Skocz do zawartości

To jak to z tą wymiana oleju w skrzyni manualnej jest?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

W wyjątkowo "udanych" konstrukcjach tak, w okolicach 100kkm. We wszystkim innym nie.

 

Moment, w którym to będzie miało znaczenie zostanie zapewne poprzedzony przez kasacje ze względu na stłuczkę z zającem, korozję w stanie agonalnym bądź permanentny stan znudzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, grogi napisał:

W wyjątkowo "udanych" konstrukcjach tak, w okolicach 100kkm. We wszystkim innym nie.

W Subaru bodajże co 90 kkm. Kia w zależności od sposobu użytkowania - jazda miejska/terenowa co 90 kkm, w innym przypadku nie ma potrzeby. W serwisówkach producentów (skrzyń nie samochodów) jest zwykle 90 - 100 kkm. Więc jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fili_P napisał:

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

W ostatnim aucie z manualem było napisane o zmianie co 240 kkm - sprzedałem przy przebiegu ok 150 kkm. W maluchy i ładzie 2107 zmieniałem wg instrukcji a w ladzie nawet zmieniałem w tylnym moscie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

W Aveo 1,2 co 15 tys. trzeba zmieniać.(Tak jak olej w silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

Może być wiele odpowiedzi na takie pytania i wiele z nich będzie sensownych. Przykładowo posiadacz nówki nie musi o tym myśleć i będzie miał rację. Posiadacz bezproblemowej konstrukcji zaufa w niewymienialność oleju i też będzie miał rację.

Ja zmieniam. Nie jakoś regularnie, nie obowiązkowo ale mam samochody, które mają po więcej niż 10 lat, z takiego czy innego powodu trzeba czasem wyjąć półoś i jakoś tak głupio lać stary olej skoro nowy to nie majątek a PSA nawet zachęca do tego nie montując korka poziomu oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Ociec napisał:

W Aveo 1,2 co 15 tys. trzeba zmieniać.(Tak jak olej w silniku)

 

tak ?

a pokaz w którym tak trzeba, bo ja wiem na 100% ze po 1,3,5,7...roku eksploatacji lub co 30kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

W instrukcji jest :)

Dotychczas w dwoch autach [Atos i Splash] instrukcja zalecala wymiane oleju-i tak zrobilem.W pozostalych nie trzeba bylo wiec nie robilem tego.Pytalem zreszta mojego mechanika[inzyniera jak by nie patrzec]-popatrzyl na mnie jak na insekta i odrzekl-:"Po co psuc jesli nic sie nie dzieje":nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3 ostatnich autach zmieniałem olej w skrzyni. W obecnym SC II przy okazji zmiany sprzęgła. W poprzednich ze względu na przebieg ponad 100 kkm. Subiektywnie zimą biegi wchodzą płynniej, ale w Citroenie po zmianie oleju na 5 biegu było skrzynię nieco słychać, czego przed wymianą oleju nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zdecydowanie polecam. Biegi wchodza lepiej, tylko trzeba wlac dobry olej. Mimo ze producent nie przeiduje czegos takiego w moim samochodzie. Na forum fabii ktos wrzucil jak wygladal u niego olej w skrzyni - wygladal jak maź i w niczym nie przypominalo to oleju i nie bylo przezroczyste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wlad napisał:

Dotychczas w dwoch autach [Atos i Splash] instrukcja zalecala wymiane oleju-i tak zrobilem.W pozostalych nie trzeba bylo wiec nie robilem tego.Pytalem zreszta mojego mechanika[inzyniera jak by nie patrzec]-popatrzyl na mnie jak na insekta i odrzekl-:"Po co psuc jesli nic sie nie dzieje":nie_wiem:

Może gość z gatunku jeździć aż się urwie. Generalnie najbardziej sensownie jest to napisane w instrukcji do Kii - jeździsz głównie po autostradach - nie ma sensu bo skrzynia nie ma dużych obciążeń. Obciążasz bardziej skrzynie - wymieniaj. Widziałem olej zlany po 220 kkm - ciężko to było nazwać olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

 

W tych w których trzeba - tak

Ostatnim takim jaki miałem był Maluch

 

A w pozostałych - chyba że poszło jakieś uszczelnienie półosi czy coś. I w tedy przy okazji - zamiast samej dolewki.

