Skocz do zawartości

EV mowili, dopoki bateria nie padnie - czyli Nissan Lisc.... i jej koszt...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś AK przeżywało masturbacje Rudolph Diesel - teraz - nowy obiekt uczuć to EV lub NEV jak ktoś
woli - kupić/jezdzic i oszczędzać!
 
Czyli znów mamy filozofię Diesel
 
No dobra, koniec - otóż znam takiego jednego, krów nie je, w Greenpiss wierzy - naturalne było, ze jak tylko Iiii-wiii wypełzło w postaci Nissan Liść to poleciał i kupił...
 
 
1384ad439dd187962c0d482103de6229.jpg&key=056849965ff8e461ce106c11853e4f45574e8fe4fd6bdb49eaa7e73fa988d925
 
Był sobie 2012... FFW do 2019 - 6 i 1/2 roku - zaczęły się problemy. Otóż pojemność baterii spadła do 63%... - dokładnie po 39km od wyjechania z garażu pojawia się ‚Achtung Achtung !!! Bateria zdycha ! Liść się zatrzyma ...
 
Auto poszło do Nissan - ach ten wredny dealer - napewno złodziej AK mi tak mówi! - i bardzo miły głos poinformował go, ze diagnoza przeszła - bateria jest niestety do wymiany.
 
 
Na pytanie czy jest pokryte przez gwarancje - odpowiedz - znów bardzo grzeczna - z ciasteczkiem i kawa - padła - ze to są ‚normalna charakterystyka baterii Nissan Liść’
 
Poprosil wiec o wymianę -
 
Quote już poszedł w e-mail.....
 
 
Tarrrrra! Niespodzianka
 
 
57e98c6eb1eb592876bee615521c9014.jpg&key=c855d46ec599aa91b5c17c1493e98572c7df73e6c3ad4b8ab242f2687e2e0166
 
 
 
Koszt roboty $750
 
Koszt baterii - ‚jedyne’ $29,600 bez podatku federalnego i stanowego.
 
Total: części i robota + podatki - jedyne $33,385 dolcow
 
Hmm, patrząc na dziesiejsze xe.com to jedyne 90k PLN ..
 
 
50201d771f5737480881e1bb0f475520.jpg&key=c18d97edaa9d27f03e26d09473438502d656a99fc4cc048a585cfd16d7a42fc9

BTW sugerowana cena detaliczna za liść była $39,500 w 2012 :-)
 
Nie chciałem się zapytać, czy dalej wierzy ze iiiiii-viii to przyszłość i jak się czuje jako Beta tester - ale jutro to zrobię
 
 
Właściwie to jestem za! Lubię takich propagandowych ludzi! Wypróbują za nas technologie, a ta jak już dojrzeje to w końcu ludzie tacy jak jak będą mogli kupić i jezdzic
 
Diesel to ZUO! Za tani jest w naprawie ....
 
 
Sent from my iCrap X using Tapacrap

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w UK czytałem że nissan robił akcje na wymianę starych baterii na nowe . Cena się wahała od 3.000$ do 8.000$ dolców. W zależności od kWh. Ale żeby taka cena na Australię? Hehe wygląda Zacnie.


Sprawa jest bardziej ciut skomplikowana.

Prawo federalne(gwarancja konsumenta) mówi, ze coś ma działać bez wad przez ‚rozsądny okres czasu’

Dlatego wszystkie marki u mnie na wsi maja min 5 letnia gwarancje - z wyjątkiem jednej. Ot producent woli ci dać 5 lat od zderzaka do zderzaka zamiast tracić forsę w sądzie - jak i tak przegra. Ironicznie to się stało właściwie dzięki guana DSG VAG.

Teraz zblizamy się do wyroków, i powoli 7 letnie gwarancje stają się standardem.

A wiec jedno.

Dwa Nissan daje gwarancje na baterie na 8 lat i ok $10k za wymianę... ale nie dotyczy 2012 roku.


To dwa.

