Skocz do zawartości

Espace 4, van 7os, na co zwrócić uwagę przy kupnie?


dioda144

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem na etapie poszukiwania samochodu typu van. Oczekiwania 7 foteli. Które silniki w Espace nadają się do LPG?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Espace 4?

Jakie silniki są trwałe?

Czy silniki benzynowe mają jakieś bolączki pt. wada produkcyjna?

Które z nich mają hydraulikę na zaworach? 

Ostatni rząd siedzeń to fikcja czy można tam podróżować więcej niż 100km bez późniejszego paraliżu ciała? 

Macie może doświadczenie z jakimiś innymi markami nad którymi warto się pochylić?

Podobno są wersję Grand, faktycznie jest różnica czy to tylko papier?

 

Z góry dziękuję za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz Espace 4 do gazu, to tylko 2,0 F4R i 2,0T F4RT. Oczywiście ten z turbo zacznie jechać, bo 2,0 bez turbo będzie ślimakiem.

Te silniki są raczej bezproblemowe. Tylko weź i znajdź taki w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, czy nie trafi Cię ciężki nerw w czasie jazdy w deszczu, gdy woda leje się z lusterek na szybę, czy odpowiada ci schylanie się do włącznika tempomatu, radio w schowku.

Czy masz kasę na specjalne bagazniki pasujące do pięknie wyprofilowanych relingów?

 

Czy odpowiada ci wyjmowanie i noszenie foteli zamiast chowanie ich w podłogę?

 

Jak powyższe ci nie przeszkadza, to będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

Zwróć uwagę, czy nie trafi Cię ciężki nerw w czasie jazdy w deszczu, gdy woda leje się z lusterek na szybę, czy odpowiada ci schylanie się do włącznika tempomatu, radio w schowku.

Czy masz kasę na specjalne bagazniki pasujące do pięknie wyprofilowanych relingów?

 

Czy odpowiada ci wyjmowanie i noszenie foteli zamiast chowanie ich w podłogę?

 

Jak powyższe ci nie przeszkadza, to będziesz zadowolony.

Znalazłem taki bagaznik bo troszkę sie przestraszyłem że jakieś mega chore kwoty.

 

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-renault-espace-iv-4-7499179314

 

Wyjmowanie siedzeń dla mnie to nie problem jeśli maja to być pełnowymiarowe i jazda w nich ma być wygodna, wiekszość vanów oferuje taborety w trzecim rzędzie, gdzie osoba powyżej 120cm kolanami zatyka uszy. Tempomat może być nie koniecznie musi. Chciałbym wersje Grand ale widzę ze cos cos jest w wersji bezyna i przedłuzona to żadkość, wszytko 3.5 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2019 o 08:32, biniu napisał:

Jeśli szukasz Espace 4 do gazu, to tylko 2,0 F4R i 2,0T F4RT. Oczywiście ten z turbo zacznie jechać, bo 2,0 bez turbo będzie ślimakiem.

Te silniki są raczej bezproblemowe. Tylko weź i znajdź taki w dobrym stanie.

No własnie weź i znajdź. Wole dołożyc 3-4 tysiące ale kupic pewniaka, jednak w benzynie widze że są tylko 3.5 litra.?

 

w tych silnikach 2.0 i 2.0 turbo jak wyglada hydraulika zworowa ? jest, czy trzeba kontrolowac 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dioda144 napisał:

Znalazłem taki bagaznik bo troszkę sie przestraszyłem że jakieś mega chore kwoty.

 

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-renault-espace-iv-4-7499179314

To nie jest bagaznik, tylko ten piękny, opływowy reling (powinien być w standardzie z samochodem), do którego nic nie pasuje, bo ma kształt eliptyczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, biniu napisał:

Hydraulika. Bezproblemowa.

Piękna sprawa, a co myślisz o Citroenie C4 Picasso, tam wersja benzynowa tylko podobno 1.6 warta uwagi ? Masz jakąś oponie w tym temacie? Może nawet nie konkrrtnie tego silnika ale tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał:

To nie jest bagaznik, tylko ten piękny, opływowy reling (powinien być w standardzie z samochodem), do którego nic nie pasuje, bo ma kształt eliptyczny.

 

 

Rozumie, czyli jak wygląda mozesz jakiegoś linka podrzucić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dioda144 napisał:

Rozumie, czyli jak wygląda mozesz jakiegoś linka podrzucić ?

