Skocz do zawartości

Nowe Polo 1.0 MPI 80KM


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szwagierka planuje jechać jutro do salonu VW po to auto . W związku z tym mam pytanie czy ktoś z Was jeździł z tym silnikiem, jak ze spalaniem? Obecnie jeździła Polo poprzedniej generacji, ale z silnikiem 1.2 TSI chyba 80KM i była bardzo zadowolona. Spalanie średnie miała w okolicach 5l. Niestety kilka dni temu miała kolizję i wyszła szkoda całkowita. Wiemy, że nowe Polo jest troszkę większe i w sumie jedyna różnica to przejście z silnika TSI na MPI. Auto ma być głównie do miasta, styl jazdy bardzo spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj pojeździłem fabia 1.2 tsi 3 generacja nie wiem ile to ma koni, ale masakra jakas, głośno w środku i dynamika powyżej 120... w zasadzie jej brak;) więcej niż 160 w 4 osoby nie poszła.

a swoją drogą 80 kunia już robią z tego silniczka, a citigo i fabia 60/75, jak podnoszą moc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pejus1982 napisał:

Witam,

 

szwagierka planuje jechać jutro do salonu VW po to auto . W związku z tym mam pytanie czy ktoś z Was jeździł z tym silnikiem, jak ze spalaniem? Obecnie jeździła Polo poprzedniej generacji, ale z silnikiem 1.2 TSI chyba 80KM i była bardzo zadowolona. Spalanie średnie miała w okolicach 5l. Niestety kilka dni temu miała kolizję i wyszła szkoda całkowita. Wiemy, że nowe Polo jest troszkę większe i w sumie jedyna różnica to przejście z silnika TSI na MPI. Auto ma być głównie do miasta, styl jazdy bardzo spokojny.

 

Kolega ma te 3 cylindry tyle, że w wersji 75KM. I o ile na miescie daje rade, to poza jakaś tragedia. Do 80km/h auto rozpędza się całkiem spoko. Powyżej już czuć małą pojemność silnika. Zeby wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę na drodze powiatowej trzeba sie niezle nagimnastykować. Niech bierze TSI, mniej spala i duuuuuzo lepsza dynamika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pejus1982 napisał:

Auto ma być głównie do miasta, styl jazdy bardzo spokojny.

w VW Up daje rade sobie ten silniczek. Jak jeździłem natomiast testową Fabią 1.0 75 ps to miałem wrażenie, że mimo podobnej mocy Logan jest nieco żwawszy o ile można tak to określić😁 no ale rzeczywiście jest minimalna różnica wg praktycznych testów. 

 

Napisałeś do miasta i styl jazdy spokojny to spokojnie wystarczy. Przecież chyba w mieście nikt nie wyprzedza tirów powyżej 100 km/h - odnoszę się tutaj do w/w sugestii koniecznego zakupu tsi. 

 

Dla mnie natomiast fakt wydania ponad 50 tys. za auto z takim silnikiem mógłby być powiedzmy "gryzący" natomiast jak szwagierka lubi Polo i jeździ spokojnie to czemu nie. 

 

Kończąc moje wypociny @wujekcybul podał fajną ofertę na Ibizę i jeżeli rzeczywiście w podobnej cenie jest tsi to nie ma co się zastanawiać. Naddatek mocy czy momentu zawsze mile widziany o ile finansowo możemy sobie na to pozwolić🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pejus1982 napisał:

Witam,

 

szwagierka planuje jechać jutro do salonu VW po to auto . W związku z tym mam pytanie czy ktoś z Was jeździł z tym silnikiem, jak ze spalaniem? Obecnie jeździła Polo poprzedniej generacji, ale z silnikiem 1.2 TSI chyba 80KM i była bardzo zadowolona. Spalanie średnie miała w okolicach 5l. Niestety kilka dni temu miała kolizję i wyszła szkoda całkowita. Wiemy, że nowe Polo jest troszkę większe i w sumie jedyna różnica to przejście z silnika TSI na MPI. Auto ma być głównie do miasta, styl jazdy bardzo spokojny.

