Skocz do zawartości

Suzuki odjechało zdrowo z nowym Jimmim


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, grogi napisał:

Raczej z zaspokojeniem popytu :)

Hmm czy ja wiem, dla kogo jest to auto ?

Leśniczy, wędkarz, budowlaniec ?

Konkurencja dla dustera ?

 

Kilka lat temu robił za miejskiego SUVa, dziś ten rynek jest pełen pseudo plastikowych SUVów, ale do miasta lepszych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

Hmm czy ja wiem, dla kogo jest to auto ?

Leśniczy, wędkarz, budowlaniec ?

Konkurencja dla dustera ?

 

Kilka lat temu robił za miejskiego SUVa, dziś ten rynek jest pełen pseudo plastikowych SUVów, ale do miasta lepszych

 

 

W tej chwili kolejka jest na jakis rok do przodu ;]

Fabryka nie wyrabia z produkcja :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dopłata do 4b automatu +15kzl
Ale to jest lepsze: dopłata do gałki zmiany biegów.... 786,68 (Nie, nie obszytej skóra)
 


Dałeś ciała automat jest 15kzl droższy od najtańszej wersji bo jest w 3 najwyższej wersji wyposażenia. 5tys tyle wynosi dopłata za automat w tej samej wersji. Gałka to po prostu bardziej ładniejsza wersja. A że 786zl.. wiadomo że dziwne opcje zawsze są drogie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Hmm czy ja wiem, dla kogo jest to auto ?
Leśniczy, wędkarz, budowlaniec ?
Konkurencja dla dustera ?
 
Kilka lat temu robił za miejskiego SUVa, dziś ten rynek jest pełen pseudo plastikowych SUVów, ale do miasta lepszych
 


Te auto super się sprawdza w terenie. I dla kogoś kto potrzebuje mocniejsze auto niż suv w teren w tej cenie nic lepszego nie znajdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bielaPL napisał:


 

 


Te auto super się sprawdza w terenie. I dla kogoś kto potrzebuje mocniejsze auto niż suv w teren w tej cenie nic lepszego nie znajdzie.

 

Zgadza się, pytanie kto potrzebuje takiego małego pudełka w terenie

Nawet wędki ciężko zapakować ;)

 

Znam to auto, ba mam bardzo zbliżone -starszą siostrę vitare 1gen

 

Jimik na początku był kupowany przez panie jako super auto do miasta, nawet była taka wersja jeans ;)

Tyle że to auto średnio się do tego nadaje

 

W nowym chyba dalej jest klasyczny 4x4, którego nie da się używać na asfalcie :hmm:

 

Do pracy lepszy pickup, w lekki teren i na asfalt duster

Więc dla kogo ? Geodety ? @Alanka zmieści się tam teodolit i paczka palików ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Alanka napisał:

@Koonrad do Dżimi Dżimi?

Jak tylne fotele rozłożysz to tak. Do bagażnika nie ma szans.

Służbówki mamy kombi w zasadzie.

Futerał, tyczki, rydle, młotki, gumowce, paliki...

U mnie w teren maja l200, a reszta jakies osobówki czy Berlingo i z buta w błoto ;)

Jamnik to bagaznik ma jak SC, tam nawet krata piwa nie wejdzie, sześciopak ledwo ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Koonrad napisał:

U mnie w teren maja l200, a reszta jakies osobówki czy Berlingo i z buta w błoto ;)

Jamnik to bagaznik ma jak SC, tam nawet krata piwa nie wejdzie, sześciopak ledwo ;)

 

Ale, ze Mitsubishi? Super.

U nas golf, octavia i Picasso. Wszystkie trzy mają duży bagażnik.

 

Jimny z tego co wiem chwalą leśnicy, ale to trzeba pytać @frago.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, camel00 napisał:

 

Ja pytałem w salonie.

Najpierw czy jest dostępny - oczywiście, zapraszamy, można się przejechać.

Następnie czy można kupić - oczywiście, prawdopodobnie w przyszłym roku.

