroplin z klimy i wody spod szybia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A w czym Ci to przeszkadza, ze klima sobie chodzi w tle?

U mnie w Oplu jest dokładnie tak samo i nie zwracam na to w ogole uwagi...

IMHO takie kombinacje przy climatronicu raczej dobrze się nie skoncza.

 

ja mam to w Astrze i cholernie mnie to wkurza. Przede wszystkim wyraźnie czuję, że przez chwilę zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze. Żeby nie było że jestem przewrażliwiony to nie tylko ja, jak jechałem np. z ojcem to on też nagle zapytał chemu zrobiło się chłodniej. Więc jest to WYCZUWALNE i NIEPRZYJEMNE. Po drugie sprężarkę klimy wyraźnie słychać, co mnie odrobinę irytuje. Akceptuję to jak jest mi klima potrzebna, jak jest niepotrzebna czemu mam tego słuchać? Po trzecie to jest błędne koło. Czasami nawet jak pada deszcz szyby nie parują na tyle, żeby była potrzebna klima, zwłaszcza jak jedziesz sam. Ale jak już ją włączysz, a potem wyłączysz to szyby zaparują momentalnie i trzeba znów włączać klimę. A można było jej w ogóle nie włączać. Po czwarte, zawsze dobrą praktyką było wyłączenie klimy na kilka minut przed dojechaniem na miejsce i wyłączeniem silnika, żeby układ trochę się osuszył, co zmniejsza szanse na rozwój jakichś grzybów czy innego syfu. Tak robiłem we Fiacie i przez 10 lat ani razu nie robiłem żadnego odgrzybiania czy innego czyszczenia, z klimy nigdy nic nie śmierdziało. A jak gasisz silnik z uruchomioną klimą, a po godzinie czy dwóch odpalasz znowu to czuć wyraźnie, że przez chwilę leci takie "stęchłe" potwietrze. I z tego właśnie robi się syf. Dobrze jest to "wywiać" przed dojechaniem, czyli wyłączamy klimę i zwiększamy nawiew. Tak jestem przyzwyczajony, uważam że to jest dobre dla mojego zdrowia, a w Astrze tak nie mogę robić bo nie mam możliwości wyłączenia klimy. No i na koniec zwyczajnie wkurzający jest fakt, że kupiłem samochód za niemałe dla mnie pieniędze i nie mogę nawet ustawić klimatyzacji tak jak chcę.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał:

Tak robiłem we Fiacie i przez 10 lat ani razu nie robiłem żadnego odgrzybiania czy innego czyszczenia, z klimy nigdy nic nie śmierdziało.

Ja tymczasem tak nie robiłem w Toyocie (i nikt z innych użytkowników również) przez 17 lat nie było żadnego odgrzybiania czy innego czyszczenia. Z klimy nic nie śmierdziało.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał:

Ja tymczasem tak nie robiłem w Toyocie (i nikt z innych użytkowników również) przez 17 lat nie było żadnego odgrzybiania czy innego czyszczenia. Z klimy nic nie śmierdziało.

Też tak nie robię 8]

Za to w obecnym aucie mam wyłącznik klimy, który działa, więc nie korzystam poza okresem letnim. 

Układ ma jakiś automat aktywujący się przy nadmiarze wilgoci, być może załącza klimę.

file.php?id=809&t=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jest, ale jak dasz nawiew tylko na szybe to zawsze odpala klime i nie sygnalizuje kontrolka ;] 

Przycisk włącza i wyłącza kontrolkę, ale nie wyłączy klimy.

To samo miałem w Cruze ;]

Kolega, gdy kupił ode mnie auto, dopiero po jakimś czasie dowiedział się, że jeżdżąc z nawiewem na szybę, ciągle jeździ z włączoną klimą :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Jest, ale jak dasz nawiew tylko na szybe to zawsze odpala klime i nie sygnalizuje kontrolka ;] 

A jak za chwile albo natychmiast znowu wyłączysz przyciskiem klimę to nawiew chyba zostaje a kompresor nie chodzi czy przycisk już nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Jest, ale jak dasz nawiew tylko na szybe to zawsze odpala klime i nie sygnalizuje kontrolka ;] 

W takim razie muszę to sprawdzić u siebie, chodź wydaje mi się, że dmuchając tylko na szybę kilma się nie załącza. Co innego jak wcisnę guzik od szybkiego odparowania przedniej szyby, to klima załącza się automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kraviec napisał:

Filtr nie ma nic do tego, w aucie nie mam problemu z parowaniem nawet w deszcz jeżdżąc bez klimy, problem jest jak klimę wyłączę i układ wyrzuci całą wilgoć do wnętrza.

Dodam tylko, że jak sama się włączy bez żadnej sygnalizacji diodami to wystarczy przełączyć kierunek nawiewu z szyby na inny i wtedy klima się wyłączy i właśnie wyrzuca wilgoć.

Czyli żeby kontynuować pracę klimy po zmianie kierunku nawiewu to muszę ją ręcznie włączyć, bez znaczenia czy chodzi na manualu czy na auto.