Mpi spali nieco mniej niż 1.2 TSI. Ale spowoduje nieproporcjonalnie więcej frustracji. To jednostka dla bardzo cierpliwych, a do tego będzie bardzo głośna na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

Mpi spali nieco mniej niż 1.2 TSI. Ale spowoduje nieproporcjonalnie więcej frustracji. To jednostka dla bardzo cierpliwych, a do tego będzie bardzo głośna na autostradzie.

oj .. nie był bym taki pewny ... zależy w jakich warunkach ... 

...z ogólnego rozrachunku jestem w stanie postawić dużo, że TSI spali mniej niż MPI w Polo. Silniki wolnossące które są "małe, ale w dużej budzie" zazwyczaj palą sporo, bo trzeba je trzymać na wysokich obrotach.

W takim UP! możliwe że wygra MPI jeśli chodzi o spalanie. W Polo to samo MPI może palić dużo więcej ... a TSI będzie sobie radziło z tym samochodem przy znacznie mniejszym wysiłku/spalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Azbest napisał:

oj .. nie był bym taki pewny ... zależy w jakich warunkach ... 

...z ogólnego rozrachunku jestem w stanie postawić dużo, że TSI spali mniej niż MPI w Polo. Silniki wolnossące które są "małe, ale w dużej budzie" zazwyczaj palą sporo, bo trzeba je trzymać na wysokich obrotach.

W takim UP! możliwe że wygra MPI jeśli chodzi o spalanie. W Polo to samo MPI może palić dużo więcej ... a TSI będzie sobie radziło z tym samochodem przy znacznie mniejszym wysiłku/spalaniu

Te silniki są naprawdę oszczędne. Jazdy testowe Ibizą (bardzo do Polo gabarytowo zbliżoną) w wersjach 1.0 MPI i TSI wskasują, że MPI jest o jakieś 0.5l oszczędniejszy. Nawet przy prędkościach autostradowych, gdzie MPI kręci się 4500-5000 rpm - dalej nie chleje dużo.

 

Jazdę MPI można porównać do baaaaaaardzo oszczędnej jazdy w TSI - tak, żeby nigdy w doładowanie nie wejść :) Ale co to za jazda?

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj pojeździłem fabia 1.2 tsi 3 generacja nie wiem ile to ma koni, ale masakra jakas, głośno w środku i dynamika powyżej 120... w zasadzie jej brak;) więcej niż 160 w 4 osoby nie poszła.
a swoją drogą 80 kunia już robią z tego silniczka, a citigo i fabia 60/75, jak podnoszą moc?
 
Swift 1,2 silniki to jakieś 92-94KM bez turbo

...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacob24 napisał:

 

 

Napisałeś do miasta i styl jazdy spokojny to spokojnie wystarczy. Przecież chyba w mieście nikt nie wyprzedza tirów powyżej 100 km/h - odnoszę się tutaj do w/w sugestii koniecznego zakupu tsi. 

 

 

Czy Wy cały czas jeździcie po mieście gęsiego? Czy tylko ja mam takie wrażenie. Nigdy Wam się nie zdarzy wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę?włączyć się szybko do ruchu i zmienić dynamiczniej pas? czy nawet na obwodnicy miasta wachlować miedzy samochodami?

Teraz juz wiem czemu ludzie sie chwalą, ze na miescie auto spala 5l.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 62545tomasz napisał:

wczoraj pojeździłem fabia 1.2 tsi 3 generacja nie wiem ile to ma koni, ale masakra jakas, głośno w środku i dynamika powyżej 120... w zasadzie jej brak;) więcej niż 160 w 4 osoby nie poszła.

a swoją drogą 80 kunia już robią z tego silniczka, a citigo i fabia 60/75, jak podnoszą moc?

 

Autor podal styl spokojny. Dla mnei spokojny styl to miasto 50-60, poza miastem 80-100. Nikt nie kupuje kosiarki by 160 z boxem i w 4 osoby pedzic na zlamanie karku i jeszcze chcciec wyprzedzac porsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, fanlan napisał:

Autor podal styl spokojny. Dla mnei spokojny styl to miasto 50-60, poza miastem 80-100. Nikt nie kupuje kosiarki by 160 z boxem i w 4 osoby pedzic na zlamanie karku i jeszcze chcciec wyprzedzac porsze.

