Skocz do zawartości

Opony - zużycie


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy założylibyście opony letnie Pirelli P7 2016 od nowego sezonu letniego z zużyciem z przodu 4,2-4,7 i z tyłu 5,5-6,0 podpowiedzi w stylu zmienić tył na przód raczej nie wchodzą w grę bo auto kombi i tył jest długi i lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dobromir napisał:

Witam, czy założylibyście opony letnie Pirelli P7 2016 od nowego sezonu letniego z zużyciem z przodu 4,2-4,7 i z tyłu 5,5-6,0 podpowiedzi w stylu zmienić tył na przód raczej nie wchodzą w grę bo auto kombi i tył jest długi i lekki.

Nie bardzo rozumiem pytanie .. czemu miałbym ich nie założyć? Opony nie są stare i mają jeszcze 4+ mm

I dlaczego nie chcesz zamienić przodu z tyłem? To czy lepsze z przodu czy z tyłu, to w takiej codziennej jeździe rodzinnym kombi ... sprawa bardziej preferencji niż realnej potrzeby wynikającej z różnic w przyczepności. Nawet te 4mm poradzą sobie jeszcze z odprowadzaniem wody.

 

jeśli samochód zużywa bardziej opony z przodu, to bym założył właśnie te lepsze na przód i po tym sezonie wyrównał ich zużycie - będzie szansa na używanie ich przez 2 sezony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

Nie bardzo rozumiem pytanie .. czemu miałbym ich nie założyć? Opony nie są stare i mają jeszcze 4+ mm

I dlaczego nie chcesz zamienić przodu z tyłem? To czy lepsze z przodu czy z tyłu, to w takiej codziennej jeździe rodzinnym kombi ... sprawa bardziej preferencji niż realnej potrzeby wynikającej z różnic w przyczepności. Nawet te 4mm poradzą sobie jeszcze z odprowadzaniem wody.

 

jeśli samochód zużywa bardziej opony z przodu, to bym założył właśnie te lepsze na przód i po tym sezonie wyrównał ich zużycie - będzie szansa na używanie ich przez 2 sezony.

Dzięki za upewnienie mnie co bieżnika, moje niezdecydowanie wynikało z sugestii mechanika, który twierdził, że czas już na zmianę, nawet specjalnie kupiłem miernik zużycia opon bo wydawało mi się, że jeszcze na jeden sezon wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za upewnienie mnie co bieżnika, moje niezdecydowanie wynikało z sugestii mechanika, który twierdził, że czas już na zmianę, nawet specjalnie kupiłem miernik zużycia opon bo wydawało mi się, że jeszcze na jeden sezon wystarczą.
Na oponie masz znaczniki , zwykle jest to na poziomie około 3 mm. Osobiście nie czekam aż do tego poziomu zużycia, bo na wodzie już czuć mocno. Ale mm które podałeś spokojnie mieszczą się w kategorii opona do jazdy .

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, pij napisał:

Na oponie masz znaczniki , zwykle jest to na poziomie około 3 mm. Osobiście nie czekam aż do tego poziomu zużycia, bo na wodzie już czuć mocno. Ale mm które podałeś spokojnie mieszczą się w kategorii opona do jazdy emoji106.png.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Tak znaczniki są tzn jeszcze troszeczkę gumy do nich jest, krótko mówiąc mechanika może i dobrego mam, ale na oponach to on się nie zna 😁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te opony na pierwszy montaż w Golfie V, 205/55 16. Opona była super przez 2 sezony. W 3cim sezonie po założeniu zachowywały się jakby były plastikowe, podskakiwały jak piłka a najgorzej było na koleinach- auto myszkowało. Zaznaczę, że opony na osobnych kołach więc nikt ich z felgi nie ściągnął. Poszły do kosza, w ich miejsce Hankook i jazda stała się przyjemna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dobromir napisał:

Dzięki za upewnienie mnie co bieżnika, moje niezdecydowanie wynikało z sugestii mechanika, który twierdził, że czas już na zmianę, nawet specjalnie kupiłem miernik zużycia opon bo wydawało mi się, że jeszcze na jeden sezon wystarczą.

Zimówki można by uznać za kończące się - choć też jeszcze jedną zimę można by polatać.

Letnie tym bardziej nadają się.

W duży deszcz, gdy sporo wody na drodze, trzeba trochę zdjąć nogę z gazu ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dobromir napisał:

Dzięki za upewnienie mnie co bieżnika, moje niezdecydowanie wynikało z sugestii mechanika, który twierdził, że czas już na zmianę, nawet specjalnie kupiłem miernik zużycia opon bo wydawało mi się, że jeszcze na jeden sezon wystarczą.

Sprzedać, dołożyć kupić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak u mnie opony letnie mają <5mm, to je wystawiam na sprzedaż na olx w cenie w której kupię jedną nową

Jeśli się sprzedadzą, to kupuję nowe, jak nie, to dojeżdżam do ~3mm najczęściej w jeden sezon i na śmietnik

 

no i rotują co sezon, żeby były równo zużyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak znaczniki są tzn jeszcze troszeczkę gumy do nich jest, krótko mówiąc mechanika może i dobrego mam, ale na oponach to on się nie zna .
A sam nie prowadzi sprzedaży? Ja już u wulkanizatora od dwóch lat słyszałem że moje to już na śmietnik...