Ale żeby tak specjalnie - to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ztj napisał:

W kilkunastoletnim (wtedy) BMW E30 bardzo kiepsko wchodziły mi biegi zimą. Po zmianie oleju na nowy - jak ręką odjął. Producent nie przewidywał wymiany.

Producent w ogole nie przewidzial, ze ktos bedzie uzytkowal samochod kilkanascie lat ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wladmar napisał:

Producent w ogole nie przewidzial, ze ktos bedzie uzytkowal samochod kilkanascie lat ;]

Za dobry zrobił;]

Wielu producentów aut przy skrzyniach automatycznych też wymian nie wymagało i gwarancję wytrzymywały a potem to już zmartwienie użytkownika:)

Ogólnie to po jakiś 100kkm mozna by sie zainteresować taką skrzynią mechaniczną, zwłaszcza jak ma zintegrowany mechanizm różnicowy, koszt tych 2 czy 3 litrów oleju jakiś astronomiczny być nie powinien, byle nie nalać czegoś gorszego niż producent:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

Zaraz po zakupie pojazdu, później według zaleceń producenta skrzyni, nie pojazdu. 

W automacie tak samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

zmieniam w każdym nowo zakupionym ( bo kupuję uzywki), potem co 5 ewentualnie 80 tyś. km. Każdy olej z biegiem lat traci swoje właściwości, chociaż przy spuszczaniu nie wygląda on tak jak silnikowy. Jest trochę ciemniejszy od nowego. W jednych skrzyniach jest zauważalna rożnica przy zmianie biegów (lżej) przy innych nie odczułem różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co innego producent samochodu, co innego producent skrzyni. Producent auta jeżeli sam nie robi skrzyń zamawia je i albo ma ochotę stosować się do producenta skrzyni albo nie. Wtedy mamy w instrukcji, że wymieniać albo nie, bo producent auta traktuje jako część zamienną. Natomiast producent skrzyni podaje interwały oraz jakie to środki eksploatacyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fiacie seicento/punto 1  według instrukcji wymiana co 120tys i tak robiłem (2X wymiana obecnie 320tys na blacie) wchodzi 2 l  wiec nie za wiele  a biorąc pod uwage że taki przebieg osiagam po ok 8-9 lat to koszt niezauważalny tym bardziej ze wymieniam sam bo wymiana jest banalnie prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nexii, lanosie i w chevroletach wymieniałem dla świętego spokoju na syntetyk, ale to głównie dlatego, że producent wlał jakieś tanie mazidło,  które przy dużych mrozach utrudniało zmianę biegów.

W pugu nie dotykałem skrzyni.

Myślę, że min. raz na 10 lat by warto zalać czymś nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze to tak. Moja Insignia 2010/2011. 143kkm na blacie. Od nowości u mnie.
Nic się nie dzieje.... No może do wbijania jedynki przez pierwsze trzy razy jak postoi noc na dworze ma glbtm się lekko przyczepić. Skrzynia F40 więc ponoć "pancerna"

W instrukcji na temat wymiany cisza.

Moje zaufanie mechaniory w ASO. Pomimo już dwukrotnej "zaczepki" z mojej strony- "nie ruszac".

Zadzwoniłem Do Hakulowicza (lokalni specjaliści od skrzynek w tym automatów).
Wymiana 300pln ze smarowaniem cięgien. Umowilem się.

Olej spuszczany jak nówka, jasny, czerwonawy, klarowny.

I na odjezdne mechanior skrzynkarz.. "to za 30 tys zapraszamy na wymianę".

