Skocz do zawartości

Frakcje kamienia


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę trochę utwardzić drogę dojazdową do domu, mam takie ogłoszenie

https://www.olx.pl/oferta/gruz-betonowy-mielony-tluczen-kruszywo-betonowe-CID628-IDbqZEL.html

 

wytłumaczcie mi co jest co

gruz mielony betonowy 0/80
tłuczeń kolejowy 
drogowy 

 

o co chodzi, jakie to ma rozmiary, co się dobrze nadaje a co gorzej na utwardzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to produkt z kruszarki do betonu. Duże elementy betonowe po rozbiórce są kruszone w maszynie i to jest efekt jej pracy. 0-80 to frakcja gdzie maksymalny rozmiar kamienia to 80 mm. 

Do utwardzenia to się nadaje ale trzeba by było ustabilizować np. drobniejszym kruszywem rzędu 0-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bielaPL napisał:

Witam

Muszę trochę utwardzić drogę dojazdową do domu, mam takie ogłoszenie

https://www.olx.pl/oferta/gruz-betonowy-mielony-tluczen-kruszywo-betonowe-CID628-IDbqZEL.html

 

wytłumaczcie mi co jest co

gruz mielony betonowy 0/80
tłuczeń kolejowy 
drogowy 

 

o co chodzi, jakie to ma rozmiary, co się dobrze nadaje a co gorzej na utwardzenie?

wcześniej masz wytłumaczone

uważaj na taki materiał bo często jest tam kupę syfu (pręty) i będziesz opony łatał co chwilę ;)

na dolną warstwę można dać, na wierzch kruszywo łamane np 0-31.5 (lub podobne)

0-80 będzie bardzo nierówny i nie nadaje się do chodzenia/jeżdżenia, chyba że pod auta ciężarowe na budowę 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bielaPL napisał:

A tłuczen kolejowy lub drogowy?

To może być wszystko ;)

Tłuczeń ma określone wymiary, poszukaj w necie

drogowy/kolejowy to też niewiele mówi

Na kolei używa się grubszy z zasady

 

W tym ogłoszeniu to bym się nie sugerował, bo gość tak napisał co wiedział ;)

 

 

Jeśli dajesz dwie warstwy to dolna może być grubsza do tych 60-80mm

na górę szukaj czegoś do 30mm

I na spód geowłóknina jak masz glinę

Jeśli tylko uzupełnienie to ten drobny 

Czasem można kupić jakieś niesorty taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

wcześniej masz wytłumaczone

uważaj na taki materiał bo często jest tam kupę syfu (pręty) i będziesz opony łatał co chwilę ;)

 

U mnei na wsi czymś takim utwardzili drogę i ludzie ciągle łapią kapcia.

Szedłem tą drogą i widziałem mnóstwo gwoździ 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rwIcIk napisał:

U mnei na wsi czymś takim utwardzili drogę i ludzie ciągle łapią kapcia.

Szedłem tą drogą i widziałem mnóstwo gwoździ 8]

 

:ok:

To jest odpad, dlatego zanim się kupi warto obejrzeć

u mnie na budowie też chłopaki kapcie łapią :phi:

a wyciągali pręty po pół metra i lepiej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

wcześniej masz wytłumaczone

uważaj na taki materiał bo często jest tam kupę syfu (pręty) i będziesz opony łatał co chwilę ;)

na dolną warstwę można dać, na wierzch kruszywo łamane np 0-31.5 (lub podobne)

0-80 będzie bardzo nierówny i nie nadaje się do chodzenia/jeżdżenia, chyba że pod auta ciężarowe na budowę 

 

 

Dokładnie u nas tak było na drodze, utwardzili kruszonką w której było wszystko, sąsiad wybrał puszkę prętów i gwoździ. Potem dali mniejszą frakcję, że wyszło w miarę równo. Na to poszedł asfalt. Wcześniej oczywiście korytowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

To jest odpad, dlatego zanim się kupi warto obejrzeć

u mnie na budowie też chłopaki kapcie łapią :phi:

a wyciągali pręty po pół metra i lepiej

 

To jest dobre, jako podbudowa, ale nie jako nawierzchnia ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tłuczen kolejowy lub drogowy?
Wielkim znawcą nie jestem, ale tłuczen kolejowy pewnie pochodzi z demontażu torów lub po remontach, gdzie przy okazji wymieniano tluczeń. Zatem te kamole leżały na i wokół drewnianych podkładów kolejowych, które są imregnowane jakimiś ropopochodnych chemikaliami. Nie ma szans, żeby to badziewie przez lata lezenia nie przeniknelo do tlucznia. Więc wysypać to sobie pod domem nie jest najlepszym pomysłem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bielaPL napisał:

A tłuczen kolejowy lub drogowy?

mam Ci coś takiego kupione od kolejarzy którzy wymieniali w pobliskiej linii kolejkowej podbudowe, jest to naprawdę przedni kamień , nie jakieś białe góano co na drogi sypia tylko porządny kamień raczej grubszy , u mnie po położeniu tego koparka ugniatała łyżką (spychem) i naprawdę ładnie zagęściła nic się nie zapada , mam zamiar na tej podbudowie połozyć kostkę , majester powiedział ze tylko wyrówna lekka podsypka i od razu kostka tak jest mocna ta podbudowa .

Co do syfu o którym pisała SPAD , nic nie śmierdziało karbolineum który to był stosowany w podkładach drewnianych u mnie magistrala kolejowa Ślązk-porty na pewno nie była na drewnianych podkładach :) dwa znam smród tego syfu bo miałem doczynienia ze słupami telefonicznymi . Co prawda kamienie miały trochę oleju w sobie bo po połozeniu jak popadał deszcze to lekkie przebarwienia ropopochodne w kałużach były . Na dziś nic nie ma trawnik rośnie w pobliżu tej drogi i ma się dobrze, jak słońce swieci tez nic nie śmierdzi  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.02.2019 o 19:50, bielaPL napisał:

A tłuczen kolejowy

jak już wspomniano, moze śmierdzieć, jeżeli leżał w podkładach drewnianych. na dodatek może być zmieszany z ziemią, bo jak go koparka zbiera, to nie ma bata, żeby sie troche nie nabrało, a nie wierzę, żeby ktoś przesiewał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.