Tu masz adaptery do tych pieknych relingów

https://www.olx.pl/oferta/uchwyt-adapter-do-bagaznika-dachowego-renault-espace-iv-CID5-IDxwX86.html

 

Bagaznik dedykowany robi chyba tylko Thule i kosztuje ponad 2 kloce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎25‎.‎01‎.‎2019 o 23:14, dioda144 napisał:

 

 Z góry dziękuję za pomoc! 

Witam,

 

miałem 2.0 DCI i jego też można polecić. W jeździe mieszanej spalał 7,5 litra więc jak na gabaryt i opony 225 nie jest źle.

 

Wymagało by sprawdzić czy działa:

- klimatronik strefowy ustawia po każdej stronie zadaną temperaturę oraz sprawdzić działanie elektrycznego ogrzewania (miałem w DCI)

- można spojrzeć na działanie elektrycznego hamulca postojowego

- sprawdzić stan tylnych tarcz hamulcowych bo są stosunkowo drogie

- sprawdzić stan przednich amortyzatorów i przede wszystkim łożysk ich mocowania (czy nie skrzypią)

- sprawdzić stan przedniej szyby są często w oryginale i mogą być już mocno zużyte

- sprawdzić działanie mechanizmu otwierania szklanego dachu czy nie skrzypi

- korozji szukać tylko przy tylnych błotnikach i na progach, reszta to tworzywo bądź aluminium

 

Miałem krótkiego, dla mnie wystarczający, ale przy większej ilości bagażu i 6-7 osobach tylko grand.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dioda144 napisał:

Piękna sprawa, a co myślisz o Citroenie C4 Picasso, tam wersja benzynowa tylko podobno 1.6 warta uwagi ? Masz jakąś oponie w tym temacie? Może nawet nie konkrrtnie tego silnika ale tego modelu.

Inna klasa auta, to kompakt na kółkach a Espace to co najmniej klasa średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, dioda144 napisał:

Poważnie ? Grubo 😕

Ja sobie zrobilem adaptery do boxa (podobne do tych oryginalnych), ale pomimo 187 cm wzrostu do mocowania i zaladunku potrzebuję drabiny.

Roweru nie dalem rady zaladować na dach... Poza tym i tak by stał krzywo, z powodu elipsowego kształtu tych relingów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał:

Ja sobie zrobilem adaptery do boxa (podobne do tych oryginalnych), ale pomimo 187 cm wzrostu do mocowania i zaladunku potrzebuję drabiny.

Roweru nie dalem rady zaladować na dach... Poza tym i tak by stał krzywo, z powodu elipsowego kształtu tych relingów.

 

Co Wy wozicie, ze do Granda jeszcze bagaznik na dach czy box potrzebny? ;]

A co do Thule, to baza do byle kompakta kosztuje min 1kPLN... 

Pytales w ASO ile chca za bagaznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał:

Ja sobie zrobilem adaptery do boxa (podobne do tych oryginalnych), ale pomimo 187 cm wzrostu do mocowania i zaladunku potrzebuję drabiny.

Roweru nie dalem rady zaladować na dach... Poza tym i tak by stał krzywo, z powodu elipsowego kształtu tych relingów.

No własnie zrobiłeś adaptery, i ten eliptycny kształt :/ Może adaptery powinieneś opatentować jak bagażniki takie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Co Wy wozicie, ze do Granda jeszcze bagaznik na dach czy box potrzebny? ;]

A co do Thule, to baza do byle kompakta kosztuje min 1kPLN... 

Pytales w ASO ile chca za bagaznik?

Jak wsadzisz 6 osób do granda, i jedziesz na dwa tygodnie to bez kufra się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dioda144 napisał:

No własnie zrobiłeś adaptery, i ten eliptycny kształt 😕 Może adaptery powinieneś opatentować jak bagażniki takie drogie.

Co tu patentowac. Masz dwa wieczory na robienie adapterów, to sobie zrobisz. Albo kup w aso za parę stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dioda144 napisał:

Znalazłem taki bagaznik bo troszkę sie przestraszyłem że jakieś mega chore kwoty.