 

Podawanie stylu mija się z celem. Lepiej podać średnią prędkość na dystansie między tankowaniami. Jak ktoś przy jeździe faktycznie po mieście, ma średnią 35-40km/h, to na bank mu to auto spala mniej na km niż komuś, kto ma średnią 18-25.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czachabrava napisał:

 

Czy Wy cały czas jeździcie po mieście gęsiego? Czy tylko ja mam takie wrażenie. Nigdy Wam się nie zdarzy wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę?włączyć się szybko do ruchu i zmienić dynamiczniej pas? czy nawet na obwodnicy miasta wachlować miedzy samochodami?

Teraz juz wiem czemu ludzie sie chwalą, ze na miescie auto spala 5l.

O co dokładnie się rozchodzi, o brak mocy w mieście?

Nie wiem jak jeździ 1.0, ale piszecie, że ma 80KM.

Mając fabiede 1,4 75KM byłem jednym z najszybszych w mieście, zygzakujac nie tylko na obwodnicy (pewnie dlatego, że w nadwoziu wanny i białym kolorze).

Możliwe, że oddawanie mocy z 1.0 jest inne niż z 1.4, ale auto poza silnikiem ma jeszcze skrzynie biegow i powinno mieć myślącego kierowcę.

Choć oczywiście o spalaniu rzędu 5 mogłem pomarzyć.

 

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kenickie napisał:

Podawanie stylu mija się z celem. Lepiej podać średnią prędkość na dystansie między tankowaniami. Jak ktoś przy jeździe faktycznie po mieście, ma średnią 35-40km/h, to na bank mu to auto spala mniej na km niż komuś, kto ma średnią 18-25.

 

Właśnie styl się liczy.

Jak 2 auta rusza jednocześnie i jeden pojedzie agresywnie, szarpiąc ale przyblokuje się gdzieś na światłach to może się okazać że po jakimś odcinku spotka się z drugim, tym spokojnym.

Średnia V wyjdzie taka sama, a więcej spali "nerwus".

Przykład jak przykład, ale czasem i tak  bywa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ZUBERTO napisał:

O co dokładnie się rozchodzi, o brak mocy w mieście?

Nie wiem jak jeździ 1.0, ale piszecie, że ma 80KM.

Mając fabiede 1,4 75KM byłem jednym z najszybszych w mieście, zygzakujac nie tylko na obwodnicy (pewnie dlatego, że w nadwoziu wanny i białym kolorze).

Możliwe, że oddawanie mocy z 1.0 jest inne niż z 1.4, ale auto poza silnikiem ma jeszcze skrzynie biegow i powinno mieć myślącego kierowcę.

Choć oczywiście o spalaniu rzędu 5 mogłem pomarzyć.

 

Tyle, że taka Fabia była lżejsza i miała prawie 40Nm obrotowego wiecej. Jeżdziłem taką Fabią 1.4 BBZ i auto na miescie dawało rade. Ba nawet za miastem nie miało sie czego wstydzić. Co do 1.0 MPI 75KM( bo takim jechałem) według mnie seicento 1.1 jest na miescie jest dużo bardziej elastyczne. Ale nie ma co się dziwic, bo auto lżejsze i moment obrotowy podobny i niżej oddawany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

O co dokładnie się rozchodzi, o brak mocy w mieście?

Nie wiem jak jeździ 1.0, ale piszecie, że ma 80KM.

Mając fabiede 1,4 75KM byłem jednym z najszybszych w mieście, zygzakujac nie tylko na obwodnicy (pewnie dlatego, że w nadwoziu wanny i białym kolorze).

Możliwe, że oddawanie mocy z 1.0 jest inne niż z 1.4, ale auto poza silnikiem ma jeszcze skrzynie biegow i powinno mieć myślącego kierowcę.