Trzy - technologii - mimo masturbacji EV dziś nie da się oszukać - tak jak się nie dało w Diesel - znaczy dało tylko wyszło - chemiczna reakcja jaka zachodzi w bateria w leżą z każdym ładowaniem jest jak narazie nie do obejścia.


4 - to Nissan/Renault zrobiły update swojego modelu jak operują - możesz dziś wsiąść baterie w ‚leasing’ po tym jak kupisz auto. Powód właśnie jest taki jak faceta tu spotkało.

Wiec to nienejst tak, ze EV jest ach i och - jak tu niektórzy przezentuja. One maja istotne wady / które wychodzą.

Ta historia która opisuje - jest z Nissan HQ - i zobaczymy jak się skończy.

Mysle, ze dobra wola pokryje różnice w cenie - czyli jakieś $22k a klient zapłaci za bateria wg tego co kosztuje model wyklepany dziś - czyli dalej jakieś $10k .....

Dalej uważam ze całe to ‚zaoszczedzenie’ benzyny guana warte

Lepiej kupic Diesel - przynajmniej filozofia się już skończyła - jaki jest wspaniały


Sent from my iCrap X using Tapacrap
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, OZI napisał:

 


Sprawa jest bardziej ciut skomplikowana.

Prawo federalne(gwarancja konsumenta) mówi, ze coś ma działać bez wad przez ‚rozsądny okres czasu’

Dlatego wszystkie marki u mnie na wsi maja min 5 letnia gwarancje - z wyjątkiem jednej. Ot producent woli ci dać 5 lat od zderzaka do zderzaka zamiast tracić forsę w sądzie - jak i tak przegra. Ironicznie to się stało właściwie dzięki guana DSG VAG.

Teraz zblizamy się do wyroków, i powoli 7 letnie gwarancje stają się standardem.

A wiec jedno.

Dwa Nissan daje gwarancje na baterie na 8 lat i ok $10k za wymianę... ale nie dotyczy 2012 roku.


To dwa.

Trzy - technologii - mimo masturbacji EV dziś nie da się oszukać - tak jak się nie dało w Diesel - znaczy dało tylko wyszło - chemiczna reakcja jaka zachodzi w bateria w leżą z każdym ładowaniem jest jak narazie nie do obejścia.


4 - to Nissan/Renault zrobiły update swojego modelu jak operują - możesz dziś wsiąść baterie w ‚leasing’ po tym jak kupisz auto. Powód właśnie jest taki jak faceta tu spotkało.

Wiec to nienejst tak, ze EV jest ach i och - jak tu niektórzy przezentuja. One maja istotne wady / które wychodzą.

Ta historia która opisuje - jest z Nissan HQ - i zobaczymy jak się skończy.

Mysle, ze dobra wola pokryje różnice w cenie - czyli jakieś $22k a klient zapłaci za bateria wg tego co kosztuje model wyklepany dziś - czyli dalej jakieś $10k .....

Dalej uważam ze całe to ‚zaoszczedzenie’ benzyny guana warte emoji90.pngemoji90.pngemoji90.pngemoji90.png

Lepiej kupic Diesel - przynajmniej filozofia się już skończyła - jaki jest wspaniały emoji1782.png


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

A ile w AU kosztuje nowy liść?

 

U nas Renault chyba też teraz daje baterię w leasing, a Nissan chyba nie, ale mogę się mylić :nie_wiem:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile w AU kosztuje nowy liść?
 
U nas Renault chyba też teraz daje baterię w leasing, a Nissan chyba nie, ale mogę się mylić :nie_wiem:


Narazie nic. Konsumenci nie są zainteresowani EV totalnie - oprócz droższymi modelami Tesla. Hybrid staje się powszechniejszy - ale EV totalnie nie chwytają.

