Oukland Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Witam przymierzam się do zakupu auta. W gre wchodzi używany Golf Focus lub Octavia. Forda jest ciasny, mały bagażnik ale fajny zawias i uklad kierowniczy. Skoda potężna bardzo fajna ale wiadomo że VW nie pozwoli wsadzić tam lepszych materiałów czy podzespołów i słyszę że twardy niemiły zawias. Najbliżej mi obecnie do Golfa, z racji niskich przebiegów przymierzam się do silnika 1.2 105KM. Mam kilka pytań bo ta wersja ma belke z tyłu, jak z komfortem? Jak to połyka miejskie dziury i studzienki? Obecne auto mam dość twarde i słabo tłumi nierówności. Nie wiem od której wersji dawali wielowahacz? 1.4 122KM już ma? Druga sprawa na co uważać? Co często się psuje? Przejrzałem Internet ale bardzo mało informacji o tym modelu. Pewnie z racji cen i młodego wieku niewiele osób z rynku wtórnego stać na takie autko. Albo druga opcja nic się nie psuje :) I jeszcze jedno do jazdy w 90% miejskiej nie lepiej wybrać jakieś 1.6 wolnossace niż 1.2 z turbo i zapewne dwumasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 23 godziny temu, Oukland napisał: I jeszcze jedno do jazdy w 90% miejskiej nie lepiej wybrać jakieś 1.6 wolnossace niż 1.2 z turbo i zapewne dwumasem? Mam trochę nowsze 1.2, ale zakładam, że odczucia będą podobne - subiektywnie w zakresie niskich i średnich obrotów (czy 90% czasu) 1.2 będzie sporo żwawsze od wolnossącego 1.6. Przy 1.2 chyba nie ma dwumasy, a nawet jeśli, to jest max. jedna wymiana w ciągu cyklu życia samochodu u jednego właściciela. Warto sobie zawracać tym głowę? Już bardziej bym się martwił tym nieudanym systemem rozrządu. Choć może akurat w używce to będzie już po wymianie na którąś "poprawioną" wersję. Co do belki to mam takową w sportsvanie i w normalnej jeździe to w niczym nie przeszkadza, a na torze tym autem nie byłem, żeby poczuć różnicę do wielowahacza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Godzinę temu, iwik napisał: Mam trochę nowsze 1.2, ale zakładam, że odczucia będą podobne - subiektywnie w zakresie niskich i średnich obrotów (czy 90% czasu) 1.2 będzie sporo żwawsze od wolnossącego 1.6. Przy 1.2 chyba nie ma dwumasy, a nawet jeśli, to jest max. jedna wymiana w ciągu cyklu życia samochodu u jednego właściciela. Warto sobie zawracać tym głowę? Już bardziej bym się martwił tym nieudanym systemem rozrządu. Choć może akurat w używce to będzie już po wymianie na którąś "poprawioną" wersję. Co do belki to mam takową w sportsvanie i w normalnej jeździe to w niczym nie przeszkadza, a na torze tym autem nie byłem, żeby poczuć różnicę do wielowahacza... czemu masz nowszy 1.2 tsi? czemu nie udany system rozrządu? uszczegóławiając, w golfie 7 nie było 1.2/1.4 tsi z łańcuchem rozrządu, tak samo jak koła dwumasowego przy manuanej skrzyni biegów wielowahacz od 1.4tsi w golfie, 1.8 w octavii i leonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 czemu masz nowszy 1.2 tsi? czemu nie udany system rozrządu? uszczegóławiając, w golfie 7 nie było 1.2/1.4 tsi z łańcuchem rozrząduOk. Myślałem że 1.2 105KM to jest jeszcze EA111 z łańcuchem. Jesli to EA211 z paskiem to piszą tylko o jakichś problemach z regulatorem faz rozrzadu :"Motor 1.2 TSI na początku produkcji miał problem z regulatorem zmiennych faz rozrządu (do 2015 r.), ale ASO wymieniały go zwykle na gwarancji razem z zaworem sterującym."Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 3 minuty temu, iwik napisał: Ok. Myślałem że 1.2 105KM to jest jeszcze EA111 z łańcuchem. Jesli to EA211 z paskiem to piszą tylko o jakichś problemach z regulatorem faz rozrzadu : "Motor 1.2 TSI na początku produkcji miał problem z regulatorem zmiennych faz rozrządu (do 2015 r.), ale ASO wymieniały go zwykle na gwarancji razem z zaworem sterującym." Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Moc nie wyznacznikiem, w golfie 7 (produkowanym od 2012r) były tylko EA211, odnośnie regulatora faz rozrządu nie znam tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.