Skocz do zawartości

Samochód na lata.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie mam pojęcia niestety. Ale jak wsadzisz dwa reflektory z Żuka obok siebie to nie spełnisz wymogu tej jasności bo ona nie jest liczona dla każdego z nich z osobna lecz łącznie.

 

bardziej myślałem żeby do Łady wsadzić sobie dwa szkła od mijania ;] 

 

tFuar10LZfqLVfEYiGRrezPPuweWemSezyBQfZSL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał:

a wystarczyło w reflektor żuka wsadzić żarówkę 100w i wyszłoby na to samo - lekko oślepiające doskonałe źródło światła. Problem jednak został bohatersko pokonany za miliony dolarów w inny sposób ;] 

Miałem w Polonezie żarówki 90/100 W - niczego więcej nie trzeba było ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

tylko że byłeś jak Insignia - oślepiającym mordercą ;] 

Nie byłem tego świadom, póki złączki się nie popaliły ... a i zimą ciężko zapalał, bo akumulator niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Oczywiście że tak jest natomiast po co wypisywać takie bzdury? Ksenony w zasadzie nigdy nie trafiły do tanich aut.

 

W większości wypadków nie zdążyły ale VAG oferował te budżetowe ksenony na pewno w Golfie a nie jestem pewien czy nie również w Polo.

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Nigdy nie będą do nich trafiać też adaptacyjne wynalazki.

 

No tu nie jestem pewien, bo już dziś można dokupić adaptacyjne światła do zwykłej Astry.

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Więc będziesz miał modnie ale niekoniecznie lepiej niż z lampą z Żuka. Przy czym do tej ostatniej możesz wsadzić nowoczesne źródło światła.

 

Z tym że "modnie" to będzie w małych i tanich autach, które wcześniej też jakością światła nie grzeszyły. A tutaj we wszystkich dyskusjach jednak odnosiliśmy się do porównań z nowoczesną technologią w jej pełnym wydaniu (nie wykastrowaną na potrzeby tanich pojazdów), bo takie było jeszcze do niedawna jej zastosowanie w miażdżącej większości przypadków.

A do lampy z Żuka nie możesz wsadzić nowoczesnego źródła światła bez poddania jej tym samym zabiegom, które właśnie wymusiły na producentach lamp z nowymi źródłami światła wszystkie zmiany, dokonane na przestrzeni ostatnich 20-30 lat.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Nie byłem tego świadom, póki złączki się nie popaliły ... a i zimą ciężko zapalał, bo akumulator niedoładowany.

bo te fiatowskie złączki z gównlitu są a i alternator też z fiata ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, koNik napisał:

bardziej myślałem żeby do Łady wsadzić sobie dwa szkła od mijania ;] 

 

tFuar10LZfqLVfEYiGRrezPPuweWemSezyBQfZSL

 

No to będziesz miał dwa razy jaśniej i nic z tego nie będzie. Łączna jasność na stronę musiałaby być poniżej 2000lm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

No to będziesz miał dwa razy jaśniej i nic z tego nie będzie. Łączna jasność na stronę musiałaby być poniżej 2000lm.

 

 

ale przecież nie będę oślepiał, każda lampa będzie świecić zgodnie z przepisami. oczywiscie nie zrobię tego ale w sumie co by było w tym złego? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

No tu nie jestem pewien, bo już dziś można dokupić adaptacyjne światła do zwykłej Astry.

 

Ale to już się nie robi tanie auto.

1 minutę temu, Ryb napisał:

A do lampy z Żuka nie możesz wsadzić nowoczesnego źródła światła bez poddania jej tym samym zabiegom, które właśnie wymusiły na producentach lamp z nowymi źródłami światła wszystkie zmiany, dokonane na przestrzeni ostatnich 20-30 lat.

