Skocz do zawartości

Jakie auto- palące 7 llitrów benzyny


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Znajomy z pracy myśli o zmianie auta, obecnie jeździ prawie pelnoletnim dieslem . Myślał o następnym dieslu ale powiedziałem mu że to raczej bez sensu bo przebiegi roczne robi ok 15 tys kilometrów.  Do pracy ma niecałe 20kilometrow w jedna stronę- mieszka poza miastem i jego trasa to teren niezabudowany . Trasy większe niż 100kilometrow robi 2,3razy do roku .

Gdy mu podpowiedzialem żeby pomyślał o benzynę zamiast następny diesel poprosił żebym podał konkretne modele.. 

Jego wymagania to

-chcial by wydać 25 tys zł (max 30 )

-zeby mieścił się w 7l benzyny (chyba że jest jakieś auto które da sie zagazowac ) 

-rocznik 2011 im młodszy tym lepszy 

-nadwozie najlepiej kombi ma 2dzieci w wieku 1rok ,3lata,ewentualnie jakiś liftback, hatchback, minivan żeby na te 2razy do roku zmieścić się na urlop

-przyspieszenie jakieś 11s im mniej tym lepiej, Ale jak będzie trochę więcej to nie będzie źle.  Żeby w trasie dało się tira minąć w miarę sprawnie

-zeby koszty utrzymania nie były zbyt wysokie ,mało problematyczna, awaryjny.  I żeby z ruda się nie lubił 

 

Ja swój jeden typ mam -rapid 1.2tsi,ale nie jestem pewien jak te silniki się sprawują i ile palą i jak z jakością ,Bo rapidem nigdy nie jeździłem 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robi trasy 20 km, to diesel będzie w sam raz.
A może kupi taniej, niż benzynę.
 
No nie wiem.. Moj diesel na takiej trasie nie nagrzeje się w pełni przy niższej temperaturze niż -5 st. C

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, DZIDA napisał:

No nie wiem.. Moj diesel na takiej trasie nie nagrzeje się w pełni przy niższej temperaturze niż -5 st. C

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Może sprawdź termostat? Ja mam 1.6 CRDi i 13 km do pracy w jedną stronę. Kilka świateł, ale ogólnie to szeroka trasa i już po 7-8 km mam zagrzany motor do pelnej skali i ciepło w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź termostat? Ja mam 1.6 CRDi i 13 km do pracy w jedną stronę. Kilka świateł, ale ogólnie to szeroka trasa i już po 7-8 km mam zagrzany motor do pelnej skali i ciepło w środku
Golf 4 1,9 tdi axr 101 KM. Termostat zmieniany...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Cezarek napisał:

Ja swój jeden typ mam -rapid 1.2tsi,ale nie jestem pewien jak te silniki się sprawują i ile palą i jak z jakością ,Bo rapidem nigdy nie jeździłem 

Silnik po 2012 roku uchodzi za bezproblemowy (wcześniejsze miały problemy). Po trasie nie jeździłem takim, bo jeździłęm tylko parę dni. Jeżdząc po Warszawie palił 8-9. Poza miastem w 7l/100 km da radę się zmieścić.

Rapid to słaba rada. Może być trochę mały z uwagi na resztę kryteriów, które podałeś. Do tego...wnętrze tego samochodu jest odpychające (twarde jak niemiecki czołg plastiki, wszystko jednolite czarne ponure, ubogie wyposażenie, słabe wyciszenie). Inna kwestia, że w takiej cenie to będzie zmęczony rapid po flocie, z silnikiem sprzed poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarek napisał:

Witam 

Znajomy z pracy myśli o zmianie auta, obecnie jeździ prawie pelnoletnim dieslem . Myślał o następnym dieslu ale powiedziałem mu że to raczej bez sensu bo przebiegi roczne robi ok 15 tys kilometrów.  Do pracy ma niecałe 20kilometrow w jedna stronę- mieszka poza miastem i jego trasa to teren niezabudowany . Trasy większe niż 100kilometrow robi 2,3razy do roku .

