Skocz do zawartości

Astra K vs Megane 4 do miasta


Planck

Rekomendowane odpowiedzi



Cena poflotwoego to
W pewnej marce premium doradca zapytał ojca"czy zamierza Pan jeździć przez okres leasingu i potem oddać samochód, czy na koniec go wykupić i jeszcze trochę pojeździć" - na odpowiedź o wykupie zasugerował zmianę interwału przeglądów na krótszy. Mi w Seacie doradca też powiedział przy odbiorze, że jeli zamierzam pojeździć dłużej niż okres gwarnacji, to zaleca nie sugerować się wskazaniami komputera co do wymiany oleju, tylko robić co rok lub 15kkm.
 


Tu macie fajne z ziomkami od nas
Odnośnie longlifeiw i nowych aut


...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fili_P napisał:

Tu macie fajne z ziomkami od nas
Odnośnie longlifeiw i nowych aut...

 

 

Czego ten film ma konkretnie dowodzic? Po to jest filtr, zeby taki syf wylapywal i tyle...

Jakos nie slychac, zeby sie BMW przedwczesnie zacieraly czy rozpadaly.

No chyba, ze to dyskusja z gatunku czy auto przejedzie 400 czy moze 500kkm ale to juz raczej ani problem producenta, ani pierwszych 2-3 wlascicieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Odnioslem wrazenie, ze Golf jest dużo lepiej wykonanym autem, szczególnie jeśli chodzi o jakość wnętrza.

Kumpel ma Astre K i po 50kkm wnętrze jest naprawdę bardzo styrane  jak na taki przebieg.

Do tego lepiej się prowadzi, skrzynia jest bardziej precyzyjna i jakos bardziej mi podpasował :)

Też mam takie subiektywne wrażenie - niestety tak jak już padło w tym wątku od innej osoby - VW nie i koniec 😄 Pewnie chodzi o ten fantazyjny design zewnętrzny 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Odnioslem wrazenie, ze Golf jest dużo lepiej wykonanym autem, szczególnie jeśli chodzi o jakość wnętrza.

Kumpel ma Astre K i po 50kkm wnętrze jest naprawdę bardzo styrane  jak na taki przebieg.

Zastanawiam sie nad wygladem "styranego" auta po 50kkm.

Jakas fotka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Fili_P napisał:

Patrz na film nie na człowieka w kontekście longlifeiw/docierania itd tu w dyskusji.

 

Ale tam nie ma zadnych twardych faktow, tylko raczej madrosci w stylu internetowego mądrali ;]

Film typowo nastawiony na clickbait i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fanlan napisał:

Zastanawiam sie nad wygladem "styranego" auta po 50kkm.

Jakas fotka?

 

Nie mam fotek, bo to nie moje auto...

Miałem na myśli glownie stan plastikow, które koszmarnie się rysuja, podłokietnik się poddal, na kierownicy widać slady zuzycia tak samo na nakładkach pedalow.

To jest sluzbowka, ale kumpel miał poprzednio  Astre J i Focua i wnętrze zuzywalo się dużo wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz dźwięk. Co widzisz?

...

Nie rozumiem...
Podaj mi proszę jakieś konkretne fakty, że te drobne opilki w misce maja wpływ na trwałość silnika...
Tych BMW jeździ dziesiątki tysięcy i jakoś nie słychać żeby padały silniki na potęgę czy się zacieraly...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Nie mam fotek, bo to nie moje auto...

Miałem na myśli glownie stan plastikow, które koszmarnie się rysuja, podłokietnik się poddal, na kierownicy widać slady zuzycia tak samo na nakładkach pedalow.

To jest sluzbowka, ale kumpel miał poprzednio  Astre J i Focua i wnętrze zuzywalo się dużo wolniej.

JAK SIE DBA , TAK SIE MA :)

Dziwi mnie  placz nad  przytartymi gumkami pedalow. Raz ze zalezy od  twardosci gumy, dwa butow i merdania nogami.

A jak sie robi remont autem to nie ma sie co dziwic ze to czy tamto sie przytrze, zarysuje czy peknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, fanlan napisał:

JAK SIE DBA , TAK SIE MA :)

Dziwi mnie  placz nad  przytartymi gumkami pedalow. Raz ze zalezy od  twardosci gumy, dwa butow i merdania nogami.