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.5mm to nie problem.

Gorzej jeśli stwardniały i na pierwszym lepszym deszczu nie ma trakcji. Jeśli guma jeszcze elastyczna to można je dojeździć.

Ja zwykle zmieniam przy 5mm, ale to głównie dlatego, że już mają z 5 lat i strach na mokre wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pij napisał:

A sam nie prowadzi sprzedaży? Ja już u wulkanizatora od dwóch lat słyszałem że moje to już na śmietnik...

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Ja u niego opon nie zakładam, tylko naprawiam auta, ale może to dobry trop....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dobromir napisał:

Witam, czy założylibyście opony letnie Pirelli P7 2016 od nowego sezonu letniego z zużyciem z przodu 4,2-4,7 i z tyłu 5,5-6,0 podpowiedzi w stylu zmienić tył na przód raczej nie wchodzą w grę bo auto kombi i tył jest długi i lekki.

z ciekawości ile km zrobiłeś dotąd na tych oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.02.2019 o 14:17, iwik napisał:

4.5mm to nie problem.

Gorzej jeśli stwardniały i na pierwszym lepszym deszczu nie ma trakcji. Jeśli guma jeszcze elastyczna to można je dojeździć.

Ja zwykle zmieniam przy 5mm, ale to głównie dlatego, że już mają z 5 lat i strach na mokre wyjechać.

 

Opona 5lat z bieżnikiem i na śmieci? 

Niektórym się w życiu powodzi 😉 Słyszałem że po 7 latach guma się starzeje i warto wymienić ale po 5?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lukass186 napisał:

 

Opona 5lat z bieżnikiem i na śmieci? 

Niektórym się w życiu powodzi 😉 Słyszałem że po 7 latach guma się starzeje i warto wymienić ale po 5?

 

Nigdzie nie napisałem, że na śmieci 😁

Na olx łykają jak pelikany po 200-300 za kpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lukass186 napisał:

 

Opona 5lat z bieżnikiem i na śmieci? 

Niektórym się w życiu powodzi 😉 Słyszałem że po 7 latach guma się starzeje i warto wymienić ale po 5?

 

Guma już gorzej się zachowuje po 3-4 i już trzeba delikatniej jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dobromir napisał:

Ok 40-45 tys głównie na a4

Hmm to trochę tak i trochę nie. Ja nie jestem absolutnie specjalistą ani szklaną kulą😁 najlepiej pogadać z dobrym wulkanizatorem ale naprawdę dobrym.

Nie ma co również popadać w paranoje, jeżeli guma jest nadal miękka a opona nie ma niepokojących śladów to czemu nie. 

Pytałem o ten przebieg bo jak kiedyś rozmawiałem z wydaję mi się, że dobrym wulkanizatorem doradził żeby po ok. 50 tys. przebiegu sprawdzić dobrze opony. Jak jest ok można śmigać dalej.

Ja na przykład odczułem teraz mocną różnice między zimówką kilkuletnią a letnią po niecałym drugim sezonie.  

Te 4.2 mm, które podałeś jest de facto jeszcze bezpieczną granicą ale daje do myślenia. 

Może lepiej poszukaj dobrego wulkanizatora i poproś o sprawdzenie. Myślę, że to będzie niż teoretyzowanie i opinie z jednej strony zakładaj a z drugiej na śmietnik😁 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Lukass186 napisał:

 

Opona 5lat z bieżnikiem i na śmieci? 

Niektórym się w życiu powodzi 😉 Słyszałem że po 7 latach guma się starzeje i warto wymienić ale po 5?

 

To mało jeszcze słyszałeś. Z moich doświadczeń po ok. 2 latach jeżdżenia, opony wyraźnie zaczynają tracić swoje właściwości.

Dalej jest tylko równia pochyła.

 

Mam wrażenie, że obecne opony są mniej odporne na czas. Podejrzewam, że kwestia użytych surowców i ich proporcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, mrBEAN napisał:

To mało jeszcze słyszałeś. Z moich doświadczeń po ok. 2 latach jeżdżenia, opony wyraźnie zaczynają tracić swoje właściwości.

Dalej jest tylko równia pochyła.

Mam wrażenie, że obecne opony są mniej odporne na czas. Podejrzewam, że kwestia użytych surowców i ich proporcji.

To jedno.

Inna sprawa, że kiedyś opony były od początku gorsze i z biegiem lat nie odczuwało się tak dużej degradacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Raku napisał:

A co z nowymi leżakami ?
Czy opłaca się teraz kupować opony z datą produkcji 2017 ?

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.
 

Nie bo w naszych warunkach rownie dobrze mogly lezec za stodola. Kupilem kiedys lezaki i zalowalem swojej decyzji. Wyraznie szybciej stwardnialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.