Jest inne. To niedoładowane trzy cylindry, przy niskich obrotach ma tej mocy bardzo mało i się dusi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Właśnie styl się liczy.

Jak 2 auta rusza jednocześnie i jeden pojedzie agresywnie, szarpiąc ale przyblokuje się gdzieś na światłach to może się okazać że po jakimś odcinku spotka się z drugim, tym spokojnym.

Średnia V wyjdzie taka sama, a więcej spali "nerwus".

Przykład jak przykład, ale czasem i tak  bywa.

Ale to jeden odcinek. Weź teraz takich odcinków sto, to w dwudziestu nerwus jednak przeskoczy cykl świateł szybciej i średnia wyjdzie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 55k kupi ibizę z 1.0 TSI, Polo tsi wyjdzie niewiele drożej, także nie kupiłbym za te pieniądze wolnossącego 80km.

Ciut powyżej 60k jak koledzy pisali wyżej to już jest golf city, który czapką nakrywa powyższe pod względem komfortu, a nie pali wcale dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że auto sprzedane zostało w sobotę. Będąc na placu pokazano nam że jest Golf 7 w wersji city za  64kzł. Weźmie chyba kredyt 50/50 bez odsetek i kupi tego Golfa. 

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Czy Wy cały czas jeździcie po mieście gęsiego? Czy tylko ja mam takie wrażenie. Nigdy Wam się nie zdarzy wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę?włączyć się szybko do ruchu i zmienić dynamiczniej pas? czy nawet na obwodnicy miasta wachlować miedzy samochodami?

Teraz juz wiem czemu ludzie sie chwalą, ze na miescie auto spala 5l.

Ale takie tematy ogarniam też 60 KM w VW Up!. Ciągniesz do 3000-3500 obrotów i to małe gówienko leci jak powalone. Ale przeważnie auto miejskie jeździ typowo miejsko, może i dynamicznie na ile miasto pozwala, ale super mocy nie potrzebuje a stawiam bardziej na ekonomikę. Up! pali mi 5,5 litra, żonie 6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Czy Wy cały czas jeździcie po mieście gęsiego? Czy tylko ja mam takie wrażenie. Nigdy Wam się nie zdarzy wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę?włączyć się szybko do ruchu i zmienić dynamiczniej pas? czy nawet na obwodnicy miasta wachlować miedzy samochodami?

Teraz juz wiem czemu ludzie sie chwalą, ze na miescie auto spala 5l.

Ja przewaznie  jestem wszędzie  pierwszy. Ruszam szybko, dojezdzam do zadanej prędkości itd. Zawalidrogą niegdyś nie bylem.  Ale do takich celów  to to i cienko z 900-kąpiel styknie jak ktoś  jest ogarnięty  i potrafi jeździć  stąd  uważam,  że  takie Polo wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czachabrava napisał:

Tyle, że taka Fabia była lżejsza i miała prawie 40Nm obrotowego wiecej. Jeżdziłem taką Fabią 1.4 BBZ i auto na miescie dawało rade. Ba nawet za miastem nie miało sie czego wstydzić. Co do 1.0 MPI 75KM( bo takim jechałem) według mnie seicento 1.1 jest na miescie jest dużo bardziej elastyczne. Ale nie ma co się dziwic, bo auto lżejsze i moment obrotowy podobny i niżej oddawany.

Czasem powoze corca C 1,2 60 KM i nader wystarczajaco w miescie sobie radzi. Pierwszy na swiatlach byc nie musze i spokojnie daje rade. Jak ktos 2-4 x w roku ma sie kulnac w gory czy na mazutry to tez dojedzie. jak czytam niektore komentarze to mam wrazenie ze same Szumachery na drodze, i jak nie ma 150-200 KM to zawalidroga. W miescie  srednia V to 25-28 kmh najczesciej z odcinka 800km wychodzi.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kenickie napisał:

We Wrocławiu? To chyba omijasz centrum, co? ;)

 

No tak, glownie  poruszam sie poznanska-legnicka, most millenijny i obwodnica do kamienskiego, potem redycka do korony. Glownie ten rejon. Dlatego taka wysoka srednia:) No i raz w miesiacu szarpne sie do tesciowej pod wroclaw w niedziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, spad napisał:

Ale takie tematy ogarniam też 60 KM w VW Up!. Ciągniesz do 3000-3500 obrotów i to małe gówienko leci jak powalone. Ale przeważnie auto miejskie jeździ typowo miejsko, może i dynamicznie na ile miasto pozwala, ale super mocy nie potrzebuje a stawiam bardziej na ekonomikę. Up! pali mi 5,5 litra, żonie 6 litrów.