Wszędzie trąbią ze wyprzedane samochody na rok 2019. Sami Japońce płaczą ze i dla nich zabraknie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dałeś ciała automat jest 15kzl droższy od najtańszej wersji bo jest w 3 najwyższej wersji wyposażenia. 5tys tyle wynosi dopłata za automat w tej samej wersji. Gałka to po prostu bardziej ładniejsza wersja. A że 786zl.. wiadomo że dziwne opcje zawsze są drogie.

Nie, ta sama wersja i albo automat albo manual. Poklikajc sobie w konfiguratorze....

Jak klikniesz na "i" przy tej gałce nic takiego z opisu nie wynika co piszesz.... No chyba że jest tak jak mowisz-ale jeśli to wtedy ma być ta "ładniejsza" wersja to (osłabiony)

 

...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, camel00 napisał:

 

Ja pytałem w salonie.

Najpierw czy jest dostępny - oczywiście, zapraszamy, można się przejechać.

Następnie czy można kupić - oczywiście, prawdopodobnie w przyszłym roku.

Z tego co czytalem to problemem sa normy spalania.Czyli im wiecej aut sprzedadza tym dla nich gorzej:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, pytanie kto potrzebuje takiego małego pudełka w terenie
Nawet wędki ciężko zapakować
 
Znam to auto, ba mam bardzo zbliżone -starszą siostrę vitare 1gen
 
Jimik na początku był kupowany przez panie jako super auto do miasta, nawet była taka wersja jeans
Tyle że to auto średnio się do tego nadaje
 
W nowym chyba dalej jest klasyczny 4x4, którego nie da się używać na asfalcie :hmm:
 
Do pracy lepszy pickup, w lekki teren i na asfalt duster
Więc dla kogo ? Geodety ? [mention=185119]Alanka[/mention] zmieści się tam teodolit i paczka palików ?
 
A kto potrzebuje wranglera 3d?
Kto potrzebuje harleya?
Kto potrzebuje G klasy za pół miliona?

Nowy Jimny to auto dla tych którzy chcą mieć możliwość wjechania w cięższy teren ale niekoniecznie z niej skorzystają. To auto dla tych co by chcieli mieć G klasę ale trochę za drogo. Myślę że znajdzie chętnych. Sam bym go kupił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bielaPL napisał:

A kto potrzebuje wranglera 3d?
Kto potrzebuje harleya?
Kto potrzebuje G klasy za pół miliona?

Nowy Jimny to auto dla tych którzy chcą mieć możliwość wjechania w cięższy teren ale niekoniecznie z niej skorzystają. To auto dla tych co by chcieli mieć G klasę ale trochę za drogo. Myślę że znajdzie chętnych. Sam bym go kupił.

Faktycznie Wranglera i gklasy to jeździ mnóstwo ;)

Ile tego sprzedali w pl ?

 

Tak jak pisałem znam to auto i sam zdecydowałem kupić podobne

Pewnie jamnika też bym przygarnął, chociaż w teren praktycznie już nie jeździmy 

tyle że do ciorania po krzakach auto za 70kzł to tak średnio ?

Jakieś wąskie grono kupujących się znajdzie, np wspomniani już leśnicy

 

To że fabryki Suzuki nie wydalają, pytanie jakie mają moce

Ile tych Jimmy wyprodukują w rok ? Porównywalnie do dustera ?

 

piszesz że w teren choć nie koniecznie ktoś wjedzie - to może lepiej vitarę, renegade ?

i że sam byś kupił, to czemu nie kupisz ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bielaPL napisał:

A kto potrzebuje wranglera 3d?
Kto potrzebuje harleya?
Kto potrzebuje G klasy za pół miliona?

Nowy Jimny to auto dla tych którzy chcą mieć możliwość wjechania w cięższy teren ale niekoniecznie z niej skorzystają. To auto dla tych co by chcieli mieć G klasę ale trochę za drogo. Myślę że znajdzie chętnych. Sam bym go kupił.

Pytanie ile kto chce wydac kasy?

Wystarczy ze ktos mieszka w terenie gorzystym, jest na emeryturze, stac go, ma domek z widokiem i nie potrzebuje 2500kg  dzipa a  male, zwinne autko 4X4. Nowy jimny mnie sie podoba. Taka klasyka o ladniejszych detalach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Koonrad napisał:

U mnie w teren maja l200, a reszta jakies osobówki czy Berlingo i z buta w błoto ;)

Jamnik to bagaznik ma jak SC, tam nawet krata piwa nie wejdzie, sześciopak ledwo ;)

 

Skladasz tylne siedzenia i bagaznik normalny.