 

IMHO każdy kompakt noPB z wolnossącym silnkiem ok 1.6 spali 7l w takich warunkach...

Astra, Focus , Megane, Auris, itp. Budżet troche przymaly na jakies sensowne auto z uturbionym noPB.

Odpuscilbym produkty PSA i VW bo spora szansa, ze trafi na jakiś problematyczny silnik w tym okresie.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Cezarek napisał:

... Do pracy ma niecałe 20kilometrow w jedna stronę- mieszka poza miastem i jego trasa to teren niezabudowany . Trasy większe niż 100kilometrow robi 2,3razy do roku .

Gdy mu podpowiedzialem żeby pomyślał o benzynę zamiast następny diesel poprosił żebym podał konkretne modele.. 

Jego wymagania to

-chcial by wydać 25 tys zł (max 30 )

-zeby mieścił się w 7l benzyny (chyba że jest jakieś auto które da sie zagazowac ) 

-rocznik 2011 im młodszy tym lepszy 

-nadwozie najlepiej kombi ma 2dzieci w wieku 1rok ,3lata,ewentualnie jakiś liftback, hatchback, minivan żeby na te 2razy do roku zmieścić się na urlop

-przyspieszenie jakieś 11s im mniej tym lepiej, Ale jak będzie trochę więcej to nie będzie źle.  Żeby w trasie dało się tira minąć w miarę sprawnie

-zeby koszty utrzymania nie były zbyt wysokie ,mało problematyczna, awaryjny.  I żeby z ruda się nie lubił 

 

Ja swój jeden typ mam -rapid 1.2tsi,ale nie jestem pewien jak te silniki się sprawują i ile palą i jak z jakością ,Bo rapidem nigdy nie jeździłem 

 

Przy takiej trasie, to te 7l benzyny nie powinno być większym problemem.

Brata Astra III 1.6 na dojazdach do pracy (dwujezdniówka plus czasem korek w Katowicach) pali 6,5 do 7 jak pokręci się trochę po mieście. Fiatowskie 1.4 16V w ciężkim Grande też tyle na podobnej trasie. Z resztą, przy takich przebiegach, to różnica litra benzyny na 100 km, to jakieś 700 zł rocznie przy dzisiejszych cenach paliwa. Trzeba uważać, żeby nie okazało się, że jedno auto od drugiego teoretycznie pali litr mniej, praktycznie pół, a części czy naprawy są droższe.

 

Nie skupiałbym się na jednej marce i silniku, ale co najmniej kilku godnych zainteresowania, a jak się trafi jeszcze inny, ale naprawdę pewny, to bymbrał. Kumpel szukał diesla vag'a albo Bravo, miał być inny niż srebrny. Jeździ srebrnym Focusem 1.6 na NoPb - wśród znajomych trafił się garażowany, serwisowany, z niedużym przebiegiem i do tego jeszcze tańszy niż zakładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Manx napisał:

Silnik po 2012 roku uchodzi za bezproblemowy (wcześniejsze miały problemy). Po trasie nie jeździłem takim, bo jeździłęm tylko parę dni. Jeżdząc po Warszawie palił 8-9. Poza miastem w 7l/100 km da radę się zmieścić.

 

Ja w Leonie 1,2TSI miałem srednie 6l/100 z ok 2kkm... Żeby na trasie spalic 7 to chyba trzeba wyprzedzać wszystko co się rusza ;]

Po zakorkowanym miescie nie jezdzilem. ale ogolnie nie zwracam uwagi na spalanie w miescie bo nie da się tego obiektywnie porownac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

IMHO każdy kompakt noPB z wolnossącym silnkiem ok 1.6 spali 7l w takich warunkach...

Astra, Focus , Megane, Auris, itp. IMHO budżet troche przymaly na jakies sensowne auto z uturbionym noPB.

Odpuscilbym produkty PSA i VW bo spora szansa, ze trafi na jakiś problematyczny silnik w tym okresie.

