Skocz do zawartości

Drogo jest, może będzie taniej.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd.

Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane.

Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne :phi:

 

Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki ;) 

EAD68AF5-CAA1-40EC-BECF-C9B22ED6F2CD.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd.

Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane.

Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne :phi:

 

Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki ;) 

EAD68AF5-CAA1-40EC-BECF-C9B22ED6F2CD.png

jak nalezy rozumieć rubrykę oczczędność CO2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.02.2019 o 17:59, mrBEAN napisał:

W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd.

Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane.

Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne :phi:

 

Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki ;) 

EAD68AF5-CAA1-40EC-BECF-C9B22ED6F2CD.png

Na ile ci starcza 12kWh? Jakies 60

km? Czyli zakładając paliwo po 5 za litr takie ładowanie wychodzi równowartość 5 litrów benzyny. Czyli samochód spalinowy musiał by ci palić więcej niż 8.3 litra na setkę żeby się oplacal elektryczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydziak napisał:

Na ile ci starcza 12kWh? Jakies 60

km? Czyli zakładając paliwo po 5 za litr takie ładowanie wychodzi równowartość 5 litrów benzyny. Czyli samochód spalinowy musiał by ci palić więcej niż 8.3 litra na setkę żeby się oplacal elektryczny?

Latem:

90 km/h: ok. 12 kWh/100 km  (zima ok. 14 kWh)

120 km/h: ok. 16 kWh/100 km (zima ok. 18 kWh)

140 km/h: ok. 22 kWh/100 km (zima ok. 23 kWh)

 

Średnio w koło komina latem 10-12 kWh, a zimą ok. 16-20 kWh/100 km.

I mój jest jednym z najoszczędniejszych EV na rynku obecnie.

 

Podsumowując, średnio rocznie przyjmijmy ok. 15 kWh w moim przypadku, czyli 15 x 2,2 zł = 33 zł

Poprzednie auto moje, Octavia 1.4 TSI średnie miała ok. 6 l na 100 km: czyli 6 x 5 zł = 30 zł

 

Jeśli ktoś planuje ładować się tylko na publicznych płatnych stacjach, to ma silną psychikę ;)

Polska bogaty kraj ;]

 

Dlatego dość kluczowe jest, jakie ceny za jakiś czas pokażą Orlen i Lotos.

Dodatkowo ustawa musi się zmienić, bo aktualnie prąd dla firm jest bardzo drogi, a opłaty za przyłącza bardzo wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście nieciekawie to wychodzi finansowo ale w sumie ładowarki publiczne są używane raczej w sytuacji gdy jedziemy gdzieś daleko niż na codzień kiedy to używasz do ładowania znacznie tańszej energii z gniazdka w domu - cena w nich nie ma większego znaczenia przy liczeniu opłacalności elektrycznego. Ile za kWH w domu płacisz?

 

Tutaj cena 1 kWh w domu to około 11 - 12 centów = 42 - 46 groszy polskich. Tesla chce 28 centów za kWh obecnie, ale np. Blink potrafi chcieć nawet $0.80 za kWh. Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Florydziak napisał:

To rzeczywiście nieciekawie to wychodzi finansowo ale w sumie ładowarki publiczne są używane raczej w sytuacji gdy jedziemy gdzieś daleko niż na codzień kiedy to używasz do ładowania znacznie tańszej energii z gniazdka w domu - cena w nich nie ma większego znaczenia przy liczeniu opłacalności elektrycznego. Ile za kWH w domu płacisz?

 

Tutaj cena 1 kWh w domu to około 11 - 12 centów = 42 - 46 groszy polskich. Tesla chce 28 centów za kWh obecnie, ale np. Blink potrafi chcieć nawet $0.80 za kWh. Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. 

W domu w 99,9% ładuję za 0,28 zł.

I taki układ już ma sens.

Aktualnie po 10.000 km zrobionych koszt 100 km za energię to 5,80 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Florydziak napisał:

Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. 

Ma to sens, w Europie sporo jest na minuty. Tylko to dla pełnych elektryków i szybko ładujących się.

Zamysł jest taki, by ludzie optymalnie wykorzystywali ładowanie i nie blokowali ładowarek.

 

W Polsce temat dopiero raczkuje, choć zaczyna się dynamicznie rozwijać.

Zresztą w całej Europie to są początki dopiero.

Na świecie też bez szału, choć Chiny i Korea już mocno w temat poszły.

Stany wiadomo, Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.