Pepcio Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Witajcie. Mam ,,okazję'' kupić samochód przywieziony z DE, ale sytuacja tego auta jest specyficzna. Osoba chcąca go sprzedać w Polsce kupiła go od niemca (jakiegoś znajomego ponoć) i jeździła w Polsce jakiś czas na niemieckich tablicach. Samochód uległ uszkodzeniu (zerwany pasek rozrządu), aby móc go zarejestrować w Pl gość odesłał duży brief do DE w celu wyrejestrowania samochodu wraz z tablicami. Otrzymał wszystkie dokumenty, ale nie zdążył zarejestrować go w wydziale komunikacji. Teraz nie chce go naprawiać, chce sprzedać. Posiada mały i duży brief, opłaconą akcyzę, umowę kupna z niemcem plus jakieś dokumenty z LPG bo samochód jest LPG wyposażony. Sytuacja obecnie jest taka - samochód stoi bez tablic, ubezpieczenia, niby wszystkie dokumenty są, cena jest atrakcyjna i chcę go kupić. W wydziale komunikacji poinformowano mnie o konieczności dostarczenia obu brief, akcyzy, umowy pomiędzy mną a kupującym oraz umowy pomiędzy kupującym a niemcem do wglądu. W samochodzie miała być również dokonana homologacja zbiornika LPG by móc go zarejestrować z LPG, ale klient ponoć nie zdążył. Robi się z tego mała ,,telenowela'' i tu moje pytanie do znawców - na co muszę uważać chcąc kupić taki pojazd? Mogą być problemy jeśli dostarczę teoretycznie wymagane dokumenty? W brief powinna być adnotacja o wyrejestrowaniu pojazdu w DE oraz informacja o instalacji LPG ,ale czy coś więcej? Pchać się w to czy nie ? Pomińmy na ten moment kwestię ceny, chodzi mi jedynie o możliwe problemy z rejestracją bo jak zapłacę to pozostanie mi się bujać w razie problemów. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Jak akcyza opłacona i umowy są to dobrze przyjrzał bym się temu LPG, czy poza butla nie wymienić "przodu" albo chociaż sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 11 minut temu, ZUBERTO napisał: Jak akcyza opłacona i umowy są to dobrze przyjrzał bym się temu LPG, czy poza butla nie wymienić "przodu" albo chociaż sterownika. Nie no oczywiście że się przyjrzę LPG ,bardziej mam stres z tą rejestracją czy pójdzie bez problemów itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 A do butli LPG powinien być kwit? Nie wiem czy da się zrobić homologację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Godzinę temu, rwIcIk napisał: A do butli LPG powinien być kwit? Nie wiem czy da się zrobić homologację? Butlę się z reguły wymienia i jest spokój na kolejne 10 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 4 godziny temu, Pepcio napisał: bardziej mam stres z tą rejestracją czy pójdzie bez problemów itp Pójść, pójdzie aczkolwiek jakoś nie bardzo wierzę w tę historyjkę. To wygląda na zwykłego handlarza z lipną umową na Niemca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Jak umowa z Polakiem i wszystkie kwity o których wspomniałeś są ok to zarejestrujesz bez problemu. Butla nowa na 10 lat to 350-500zł, niemiecką szkoda się zajmować bo 250zł TDT i wyjąć ja też trzeba, z resztą nie każdą niemiecką dopuszczają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 37 minut temu, AkuQ napisał: Butla nowa na 10 lat to 350-500zł, niemiecką szkoda się zajmować bo 250zł TDT i wyjąć ja też trzeba, z resztą nie każdą niemiecką dopuszczają. sama butla tak, ale jak nie dobierzesz odpowiedniej to jeszcze wielozawór dochodzi - tak czy inaczej mniej problemów jest z nową, bo zakładów robiących legalizację jest mało. Co do niemieckich, czy ogólnie niekrajowych, to wszystko zależy od tego czy jest papier od butli żeby można określić jej wiek i czas użytkowania. Na zachodzie nie ma takich cyrków z butlami, więc te papiery nie są powszechne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Ważne, żebyś miał wbite LPG w niemieckie papiery bo bez tego będziesz musiał w WK przedstawić fakturę montażu w Polsce. A z tym może być ciężko i drogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.