Albo "ulepa". 20-30 tysięcy to kwota na tyle spora, że jeszcze opłaca się ściągnąć gruz, a  klient na VW czy Audi zawsze się znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Majkiel napisał:

Przy takiej trasie, to te 7l benzyny nie powinno być większym problemem.

Brata Astra III 1.6 na dojazdach do pracy (dwujezdniówka plus czasem korek w Katowicach) pali 6,5 do 7 jak pokręci się trochę po mieście. Fiatowskie 1.4 16V w ciężkim Grande też tyle na podobnej trasie. Z resztą, przy takich przebiegach, to różnica litra benzyny na 100 km, to jakieś 700 zł rocznie przy dzisiejszych cenach paliwa. Trzeba uważać, żeby nie okazało się, że jedno auto od drugiego teoretycznie pali litr mniej, praktycznie pół, a części czy naprawy są droższe.

 

Nie skupiałbym się na jednej marce i silniku, ale co najmniej kilku godnych zainteresowania, a jak się trafi jeszcze inny, ale naprawdę pewny, to bymbrał. Kumpel szukał diesla vag'a albo Bravo, miał być inny niż srebrny. Jeździ srebrnym Focusem 1.6 na NoPb - wśród znajomych trafił się garażowany, serwisowany, z niedużym przebiegiem i do tego jeszcze tańszy niż zakładał.

Czyli co megane, focus, ceed z 1.6 w kombi powinny się zmieścić z tym w 7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, cesarz napisał:

Spojrzałem i bagażnik chyba by wystarczył na wypady 2razy do roku. 

Ale osiągi to 12.9do setki a chciał coś zywszego, a ten silnik tylko mocniejszy 112 konny ma jakies wady ?? 

Edytowane przez Cezarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Przy normalnej jeździe jak najbardziej :ok:

 

pytanie czy zmieści się w 11 do 100km/h ?

 

mnie focus 1.8 palil więcej, może przy spokojnej jeździe to 7 jest do zrobienia

gazu wciągał średnio ok 10L i miał 10.8 do setki

fokus jest dość ciężki

nowsze mają TB, więc do gazu średnio, ale 2010 chyba jeszcze był zwykły duratec

ew słabszy 1.6 też się gazuje OK

 

dla odmiany octawia 1.4TSI spokojnie mieściła się w 7L a jeździła lepiej jak ten fokus 1,8 (moc identyczna 120KM)

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Waldek40 napisał:

chyba 1,6, fakt faktem ze z domu wjeżdża po 4 rano to nie ma korków

Nie wiem co to za trasa, ale takie 1.6 110KM na motostat ma średnie zużycie lpg na poziomie 10-11l/100km. Radziłbym mu dobrze przyglądnąć się instalacji lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od stylu jazdy, jak ja jeździłem Megane z lpg to średnie spalanie 10l lpg, jak żona to 8.5l lpg , trasa ta sama. Ważniejsze od spalania jest dla mnie bezawaryjność, dla przykładu koszt 100km Megane na lpg to jakieś 24 - 25zł wliczając benzynę na rozpałkę (zimą odpowiednio więcej). Koszt przejechania 100km moją RAV4 1.8 to jakieś 38 - 40zł. Jest oszczedność na poziomie14 - 15zł na każde 100km, a na 10000km to już jakieś 1400-1500zł. Wszystko fajnie, ale toyota jest zupełnie bezawaryjne, zawieszenie wytrzymałe. W Megane w zawieszeniu ciągle coś robiłem i auto stało u mechanika. Gdy policzy się pieniądze i czas związany z naprawami to docenia się wtedy bezawaryjność aut bo koszty eksploatacji są wtedy zbliżone, nie ma tylko wizyt u mechaników.

