Jump to content

SCENIC II PH II - SPRAWDŹ HAMULEC POSTOJOWY"


pawelli40
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,
Pacjent SCENIC III ph II

Od jakichś 4 miesięcy bujam się z "SPRAWDŹ HAMULEC POSTOJOWY"
Na początku błąd występował przy zaciąganiu - nie łapie lewa strona.

Tak więc w ramach szukania problemu wymienione:
- wtyczka na nową (fabrycznie nową)
- silniczek na używkę

Jeszcze przed wymianą silniczka błędy pojawiały się podczas jazdy ....
Po zamknięciu auta i po odczekaniu np. 10 min - błąd znikał i hamulec działał.
Sądziłem że to problem SILNICZKA - wiec kupiłem i wymieniony.

Dziś ZNOWU !!! Znamy komunikat "Sprawdź hamulec ....."
I też podczas jazdy.

Zamknąłem auto , wróciłem po paru minutach:
- zwolniłem hamulec - błąd znikł
- zaciągnąłem - i tym razem "NIE CHCIAŁ ODPUŚCIĆ" !!!!

Poczekałem kilka minut , zamknąłem auto i po 5 min hamulec działał bez zarzutu.

Potem jeździłem - i jest ok.

Co mu dolega ?
Na forach sa informacje - ale ludzie cały czas się z tym bujają i bujają ....

piszą o :
- sterownik w bagażniku w lewym boczku
- łącznik wiązki koło słupka - podobno jest kostka i tam różnie może być - tam 1 gość wymianił kostkę i jest ok
- czujnik sprzegła - jest ich chyba 3
- czujnik predkości obrotowej koła
- czujnik pedału hamulca
- czujnik na skrzyni biegów

Najgorsze ze to nawraca i nie ma złotego środka.

POMOCY !!!!

Link to comment
Share on other sites

U mnie wystarczyło cała nową linkę wymienić... I problemu nie było. Linkę kupiłem nową w ASO ogarniał mi to warsztat od renowek i nie miałem takich cyrkow żeby po kolei coś zmieniać.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio u wujka właśnie w scenicu 2 Ph II ten błąd się wyświetlal... Pod fotelem kierowcy jest kilka bezpiecznikow i przekaźnik. Poruszylem tym talatajstwem, zmieniłem bezpiecznik i problem ustal, wszystko działa jak być powinno 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To jest SC III - wiec nie ma linek ;)

 

Info od elektronika - połączenie "nowej wtyczki" z instalacją było wadliwe.
Nie było lutowana - a połączone na przelotki zaciskowe z czego:
1 żyła była poprawnie zaciśnięta
2 żyła - przewód łatwo udało sie wyciągnąć - czyli wygląda na to że tutaj był problem.

Dziś odbieram i testowanie jakieś 3-4 tygodnie.
Jak będzie ok, to problem rozwiązany - tyle że ten problem spowodował mechanik ......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.