 

BTW nie wyrabiaja z produkcja i w sumie sie nie dziwie. Bardzo ladne auto jakbym mial wolne 70k to bym sobie kupil. W sumie na moje potrzeby by wystarczyl a i w teren bym wjechal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Koonrad napisał:

Faktycznie Wranglera i gklasy to jeździ mnóstwo ;)

Ile tego sprzedali w pl ?

 

Tak jak pisałem znam to auto i sam zdecydowałem kupić podobne

Pewnie jamnika też bym przygarnął, chociaż w teren praktycznie już nie jeździmy 

tyle że do ciorania po krzakach auto za 70kzł to tak średnio ?

Jakieś wąskie grono kupujących się znajdzie, np wspomniani już leśnicy

 

To że fabryki Suzuki nie wydalają, pytanie jakie mają moce

Ile tych Jimmy wyprodukują w rok ? Porównywalnie do dustera ?

 

piszesz że w teren choć nie koniecznie ktoś wjedzie - to może lepiej vitarę, renegade ?

i że sam byś kupił, to czemu nie kupisz ?

 

 

Moze byc, ze mocy przerobowych brakuje.

http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/suzuki/suzuki-jimny/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Skladasz tylne siedzenia i bagaznik normalny.

 

BTW nie wyrabiaja z produkcja i w sumie sie nie dziwie. Bardzo ladne auto jakbym mial wolne 70k to bym sobie kupil. W sumie na moje potrzeby by wystarczyl a i w teren bym wjechal.

jakie moce ma ta fabryka ? bo wiesz co innego jak mogą wyprodukować 100k szt a co innego 10mln szt ?

 

ano włąśnie, ja jakbym miał 70kzł luźne to może też bym kupił, ale nie mamy :)

dlatego ty nie masz żadnego 4x4 a ja mam 20letnią vitarę do jazdy w teren ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

jakie moce ma ta fabryka ? bo wiesz co innego jak mogą wyprodukować 100k szt a co innego 10mln szt ?

 

ano włąśnie, ja jakbym miał 70kzł luźne to może też bym kupił, ale nie mamy :)

dlatego ty nie masz żadnego 4x4 a ja mam 20letnią vitarę do jazdy w teren ;)

 

 

Wkleilem statystki za rozowo to nie wyglada. Ale trzeba by popatrzec na Asia tam pewnie wiecej sprzedaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, fanlan napisał:

Pytanie ile kto chce wydac kasy?

Wystarczy ze ktos mieszka w terenie gorzystym, jest na emeryturze, stac go, ma domek z widokiem i nie potrzebuje 2500kg  dzipa a  male, zwinne autko 4X4. Nowy jimny mnie sie podoba. Taka klasyka o ladniejszych detalach.

do takich celów IMO dużo lepszy będzie np renegade czy vitara, duster

Jimny ma klasyczny napęd 4x4 (bez mechanizmu różnicowego między osiami) co oznacza że nie zapniesz 4x4 na asfalcie bo rozwalisz napęd

więc jedziesz sobie do tego domku w górach i musisz wajchować - bo na czarnym napęd odłączasz, na białym/brązowym załączasz ;)

(ciekawe czy można w ruchu, pewno 4L trzeba się zatrzymać)

więc jeśli ten domek to nie schronisko do którego prowadzi górska ścieżka, to lepszym wyborem będzie IMO coś "idiotoodporne" 

 

mnie sie też podoba, ale kupić nie kupię, bo tak jak pisałem auta za 70kzł nie utopie w błocie po klamki ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Koonrad napisał:

do takich celów IMO dużo lepszy będzie np renegade czy vitara, duster

Jimny ma klasyczny napęd 4x4 (bez mechanizmu różnicowego między osiami) co oznacza że nie zapniesz 4x4 na asfalcie bo rozwalisz napęd

więc jedziesz sobie do tego domku w górach i musisz wajchować - bo na czarnym napęd odłączasz, na białym/brązowym załączasz ;)