Nie możesz bo przepisy nie pozwalają. I tylko tyle. Jest idealne odcięcie.  I nikogo nie oślepia. Tłumaczyłem to kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

ale przecież nie będę oślepiał, każda lampa będzie świecić zgodnie z przepisami. oczywiscie nie zrobię tego ale w sumie co by było w tym złego? ;] 

 

No właśnie zgodnie z przepisami jest poniżej 2000lm. Żarówka halogenowa ma ok. 1200-1400lm więc żeby było lege artis to musiałbyś je jakoś zdławić. Ewentualną homologację pomijam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

No właśnie zgodnie z przepisami jest poniżej 2000lm. Żarówka halogenowa ma ok. 1200-1400lm więc żeby było lege artis to musiałbyś je jakoś zdławić. Ewentualną homologację pomijam.

 

zdaje sobie sprawę z aspektu prawnego, tylko zastanawiam się czy poza przepisami byłbym w jakiś sposób dla kogoś uciązliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Ale to już się nie robi tanie auto.

 

Auto tanie, tylko dodatki nietanie.  ;]

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Nie możesz bo przepisy nie pozwalają. I tylko tyle. Jest idealne odcięcie.  I nikogo nie oślepia. Tłumaczyłem to kiedyś.

 

No właśnie nie - będziesz miał klasyczne, allegrowe zenony. Lampa skonstruowana pod halogen nie ma prawa nie oślepiać po wsadzeniu innego źródła światła. Część światła rozproszonego zawsze musi iść w górę żebyś widział znaki drogowe i tablice nad autostradą, więc każda lampa na to pozwala. I problem w tym, że ilość tego rozproszonego światła po zmianie z h4/h7 mającego 1400lm na ksenon/led/łotewer mający 2000+lm będzie odpowiednio większa.

To jest przecież mechanizm oślepiania mający miejsce u wszystkich domorosłych tuningowców jeżdżących po wsiach z chińskimi ksenonami z allegro.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koNik napisał:

zdaje sobie sprawę z aspektu prawnego, tylko zastanawiam się czy poza przepisami byłbym w jakiś sposób dla kogoś uciązliwy

 

Jakbyś to zdławił to zapewne nie. A na pewno nie bardziej niż ja, z moimi podwójnymi ledami.  :hehe:

 

exterior_01.jpg

 

 

 

PS. Ale przygotuj się, że będą Ci mrugać długimi.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

To jest przecież mechanizm oślepiania mający miejsce u wszystkich domorosłych tuningowców jeżdżących po wsiach z chińskimi ksenonami z allegro.

Nie. W przypadku zenonów masz D2S, który ma źródło światła w innym miejscu. I to nie może działać. W przypadku LEDów masz dokładnie w tym samym miejscu co oryginalnie. Nic się nie rozprasza. Sprawdzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jakbyś to zdławił to zapewne nie. A na pewno nie bardziej niż ja, z moimi podwójnymi ledami.  :hehe:

 

exterior_01.jpg

 

 

 

PS. Ale przygotuj się, że będą Ci mrugać długimi.

:lol:

zrobię tak z czystaej ciekawości chyba na wiosnę, mam nawet takie odbłyśniki to podmienie na chwile i podepne ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Nie. W przypadku zenonów masz D2S, który ma źródło światła w innym miejscu. I to nie może działać. W przypadku LEDów masz dokładnie w tym samym miejscu co oryginalnie. Nic się nie rozprasza. Sprawdzone :)

 

a może jakiś teścik? Weżmiemy jakies nowoczesne auto, wołge z lampami żuka i będziemy w niej rózne źródła światła umieszczać, I porównywalne zdjęcia na stałym ustawieniu ekspozycji? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

a może jakiś teścik? Weżmiemy jakies nowoczesne auto, wołge z lampami żuka i będziemy w niej rózne źródła światła umieszczać, I porównywalne zdjęcia na stałym ustawieniu ekspozycji? ;] 