Popatrzyłem jak na wariata i podziękowałem że albo wcześniej sprzedam, albo za 5 lat może się zobaczymy jak kit przestanie mi wciskać.....



...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2019 o 14:53, Fili_P napisał:

No dobrze to tak. Moja Insignia 2010/2011. 143kkm na blacie. Od nowości u mnie.
Nic się nie dzieje.... No może do wbijania jedynki przez pierwsze trzy razy jak postoi noc na dworze ma glbtm się lekko przyczepić. Skrzynia F40 więc ponoć "pancerna"

W instrukcji na temat wymiany cisza.

Moje zaufanie mechaniory w ASO. Pomimo już dwukrotnej "zaczepki" z mojej strony- "nie ruszac".

Zadzwoniłem Do Hakulowicza (lokalni specjaliści od skrzynek w tym automatów).
Wymiana 300pln ze smarowaniem cięgien. Umowilem się.

Olej spuszczany jak nówka, jasny, czerwonawy, klarowny.

I na odjezdne mechanior skrzynkarz.. "to za 30 tys zapraszamy na wymianę".

Popatrzyłem jak na wariata i podziękowałem że albo wcześniej sprzedam, albo za 5 lat może się zobaczymy jak kit przestanie mi wciskać.....



...
 

no i?...

Dziś właśnie zlewałem z miski do butelki olej jaki ostatnio spuściłem z mojego samochodu, 100tys mil przebiegu. Musiałbym na głowę upaść aby to wlać z powrotem do skrzyni, mimo iż samochód zaraz idzie na sprzedaż. Każdy przypadek jest inny, są różne skrzynie, różnie użytkowane, różne oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.02.2019 o 00:16, binges napisał:

 

tak ?

a pokaz w którym tak trzeba, bo ja wiem na 100% ze po 1,3,5,7...roku eksploatacji lub co 30kkm

1.2 16  86 kM 2011 r. sedan w instrukcji jest napisane co roku lub co 15 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana oleju wg producenta co 120kkm/6 lat. Ale okres skróciłem o połowę, czyli co 60kkm/3 lata. Model, który posiadam cierpi na awarię łożysk w skrzyni, stąd skrócenie interwału. Łożyska zmieniałem oczywiście. Od tej pory leję Ravenol MTF-2 75W80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2019 o 21:55, Fili_P napisał:

 

Zmieniacie olej w manuału czy nie?

Kiedy i dlaczego?

(Później napiszę historię warsztatowa z dzisiaj)

 

...

 

 

 

Olej należy wymieniać, jeśli producent nie nadał interwałów to myślę, że rozsądny przebieg od wymiany do wymiany to okolice 60 tys km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ociec napisał:

1.2 16  86 kM 2011 r. sedan w instrukcji jest napisane co roku lub co 15 tys km.

chodzi o AVEO T255 z końca produkcji...

to bardzo proszę wklej zdjęcie z tej instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2019 o 23:01, marcindzieg napisał:

W Subaru bodajże co 90 kkm. Kia w zależności od sposobu użytkowania - jazda miejska/terenowa co 90 kkm, w innym przypadku nie ma potrzeby. W serwisówkach producentów (skrzyń nie samochodów) jest zwykle 90 - 100 kkm. Więc jak to jest?

W Subaru AFAIR jest to połączone z dyfrem, nawet miarka oleju jest.  Ja zmieniałem olej raz i chyba jak piszesz co 90kkm, ale mój serwis sprawdzał jakość oleju co przegląd.