(ciekawe czy można w ruchu, pewno 4L trzeba się zatrzymać)

więc jeśli ten domek to nie schronisko do którego prowadzi górska ścieżka, to lepszym wyborem będzie IMO coś "idiotoodporne" 

 

mnie sie też podoba, ale kupić nie kupię, bo tak jak pisałem auta za 70kzł nie utopie w błocie po klamki ;)

 

Fitat/Jeep 4x4 to 100k jak nic . Czyli sporo drozej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

Fitat/Jeep 4x4 to 100k jak nic . Czyli sporo drozej.

renegade faktycznie sporo droższy, zwłaszcza w tej uterenowionej wersji, ale tez oferuje więcej 

dlatego jimny ma szanse zaistnieć, bo jest to dalej jedno z najtańszych aut 4x4

tyle że jak wchodził w pod koniec lat 90 to nie miał konkurencji, dziś będzie trudniej

10lat temu szukałem jimiego 1gen, ale ostatecznie padło na starszą i tańszą viatrę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

renegade faktycznie sporo droższy, zwłaszcza w tej uterenowionej wersji, ale tez oferuje więcej 

dlatego jimny ma szanse zaistnieć, bo jest to dalej jedno z najtańszych aut 4x4

tyle że jak wchodził w pod koniec lat 90 to nie miał konkurencji, dziś będzie trudniej

10lat temu szukałem jimiego 1gen, ale ostatecznie padło na starszą i tańszą viatrę

 

Konkurencja w zasadzie jes tylko wewnetrza. Jak chcesz cos lepszego to bierzesz paskudne Scross albo Vitare. Fiat tak dobrze, sie sprzedaje, ze maja stare 500X na placach. Renegate chyba tylko diesel jest z 4x4 na co mi diesel? Jimmy wyrozna sie na tyle, ze mozesz zadac szyku w Londynie na Canary albo u nas na Mazowieckiej lub w innym Sosnowcu. Zywe lakiery, ladne akcesoria mysle, ze niezle to wykombinowali. Azja/Afryka/Australia to ma szanse pojechac dziurawa droga przez odludzie. Znajac zycie zaraz beda akcesoria i bedzie z tego niezla przeprawowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Konkurencja w zasadzie jes tylko wewnetrza. Jak chcesz cos lepszego to bierzesz paskudne Scross albo Vitare. Fiat tak dobrze, sie sprzedaje, ze maja stare 500X na placach. Renegate chyba tylko diesel jest z 4x4 na co mi diesel? Jimmy wyrozna sie na tyle, ze mozesz zadac szyku w Londynie na Canary albo u nas na Mazowieckiej lub w innym Sosnowcu. Zywe lakiery, ladne akcesoria mysle, ze niezle to wykombinowali. Azja/Afryka/Australia to ma szanse pojechac dziurawa droga przez odludzie. Znajac zycie zaraz beda akcesoria i bedzie z tego niezla przeprawowka.

zgadza się, co nie znaczy że będzie niszowym autem jak wspomniany tu wrangler

może w Azji bo oni lubią takie pudełkowate auta

u @OZI to chyba jednak większe auta kupują ? 

taki wrangler dla ubogich ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Konkurencja w zasadzie jes tylko wewnetrza.

Jest i zewnętrzna ale niedostępna z sieci dealerskiej w EU. Z lepszym napędem i komfortem przy podobnych gabarytach. 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

@OZI

taki wrangler dla ubogich ;)

 

A moze nie kazdy potrzebuje wozic powietrze?

Racjonalnie rzecz ujmujac na codzien taki Jimny to nader praktyczny. Zaparkuje wszedzie, przecisnie sie. Mnie sie podoba z racji wyzszej pozycji i bezpieczenstwa zony, dziecka w razie W. Zywe kolory sa ok. Jednak to malo by  wydac 70k bo ladny.

Owszem Wrangler Rubicon  budzi respect, dl amnie cudny ale jako zabawka bardziej, 3cie auto niz jedyne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, co nie znaczy że będzie niszowym autem jak wspomniany tu wrangler
może w Azji bo oni lubią takie pudełkowate auta
u [mention=129025]OZI[/mention] to chyba jednak większe auta kupują ? 
taki wrangler dla ubogich
 
1,300 sztuk Suzuki poszlo. To alokacja na 2019 na wszystkie stany z wyjatkiem jednego.