A jak sie robi remont autem to nie ma sie co dziwic ze to czy tamto sie przytrze, zarysuje czy peknie.

 

Jaki placz? To zwykle stwierdzenie faktow i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grogi napisał:

Co za bełkot. Oczywiście że tempo zużycia wnętrza podlega ocenie. 

A moze kierowca winien zuzyciu w 90%?

Jakims cudem lanos po 300kkm wygladal dobrze, nic nie porysowane, jedynie gumki na pedalach przytarte nieco i fotel kierowcy na lewej krawedzi wysiedziany, zadnych przetarc, Croma 230kkm  az sie dziwie, ze wszystko cieszy oko, Meriva 110kkm ciezko sie do czegos przyczepic. Gumki na pedalach pomijam:) Ale ja dbam o auta oto  klucz moze do jakosci.

P.S o pardon, dywanik kierowcy wyglada juz srednio:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marcindzieg napisał:

A jeśli ten sam kierowca jeździ dwoma samochodami i w jednym wnętrze wygląda jak nowe a w drugim na mocno styrane to winien jest kierowca czy kiepskie wykonanie drugiego auta?

Czyli 100% opli astra winno po 50kkm byc styrane, niewazne czy jezdzi emeryt   czy PH czy inny hydraulik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

Czyli 100% opli astra winno po 50kkm byc styrane, niewazne czy jezdzi emeryt   czy PH czy inny hydraulik.

 

Ten sam użytkownik miał wcześniej Astre J a teraz K i w tej drugiej wnętrze zuzylo się dużo szybciej...

Tylko tyle i az tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ten sam użytkownik miał wcześniej Astre J a teraz K i w tej drugiej wnętrze zuzylo się dużo szybciej...

Tylko tyle i az tyle.

Zatem nalezy sie spodziewac lawiny narzekan ze K to lipa wobec J . Zakladam lojalnosc markowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fanlan napisał:

Zatem nalezy sie spodziewac lawiny narzekan ze K to lipa wobec J . Zakladam lojalnosc markowa

Ja tam się cieszę że moja AK nie czyta autokącika i wielu rzeczach jeszcze nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎30‎.‎01‎.‎2019 o 06:50, Maciej__ napisał:

Nie rozumiem...
Podaj mi proszę jakieś konkretne fakty, że te drobne opilki w misce maja wpływ na trwałość silnika...
Tych BMW jeździ dziesiątki tysięcy i jakoś nie słychać żeby padały silniki na potęgę czy się zacieraly...

no mają, działają jak ścierniwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, r1sender napisał:

no mają, działają jak ścierniwo

 

Ale one przeciez nie kraza w obiegu po silniku...

Trafily do miski na powrocie i jesli zostana zassane to zatrzymaja sie w filtrze oleju, ktory po to chyba jest?

A do miski trafilyby niezaleznie od tego czy wymienilibysmy olej po 5kkm czy 15kkm.

Znam kilka aut z przebiegami 200-300kkm gdzie olej byl wymieniany co 30kkm i jezdza dalej.

W busach czasem masz intrwaly 45-60kkm i jakos nie slychac zeby sie zacieraly.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale one przeciez nie kraza w obiegu po silniku...

Trafily do miski na powrocie i jesli zostana zassane to zatrzymaja sie w filtrze oleju, ktory po to chyba jest?

1. Syf w pewnym momencie przytyka filtr i olej zaczyna krążyć z jego pominięciem.  

2. Większe kawałki zatrzymują się na smoku co zmniejsza przepływ - ciśnienie jest mniejsze od założonego.

3. Niektóre auta bez problemu znoszą interwały po 30 tyś, a inne nie wytrzymują do końca gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale one przeciez nie kraza w obiegu po silniku...

Trafily do miski na powrocie i jesli zostana zassane to zatrzymaja sie w filtrze oleju, ktory po to chyba jest?

A do miski trafilyby niezaleznie od tego czy wymienilibysmy olej po 5kkm czy 15kkm.

Znam kilka aut z przebiegami 200-300kkm gdzie olej byl wymieniany co 30kkm i jezdza dalej.