Spoko. Jestem za. Wezmę młodego będzie miał rozrywkę. A wyniki wrzucimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Nie. W przypadku zenonów masz D2S, który ma źródło światła w innym miejscu. I to nie może działać. W przypadku LEDów masz dokładnie w tym samym miejscu co oryginalnie. Nic się nie rozprasza. Sprawdzone :)

 

Problem o którym ja piszę to nie jest niekontrolowana emisja światła ponad odcięcie (ta ma miejsce w przypadku kompletnego druciarstwa i przesunięcia źródła światła względem ogniskowej) lecz kontrolowana, która i tak jest za wysoka w tym przypadku. Bo (strzelam) 10% posłane w górę z 1200lm a 10% z 2400lm to jednak jest różnica dla oczu jadącego z naprzeciwka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Spoko. Jestem za. Wezmę młodego będzie miał rozrywkę. A wyniki wrzucimy.

No to jak sie cieplej zrobi- robimy ;] 

masz jakiegoś SUVa z HIDami czy LEDami? ;] 

SUVa dlatego bo Wołga ma wysoko lampy - żeby było porównywalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koNik napisał:

No to jak sie cieplej zrobi- robimy ;] 

masz jakiegoś SUVa z HIDami czy LEDami? ;] 

SUVa dlatego bo Wołga ma wysoko lampy - żeby było porównywalnie.

 

Mogę przyjechać z moim. Albo z dwoma. Będą HIDy (ASX) i LEDy (Outlander).  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Problem o którym ja piszę to nie jest niekontrolowana emisja światła ponad odcięcie (ta ma miejsce w przypadku kompletnego druciarstwa i przesunięcia źródła światła względem ogniskowej) lecz kontrolowana, która i tak jest za wysoka w tym przypadku. Bo (strzelam) 10% posłane w górę z 1200lm a 10% z 2400lm to jednak jest różnica dla oczu jadącego z naprzeciwka.

 

Nie musisz dawać 2400. Możesz dać 1600. Zauważ że w przypadku LEDów można to ściśle kontrolować. W przypadku żarówek niekoniecznie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Mogę przyjechać z moim. Albo z dwoma. Będą HIDy (ASX) i LEDy (Outlander).  ;]

Doskonale ;]

tylko niech sie zrobi te 10 stopni chociaż wieczorem i działamy ;]

a potem możemy uskutecznić jakieś żarełko na Kazimierzu ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Nie musisz dawać 2400. Możesz dać 1600. Zauważ że w przypadku LEDów można to ściśle kontrolować. W przypadku żarówek niekoniecznie  :)

 

No i tam gdzie dasz poniżej 2000 to masz właśnie takie rozwiązanie jak w tych tanich nowych autach. I to mógłbyś tak samo włożyć do Żuka, gdyby nie homologacja samej lampy (która w tym przypadku będzie tylko problemem prawnym).

Ale przewaga ledów/ksenonów o której była mowa polega właśnie na tym, że potrafią świecić mocno powyżej 2000lm. I jeśli ten potencjał mamy wykorzystany to jakość światła będzie nieporównywalna. 

Przy 1600lm szału nie będzie, jedyny plus to jasna barwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koNik napisał:

Doskonale ;]

tylko niech sie zrobi te 10 stopni chociaż wieczorem i działamy ;]

a potem możemy uskutecznić jakieś żarełko na Kazimierzu ;] 

 

Fajnie by było od kogoś jakiś profesjonalny światłomierz pożyczyć. I statyw, żeby pomierzyć w kilku stałych miejscach.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ryb napisał:

 

Fajnie by było od kogoś jakiś profesjonalny światłomierz pożyczyć. I statyw, żeby pomierzyć w kilku stałych miejscach.