QLD ma nie fabryke tylko niezaleznego dystrybutora - dalsze 490 sztuk.

Czyli sprzedali circa 2k sztuk. Auto jest w sprzedazy... tydzien.

24k zielonych czyli 65k PLN nie masz nic ma rynku co terenowo potrafi tak jak to.

c789ab0da94ba78ae831e1f39c16065c.jpg

A sprzedazowo patrzac na AWD..

2018

Hilux 51,705
Ranger 42,144
Triton 24,896
Land Cruiser Prado 18,553
Toyota LandCruiser 200 Series 13,677

Etc

Wiec 2k od Suzuki to malo, ale od 3q 2019- 2020 ma nie byc ograniczenia tylko ile Jimny lud bedzie chcial tyle maja dostarczyc. Imho spokojnie znajda 6-8k klientow ma rok...




Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:
'Gauka' :-) za 65kpln u mnie w standard.

Wyposazenie wersji bieda:
-7.0-LCD z Kamara + Apple CarPlay/Android Auto,
- navigacja,
-cruise control,
- LED headlights,
-15' alu,
- szyby 35% swiatla,
- AEB,
- LDW,
- automatyczne dougie swiatla..



Service co 10k km , ceny robota+ czesci

10k km $269
20k $175,
30k $175,
40k $459,
50k $175,
60k $175,
70k $175,
80k $499,
90k $175
100k $175

Total na 100,000 km koszt jest 6k pln za service. 5 lat gwarancji od zderzaka do zderzaka.




Opcja jedyna to kolor czary dachu... $1,250 dolcow....


0ba19995486a8cae75549d2e6e85a286.jpg76a03ecb824922d74243732aaee00b64.jpga7a7b4db8804957164ed93e7dda8f241.jpge7acbbea033613a0824d6bade45f47a1.jpg0d080519ad2236c2b7f319e529e58993.jpg

Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koonrad napisał:

piszesz że w teren choć nie koniecznie ktoś wjedzie - to może lepiej vitarę, renegade ?

i że sam byś kupił, to czemu nie kupisz ?

 

 

Słuchaj :) nie lepiej vitarę, ludzie w biurach chodzą w zegarkach G-shock bo to pobudza im wyobraźnię, tak samo będzie z tym autem.

Nie kupuję z prostego powodu, nie mam teraz tyle forsy na samochód. Ale jakbym dla siebie szukał auta (2 auto do dojazdów do roboty i zabawy) i miał te 70 kafli to naprawdę bym go wziął. Na razie tą rolę spełnia jeep zj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

Racjonalnie rzecz ujmujac na codzien taki Jimny to nader praktyczny. Zaparkuje wszedzie, przecisnie sie. Mnie sie podoba z racji wyzszej pozycji i bezpieczenstwa zony, dziecka w razie W. Zywe kolory sa ok. Jednak to malo by  wydac 70k bo ladny.

uważasz jamnika za bezpieczne auto ?

wysokie pudełko, RWD, długości niecałych 4m, gdzie dzieciak na tylnym siedzeniu siedzi prawie na tylej szybie ?

ja tam się ciesze że żona przesiadła się z vitary 3d do x3 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, OZI napisał:

1,300 sztuk Suzuki poszlo. To alokacja na 2019 na wszystkie stany z wyjatkiem jednego.

QLD ma nie fabryke tylko niezaleznego dystrybutora - dalsze 490 sztuk.

Czyli sprzedali circa 2k sztuk. Auto jest w sprzedazy... tydzien.

24k zielonych czyli 65k PLN nie masz nic ma rynku co terenowo potrafi tak jak to.

c789ab0da94ba78ae831e1f39c16065c.jpg

A sprzedazowo patrzac na AWD..

2018

Hilux 51,705
Ranger 42,144
Triton 24,896
Land Cruiser Prado 18,553
Toyota LandCruiser 200 Series 13,677

Etc

Wiec 2k od Suzuki to malo, ale od 3q 2019- 2020 ma nie byc ograniczenia tylko ile Jimny lud bedzie chcial tyle maja dostarczyc. Imho spokojnie znajda 6-8k klientow ma rok...




Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap
 

:oki:

ale te 6K klientów to nadal mniej jak połowa z pierwszej 5 

i jeszcze raz, nie twierdzę że to złe auto, tylko że auto ma bardzo wąskie grono odbiorców, zwłaszcza w PL

ja mu życzę jak najlepiej bo tak jak pisałeś, jest to jedno z niewielu prawdziwych 4x4

 

jak to konstrukcyjnie wygląda - tam dalej jest rama, sztywny most z tyłu i półmost z przodu ?

bo napęd doczytałem że klasyczny reduktor starowany wajchą (wcześniej były guziczki i pneumatyka do załączania przodu)

za kilka lat będzie fajna baza pod zabawki w teren :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Koonrad napisał:

:oki:

ale te 6K klientów to nadal mniej jak połowa z pierwszej 5 

i jeszcze raz, nie twierdzę że to złe auto, tylko że auto ma bardzo wąskie grono odbiorców, zwłaszcza w PL

ja mu życzę jak najlepiej bo tak jak pisałeś, jest to jedno z niewielu prawdziwych 4x4

 

jak to konstrukcyjnie wygląda - tam dalej jest rama, sztywny most z tyłu i półmost z przodu ?

bo napęd doczytałem że klasyczny reduktor starowany wajchą (wcześniej były guziczki i pneumatyka do załączania przodu)

za kilka lat będzie fajna baza pod zabawki w teren :)

"Samochód zbudowano na tradycyjnej dla modelu ramie drabinowej, charakteryzującej się rozstawem osi 2250 mm. Zawieszenie nie zmieniło się w stosunku do poprzednika, pozostały więc dwie sztywne osie ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami montowanymi oddzielnie."

 

źródło https://blog.pgd.pl/nowy-suzuki-jimny-spelnia-oczekiwania-i-daje-jeszcze-wiecej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bielaPL napisał:
14 godzin temu, wlad napisał:
Z tego co czytalem to problemem sa normy spalania.Czyli im wiecej aut sprzedadza tym dla nich gorzej:hehe:

Jak sobie radzi ferrari z tym?

To chyba Fiata trzeba zapytać:nie_wiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

"Samochód zbudowano na tradycyjnej dla modelu ramie drabinowej, charakteryzującej się rozstawem osi 2250 mm. Zawieszenie nie zmieniło się w stosunku do poprzednika, pozostały więc dwie sztywne osie ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami montowanymi oddzielnie."

 

źródło https://blog.pgd.pl/nowy-suzuki-jimny-spelnia-oczekiwania-i-daje-jeszcze-wiecej/

czyli pod lift idealne ;)

podkładki pod sprężyny i pod budę i kilka cali do góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Fili_P napisał:

 

Dopłata do 4b automatu +15kzl

Ale to jest lepsze: dopłata do gałki zmiany biegów.... 786,68 (Nie, nie obszytej skóra) w ogóle do gałki rotfl :-)((. Swoją drogą ciekawe czemu nie 768,86... ;-))

To nie opcje, a katalog/cennik akcesoriów, a ceny pewnie wprost przeliczane z waluty wymienialnej...tfu, obcej znaczy.

20 lat temu Jimny był postrzegany jako miękki, babski, plastikowy następca Samurai'a, a udało się stworzyć legendę i ją w imponującym stylu kontynuować. W ogóle Suzuki to marka z niemałą dawką fenomenu. Auta są tanie, proste, w wielu miejscach tandetne, a charakter wylewa się z całej palety jak tłuszcz z kiełbasek trzymanych na grillu. Japończycy mają niezwykłą umiejętność  robienia modeli, które nie łapią się do żadnej klasy, mają wiele oryginalnych rozwiązań technicznych, a w wielu przypadkach ta oryginalność sprowadza się do rozwiązań wręcz zabytkowych (4-biegowe automaty, rama). Ale nie tylko. Miękkie hybrydy czy łączenie mikro silnika 1.0 R3 z napędem 4x4 i skrzynią automatyczną to rozwiązania, które kojarzą się bardziej tylko z Suzuki niż "lewa" stacyjka kojarzy się z Porsche...i Ładą.