 

Edytowane przez pejus1982
więcej informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II 1,6i lub 2,0i. Oba lubią gaz, a już szczególnie 2,0i, który ma nawet w kolektorze fabryczne miejsca pod dysze LPG. Miałem 2,0i w automacie i palił mi 10-11l LPG na 100 km. Czyli taniej niż 7 l NoPb. :) Autko zwinne, a i na wyjazdy dłuższe fajne, bo schowków dużo i spory bagażnik (a jeszcze może być Grand 5 osobowy, wtedy i szafę można przewieźć). :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, ArekMiz napisał:

Scenic II 1,6i lub 2,0i. Oba lubią gaz, a już szczególnie 2,0i, który ma nawet w kolektorze fabryczne miejsca pod dysze LPG. Miałem 2,0i w automacie i palił mi 10-11l LPG na 100 km. Czyli taniej niż 7 l NoPb. :) Autko zwinne, a i na wyjazdy dłuższe fajne, bo schowków dużo i spory bagażnik (a jeszcze może być Grand 5 osobowy, wtedy i szafę można przewieźć). :)

 

Ale to auta raczej w budzecie do 15kPLN bo najmłodsze będą mieć już dobrze ponad 10 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywalem koledze temat i stwierdził że jak by miał kupić np.  Megane i by mu paliła z 8l benzyny  albo zagazowac i miała by palić ok 11l gazu i instalacja pewnie ok. 2.500zl.  To stwierdził że woli kupić następnego Diesla i tu pytanie,  jakiego w miarę prostego Diesla i bez jakiś większych bolaczek polecacie. Może ceed Ifl widzę że tam jest 1.6 115 koni , Ale w necie coś przeczytalismy że jest drogie tylnie zawieszenie i układ kierownicy?  I niektórzy piszą że nie ma dwumasy. Ktoś ma, wypowie się coś na temat ceed.  I oczywiszice jakie inne propozycje z dieslem??   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja w Leonie 1,2TSI miałem srednie 6l/100 z ok 2kkm... Żeby na trasie spalic 7 to chyba trzeba wyprzedzać wszystko co się rusza ;]

Po zakorkowanym miescie nie jezdzilem. ale ogolnie nie zwracam uwagi na spalanie w miescie bo nie da się tego obiektywnie porownac.

 

Tak mi się właśnie wydawało, że zmieści się bez problemu :) 

Moje 1.8 TSI bez spinania się na ecodriving spala mi ok 7,0 l za miastem , więc taka turbo-kosiarka tym bardziej będzie oszczędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Cezarek napisał:

Pokazywalem koledze temat i stwierdził że jak by miał kupić np.  Megane i by mu paliła z 8l benzyny  albo zagazowac i miała by palić ok 11l gazu i instalacja pewnie ok. 2.500zl.  To stwierdził że woli kupić następnego Diesla i tu pytanie,  jakiego w miarę prostego Diesla i bez jakiś większych bolaczek polecacie. Może ceed Ifl widzę że tam jest 1.6 115 koni , Ale w necie coś przeczytalismy że jest drogie tylnie zawieszenie i układ kierownicy?  I niektórzy piszą że nie ma dwumasy. Ktoś ma, wypowie się coś na temat ceed.  I oczywiszice jakie inne propozycje z dieslem??   

Uparty na diesla :) . Zastanawia mnie co ludźmi kieruje, że jeżdżą niewiele a koniecznie chcą diesla? Klekotanie spod maski, zapach spalin który to emituje? 

IMHO żeby kupi dziś diesla, jeżeli nie ma naprawdę solidnego uzasadnienia ekonomicznego (czyt. duże przebiegi) to już trzeba być fanem.

Po pierwsze diesel będzie bardziej skomplikowany (DPF, DMF, VTG), więc więcej rzeczy może pójść nie tak.

Po drugie Diesel będzie mniej kulturalny (nie znam samochodu w którym diesel byłby tak samo cichy jak silnik benzynowy).

Po trzecie nie jest tańszy do jazdy (od dłuższego czasu ON jest droższy od benzyny 95 - dziś widzę że to 40 groszy).

