Skocz do zawartości

Mierzenie ciśnienia sprężania silnika z próbą olejową - czy jest warto?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

W rodzinie wystąpił zamiar kupna używango auta na kilka m-cy [do 5 tys]

Po obejrzeniu trupexów z ogłoszeń pojawił się temat auta od kolegi ode mnie z pracy.

Problem jest taki, że auto ma silnik z tych co lubią popić oleju po jakimś tam przebiegu.

 

To auto ma wymieniony silnik na silnik z anglika  [z jakimś śmiesznym przebiegiem] ale sami wiecie.

Czy taka próba da odpowiedź na to czy auto będzie piło olej?

 

Czy zrobić jakiś inny test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem w użyciu u mechanika takie sprytne urządzenie do mierzenia ciśnienia . Otóż podłączało się to do akumulatora , odpinało się cewkę WN i kręciło się rozrusznikiem . Ustrojstwo to pokazywało czy są jakieś różnice w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności gdzie jest problem w zużyciu oleju. Jeśli są zapieczone pierścienie olejowe a kompresyjne są ok to nic nie wyjdzie. Matiz mi tak brał olej ~1l/1kkm, kompresja zmierzona równa na każdym cylindrze po 14Bar lepsza niż fabryka:palacz: Przy zapieczonych pierścieniach olejowych olej jest nie jest odpowiednio zgarniany z powierzchni cylindra i w dodatku doszczelnia on pierścienie kompresyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ksenomorf napisał:

Kiedyś widziałem w użyciu u mechanika takie sprytne urządzenie do mierzenia ciśnienia . Otóż podłączało się to do akumulatora , odpinało się cewkę WN i kręciło się rozrusznikiem . Ustrojstwo to pokazywało czy są jakieś różnice w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach .

A nie przypadkiem czujnik położenia wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maxit napisał:

A nie chcesz kupić Nissana Almery? Bo tak mi się coś świeci...

Kiedyś miałem Primere  P12 1.8 brała 0,2L/1000 km przy sprzedaży przyjechał kupujący z mechanikiem, miała ponad 13 bar na każdym cylindrze. Dźwięk przy przyśpieszaniu miała 'wspaniały- gardłowy' jak na 4-cylindrowca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PiotrekDCI napisał:

Kiedyś miałem Primere  P12 1.8 brała 0,2L/1000 km przy sprzedaży przyjechał kupujący z mechanikiem, miała ponad 13 bar na każdym cylindrze. Dźwięk przy przyśpieszaniu miała 'wspaniały- gardłowy' jak na 4-cylindrowca...

Nie jestem fanem Nissana. Mimo, że mam auta R6, V8 i V12 to najbardziej lubię elektryka. Jakoś przestrzenny bulgot mnie męczy ;) Lubię ciszę.

 

A mój post był nawiązaniem do tego:

 

https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/461084-brak-reakcji-na-ogłoszenie-sprzedaży-samochodu-co-jest-źle/&tab=comments#comment-6959048

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxit napisał:

Nie jestem fanem Nissana. Mimo, że mam auta R6, V8 i V12 to najbardziej lubię elektryka. Jakoś przestrzenny bulgot mnie męczy ;) Lubię ciszę.

 

A mój post był nawiązaniem do tego:

 

https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/461084-brak-reakcji-na-ogłoszenie-sprzedaży-samochodu-co-jest-źle/&tab=comments#comment-6959048

Ten 'bulgot' to taki europejski czyli nijaki to żaden był bokser czy V8, ale w Polsce większość Lemingów była zachwycona 😉

 

Edit: Miałem P12 Primerę oprócz rdzy na tylnej belce od zawieszenia oraz rdzy na belce pod przednim zderzakiem napisze, że była trwała.

 

BTW: Nigdy więcej Nissana nie chcę, starzeję się i też wolę ciszę... ale nie od silnika tylko szumu od podwozia, który był tragiczny 😐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PiotrekDCI napisał:

 

BTW: Nigdy więcej Nissana nie chcę, starzeję się i też wolę ciszę... ale nie od silnika tylko szumu od podwozia, który był tragiczny 😐

W P12 było głośne podwozie?

To w mojej  było chyba zepsute:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wlad napisał:

W P12 było głośne podwozie?

To w mojej  było chyba zepsute:hehe:

Miałem 1.8 benz, wspominam, że przy prędkościach 130-160 to w środku nie dało się wytrzymać. Dla porównania Octavia 2FL 2.0 TDI to była S klasa 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PiotrekDCI napisał:

Miałem 1.8 benz, wspominam, że przy prędkościach 130-160 to w środku nie dało się wytrzymać. Dla porównania Octavia 2FL 2.0 TDI to była S klasa 😉

Ja mialem 2,2 dCi i jazdę UK-PL-UK pod względem komfortu akustycznego wspominam bardzo dobrze.Z tym że aby być uczciwym raczej 140 nie przekraczałem-zresztą żadnym autem nie jeżdżę 160 bo jadę z dziećmi i jakoś mam opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 1.8 benz, wspominam, że przy prędkościach 130-160 to w środku nie dało się wytrzymać. Dla porównania Octavia 2FL 2.0 TDI to była S klasa 
Pewnie silnik miał już wysokie obroty wtedy...
W mojej 1,9dci była cisza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.