Moge sie mylic ale przeciez jesli zmienisz nawiew z szyby na inny to szyba musi parowac bo nie ma obiegu powietrza na niej:hmm:

Wiec chcesz na dobra sprawe walczyc ze skutkiem a nie przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wlad napisał:

Moge sie mylic ale przeciez jesli zmienisz nawiew z szyby na inny to szyba musi parowac bo nie ma obiegu powietrza na niej:hmm:

Wiec chcesz na dobra sprawe walczyc ze skutkiem a nie przyczyna...

Niestety mylisz się, jeśli przełączę z szyby na inny kierunek kiedy klima nie chodziła to nic się nie dzieje, jeśli przełączę w momencie jak klima chodziła i sama się wyłączyła to wszystkie szyby od razu parują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz grzebac tzn ze lutownica nie jest ci obca, ja bym kupil mikrokontlorer attiny13, programator usbasp, podlaczyl do mikrokontorlera czujnik temperatury ds18b20, diode panelu klimatyzacji, i przekaznik klimy. Napisal prosty program ze jesli temperatura pow 4 st i dioda sie pali to wlacz przekzanik klimy.

Jak rozumiem didoda pracuje poprawnie, a sama sprezarka nie tak jakbys chcial.

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procek do włączania przycisku? Wiesz, co by na to na elektrodzie powiedzieli? ;)

Można jeszcze wpiąć się w czujnik ciśnienia. Wystarczy pstryczek i opornik. Trzeba tylko rozkminić, jak napięcie zmienia się z ciśnieniem. Dobrać opornik, żeby sterownik myślał, że układ jest prawie pusty i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2019 o 20:02, hevimental napisał:

W Kia to samo

Wysłane z mojego BTV-W09 przy użyciu Tapatalka
 

W kia dało się to wyłączyć nie pamiętam jak ale jakaś sekwencja przyciskania przycisku klimy była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wald0 napisał:

 

Przy zamkniętym terostacie - owszem, stoi.

A termostat puszcza na blok w miarę potrzeby jego chłodzenia.

A termostat zaczyna się otwierać od 60 stopni więc leci przez chłodnicę cały czas, na początku mniej, ale przy temp. roboczej 85-88stopni termostat jest otwarty prawie całkowicie.

43 minuty temu, camel00 napisał:

 

Nie wystarczy po prostu wyłączyć tryb AUTO?

Instrukcja (pierwsza z brzegu) - 4-13 Automatyczna regulacja temperatury / 4-14 Regulacja ręczna

Klima załącza się sama w trybie manualnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziadostwo zrobili ze nie sygnalizuje kontrolka..
w toyota jest identyczne działanie (włącza się klima przy przestawieniu nawiewu na szybę ) ale zaświeca się kontrolka AC i można normalnie ja wyłączyć przeciśnięciem ...
po zgaszeniu i odpaleniu auta nie włącza się AC z automatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2019 o 23:36, kartonik napisał:

W takim razie muszę to sprawdzić u siebie, chodź wydaje mi się, że dmuchając tylko na szybę kilma się nie załącza. Co innego jak wcisnę guzik od szybkiego odparowania przedniej szyby, to klima załącza się automatycznie.

Przejrzałem instrukcję Tipo i potwierdziły się moje spostrzeżenia. Przy klimatyzacji automatycznej (tak jak u mnie) w ustawieniu pokrętła na szybę sprężarka nie załącza się. Natomiast mam dodatkowy przycisk MAX DEF, który aktywuje działanie sprężarki klimatyzacji. W klimatyzacji manualnej ustawienie nawiewu na szybę załącza klimę automatycznie, co faktycznie może być trochę irytujące jak się nie ma zamiaru korzystać z klimatyzacji.

Edytowane przez kartonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2019 o 19:51, rwIcIk napisał:

Przycisk włącza i wyłącza kontrolkę, ale nie wyłączy klimy.

To samo miałem w Cruze ;]

Kolega, gdy kupił ode mnie auto, dopiero po jakimś czasie dowiedział się, że jeżdżąc z nawiewem na szybę, ciągle jeździ z włączoną klimą :hehe:

 

Czy poczuł się oszukany i zażądał zwrotu za zwiększone zużycie paliwa ? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami odnoszę wrażenie że jest to kącik gospodyń gdzie każdej coś nie pasuje. Panowie większość układów do Waszych aut zaprojektował facet inżynier i zamiast się zastanawiać jak obejść system dla własnej satysfakcji ?

Może warto ustawić Klime na auto i dac się wykazać inzynierom ?

Od 6 lat jeżdżę autami z klimatyzacją automatyczna i jedyne co robię to ustawiam tryb auto i sobie zmieniam temperaturę w zależności od pory roku lub potrzeby. Nie zwracam uwagi na to czy świeci się śnieżynka czy też brakuje mocy, bo działa sprężarka. Tak samo jak nie gasze świateł, wyłączam radia gdy kogoś wyprzedzam. Jadę i skupiam się na drodze.

Edytowane przez adamm_mk1
  • Kocham 1
  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem odnoszę wrażenie, że to kącik ignoranta.

Lubię wiedzieć jak działa rzecz, której używam i korzystać z niej świadomie a nie polegać na głupich automatach.

;)

Edytowane przez Joki
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.