Skocz do zawartości

Dacia Lodgy, van 7os, na co zwrócić uwagę przy kupnie?


dioda144

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem na etapie poszukiwania samochodu typu van. Oczekiwania 7 foteli. Które silniki nadają się do LPG?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Daci Lodgy?

Jakie silniki są trwałe?

Jak blacha?

Czy silniki benzynowe mają jakieś bolączki pt. wada produkcyjna?

Które z nich mają hydraulikę na zaworach? 

Ostatni rząd siedzeń to fikcja czy można tam podróżować więcej niż 100km bez późniejszego paraliżu ciała? 

Dlaczego jest taki rozrzut cenowy? 

Szukać krajowego czy sprowadzanego? 

Macie może doświadczenie z jakimiś innymi jakieś markami nad którymi warto się pochylić? 

 

Z góry dziękuję za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał:

Do LPG tylko 1.6 8V 84KM

1.2 TCE ma bezpośredni wtrysk, więc koszt instalacji przekreśla raczej sens inwestycji (chyba że się robi taksówkarskie przebiegi)

1.6 SCE od Nissana podobno średnio się lubi z LPG.

Dzięki, jesteś mi wstanie coś wiecej powiedzieć o Lodgy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dioda144 napisał:

Dzięki, jesteś mi wstanie coś wiecej powiedzieć o Lodgy?

Co konkretnie chcesz wiedzieć? Bo jeśli chodzi o miejsca w 3 rzędzie to rzadko się zdarza tyle miejsca u konkurencji, spokojnie dorosłe osoby mogą jechać- siedziska w odczuciu dupska porównywalne z tymi z 2 rzędu, tyle że nogi ciut wyżej. W 2017 był lifting, ciut inaczej na zewnątrz, zmienione wnętrze a przede wszystkim nowa kierownica i poprawiona wygoda foteli (inna pianka). Optycznie najlepiej prezentują się wersje Stepway.

Bardzo istotna uwaga a nie opisywana w danych i katalogach- modele do 2017r mają 3 rząd siedzeń podwójny- dwuosobowe siedzisko a dzielone tylko oparcie. A więc całkowite złożenie lub wyjęcie 3 rzędu tylko obu miejsc w całości. W 2018 wprowadzono dopiero dwa zupełnie niezależne siedzenia- można złożyć pojedynczo oparcia, można złożyć pojedynczo całe fotele i pojedynczo je wyjąć. Czyli w opcji masz 6 osób i sporo bagażu.

Z silników polecam TCe1,2- najlepiej sobie radzi z tym autobusem. Korozja w Daciach dotyczy tylko pierwszych modeli Logan z początku produkcji (przed 2010r) i na tym bazują krążące opinie na temat korozji. Nie znajdziesz raczej widocznie skorodowanej Lodgy niezależnie od rocznika, jedyne problematyczne miejsce nadwozia, w którym trafia się ruda, to element przy wlewie paliwa (pod klapką), tam zdarzają się przypadki korozji wokół jednego z wkrętów mocujących wlew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.01.2019 o 16:47, iwik napisał:

Do LPG tylko 1.6 8V 84KM

1.2 TCE ma bezpośredni wtrysk, więc koszt instalacji przekreśla raczej sens inwestycji (chyba że się robi taksówkarskie przebiegi)

1.6 SCE od Nissana podobno średnio się lubi z LPG.

1.2 TCe chyba nie ma w Lodgy

A 1.6 SCe oferują z fabryczna instalacją LPG, więc może nie jest z tym połączeniem tak źle ;)

A poza tym 7-mio osobowy van z lpg, w wersji laureate za niecałe 55 tysięcy, 

 

Miejsca sporo, nawet

 

... nawet kluczyk rozruchowy do Alfy jest ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2019 o 15:24, Majkiel napisał:

1.2 TCe chyba nie ma w Lodgy

Silnik 1.2TCe był w Lodgy, był w Dusterze, wycofany na początku 2018.

Duster dopiero co dostał silniki 1.3 TCe, więc Lodgy też się ich doczeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2019 o 15:24, Majkiel napisał:

1.2 TCe chyba nie ma w Lodgy

A 1.6 SCe oferują z fabryczna instalacją LPG, więc może nie jest z tym połączeniem tak źle ;)

A poza tym 7-mio osobowy van z lpg, w wersji laureate za niecałe 55 tysięcy, 

 

Miejsca sporo, nawet

 

 

Ciekawe ile przeżyje głowica w SCe z LPG:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2019 o 18:29, DamU napisał:

Ciekawe ile przeżyje głowica w SCe z LPG:hmm:

Przeżyje, jeśli będzie się kontrolować luz zaworowy.

Inna sprawa czy jest to opłacalne. Ludzie w komentach piszą, że ASO sobie życzą jakieś chore stawki za te usługi, że trzeba się o nie wykłócać, bo nie ma w specyfikacji std. obsługi serwisowej itp. Do tego cena przeglądów w ASO też jak za lexusa...

Dzisiaj test Zachara się pojawił:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, iwik napisał:

Przeżyje, jeśli będzie się kontrolować luz zaworowy.

Teoretycznie przy idealnym wystrojeniu nic nie powinno się wypalać, ale takiej gwarancji nigdy nie ma.

Rok temu bardzo przyglądałem się tematowi pod kątem Dustera. W necie znalazłem przykład, że w QQ z tym motorem + LPG, po trzech regulacjach głowica się skończyła.

Wiadomo, ze opinie w necie mogą być z czapki, ale to, że Dacia wycofała się z fabrycznego montażu LPG o czymś jednak wówczas świadczyło = coś było nie tak. Teraz sprawdziłem w cenniku już jest SCe + LPG bez żadnych gwiazdek. Wówczas była gwiazdka i miało być dostępne LPG od września. ZTCW nie było od września).

Wtedy na forum Dacia znalazłem tez wątek, w którym porównywano głowice SCe ze strego i nowego Dustera i wychodziło że to to samo. W starych przecież były SCe z fabrycznym LPG tylko wówczas nikt nie potrafił wskazać jakichś znaczących przebiegów ile to wytrzymuje (bo SCe był stosunkowo od niedawna montowany).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.02.2019 o 13:39, iwik napisał:

Jeśli jest inna głowica, to powinna mieć inny nr części w katalogu producenta...

Zdaje się, że porównanie o którym pisałem wyżej właśnie na tym polegało. Pamiętam wniosek: to takie same głowice.

Co nie znaczy, że obecnie jest tak samo. Zainteresowani wiedzą już co sprawdzić.

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.