 

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-renault-espace-iv-4-7499179314

 

Wyjmowanie siedzeń dla mnie to nie problem jeśli maja to być pełnowymiarowe i jazda w nich ma być wygodna, wiekszość vanów oferuje taborety w trzecim rzędzie, gdzie osoba powyżej 120cm kolanami zatyka uszy. Tempomat może być nie koniecznie musi. Chciałbym wersje Grand ale widzę ze cos cos jest w wersji bezyna i przedłuzona to żadkość, wszytko 3.5 litra

No to jeszcze możesz brać pod uwagę EV2 :) czyli C8/P807/Phedrę/UlysseII :)
Pełnowymiarowe wszystkie fotele, 2,9i-V6 doskonały do LPG, a także bardzo dobre silniki HDi :) które nie są "slimakami"
I najważniejsze w tak dużym aucie, odsuwane drzwi

i całkowicie płaska podłoga .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jedrocha napisał:

No to jeszcze możesz brać pod uwagę EV2 :) czyli C8/P807/Phedrę/UlysseII :)
Pełnowymiarowe wszystkie fotele, 2,9i-V6 doskonały do LPG, a także bardzo dobre silniki HDi :) które nie są "slimakami"
I najważniejsze w tak dużym aucie, odsuwane drzwi

i całkowicie płaska podłoga .....

Możesz podrzuć jakiegoś linka w benzynie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz Espace IV lift moge powiedzieć, że jest to samochod godny polecenia, ale w przeciwieństwie do takiego EuroVana ( C8/P807/Phedrę/UlysseII ) był projektowany przez plastyków i specjalistów od wizerunku a nie specjalistów od ergonomii. na przykład nie ma ŻADNEGO przycisku, który zaburzałby czystą linię konsoli. Po prostu nie ma tam żadnego przycisku.

Ma sporo wspólnego z Renault Avantime.

 

Ma też dużo zalet, aczkolwiek jak przesiadłem się z Citroena Xsara Picasso to sporo przeklinałem. Z drugiej strony teraz nie wróciłbym do Xsary picasso, bo Espace jest o kilka klas lepszy (oprócz kilku wkurzających cech).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.02.2019 o 23:19, maras77 napisał:

Ma też dużo zalet, aczkolwiek jak przesiadłem się z Citroena Xsara Picasso to sporo przeklinałem. Z drugiej strony teraz nie wróciłbym do Xsary picasso, bo Espace jest o kilka klas lepszy (oprócz kilku wkurzających cech).

 

 

 

No bo to nie ta klasa :) XP to możesz sobie porównać z pierwszymi Megane Scenic :) a nie z E IV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padło na Renate. Espacea produkowali do 2014, jednak tych powyżej nawet 2010 jest nie dużo w necie, większość to początki produkcji które według wskazań licznika mają dobrze ponad 200tys a nawet bym zaryzykował stwierdzenie że bliżej im do 300tys, a faktycznie ile mają tego nie wiemy. Nie chcę ładować się w auto które będzie mnie irytowało ciągłymi awariami. Obecnie mam Lale 3 z przebiegiem 90tys i spokój ze jeżdżę bez problemu. Dlatego zastanawiam się nad Renault Scenic w wersji Grand, początek trzeciej generacji datuje się na 2009 rok więc szansę na zakupienie stosunkowo świeżego auta są duże, ale tu moje pytania. Jak silniki w benzynie się sprawują, jak hydraulika, jak relacja z gazem, jak trzeci rząd siedzeń i czy choroby wieku dziecięcego było, a jeśli były czy po lifcie zostały usunięte? Silniki w benzynie to 1.4, tec, 1.6, 2.0. Chyba żeby coś jechało to trzeba myśleć o 2.0?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sc 3 nie ma dobrych silników noPB.
Zostal k4m ale to nie jedzie. Jest 1.4tce który moze sprawic problem, a 2.0 to chyba juz tylko konstrukcji nissana(m4r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Rozumiem, ze dla Ciebie dobry silnik= mozliwosc przerobki na LPG? ;]
 
Nie. Wystarczy ze bedzie trwaly i nie bedzie generowal duzych kosztow utrzymania.
Lpg to inna parka kaloszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, WaWeR napisał:

Nie. Wystarczy ze bedzie trwaly i nie bedzie generowal duzych kosztow utrzymania.
Lpg to inna parka kaloszy.

 

No to 2.0noPB od Nissana spelnia te wymagania. 

Podobnie jak 2.0T czy 1.4T od Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to 2.0noPB od Nissana spelnia te wymagania. 
Podobnie jak 2.0T czy 1.4T od Renault.
Sc3 ma 2.0T?
1.4 miewa problemy z trwaliscia rozrzadu i upg. Awaria ich potrafi wygenerowac koszty na poziomie 5 cyfrowym. A m4r generalnie ok. Zeby toto jeszcze nie palilo tyle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, WaWeR napisał:

Sc3 ma 2.0T?
1.4 miewa problemy z trwaliscia rozrzadu i upg. Awaria ich potrafi wygenerowac koszty na poziomie 5 cyfrowym. A m4r generalnie ok. Zeby toto jeszcze nie palilo tyle...