:ok:

wystarczy aparat i stała ekspozycja. Będzie widać co świeci gdzie i jak mocno ;)

wezmę jeszcze W108 i przy okazji zobaczymy porównanie z lampami symetrycznymi z USA ;] 

aaaaa i żeby było smiesznie wezmę jeszcze kumpla z maluchem z prądnicą na R2 ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

Przy 1600lm szału nie będzie, jedyny plus to jasna barwa.

Plus mniejsze zużycie energii plus większa trwałość źródła plus mniejsze zużycie odbłyśnika. Całkiem sporo przewag. Wydaje mi się że w takiej lampie z LEDem jest też fajniejsze rozłożenie światła - świeci wszędzie równomiernie nie plamami. Ale to się przekonamy - mam nadzieję że spotkanie dojdzie do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Plus mniejsze zużycie energii plus większa trwałość źródła plus mniejsze zużycie odbłyśnika. Całkiem sporo przewag. Wydaje mi się że w takiej lampie z LEDem jest też fajniejsze rozłożenie światła - świeci wszędzie równomiernie nie plamami. Ale to się przekonamy - mam nadzieję że spotkanie dojdzie do skutku.

ja już się napaliłem ;] działamy ! ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, koNik napisał:

tylko że byłeś jak Insignia - oślepiającym mordercą ;] 

Zgadnij do jakiego auta założyłem kiedyś takie mocniejsze żarówki? Tak... do żuka:hehe: I co ciekawe nie przypominam sobie, żeby jakoś rewelacyjnie świeciły te żukowskie lampy a z tymi wzmacnianymi żarówkami to występował jeszcze jeden fajny efekt-chwila ciemności podczas zmiany krótkie-długie8]

Ogólnie pomimo nowych elementów optycznych i instalacji przerobionej na przekaźniki te światła wcale nie były jakieś super dobre, raczej przeciętne...

Nie wiem skąd u Ciebie ten zachwyt:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, volf6 napisał:

Zgadnij do jakiego auta założyłem kiedyś takie mocniejsze żarówki? Tak... do żuka:hehe: I co ciekawe nie przypominam sobie, żeby jakoś rewelacyjnie świeciły te żukowskie lampy a z tymi wzmacnianymi żarówkami to występował jeszcze jeden fajny efekt-chwila ciemności podczas zmiany krótkie-długie8]

Ogólnie pomimo nowych elementów optycznych i instalacji przerobionej na przekaźniki te światła wcale nie były jakieś super dobre, raczej przeciętne...

Nie wiem skąd u Ciebie ten zachwyt:hmm:

u mnie świecą rewelacyjnie ;]

i kazdy kto jechał/widział ma podobne zdanie. Natomiast co do zmiany to coś musiało być uszkodzone bo u mnie zmiana (nogą) następuje bez żadnych takich ;)

 

zrobimy teścik i wszystko będzie jasne - takie licytowanie a mi działa lepiej czy gorzej nie ma sensu ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, koNik napisał:

Natomiast co do zmiany to coś musiało być uszkodzone bo u mnie zmiana (nogą) następuje bez żadnych takich ;)

Ten efekt był tylko na tych 90/100W żarówkach i nic nie było uszkodzone:)Trochę żukiem (kiedyś) jeździłem wiec co nieco wiem;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, volf6 napisał:

Ten efekt był tylko na tych 90/100W żarówkach i nic nie było uszkodzone:)Trochę żukiem (kiedyś) jeździłem wiec co nieco wiem;]

 

ja żukiem w sumie nie jeździłem i w sumie na 90/100w żarówkach też nie ;] 

ale test zrobimy wszechstronny - zwykłe h4, +120%, 90/100w, i ledy H4 prosto z chin od @marcindzieg 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, koNik napisał:

Zapewne tak, albo stary zużyty klosz ;] 

zapraszam chętnych do porównania w Krakowie ;]

nie ma co uprawiać mowy-trawy ;] 

O widzisz dobrze gadasz... 3 rok czekam na info o grillu i prezentacji floty :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, volf6 napisał:

Patrz-szkielet nośny Renault Espace tak cynkowali i jakoś auta jeździły, mowa o pierwszych generacjach, bo potem przeszli na tańsze technologie.Trwałość była szacowana na 20 lat:)

 

Zgadzam się, tyle że konstruktorzy zadbali by stal szkieletu  w tym Renault konkretnym miała odpowiednie właściwości i nie traciła ich po wygrzaniu w zadanej temperaturze cynkowania albo nabyła odpowiednich cech po podgrzaniu. Od razu dodam dla Freda: nikt nie przejmie sie parametrami stali np. blachy dachowej cynkowanej ogniowo - bo ona nie przenosi takich obciażeń jak blachy karoserii czy ram.  Nie znasz parametrów stali starych ram, konstruktorzy nie liczyli jej na grzanie i możesz sobie pokpiwać dopóki taka rama ze starego gruchota nie wygnie się albo i pęknie  Ci pod 4 literami po uzdatnieniu cynkowaniem na gorąco. I nie pęknie  z powodu korozji tylko ze zmiany parametrów wytrzymałościowych. Jak ktos poszpera, to dowie się , że czasem wygrzewanie stali po obróbce w temperaturze 50 ( pięćdziesięciu)stopni Celsjusza może zmienić np.  twardość danego gatunku stali. Dlatego jeszcze raz: są tu metalurdzy na forum aby się wypowiedzieli w tym temacie? Ja nie jestem metalurgiem, ale wiem  co nieco na ten temat. I dlatego popieram zdanie tych co sugerują nie bawienie sie w odnawianie starych  samochodów ( za wyjatkiem hobbystów kolekcjonerów) tylko zakup now(sz)ego. Nie wszystko da sie dobrze i zgodnie ze sztuką inżynierską odnowić bez wielkich kosztów. A po taniości - cóż różnie bywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, koNik napisał:

 

oczywistym jest że jako źródło światła LED czy Xenon jest mocniejsze od ograniczonej przepisami żarówki H4 czy tam dowolnej innej. Jakbyśmy wzieli mocniejszą żarówkę która jest nielegalna to już nie byłoby to takie oczywiste ale to temat na osobną dyskusję

natomiast sęk w modelowaniu tej wiązki. Jaki jest koszt produkcji całego oświetlenia typu matrycowe led czy laser aby zapewnić jako taką nieuciążliwość dla otoczenia i odpowiednie parametry? O ile będzie to lepsze od nowego dobrego klosza z mocną żarówką? Czy na pewno o tyle co jest droższe? jak dla mnie odpowiedź jest oczywista. Robią bo muszą coś robić nowego, jak politycy ;] I mam porównanie, natomiast bawi mnie to że rozmawiamy o konkretnym przypadku klosza żuka z dobrą żarówką i jestem ciekaw ile osób naprawdę widziało jak on świeci. Widziałeś @Ryb? ;] 

Bardzo ładnie napisane.

 

Wszystko powyższe należy jeszcze ubrać w koszulkę  z napisem bezpieczeństwo, a zbójecka cena za silniczek obracający soczewką zaczyna być powszechnie akceptowala. Bo przecież na bezpieczeństwie się nie oszczędza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koNik napisał:

ja Ci powiem konkretnie - porównywałem swojego GAZ21 z nowymi odbłyśnikami wesemu h4 z żarówkami +120% z Xenonem z w miare nowego Infinity SUVa , chyba GX70 ale nie dam sobie ręki uciąć co do modelu bo sie nie znam na tych wozach. W nocy jeździliśmy z właścicielem tegoż wozu i obydwoje stwierdziliśmy że zarówno na krótkich jak i na długich GAZ świeci lepiej. Jak sobie pomyślę ile wynalazków jest zastosowanych w tym Infinity żeby osiągnąć zbliżony efekt do mojego odbłyśnika za 35zł i żarówki za 15zł to mi się słabo robi ;] 

jakieś 20 lat temu w AŚ był test lamp i wyszło że garbus z częściowo wypalonym odbłyśnikiem świeci lepiej niż nowsze o wiele auta. Chwalone też były lampy z samary. Ze swojego dzieciństwa pamiętam że mówiono wtedy że szczególnie światła Wartburga  świeciły bardzo ładnie, a skody niewiele im ustępowały.