I oto dowod, ze i 60KM potrafi zaskoczyc :) Wazna waga auta jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Czy Wy cały czas jeździcie po mieście gęsiego? Czy tylko ja mam takie wrażenie. Nigdy Wam się nie zdarzy wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę?włączyć się szybko do ruchu i zmienić dynamiczniej pas? czy nawet na obwodnicy miasta wachlować miedzy samochodami?

Teraz juz wiem czemu ludzie sie chwalą, ze na miescie auto spala 5l.

Zawalidroge jadacego 40 km/h to bez mala lyknalbym rowerem jakbym sie postaral. A zwykle auto 60 konne wolnossace spokojnie takie auto myka na dwojce.  I gdzie tak sie wlaczasz do ruchu szybko albo zmieniasz dynamicznie pas? W korku? Tam gdzie masz ograniczenie do 50 czy 70 a Ty lecisz setke? A co sie stanie jak wlacze sie za najblizej nadjezdzajacym autem albo nawet kolejnym? Po Twoim poscie to widac zes mistrz narciarstwa w slalomie gigancie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Zawalidroge jadacego 40 km/h to bez mala lyknalbym rowerem jakbym sie postaral. A zwykle auto 60 konne wolnossace spokojnie takie auto myka na dwojce.  I gdzie tak sie wlaczasz do ruchu szybko albo zmieniasz dynamicznie pas? W korku? Tam gdzie masz ograniczenie do 50 czy 70 a Ty lecisz setke? A co sie stanie jak wlacze sie za najblizej nadjezdzajacym autem albo nawet kolejnym? Po Twoim poscie to widac zes mistrz narciarstwa w slalomie gigancie

Dla mnie to nawet możesz i na rolkach łykać te samochody. Może i wyprzedzisz takim 60 konnym autem, ale jak z naprzeciwka będziesz miał wolny pas startowy. A nie jadące bliżej, lub dalej samochody. Ile razy jadę za takimi kierowcami w pierdzidelkach, co jada za zawalidrogą i boją się wyprzedzić, bo nie wiedzą czy zdarza i to wcale nie chodzi o cisniecie po miescie 100km/h, ale o bezstresowe wyprzedzenie. Ja tam zawsze wole mieć , jak nie mieć zapasu mocy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, czachabrava napisał:

Może i wyprzedzisz takim 60 konnym autem, ale jak z naprzeciwka będziesz miał wolny pas startowy

My mowimy o jezdzeniu po miescie. Albo masz 2-3 pasy i moc Ci nie jest potrzebna bo jesli jest miejsce to zmieniasz pas i wyprzedzasz  a na dwukierunkowej ulicy masz 50kmh dopuszczalna predkosc i jak ktos jedzie 30 km/h to maluchem mijasz go na dwojce, bez pitolenia

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Dla mnie to nawet możesz i na rolkach łykać te samochody. Może i wyprzedzisz takim 60 konnym autem, ale jak z naprzeciwka będziesz miał wolny pas startowy. A nie jadące bliżej, lub dalej samochody. Ile razy jadę za takimi kierowcami w pierdzidelkach, co jada za zawalidrogą i boją się wyprzedzić, bo nie wiedzą czy zdarza i to wcale nie chodzi o cisniecie po miescie 100km/h, ale o bezstresowe wyprzedzenie. Ja tam zawsze wole mieć , jak nie mieć zapasu mocy.