W busach czasem masz intrwaly 45-60kkm i jakos nie slychac zeby sie zacieraly.

 

 

 

 

 

normalne to nie jest żeby opiłki były w oleju. Skoro są w oleju to znaczy, że filtr nie wszystko wyłapuje. Sama ich obecność też świadczy o czymś, że któryś z elementów w wyniku pracy nadmiernie się zużywa.Sam sobie spuszczam olej, za każdym razem rozwalam filtr i nie miałem puki co w żadnym swoim aucie takiego syfu. Jak już micha się mocno poci to wymieniam uszczelnienie przy okazji myjąc michę i też jeszcze nie widziałem opiłków. W automatycznych skrzyniach biegów dodatkowo są magnesy które je wyłapują.

 

trochę na temat filtra i opiłków 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, r1sender napisał:

normalne to nie jest żeby opiłki były w oleju. Skoro są w oleju to znaczy, że filtr nie wszystko wyłapuje. Sama ich obecność też świadczy o czymś, że któryś z elementów w wyniku pracy nadmiernie się zużywa.Sam sobie spuszczam olej, za każdym razem rozwalam filtr i nie miałem puki co w żadnym swoim aucie takiego syfu. Jak już micha się mocno poci to wymieniam uszczelnienie przy okazji myjąc michę i też jeszcze nie widziałem opiłków. W automatycznych skrzyniach biegów dodatkowo są magnesy które je wyłapują.

 

Wg mnie w nowym aucie cos tam pewnie zawsze bedzie tych opilkow na poczatku... 

Czy to ma jakis wiekszy wplyw na prace silnika to ciezko stwierdzic,... To co jest w misce to spadlo na na dno i nie zostalo jeszcze zaciagniete  do filtra.

Pewnie gdyby zrobic taki sam filmik przy kolejnej wymianie oleju to juz by tego bylo duzo mniej lub wcale.

Kazdy musi sobie sam zdecydowac czy chce wymieniac i kiedy. U siebie robie raz na rok, niezaleznie od tego czy przejade 15 czy 25kkm.

Ale jak ktos planuje trzymac auto z 10 lat i 300kkm to pewnie warto rozwazyc taka opcje ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie w nowym aucie cos tam pewnie zawsze bedzie tych opilkow na poczatku... 

Czy to ma jakis wiekszy wplyw na prace silnika to ciezko stwierdzic,... To co jest w misce to spadlo na na dno i nie zostalo jeszcze zaciagniete  do filtra.

Pewnie gdyby zrobic taki sam filmik przy kolejnej wymianie oleju to juz by tego bylo duzo mniej lub wcale.

Kazdy musi sobie sam zdecydowac czy chce wymieniac i kiedy. U siebie robie raz na rok, niezaleznie od tego czy przejade 15 czy 25kkm.

Ale jak ktos planuje trzymac auto z 10 lat i 300kkm to pewnie warto rozwazyc taka opcje ;]

 

 

robiłem dawnymi czasy kapitalkę silnika, szlif wału, nowe panewki, szlif cylindrów, nowe tłoki, nowy wałek rozrządu, nowe zawory i gniazda zaworowe, nowe krzywki zaworowe, nowe popychacze, nowy smok i po spuszczeniu oleju żadnych opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2019 o 06:50, Maciej__ napisał:

Nie rozumiem...
Podaj mi proszę jakieś konkretne fakty, że te drobne opilki w misce maja wpływ na trwałość silnika...
Tych BMW jeździ dziesiątki tysięcy i jakoś nie słychać żeby padały silniki na potęgę czy się zacieraly...

Ile bmw daje na silnik 2 lata ? wymiana oleju co 30 tys, na gwrancji nic sie nie stanie ale po zaczna sie straty mocy i dolewki oleju.

I tak w tsi dolewki były normą - one tak maja...........

 

BMW - test po 100 ys km - Tragiedia.

 

36 331 km: donośne stuki na zimnym silniku. W konsekwencji – konieczność wymiany jednostki na nową.

 

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/test-dlugodystansowy-bmw-218i-active-tourer-na-dystansie-100-tys-km/9qwcsq2

 

 

Bmw one tam maja ? pewnie te opiłki,  fajnie jak padnie silnik po gwarancji. :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.