Po czwarte - kto wie co będzie za kilka lat. Może i u nas nie zaczną wprowadzać ograniczeń we wjeździe dieslem do miasta. Już jakiś czas temu słyszałem od znajomego, który jest samorządowcem, a mentalnie "aktywistą", że są zakusy robione przez różne grupy, by w niektórych miastach wprowadzić zakaz wjazdu osobowym dieslem w dni kiedy odnotowane zostanie duże przekroczenie norm jakości powietrza. Generalnie uważam, że prawnie jest to kulawe rozwiązanie, niemniej jednak może wskazywać na tendencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

IMHO każdy kompakt noPB z wolnossącym silnkiem ok 1.6 spali 7l w takich warunkach...

 

Przypomniał mi się 1.6 16v (np z Fiata Brava) gdzie takie spalanie to marzenie, ciężko było zejść niżej 8.

Inna sprawa, że poza spalaniem, silnik bezproblemowy

 

Cytuj

Odpuscilbym produkty PSA i VW bo spora szansa, ze trafi na jakiś problematyczny silnik w tym okresie.

 

No chyba jednak lepiej zorientować się, które to konkretnie były problematyczne, bo na pewno nie wszytkie, po co sobie odcinać wielką część ofert VAG i PSA (zostawiając inne, gdzie tak samo problematyczne silniki się zdarzały)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wald0 napisał:

 

I tankuje co trzeci dzień?

do kompakta wchodzi butla 40L spokojnie, więc zasięg to jakieś 400-450km

jeżeli robi po 2x20 to ma tydzień jazdy spokojnie - chyba nie taki problem

 

z tankowaniem problem zaczyna się jak robisz przeloty rządu 500-700km dziennie

zwłaszcza że na autostradach paliwo drogie a na nowych odcinkach dodatkowo brakuje stacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezarek napisał:

Tam jest rorzad na pasku, czy łańcuch.  Jak z brakiem oleju? 

Do pewnego momentu łańcuch, później pasek. Z łańcuchem vw sobie poradził, aktualnie bezproblemowy. Branie oleju nigdy nie dotyczyło 1,2.

Edytowane przez noras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, noras napisał:

Z doświadczenia życiowego z dużą ilością francuskiej motoryzacji. Raporty awaryjności potwierdzają to doświadczenie.

 

Tylko może warto dodac, ze to doświadczenie z modelami jakies 2 generacje wstecz ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

ze to doświadczenie z modelami jakies 2 generacje wstecz

Owszem. A przecież od tego czasu wszystko się zmieniło ...

No, chyba że jednak nie:

308: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/peugeot-308

Megane: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/renault-megane

Przypomina mi się rozmowa w salonie Peżota, jak 308 zastępowało 307 - "Tak, wiemy, że 307 było bardzo awaryjnym modelem, wyciągnęliśmy wnioski i 308 będzie już bezawaryjne". Życie wykazało, że "chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zawsze".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezarek napisał:

Ale nie wiem jak tam z miejscem w środku.. 

Wąsko. 

Ogólnie bardzo sympatyczne autko (użytkuję czasem htb) i nawet słabsza wersja 1,2 daje radę. W mieście bardzo OK, na dłuższe trasy będzie męczyć wąski fotel i wysoka pozycja za kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Cezarek napisał:

A ktoś coś powie na temat focusa z 1.0 ecoboost 125 konny? 

poprawny samochód, fajny silnik - jeździłem testowo wersją 1.0EB 100KM i jeździło mi się lepiej niż wolnossącymi 1.6. Jeździ się trochę jak dieslem, tylko nie ma żadnej odczuwalnej turbo-dziury, silnik ma przyjemną charakterystykę. Fajnie brzmiący 3-cylindry.

Nie wiem jak ze spalaniem w Focusie z 1.0EB, ale pewnie rozpiętość spalania można zrobić ogromną w zależności od stylu jazdy.  Wydaje mi się że to 7L/100km jest do zrobienia bez wysiłku. W Mondeo 1.5EB można zrobić 6.5L/100km .. albo 11L/100km

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.