Jezdzilem 75KM autem po miescie i nie bylem zawalidroga. Da sie sprawnie ruszyc na swiatlach czy wlaczyc do ruchu. Teraz mam ta sama klase tylko 140KM i nie widze roznicy jesli chodzi o turlanie sie z domu do pracy czy na basen. Co innego poza miastem. No ale teraz wszedzie PKP i Wizzair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brać tego G7 i się cieszyć. Ja pod koniec roku wyrwałem Trendline'a z pakietem serwisowym za 62kPLN.

 

Będzie przepaść MPI vs. TSI. I chodzi głównie o odczucia, a nie o stricte osiągi.

 

BTW Jak brałem golfa to stało do wzięcia nowe Polo MPI za 46kPLN ... nawet myślałem czy go nie wziąć, ale to było City ... bez klimy :O

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czachabrava napisał:

ale o bezstresowe wyprzedzenie.

tutaj już wkraczamy na trasę, a chodziło o auto do turlania się po mieście.

Fajnie mieć zapas ale ja nawet mocniejszymi autami zbytnio nie wyprzedzam - za dużo się naoglądałem to raz a dwa - czasu nie zyskam zbytnio. Nie ma co się stresować i kozaczyć.

Jak byłem młody nie powiem - czasami mnie poniosło ale przypomnę sobie takie sytuacje to cieszę się, że zmądrzałem😁

Co innego autostrada, tam raczej nie trzeba się stresować czy coś jedzie z naprzeciwka🙂  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jacob24 napisał:

tutaj już wkraczamy na trasę, a chodziło o auto do turlania się po mieście.

Fajnie mieć zapas ale ja nawet mocniejszymi autami zbytnio nie wyprzedzam - za dużo się naoglądałem to raz a dwa - czasu nie zyskam zbytnio. Nie ma co się stresować i kozaczyć.

Jak byłem młody nie powiem - czasami mnie poniosło ale przypomnę sobie takie sytuacje to cieszę się, że zmądrzałem😁

Co innego autostrada, tam raczej nie trzeba się stresować czy coś jedzie z naprzeciwka🙂  

Tylko tymi z tyłu :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sdss napisał:

Tylko tymi z tyłu :)

 

 

ożesz... ehhh:-(

 

ciężko się wypowiedzieć ale:

1. coś słabe to wyprzedzanie - bynajmniej tak to wygląda na filmiku

2. jak widzę Bmw X5 czy X6 to najchętniej od razu zjechałbym do rowu - nie generalizuję oczywiście kierowców tych aut

3. ile on pędził, że nie wyhamował bo chyba było grubo a warunki no takie mocno średnie

 

Kolejność punktów zupełnie przypadkowa

 

Tak czy inaczej było za szybko i tyle, ostro ta Skoda dostała:-( 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacob24 napisał:

ożesz... ehhh:-(

 

ciężko się wypowiedzieć ale:

1. coś słabe to wyprzedzanie - bynajmniej tak to wygląda na filmiku

2. jak widzę Bmw X5 czy X6 to najchętniej od razu zjechałbym do rowu - nie generalizuję oczywiście kierowców tych aut

3. ile on pędził, że nie wyhamował bo chyba było grubo a warunki no takie mocno średnie

 

Kolejność punktów zupełnie przypadkowa

 

Tak czy inaczej było za szybko i tyle, ostro ta Skoda dostała:-( 

 

 

 

 

Wyprzedzanie o niebo lepsze niz tiry, dwa mozliwe ze jechal wyprzedzajacy 120-130 a wyprzedzany 110,  to ze kozaki z bmw to pepki swiata( takie maja mniemanie, sadzac po wyczynach) za taka syt kara dla mistrza BMW winna byc dozywotni zakaz prowadzenia aut. Wiem, wiem zaraz bede zlinczowany ale kozaczenie najczesciej prowadzi do wypadku czasami dramatu.