Przypelza dopiero za pare miesięcy - przewidywana cena identyczna jak starego czyli $39k dolcow


5f21bb53a9df0df40c09ecb7be1795a0.jpg


Ludzie chcą Hybrid Camry za $30k która mogą pojechać 1,000km od razu - pomiędzy dwoma miastami a nie EV który zatrzyma się po 3h.

Ludzie w mieście wola 150KM w benzynie w jakiejs Corolla czy Golf za $20k a nie EV, oczywiście nie wszyscy - ale żaden rząd stanowy ani federalny nie dopłaca do EV bo uważa (jak narazie) ze to klient i rynek ma zdecydować czy chce jezdzic EV.


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał:

A ile w AU kosztuje nowy liść?

 

U nas Renault chyba też teraz daje baterię w leasing, a Nissan chyba nie, ale mogę się mylić :nie_wiem:

 

O ile dobrze pamiętam to koszt tego leasingu jest taki, ze większość nie przepali tyle paliwa w miejskim aucie przez miesiąc ;]

 

  • Lubię to 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
O ile dobrze pamiętam to koszt tego leasingu jest taki, ze większość nie przepali tyle paliwa w miejskim aucie przez miesiąc ;]
 

Nie mam pojęcia ile jest koszt tego leasingu - zapytam hipstera jutro - wraz z oferta na Hyundai i30 SR jaka mu znalazłem - taniej niż wymiana baterii ... ale podejrzewam ze jak większość nie pali tyle paliwa przez cały okres życia auta...

Mnie się jak narazie koncept podoba

EV - paaanie - taniej bo tam nie ma co serwisować.

EV - za darmo - tylko kabel podłączyć

A tu okazuje się ze jedyna ‚większa ‚ czynnością obsługiwa jest wymiana wartościowa nowego samochodu.

Aaa, jeśli się nie mylę auto ma coś ok 55k km - wiec analogicznie ja uważam, ze ci wstrętni klepacze aut na benzyne - już nawet nie na ‚brudny’ Diesel - są tak dobrzy dla klienta - ze nie każą wymieniać silnika po 55k km ... .


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

O ile dobrze pamiętam to koszt tego leasingu jest taki, ze większość nie przepali tyle paliwa w miejskim aucie przez miesiąc ;]

 

EV to ciekaowstka, cisza, paliwo nie zamarza, ot taki melex nowoczesny. Jednak zabawka dla zamoznych lub takich ktorzy moga pozwolic sobie na wydanie 120-`150 k by po prostu w stajni miec takie cudo.

Ciagle to baaardzo droga zabawka, a jazda tez nie jest za nic. ladowanie kosztuje.

Osobicie celowalbym w HYBRID

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, OZI napisał:


Nie mam pojęcia ile jest koszt tego leasingu - zapytam hipstera jutro - wraz z oferta na Hyundai i30 SR jaka mu znalazłem - taniej niż wymiana baterii ... ale podejrzewam ze jak większość nie pali tyle paliwa przez cały okres życia auta...

Mnie się jak narazie koncept podoba emoji106.png

EV - paaanie - taniej bo tam nie ma co serwisować.

EV - za darmo - tylko kabel podłączyć

A tu okazuje się ze jedyna ‚większa ‚ czynnością obsługiwa jest wymiana wartościowa nowego samochodu.

Aaa, jeśli się nie mylę auto ma coś ok 55k km - wiec analogicznie ja uważam, ze ci wstrętni klepacze aut na benzyne - już nawet nie na ‚brudny’ Diesel - są tak dobrzy dla klienta - ze nie każą wymieniać silnika po 55k km ... emoji1782.png.


Sent from my iCrap X using Tapacrap

N aopdcinku 55 tkm moj dizel  wyssie mi z kieszeni max 22000 zl na paliwo ( oczywiscie plus eksploatacja, jakas naprawa niech dojdzie 3000zl), mojej zony kuchenka LPG ok 12000+ paliwo niech bedzie 14000zl. Z czego ja potrzebuje ok 4 lata na taki dystans moja zona 10 lat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

Kiedyś AK przeżywało masturbacje Rudolph emoji1662.pngDiesel - teraz - nowy obiekt uczuć to EV lub NEV jak ktoś
woli - kupić/jezdzic i oszczędzać!
 
