mrBEAN Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd. Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane. Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 11 godzin temu, mrBEAN napisał: W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd. Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane. Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki jak nalezy rozumieć rubrykę oczczędność CO2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 1 godzinę temu, delco napisał: jak nalezy rozumieć rubrykę oczczędność CO2? Pytaj Greenway Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 10 minut temu, mrBEAN napisał: Pytaj Greenway - no gdyby tak odpowiedział mi sceptyk napedu elektrycznego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 38 minut temu, delco napisał: - no gdyby tak odpowiedział mi sceptyk napedu elektrycznego.... Podaję hasło: obliczanie ekwiwalentu CO2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Podaję hasło: obliczanie ekwiwalentu CO2 Aha czyli pobranie takiej ilości energi elektrycznej powoduje wyemitowanie tych kilogramów dwutlenku wegla... rozumiem dzieki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Godzinę temu, delco napisał: Aha czyli pobranie takiej ilości energi elektrycznej powoduje wyemitowanie tych kilogramów dwutlenku wegla... rozumiem dzieki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 29 minut temu, mrBEAN napisał: Niesmiało pragne zauważyć że to nie HP i troche takie obrazki tu nie pasują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Dnia 1.02.2019 o 17:59, mrBEAN napisał: W Greenwayu jest drogo, bo tak być musi niestety. Przyłącze, prąd w taryfie C22 itd. Może będzie taniej, jak Orlen z Lotosem w końcu pokażą cennik lub zmieni się ustawa i prąd/przyłącza dla EV będą rozsądnie jakoś potraktowane. Ewentualnie będzie jeszcze drożej, jak już wszystkich przekonają, że EV jest fajne Ostatnie tankowanie; pocieszające, że dość szybko jak na PL warunki Na ile ci starcza 12kWh? Jakies 60 km? Czyli zakładając paliwo po 5 za litr takie ładowanie wychodzi równowartość 5 litrów benzyny. Czyli samochód spalinowy musiał by ci palić więcej niż 8.3 litra na setkę żeby się oplacal elektryczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Godzinę temu, Florydziak napisał: Na ile ci starcza 12kWh? Jakies 60 km? Czyli zakładając paliwo po 5 za litr takie ładowanie wychodzi równowartość 5 litrów benzyny. Czyli samochód spalinowy musiał by ci palić więcej niż 8.3 litra na setkę żeby się oplacal elektryczny? Latem: 90 km/h: ok. 12 kWh/100 km (zima ok. 14 kWh) 120 km/h: ok. 16 kWh/100 km (zima ok. 18 kWh) 140 km/h: ok. 22 kWh/100 km (zima ok. 23 kWh) Średnio w koło komina latem 10-12 kWh, a zimą ok. 16-20 kWh/100 km. I mój jest jednym z najoszczędniejszych EV na rynku obecnie. Podsumowując, średnio rocznie przyjmijmy ok. 15 kWh w moim przypadku, czyli 15 x 2,2 zł = 33 zł Poprzednie auto moje, Octavia 1.4 TSI średnie miała ok. 6 l na 100 km: czyli 6 x 5 zł = 30 zł Jeśli ktoś planuje ładować się tylko na publicznych płatnych stacjach, to ma silną psychikę Polska bogaty kraj Dlatego dość kluczowe jest, jakie ceny za jakiś czas pokażą Orlen i Lotos. Dodatkowo ustawa musi się zmienić, bo aktualnie prąd dla firm jest bardzo drogi, a opłaty za przyłącza bardzo wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 To rzeczywiście nieciekawie to wychodzi finansowo ale w sumie ładowarki publiczne są używane raczej w sytuacji gdy jedziemy gdzieś daleko niż na codzień kiedy to używasz do ładowania znacznie tańszej energii z gniazdka w domu - cena w nich nie ma większego znaczenia przy liczeniu opłacalności elektrycznego. Ile za kWH w domu płacisz? Tutaj cena 1 kWh w domu to około 11 - 12 centów = 42 - 46 groszy polskich. Tesla chce 28 centów za kWh obecnie, ale np. Blink potrafi chcieć nawet $0.80 za kWh. Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 4 minuty temu, Florydziak napisał: To rzeczywiście nieciekawie to wychodzi finansowo ale w sumie ładowarki publiczne są używane raczej w sytuacji gdy jedziemy gdzieś daleko niż na codzień kiedy to używasz do ładowania znacznie tańszej energii z gniazdka w domu - cena w nich nie ma większego znaczenia przy liczeniu opłacalności elektrycznego. Ile za kWH w domu płacisz? Tutaj cena 1 kWh w domu to około 11 - 12 centów = 42 - 46 groszy polskich. Tesla chce 28 centów za kWh obecnie, ale np. Blink potrafi chcieć nawet $0.80 za kWh. Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. W domu w 99,9% ładuję za 0,28 zł. I taki układ już ma sens. Aktualnie po 10.000 km zrobionych koszt 100 km za energię to 5,80 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 6 minut temu, Florydziak napisał: Są tez ładowarki które kasują za minuty co już kompletnie nie ma sensu. Ma to sens, w Europie sporo jest na minuty. Tylko to dla pełnych elektryków i szybko ładujących się. Zamysł jest taki, by ludzie optymalnie wykorzystywali ładowanie i nie blokowali ładowarek. W Polsce temat dopiero raczkuje, choć zaczyna się dynamicznie rozwijać. Zresztą w całej Europie to są początki dopiero. Na świecie też bez szału, choć Chiny i Korea już mocno w temat poszły. Stany wiadomo, Tesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.