A wszystko przez debila bo  kozak nie moze wszak jechac 140 tylko musi 200 bo ma moc. Wspolczuje pasazerom skody.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, gregoryj napisał:

My mowimy o jezdzeniu po miescie. Albo masz 2-3 pasy i moc Ci nie jest potrzebna bo jesli jest miejsce to zmieniasz pas i wyprzedzasz  a na dwukierunkowej ulicy masz 50kmh dopuszczalna predkosc i jak ktos jedzie 30 km/h to maluchem mijasz go na dwojce, bez pitolenia

Prawdopodobienstwo mijania malucha  to 0,01%. Ostatnio TICO skubany jak wyrwal to  zanim go dopadlem to juz bylo 60kmh :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jacob24 napisał:

tutaj już wkraczamy na trasę, a chodziło o auto do turlania się po mieście.

Fajnie mieć zapas ale ja nawet mocniejszymi autami zbytnio nie wyprzedzam - za dużo się naoglądałem to raz a dwa - czasu nie zyskam zbytnio. Nie ma co się stresować i kozaczyć.

Jak byłem młody nie powiem - czasami mnie poniosło ale przypomnę sobie takie sytuacje to cieszę się, że zmądrzałem😁

Co innego autostrada, tam raczej nie trzeba się stresować czy coś jedzie z naprzeciwka🙂  

Popieram w 100%. Kiedyś również byłem młody i gniewny każde auto 'z dobrą mocą' i głupie wyczyny na drodze. Teraz moc auta ma dla mnie drugorzędne znaczenie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, sdss napisał:

Tylko tymi z tyłu :)

 

 

Proszę zauważyć, że:

-osoba nagrywająca to kobieta z dzieckiem (koniec nagrania)

-autostrada to nie zamknięty oval gdzie dajesz ile wlezie

-suv/terenówka czy za cokolwiek uznać ten model bmw nadaje się tak do zapier…. jak ja do wyciskania ciężarów czy biegania w maratonie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PiotrekDCI napisał:

Proszę zauważyć, że:

-osoba nagrywająca to kobieta z dzieckiem (koniec nagrania)

-autostrada to nie zamknięty oval gdzie dajesz ile wlezie

-suv/terenówka czy za cokolwiek uznać ten model bmw nadaje się tak do zapier…. jak ja do wyciskania ciężarów czy biegania w maratonie 😉

....na szczescie sa wideorejestratory, aparaty z ktorych korzystam codzien i uprzejmie donosze:)  I nie bedzie w przypadku tego filmiku tlumaczenia  idioty z BMW ze skodzina zajechala droge itp. Powinien beknac grubo za swiadome spowodowanie wypadku. Uwazam, ze OWU powinno okreslac % wspoludzial zalezny od stopnia przekroczenia predkosci na danej drodze nawet jest ktos nie jest sprawca stricte zdarzenia. A zabranie prawka powinno byc w miescie za przekroczenie o 50% dopuszczalnej predkosci a nie o wiecej niz  50kmh

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

A zabranie prawka powinno byc w miescie za przekroczenie o 50% dopuszczalnej predkosci a nie o wiecej niz  50kmh

 

Już widzę, jak NIGDY nie przekroczyłeś w obszarze zabudowanym 75 km/h 😂 Idąc Twoim tokiem rozumowania powinno się całkowicie zakazać poruszania się samochodami, przecież od tego giną ludzie 😱😱😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mars_wrc napisał:

 

Już widzę, jak NIGDY nie przekroczyłeś w obszarze zabudowanym 75 km/h 😂 Idąc Twoim tokiem rozumowania powinno się całkowicie zakazać poruszania się samochodami, przecież od tego giną ludzie 😱😱😱

Idac moim tokiem rozumowania przepisy sa po cos. ograniczenia predkosci w 99% czemus sluza. Mozesz przekraczac, bardzo prosze ale lamiac przepisy kierujacy musi miec swiadomosc , ze kara bedzie nieunikniona i dotkliwa. DOTKLIWA. W norwegi znajomy dostal za bodaj 5kmh  cos kolo 2000 koron tj ok 1000zl. A predkosc najczesciej  jest przyczyna kolizji, wypadku, smierci. Owszem zdarzylo mi sie jechac wiecej niz 75kmh w miescie ale to ja dokonuje wyboru ile jade i wiem ze jak cos to ja  poniose konsekwencje. Nawet te surowe !!! Jedna ustawa i byloby normalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wysuwać takie pomysły przyjrzyj się oznakowaniu.