W rzeczywistości rynkowej, w której liczy się silikonowo-syntetyczny LED-design z mdłym wykończeniem bo musi się podobać każdemu i jeździć tak, żeby się wydawało, że auto nie jedzie, a się przemieszcza to imponujący jest fakt, że Suzuki jeszcze nie zbankrutowało.

Nowy Jimny fantastyczny. Spokojnie odnajdzie się w towarzystwie G-klasy, 911-ki czy Wranglera. Ale nie będzie panikował jak notowania giełdowe będą na czerwono...

Ciekawe czy będzie wersja "rent a car" czyli "soft top"? Bo jeśli tak to tylko dla auta można jechać na wakacje na Kretę czy inny Cypr.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oki:
ale te 6K klientów to nadal mniej jak połowa z pierwszej 5 
i jeszcze raz, nie twierdzę że to złe auto, tylko że auto ma bardzo wąskie grono odbiorców, zwłaszcza w PL
ja mu życzę jak najlepiej bo tak jak pisałeś, jest to jedno z niewielu prawdziwych 4x4
 
jak to konstrukcyjnie wygląda - tam dalej jest rama, sztywny most z tyłu i półmost z przodu ?
bo napęd doczytałem że klasyczny reduktor starowany wajchą (wcześniej były guziczki i pneumatyka do załączania przodu)
za kilka lat będzie fajna baza pod zabawki w teren
Zgoda. Ja bym napisal ze ma 'specyficznego klienta'.

Ja bym kupil jesli bym nie mial 4WD w domu, jako 3 auto. Takto mi nie potrzebne.

Widze 3 typow klienta:
- podobnie jak ja - auto 4wd na weekend,
- chca tanie - nieskomplikowane auto 4wd ale style,
- pierwszy 4WD/pierwsze nowe auto 4wd, .

Ci 2 &3 sa dosc wrazliwi na cene. Auto jest $2k drozsze niz stara wersja.

Dealer nie negocjuje- popyt/podaz - ergo czytam opinie ze sa tacy co odpadli narazie - albo czekaja rok az sie rynek unormuje albo....

No wlasnie nie ma albo bo nic za tak cene nie ma nowego co jest taka konstrukcja 4wd.

Triton najblizej cena jest ale to nie jest to samo.


ce81a38e86acce6501eca450b42ca304.jpg

Wiec 6k to moze nie wiele ale dopoki fabryka nie nadazy to tak naprawde nie wiem ile moga sprzedac.


Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Koonrad napisał:

uważasz jamnika za bezpieczne auto ?

wysokie pudełko, RWD, długości niecałych 4m, gdzie dzieciak na tylnym siedzeniu siedzi prawie na tylej szybie ?

ja tam się ciesze że żona przesiadła się z vitary 3d do x3 ;)

 

Tak uwazam, wg Twojej wizji nie powinni sprzedawac niczego co ma niecale 4m, a juz np MX5 z glowa na wysokosci maski to juz w ogole.

Raz nie kazdy chce wielkiego modnego suva, dwa nie kazdego stac na X3 (nowe pewnie 3 x drozsze) , trzy to czesc ludzi zwyczajnie nie potrzebuje wielkiego kloca a zamiast kupowac kolejne POLO dojrzeli by wsiadalo sie lepiej i widzialo wiecej z gory.

To tak pokrotce ranny wywod wg mnie.

 

P.S.A co sklonilo zone do przesiadki z Vitary 3D do X3?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

Raz nie kazdy chce wielkiego modnego suva, dwa nie kazdego stac na X3 (nowe pewnie 3 x drozsze) , trzy to czesc ludzi zwyczajnie nie potrzebuje wielkiego kloca a zamiast kupowac kolejne POLO dojrzeli by wsiadalo sie lepiej i widzialo wiecej z gory.

 

Podejrzewam, że chodziło bardziej o to, że poprzednik zachowywał się na drodze jak radosne prosie w błocie a - tu bardziej strzelam - z racji wysoko położonego środka ciężkości, każda kolizja to potencjalne dachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.