 

Faktycznie nie ma 2.0T... Odnosnie 1.4T to znam 2 uzytkownikow i sobie chwala ale auta maja od nowosci.

Praktycznie kazdy wspolczesny silnik jak trafisz na mine to potrafi wygenerowac spore koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem przez pol roku auta dla siebie. 7/10 tce w/g sprzedawcow cos juz mialo we wspomnianych kwestiach robione.

Ceny tych silnikow zaczynaja sie od 7kpln

Ja bym ich nie polecal.

Zniknely tez dosc szybko z oferty

 

A szukajac auta 10 letniego+, raczej chcemy unikac takuch wpadek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz adaptery do tych pieknych relingów
https://www.olx.pl/oferta/uchwyt-adapter-do-bagaznika-dachowego-renault-espace-iv-CID5-IDxwX86.html
 
Bagaznik dedykowany robi chyba tylko Thule i kosztuje ponad 2 kloce.


Założysz każdy bagażnik dostosowany do montażu w rowku.
A na relingi / belki oryginalne pasuje każdy box
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Rozumiem, ze dla Ciebie dobry silnik= mozliwosc przerobki na LPG? ;]

 

Nie o to mi chodzi. W domu mam trzy samochody i wszystkie generują koszty w postaci paliwa ubezpieczenia itd bo to standard, ale nie chciałbym zaliczyć zmiany lali na coś co zrobi mi kuku w portfel. Kwestia przeróbki na LPG jest dla mnie istotna bo generuje kosztu paliwa o połowę w dół. W pracy mam ciężkie diesle więc nimi mogę sobie jeździć do woli, benzyna w domu jest od zawsze więc lpg idzie często w parze. Są silniki które super tolerują instalacje i można powiedzieć że są bezobsługowe jak np. 1.6 110KM który występuje w Lali 3, dlatego myślałem że to ten sam silnik w Scenicu który był produkowany w tym samym czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, czy nie trafi Cię ciężki nerw w czasie jazdy w deszczu, gdy woda leje się z lusterek na szybę, czy odpowiada ci schylanie się do włącznika tempomatu, radio w schowku.
Czy masz kasę na specjalne bagazniki pasujące do pięknie wyprofilowanych relingów?
 
Czy odpowiada ci wyjmowanie i noszenie foteli zamiast chowanie ich w podłogę?
 
Jak powyższe ci nie przeszkadza, to będziesz zadowolony.
Woda przeszkadza, to fakt.
Ale tempomat i radio - ich lokalizacja nie przeszkadza w codziennym życiu. Do radia masz przyciski na kierownicy. Podobnie jak panel klimy na drzwiach.

PiotrDci podał co sprawdzić, ma to sens.

Kwestia jaką sztukę się kupi. Bo bity sprawia sporo problemów z elektryką, a tej nie ma za bardzo kto reperować. Widzę to po znajomych - dobre sztuki jeżdżą a w tych gorszych ciągle coś niedomaga.
2.0 T i DCI to jedyne w miarę polecane silniki. Aczkolwiek reszta też nie jest zła, tylko trzeba dbać (ale nie o to chyba chodzi)

Tylko Grand, masz 30cm miejsca więcej, w każdym z nich pełną wygodę będziesz na dwóch przednich fotelach, te z tyłu dobre są dla dzieci, trasa dla dorosłych to raczej wyzwanie.
Zawieszenie też szału nie robi, niby wszyscy chwalą je za komfort ale to po prostu zwykle miętkie g00wno, buja się i tylko tyle.
Ogólnie to albo pokochasz espasa albo znienawidzisz. Ja kupiłem na próbę, bo zawsze chciałem, niestety krótkiego, i raczej go nie pokochałem . Chociaż też nie znienawidziłem. Wziąłem od sąsiada sprawdzoną sztukę która nie sprawia żadnych problemów. Jedzie i już.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2019 o 19:51, chris_666 napisał:

 


Założysz każdy bagażnik dostosowany do montażu w rowku.
A na relingi / belki oryginalne pasuje każdy box

Pasują wszystkie, oprócz tych, które przymierzałem. Po dokręceniu box się wygina dostosowując do krzywizny relingi i potem klapa się nie zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasują wszystkie, oprócz tych, które przymierzałem. Po dokręceniu box się wygina dostosowując do krzywizny relingi i potem klapa się nie zamyka.
Jakiś mega szeroki to faktycznie. Ale 100 zł za fabryczny adapter to nie majątek. Albo dwie godziny dłubania
Rowery woże na oddzielnym bagażniku mocowany to rowków, zamiast fabrycznych belek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.