Dodam  że ten garbus to był na r2 a porównywany był wtedy do halogenów....
Adekwatnego linku nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred nie obraź się ale wydaje mi się że Twoje zamiłowanie do starej motoryzacji to tęsknota za prostotą którą sam byś dał radę ogarnąć. Za 20 łat dzisiejsze powszechne auta będą tak samo proste. Pamiętam jak magicy sceptycznie patrzyli na elektroniczny wtrysk paliwa czy wielowahaczowe zawieszenie bo go nie znali. A teraz? Norma.
Taki staroc jest fajny jako kolejna zabawka ale nie na codzien pod warunkiem że to ciekawe auto np takie Punto Mk 1 GT w oryginale mógłbym miec ale 1.1 już nie.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Raczej tęsknota za młodością

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pawel_78 napisał:

jakieś 20 lat temu w AŚ był test lamp i wyszło że garbus z częściowo wypalonym odbłyśnikiem świeci lepiej niż nowsze o wiele auta. Chwalone też były lampy z samary. Ze swojego dzieciństwa pamiętam że mówiono wtedy że szczególnie światła Wartburga  świeciły bardzo ładnie, a skody niewiele im ustępowały.

Dodam  że ten garbus to był na r2 a porównywany był wtedy do halogenów....
Adekwatnego linku nie posiadam.

bo R2 w nowym dużym kloszu też nie jest takie złe. Widać że strumień jest słabszy i bardziej żółty ale nie ma dramatu. No chyba że w maluchu z prądnicą gdzie to prądowo nie wydala ;] 

ja jestem okrutnie ciekaw jak będą świecić olbrzymie lampy Marshalla z Rosalie ;] które zachowały się w bardzo dobrym stanie

 

5KLR45M7f9OvG3UeTiQVAHmjO6HWNgfhvaFcJdkx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, koNik napisał:

jeśli chodzi o ledy i xenony to mi się przypomina kawał o ZSRR i bohaterskim przełamywaniu problemów.

Oczy mamy wszyscy zbliżone, podobnie wrażliwe na kontrast i o podobnej adaptacji i rozpiętości "skali tonalnej"

 

mamy z założenia dobre źródło światła - duży odbłyśnik lampy z "żuka" z mocną żarówką. Reflekor taki nie świeci "idealnie" - granica światło/cień nie jest jak od linijki i część rozproszonego światła leci sobie dalej. Co zrobić żeby takie światło świeciło jeszcze lepiej? Ano dać mocniejsze źródło światła np xenon. No ale wtedy zaczniemy oślepiać, więc trzeba dać soczewkę i przesłonę żeby wymodelować wiązkę (wiem wiem pezot 607 i laguna miały xenony odbłyśnikowe). No ale powstaje problem kontrastu między polem oświetlonym a cieniem - a oczy mamy wszyscy takie same i w praktyce okazuje się że mimo iż fajnie świeci "pod nogi" to dalej jedziemy w ciemność bo oko nie daje rady. No to co zrobić - układy przesłonek, automatyczne podnoszenie w zalezności od prędkości, czujniki że coś jedzie z naprzeciwka etc etc - w końcu światła ledowe matrycowe. Uzyskujemy coś co świeci, jest uciążliwe dla ludzi z naprzeciwka bo takie wynalazki niestety oślepiają i tak trochę... a wystarczyło w reflektor żuka wsadzić żarówkę 100w i wyszłoby na to samo - lekko oślepiające doskonałe źródło światła. Problem jednak został bohatersko pokonany za miliony dolarów w inny sposób ;] 

Nie zgadzam się, na przykładzie, który znam:

Vectra 😄
vectra-c-afs_-2.jpg

Ta dolna część przed soczewką nie jest bez powodu taka pozostawiona - efektu przez Ciebie omawianego nie zauważyłem.

