Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 silnik opinie


62545tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

czołem

myślę o zakupie dla żony Merivy A 1.4 16V lub Corsy D.

w Corsie D pomijam silnik 1.0

szukam 1.4 16V, wiele wdzę 1.2 16V

znajomy mechanior mówi by unikać 1.2 16V bo problemy z rozciągającym się rozrządem, że niby co 3 lata trzeba wymienić, droga impreza itp...

 

jakie macie przebiegi w swoich corsach? jak z rozrządami?

Wyleczył mnie też z Merivy A 1.6 16V że niby gazu nie lubią i trzeba regulować luzy zaworowe.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 62545tomasz napisał:

znajomy mechanior mówi by unikać 1.2 16V bo problemy z rozciągającym się rozrządem, że niby co 3 lata trzeba wymienić, droga impreza itp...

 

Faktycznie dramat ;]

https://allegro.pl/oferta/skf-lancuch-rozrzadu-opel-corsa-c-1-0-1-2-16v-1-4-6680590982

Mialem kiedys taka Corse z wypozyczalni i dalo sie tym jezdzic nawet po solidnych gorach na Kanarach...

Jakie przebiegi roczne planujesz tym autem? 

Jak zacznie halasowac to najwyzej wtedy wymienisz i bedziesz mial spokoj na kilka lat :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że ten 1.2 to w C i D taki sam był.

Teściu ma w C 1.2 twinport 80KM i najechane blisko 200tkm.

Sam silnik raczej trwały i w miarę ekonomiczny.

Jedyne co, to musiał łańcuch rozrządu wymienić, powyżej 100tkm mogą się rozciągać i hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona ujeżdża Corsę D 14' 1.2 16V 86KM. I z tego co czytałem to jest inny silnik niż w corsie C. Silnik na łańcuchu że zmiennymi fazami rozrządu które nie sprawiają problemów. Głowica z hydrauliką. Ponoć to nie jest zły silnik. Kupiliśmy 3 latka. Aktualnie 55kkm więc wiele nie powiem. Jedynie że trochę muł, poprzednia Astra G 1.6 8V 75KM i 300kkm na budziku lepiej się zbierała. Ktoś tu pisał że one specjalnie są zamulone z dołu żeby były oszczędne. Spalanie w mieście 6-7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Corsie D na początku były montowane silniki z linii Z czyli Z12XEP; Z14XEP (Twinport z Corsy C) a później z serii A np. A12XER; A14XER (zmienne fazy rozrządu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, balus napisał:

W Corsie D na początku były montowane silniki z linii Z czyli Z12XEP; Z14XEP (Twinport z Corsy C) a później z serii A np. A12XER; A14XER (zmienne fazy rozrządu).

 

 

Dokładnie tak:

 

image.png.bd2f8e1b2d2ba9089e18817dd5ff45d3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 62545tomasz napisał:

a od którego roku była zmiana tych Twinportów?

 

Corsa D miała dwa liftingi:

- silnikowo - zawieszeniowy pod koniec 2009r - wszystkie silniki zaczęły spełniać normę EURO5

 

- kosmetyka przodu - jesień 2010r

 

image.png.d5fbdb7f7d0d3385847d6778006f8033.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.