Czyli znów mamy filozofię Diesel emoji16.pngemoji106.pngemoji51.png
 
No dobra, koniec - otóż znam takiego jednego, krów nie je, w Greenpiss wierzy - naturalne było, ze jak tylko Iiii-wiii wypełzło w postaci Nissan Liść emoji271.pngemoji263.png to poleciał i kupił...
 
 
1384ad439dd187962c0d482103de6229.jpg&key=056849965ff8e461ce106c11853e4f45574e8fe4fd6bdb49eaa7e73fa988d925
 
Był sobie 2012... FFW do 2019 - 6 i 1/2 roku - zaczęły się problemy. Otóż pojemność baterii spadła do 63%... - dokładnie po 39km od wyjechania z garażu pojawia się ‚Achtung Achtung !!! Bateria zdycha ! Liść się zatrzyma ...
 
Auto poszło do Nissan - ach ten wredny dealer - napewno złodziej AK mi tak mówi! - i bardzo miły głos poinformował go, ze diagnoza przeszła - bateria jest niestety do wymiany.
 
 
Na pytanie czy jest pokryte przez gwarancje - odpowiedz - znów bardzo grzeczna - z ciasteczkiem i kawa - padła - ze to są ‚normalna charakterystyka baterii Nissan Liść’
 
Poprosil wiec o wymianę -
 
Quote już poszedł w e-mail.....
 
 
Tarrrrra! Niespodzianka
 
 
57e98c6eb1eb592876bee615521c9014.jpg&key=c855d46ec599aa91b5c17c1493e98572c7df73e6c3ad4b8ab242f2687e2e0166
 
 
 
Koszt roboty $750
 
Koszt baterii - ‚jedyne’ $29,600 bez podatku federalnego i stanowego.
 
Total: części i robota + podatki - jedyne $33,385 dolcow emoji106.png
 
Hmm, patrząc na dziesiejsze xe.com to jedyne 90k PLN ..
 
 
50201d771f5737480881e1bb0f475520.jpg&key=c18d97edaa9d27f03e26d09473438502d656a99fc4cc048a585cfd16d7a42fc9

BTW sugerowana cena detaliczna za liść była $39,500 w 2012 🙂
 
Nie chciałem się zapytać, czy dalej wierzy ze iiiiii-viii to przyszłość i jak się czuje jako Beta tester - ale jutro to zrobię emoji18.pngemoji90.pngemoji3545.png
 
 
Właściwie to jestem za! Lubię takich propagandowych ludzi! emoji182.png Wypróbują za nas technologie, a ta jak już dojrzeje to w końcu ludzie tacy jak jak będą mogli kupić i jezdzic emoji18.png
 
Diesel to ZUO! Za tani jest w naprawie ....
 
 
Sent from my iCrap X using Tapacrap

A ja szukam kolejnego pojazdu benzyna + lpg... Z zasięgiem zbiornika 600-800km, czyli tak, jak mam w obecnych Hondach CRV  😊

Elektryka dobra w AGD.😇

Edytowane przez Pipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Pipper napisał:

A ja szukam kolejnego pojazdu benzyna + lpg... Z zasięgiem zbiornika 600-800km, czyli tak, jak mam w obecnych Hondach CRV  😊

Elektryka dobra w AGD.😇

Jesli stalbym przed wyborem kupna uzywki to  mocno rozwazalbym  cos do LPG. Od 20 lat jezdze  autami z LPG i zlego slowa nie powiem. Ba, nubira nakrecila przez 3 lata 560000km zanim zostala sprzedana:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, fanlan napisał:

Jesli stalbym przed wyborem kupna uzywki to  mocno rozwazalbym  cos do LPG. Od 20 lat jezdze  autami z LPG i zlego slowa nie powiem. Ba, nubira nakrecila przez 3 lata 560000km zanim zostala sprzedana:)

Realia rynku dyktują warunki, a moda, jak to moda, z czasem przemija :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś AK przeżywało masturbacje Rudolph Diesel - teraz - nowy obiekt uczuć to EV lub NEV jak ktoś

woli - kupić/jezdzic i oszczędzać!