W Lancii też zmieniałem, bo niby trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2019 o 15:53, Fili_P napisał:

No dobrze to tak. Moja Insignia 2010/2011. 143kkm na blacie. Od nowości u mnie.
Nic się nie dzieje.... No może do wbijania jedynki przez pierwsze trzy razy jak postoi noc na dworze ma glbtm się lekko przyczepić. Skrzynia F40 więc ponoć "pancerna"

Tym co ASO mówi, nie należy zawsze się przejmować. W firmowej Insigni też nie zmieniali (automat), aż przy ok 100kkm był efekt taki, że przy ruszaniu efekt był jakby ktoś wjechał w tył, tak mocno szarpała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Tym co ASO mówi, nie należy zawsze się przejmować. W firmowej Insigni też nie zmieniali (automat), aż przy ok 100kkm był efekt taki, że przy ruszaniu efekt był jakby ktoś wjechał w tył, tak mocno szarpała.

No coś się w niej psuło, niekoniecznie związanego z olejem.....

 

W hydraulicznych automatach pierwsza wymiana wg harmonogramu jest zwykle w okolicach 100kkm właśnie. Kolejne już czesciej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

No coś się w niej psuło, niekoniecznie związanego z olejem.....

 

W hydraulicznych automatach pierwsza wymiana wg harmonogramu jest zwykle w okolicach 100kkm właśnie. Kolejne już czesciej. 

Tu na AK napisano mi, że to kwestia oleju. W sumie miesiąc później oddaliśmy auto, więc to nie nasz był już problem.

Aha i auto miało już 130kkm w momencie oddania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2019 o 17:20, gondoljerzy napisał:

Mam instrukcję od Aveo T300. Nie ma w niej żadnej wzmianki o wymianach oleju w manualnej skrzynce. Co 15tyś lub rok jest dla silnika.

Tam jest inna skrzynia niż T255.

 

Dnia 9.02.2019 o 18:21, binges napisał:

chodzi o AVEO T255 z końca produkcji...

to bardzo proszę wklej zdjęcie z tej instrukcji

Instrukcje mam w garażu(daleko).

Też się zdziwiłem takim faktem.

Auto było w leasingu serwisowane w ASO i serwis podkreślał wymianę oleju w skrzyni.

Podobno bez wymiany sypały się skrzynie. 

Dnia 10.02.2019 o 13:05, bolekatepl napisał:

To chyba chodzi o olej w silniku a nie w skrzyni 😕

Wymiana oleju w skrzyni była w grafiku razem z wymianą oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Ociec napisał:

Tam jest inna skrzynia niż T255.

 

Instrukcje mam w garażu(daleko).

Też się zdziwiłem takim faktem.

Auto było w leasingu serwisowane w ASO i serwis podkreślał wymianę oleju w skrzyni.

Podobno bez wymiany sypały się skrzynie. 

Wymiana oleju w skrzyni była w grafiku razem z wymianą oleju w silniku.

wprowadzasz ludzi w błąd - jako były doradca serwisowy Opel/Chevrolet informuje ze nigdy nie było wymiany oleju w skrzyni biegów co 15tyś

ponadto nie wiem czy na RM2011 w T255 byla jakaś specjalna instrukcja - mam z 2010 i ta podaje to co napisałem wyżej, ale w wakacje bede miał AVEO T255 z 2011 i specjalnie zrobię Ci zdjęcie i udowodnię ze w AVEO T255 1.2 z LPG z 2011r olej wymienia się po 1,3,5,7 itd lub co 30tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2019 o 23:48, Ociec napisał:

W Aveo 1,2 co 15 tys. trzeba zmieniać.(Tak jak olej w silniku)

Kurcze zagapilem sie, w lanosie 18 lat nie zmienialem i niemal 300kkm. W cromie po wymianie lozysk zalalem nowy po 175tkm. Roznica odczuwalno-slyszalna? Zadna, ale 300 zl peklo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym fiacie (marea) zmieniłem przy ok. 200 kkm, znaczącej poprawy nie było, coś minimalnie lepiej i tyle. Olej był czarny, ale dalej był olejem.

 

W pozostałych autach od nowości nie zmieniałem, jednym przejechałem 180 kkm w drugim już ponad 170 kkm, skrzynie chodzą jak po wyjeździe z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.