62545tomasz Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 czołem myślę o zakupie dla żony Merivy A 1.4 16V lub Corsy D. w Corsie D pomijam silnik 1.0 szukam 1.4 16V, wiele wdzę 1.2 16V znajomy mechanior mówi by unikać 1.2 16V bo problemy z rozciągającym się rozrządem, że niby co 3 lata trzeba wymienić, droga impreza itp... jakie macie przebiegi w swoich corsach? jak z rozrządami? Wyleczył mnie też z Merivy A 1.6 16V że niby gazu nie lubią i trzeba regulować luzy zaworowe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Godzinę temu, 62545tomasz napisał: znajomy mechanior mówi by unikać 1.2 16V bo problemy z rozciągającym się rozrządem, że niby co 3 lata trzeba wymienić, droga impreza itp... Faktycznie dramat https://allegro.pl/oferta/skf-lancuch-rozrzadu-opel-corsa-c-1-0-1-2-16v-1-4-6680590982 Mialem kiedys taka Corse z wypozyczalni i dalo sie tym jezdzic nawet po solidnych gorach na Kanarach... Jakie przebiegi roczne planujesz tym autem? Jak zacznie halasowac to najwyzej wtedy wymienisz i bedziesz mial spokoj na kilka lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Silniki 1.0 12V, 1.2 16V i 1.4 16V mają tak samo wykonany układ rozrządu, więc nie masz wyboru, chyba że weźmiesz 1.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 27 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 to ma być taczka dla żony, dzieci do szkoły, praca, miasto max 15-20tyś km rocznie i chodzi o Corse D, nie C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Zdaje się, że ten 1.2 to w C i D taki sam był. Teściu ma w C 1.2 twinport 80KM i najechane blisko 200tkm. Sam silnik raczej trwały i w miarę ekonomiczny. Jedyne co, to musiał łańcuch rozrządu wymienić, powyżej 100tkm mogą się rozciągać i hałasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Żona ujeżdża Corsę D 14' 1.2 16V 86KM. I z tego co czytałem to jest inny silnik niż w corsie C. Silnik na łańcuchu że zmiennymi fazami rozrządu które nie sprawiają problemów. Głowica z hydrauliką. Ponoć to nie jest zły silnik. Kupiliśmy 3 latka. Aktualnie 55kkm więc wiele nie powiem. Jedynie że trochę muł, poprzednia Astra G 1.6 8V 75KM i 300kkm na budziku lepiej się zbierała. Ktoś tu pisał że one specjalnie są zamulone z dołu żeby były oszczędne. Spalanie w mieście 6-7l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Moja żona jeździ Corsą 1.2 86 KM. Przejechane 41kkm. Na razie nie słychać rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 W Corsie D na początku były montowane silniki z linii Z czyli Z12XEP; Z14XEP (Twinport z Corsy C) a później z serii A np. A12XER; A14XER (zmienne fazy rozrządu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 5 godzin temu, balus napisał: W Corsie D na początku były montowane silniki z linii Z czyli Z12XEP; Z14XEP (Twinport z Corsy C) a później z serii A np. A12XER; A14XER (zmienne fazy rozrządu). Dokładnie tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 a od którego roku była zmiana tych Twinportów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2019 10 godzin temu, 62545tomasz napisał: a od którego roku była zmiana tych Twinportów? Corsa D miała dwa liftingi: - silnikowo - zawieszeniowy pod koniec 2009r - wszystkie silniki zaczęły spełniać normę EURO5 - kosmetyka przodu - jesień 2010r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.