 

W DE jak jest remont autostrady to jest zwężenie i 80. U nas byłoby 40 i nic by się na budowie nie działo.

 

W Finlandii jechałem od Helsinek na samo południe i było wiele sytuacji, że wyjeżdżam z miasteczka i 80. Droga była kręta, wąska, ale cały czas była 80. U nas byłaby 40 przed każdym zakrętem i 1000 niepotrzebnych znaków. Przy polskim oznakowaniu to co piszesz jest nierealne.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mars_wrc napisał:

Zanim zaczniesz wysuwać takie pomysły przyjrzyj się oznakowaniu.

 

W DE jak jest remont autostrady to jest zwężenie i 80. U nas byłoby 40 i nic by się na budowie nie działo.

 

W Finlandii jechałem od Helsinek na samo południe i było wiele sytuacji, że wyjeżdżam z miasteczka i 80. Droga była kręta, wąska, ale cały czas była 80. U nas byłaby 40 przed każdym zakrętem i 1000 niepotrzebnych znaków. Przy polskim oznakowaniu to co piszesz jest nierealne.

Tylko ze w DE jakos dziwnie polscy mistrze kierownicy stosuja sie do przepisow. Dlaczego? Bo kara jest dotkliwa w razie zlapania, nagrania, zdjecia. Nie unikniesz zaplacenia. Napisalem w 99% ograniczenia sa zasadne. Jesli jest 40 to i tak jada 60-70, jak byloby 80 to debile cisneliby 100-110. Dlaczego? Bo czuja sie bezkarni, w norwegii za przekroczenie o 15 albo 25kmh zabieraja prawko na jakis okres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego stosują się w DE bo tam są sensowniejsze ograniczenia?

 

Jeśli tam gdzie można stałaby 80tka, a nie 40stka to większość by się stosowała. A teraz nikt się nie stosuje jak nagle na drodze wyrasta 40 bo kiedyś były tam roboty drogowe albo jest lekkie zwężenia. Taka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, fanlan napisał:

Tylko ze w DE jakos dziwnie polscy mistrze kierownicy stosuja sie do przepisow. Dlaczego? Bo kara jest dotkliwa w razie zlapania, nagrania, zdjecia. Nie unikniesz zaplacenia. Napisalem w 99% ograniczenia sa zasadne. Jesli jest 40 to i tak jada 60-70, jak byloby 80 to debile cisneliby 100-110. Dlaczego? Bo czuja sie bezkarni, w norwegii za przekroczenie o 15 albo 25kmh zabieraja prawko na jakis okres.

Zgadzam sie ale przyznasz chyba, ze u nas jest tyle znakow ze jest to nie do ogarniecia. Zaczalbym od likwidacji znakow, zastapienie wiekszosc ustap pierszenstwa znakiem stop. Podniesc kary i dopiero pozniej egzekwowac. W obecnej sytuacji jest to bez sensu skoro zakret oznaczony 40 km/h moge pokonac 80 w ulewnym deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Mars_wrc napisał:

Może dlatego stosują się w DE bo tam są sensowniejsze ograniczenia?

 

Jeśli tam gdzie można stałaby 80tka, a nie 40stka to większość by się stosowała. A teraz nikt się nie stosuje jak nagle na drodze wyrasta 40 bo kiedyś były tam roboty drogowe albo jest lekkie zwężenia. Taka różnica.

w jakims % znaki ograniczenia sa przesadzone ale na ile one spowalniaja ruch? Analizujac to wiekszy zator sie robi przez nieumiejetne zamykanie pozycji niz ograniczenie samo w sobie. kazzdy cisnie do konca a potem heble,jeden, drugi, dziesiaty.

Oczywiscie znaki 40kmh w srodku pola i radar to przesada. Wyznaje zasade wolniej jedziesz dalej zajedziesz. Sprawdzone na wlasnej skorze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.