Skocz do zawartości

hamulce-pedal nie odbija stilo


karal3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam szczesliwie od ok 7 lat Stilacza 2003r. i mam SPORY problem...na wstepie(zrobilem juz wszystko co pisza na forach, poradzilem sie kolegow itp.) problem polega na tym, ze podczas wciskania pedala hamulca uklad dziala prawidlowo i hamuje ale pedal nie odbija i jednoczesnie hamulce trzymaja. jak pomoge sobie stopa, czyli podniose pedal hamulca, to hamulce odpuszczaja i moge jechac.
Przeczyscilem caly uklad,poczyscilem prowadniczki, ktore trzymaja jarzma, uzylem odpowiedniego smaru i wszystko dziala delikatnie - czyli fizycznie z zaciskami jest OK.
czy ktos mial juz taki problem i jak go rozwiazal ? moze byc ze pompa padla albo serwo ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi podchodzi na.mysl to sprawdzenie wizualne jak zachowuje się trzpień który wypycha pedał hamulca do góry w momencie kiedy naciśniesz i puścisz. Dodatkowo chyba możesz sprawdzić czy czasem.od.pompy vacum do serwa nie masz nieszczelności, spróbowałbym rozpiąć ciśnienie dochodzące do serwa które wspomaga hamulec i obadac sytuację. Jeżeli dalej bez rezultatów to albo serwo pompa albo vacum pompa powiedziała papa. Ale to gdybanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Dobry czlowieku za rade - na pewno zaczne od vacum, bo mialem ostatnio wrazenie, ze dziwne odglosy z jej kierunku sie wydobywaja (nie sadzilem, ze to moze miec cos z hamulcami wspolnego...poczytalem wlasnie na jej temat) - dziekowac.
odezwe sie jak zdiagnozuje i wyeliminuje problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, karal3 napisał:

Dziekuje Dobry czlowieku za rade - na pewno zaczne od vacum, bo mialem ostatnio wrazenie, ze dziwne odglosy z jej kierunku sie wydobywaja (nie sadzilem, ze to moze miec cos z hamulcami wspolnego...poczytalem wlasnie na jej temat) - dziekowac.
odezwe sie jak zdiagnozuje i wyeliminuje problem :)

hej HARDTECHNO, sprawdzilem vacum i dziwna sprawa ...na zdjeciu zaznaczylem kierunek powietrza gdzie wedlug  schematu powinno wylatywac. jest zupelnie odwrotnie - zaciaga powietrze.!

vacum.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem silniki. Myślałem że.masz.benzyniaka... pompa vacum robi podcisnien w dizlach. Czyli zasysa. 

 

Umnie w stilo jak nacisnęłam hamulec jest takie syczenie jakby ciśnienie u ciebie też to jest??czy chodzi bezwładnie. A jak zachowuje się hamulec na zgaszonym? Pompujesz i twardnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz. syczy podczas naciskania w momencie pracy motoru i w momencie kiedy jest wylaczony. jesli chodzi o prace padala hamulca, to zachowuje sie tak samo jak przed usterka.przy samym koncu kiedy odbijam pedal stopa to jest przeskok. podczas tego przeskoku wylaczaja sie swiatla hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na moje oko i reke to dziala(chodzi) normalnie bez oporow...sumujac jesli vacum zasysa plec az urywa tzn, ze jest sprawne - dziwny jest ten rysunek na pompie, pokazuje zupelnie co innego :/ z tego co zagladalem pod kolumne kierownicy to smaru nie brakuje :) jeszcze jakis pomysl ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Wyszarpalbym ten pedał hamulca. Tzn. wyciągnął zabezpieczenie. I wyjął trzpień co go trzyma i go obadal. A potem mając pedał luzem. Sprawdził zachowanie trzpienia z serwo pompy.. 

doooobra. podziekowal. bede dzialac :) pozdrowionka i Dziekuje za info !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem.jeszcze napisać że przytarta pompa też może.miec takie objawy . Tzn przytarła się w środku lub od skorodowana od wody w płynie( długoletnie nie wymienianie płynu) ...

 

Część dosyć droga od 250zl zamiennik - wymiana od strony komory silnika plus wymiana płynu.

 

Narazir to gdybanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tu akurat dbam o to, bo plyn wymieniam a pompe wody mam na wirniku metalowym a nie jak w zestawach sprzedaja plastikowe, ktore szybciej sie zuzywaja :) 
na dniach bede grzebac pod kolumna kierownicy jak pisales zeby zobaczyc... jesli juz tam bedzie dobrze, to wymienie serwo, bo ABS,ESP i ASR dziala prawidlowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, irekw napisał:

@karal3 Jak zachowują się hamulce po odłączeniu przewodu podciśnieniowego od wspomagania ewentualnie od pompy ?

Loo Panie, dobrze ze jestem pod garazem, bo bym na pewno w cos przylozyl. Odpialem vacum i pedal twardy jak dab, w ogole nie moglem zahamowac - hamulce odmowily posluszenstwa. to zostaje servo i mechanizm pod kierownica? ewe moze jeszcze jakies inne pomysly zeby wykluczyc inne bledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem przewody elastyczne butwiejących i pęcznieją w środku. Efekt taki że hamować hamuje ale ciśnienie nie chce wrócić do normy. To tylko gdybanie. - bo efektem.rozwarstwienia przewodu jest blokowanie zacisku. Jeżeli u ciebie blokuje 4 koła i się grzeją to być może elastyczne bym wykluczył żeby nagle wszystkie 4 powiedziały papa. Wsumie (6sztuk) 2 przód i 4 tył...)

 

Zostaje ci trzpien-tuleja na której pracuje sam pedał hamulca. Oraz pompa w serwie

...zacznij od pedała... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

witam, no niestety wysoka temp. za dlugo nie pomogla. Pompe hamulcowa musialem wymienic. okazalo sie ze u poprzedniego wlasciciela fiacika mechanik zamontowal nie taki model jaki powienien stad te zaciecia pedala hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.