Drugi przykład Omega B:

omega-b.jpg

Dla porównania standardowa soczewka:
Head-Light-Omega-B-98-99-With-Fish-Eye-R

Również jak miałem okazję skorzystać, problem nie był aż taki znaczący, chociaż w przypadku Vectry było lepiej.

Ale dla przeciw przykładu:

ford__s_max_2_0_tdci_xenon__pdc__ahzv__a

I tutaj było znacznie gorzej pod tym względem, ale np. Fordowskie xenony z 2009r, świeciły gorzej niż te z Vectry C z 2003r. :no:

Więc jest pytanie - jakie xenony w jakiej marce miałeś okazję testować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.02.2019 o 20:44, pawel_78 napisał:

jakieś 20 lat temu w AŚ był test lamp i wyszło że garbus z częściowo wypalonym odbłyśnikiem świeci lepiej niż nowsze o wiele auta. Chwalone też były lampy z samary. Ze swojego dzieciństwa pamiętam że mówiono wtedy że szczególnie światła Wartburga  świeciły bardzo ładnie, a skody niewiele im ustępowały.

Dodam  że ten garbus to był na r2 a porównywany był wtedy do halogenów....
Adekwatnego linku nie posiadam.

Kurczę, obiecałem sobie, że już nie będę się udzielał w tym wątku bo dawno zaczął zmierzać w złą stronę ale wspomniałeś Wartburga i muszę coś dopisać. Miałem model 1.3 i miałem stłuczkę z nie swojej winy. Ubezpieczyciel zamontował mi nową lampę Hella i ona świeciła tak dobrze w porównaniu do starej, że aż to przeszkadzało. Nie zmienia to jednak faktu, że było to tylko H4, które albo świeciło na drogę, albo przed siebie w zależności od wyboru mijania/drogowe. Kiedyś przycwaniaczyłem i zacząłem jeździć na długich trzymanych w pozycji mrugania. Nie trwało to długo bo po chwili wybuchła mi żarówka, z temperatury. Pamiętam to wydłubywanie resztek szkła z lampy. Ten sam problem bardzo dobrze widać w Transicie, takim z okolic 2008 roku (i podobno innych fordach na H4 z podobnych lat). Ma świetnie poprowadzone wiązki świateł ale niestety nadal jest to H4 i albo jest jakaś tam poprawna plama jasności przed samochodem, albo punktowe długie na wprost gdzie autentycznie przed zderzakiem jest ciemno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2019 o 08:30, fred77 napisał:

Np.: w takiej ocynkowni na powłokę dają 50 lat gwarancji. Także już masz gwarancję na ramę.

 

Co do reszty to napisz do niego i zapytaj.

 

 

Nikt Ci nie da 50 lat gwarancji. W tym przypadku to raczej jest maksymalna trwałość ocynku w mało korozyjnym środowisku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.02.2019 o 21:44, pawel_78 napisał:

jakieś 20 lat temu w AŚ był test lamp i wyszło że garbus z częściowo wypalonym odbłyśnikiem świeci lepiej niż nowsze o wiele auta. Chwalone też były lampy z samary. Ze swojego dzieciństwa pamiętam że mówiono wtedy że szczególnie światła Wartburga  świeciły bardzo ładnie, a skody niewiele im ustępowały.

Dodam  że ten garbus to był na r2 a porównywany był wtedy do halogenów....
Adekwatnego linku nie posiadam.

W Skodzie Favorit pięknie świecił reflektory.

l_d15-ba5e0be5bf678dbc5afc314a8856f6b5.j

 

Podobnie było z starym Volvo 343.

m17_1480076118230.jpg

 

 

O Żuku już nawet nie wspomnę.

001160.png

I zdania nie zmienię. Choćby nie wiem jak wymyślate były reflektory to, mówiąc ogólnie, najlepsze światło emituje taki, który ma duży odbłyśnik i najlepiej okrągły.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2019 o 10:04, AstraC napisał:

Nie zgadzam się, na przykładzie, który znam:

Vectra 😄
vectra-c-afs_-2.jpg

Ta dolna część przed soczewką nie jest bez powodu taka pozostawiona - efektu przez Ciebie omawianego nie zauważyłem.

Drugi przykład Omega B:

omega-b.jpg

Dla porównania standardowa soczewka:
Head-Light-Omega-B-98-99-With-Fish-Eye-R

Również jak miałem okazję skorzystać, problem nie był aż taki znaczący, chociaż w przypadku Vectry było lepiej.

Ale dla przeciw przykładu:

ford__s_max_2_0_tdci_xenon__pdc__ahzv__a

I tutaj było znacznie gorzej pod tym względem, ale np. Fordowskie xenony z 2009r, świeciły gorzej niż te z Vectry C z 2003r. :no:

Więc jest pytanie - jakie xenony w jakiej marce miałeś okazję testować?

miałem okazję jeździć najprzeróżniejszymi autami z xenonami, od E32 które miało pierwsze xenony świata (totalny dramat, zresztą ogólnie światła w E32/E34 to dramat (znacznie lepsze są w E12 które ma tą samą średnicę wkładu ale zwykły odbłyśnik), poprzez W140 i W210, przeróżne passaty B5 i B6, octavie, Signuma z Twojej bajki a na W221 kończąc. I zawsze mniej więcej wygląda to tak - przed nosem jasno tak że można szukać szpilki na betonie po czym czarna dziura. Niestety oko ma określoną skalę jasności którą jest w stanie obsłużyć, i jeśli walimy przed nosem na biało to dalej jest czorno ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.02.2019 o 00:03, Igorek napisał:

Kurczę, obiecałem sobie, że już nie będę się udzielał w tym wątku bo dawno zaczął zmierzać w złą stronę ale wspomniałeś Wartburga i muszę coś dopisać. Miałem model 1.3 i miałem stłuczkę z nie swojej winy. Ubezpieczyciel zamontował mi nową lampę Hella i ona świeciła tak dobrze w porównaniu do starej, że aż to przeszkadzało. Nie zmienia to jednak faktu, że było to tylko H4, które albo świeciło na drogę, albo przed siebie w zależności od wyboru mijania/drogowe. Kiedyś przycwaniaczyłem i zacząłem jeździć na długich trzymanych w pozycji mrugania. Nie trwało to długo bo po chwili wybuchła mi żarówka, z temperatury. Pamiętam to wydłubywanie resztek szkła z lampy. Ten sam problem bardzo dobrze widać w Transicie, takim z okolic 2008 roku (i podobno innych fordach na H4 z podobnych lat). Ma świetnie poprowadzone wiązki świateł ale niestety nadal jest to H4 i albo jest jakaś tam poprawna plama jasności przed samochodem, albo punktowe długie na wprost gdzie autentycznie przed zderzakiem jest ciemno. 

przecież to zalezy od konstrukcji reflektora a nie od typu źródła światła gdzie co świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎02‎-‎11 o 14:51, koNik napisał:

Doskonale ;]

tylko niech sie zrobi te 10 stopni chociaż wieczorem i działamy ;]

a potem możemy uskutecznić jakieś żarełko na Kazimierzu ;] 

Ja dla porownania moge wziasc kilka aut okolo 30letnich z nigdy nie regenerowanymi lampami halogenowymi albo zamiennikami wsadzonymi przez kogos.... kiedys. ;] Ciekaw jestem jaka jest roznica w swiatlach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.