 

Czyli znów mamy filozofię Diesel

 

No dobra, koniec - otóż znam takiego jednego, krów nie je, w Greenpiss wierzy - naturalne było, ze jak tylko Iiii-wiii wypełzło w postaci Nissan Liść to poleciał i kupił...

 

 

 

Był sobie 2012... FFW do 2019 - 6 i 1/2 roku - zaczęły się problemy. Otóż pojemność baterii spadła do 63%... - dokładnie po 39km od wyjechania z garażu pojawia się ‚Achtung Achtung !!! Bateria zdycha ! Liść się zatrzyma ...

 

Auto poszło do Nissan - ach ten wredny dealer - napewno złodziej AK mi tak mówi! - i bardzo miły głos poinformował go, ze diagnoza przeszła - bateria jest niestety do wymiany.

 

 

Na pytanie czy jest pokryte przez gwarancje - odpowiedz - znów bardzo grzeczna - z ciasteczkiem i kawa - padła - ze to są ‚normalna charakterystyka

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

U Was tak klienta potraktowali ??? Cały Mit, który to tak misternie budowałeś runał jak Domek z kart. U nas, jakby coś takiego miało miejsce to sprzedawca z liściem na głowie albo z Piórkiem w dupie szybciutko by ogarnął wymianę baterii, umył autko, a w tym czasie klient spożywał by załatwić flat white i croissanta.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Was tak klienta potraktowali ??? Cały Mit, który to tak misternie budowałeś runał jak Domek z kart. U nas, jakby coś takiego miało miejsce to sprzedawca z liściem na głowie albo z Piórkiem w dupie szybciutko by ogarnął wymianę baterii, umył autko, a w tym czasie klient spożywał by załatwić flat white i croissanta.
 
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Klient musi wiedzieć co kupuje.

Teoria spiskowa mówi ze dealer aka stealer nie jest zainteresowany sprzedażą EV - mniej $$$ z usług na service...

Annnnyway - już jakieś rozmowy z Nissan Motors Oz były dziś, jak się hipster pochwali to zaraportuje grzecznie - ku chwale AK




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OZI napisał:

Hmm, patrząc na dziesiejsze xe.com to jedyne 90k PLN ..
 
 
50201d771f5737480881e1bb0f475520.jpg&key=c18d97edaa9d27f03e26d09473438502d656a99fc4cc048a585cfd16d7a42fc9
 

 

 

W Polsce na pewno cena byłaby wyższa. U nas wszystko jest droższe, z powodu unijnych podatków oraz tego, że nas wszyscy mają za idiotów, którzy nie mają kasy ale i tak zapłacą. Obstawiam, że za baterię wzięliby ze 120k.

:lol:

 

4 godziny temu, OZI napisał:

Diesel to ZUO! Za tani jest w naprawie ....
 

 

Biorąc pod uwagę, że ludzie w EU kupują diesle jak szaleni (duży wzrost sprzedaży w Niemczech w roku 2018), oferta benzynowych jest w większych autach skromna (normy emisji CO2 je zabijają) a Volkswagen w najlepsze opracowuje właśnie nową linię diesli to ja jestem skłonny postawić teorię, że ta cała nagonka na diesle okazała się kapiszonem.

:hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

Biorąc pod uwagę, że ludzie w EU kupują diesle jak szaleni (duży wzrost sprzedaży w Niemczech w roku 2018), oferta benzynowych jest w większych autach skromna (normy emisji CO2 je zabijają) a Volkswagen w najlepsze opracowuje właśnie nową linię diesli to ja jestem skłonny postawić teorię, że ta cała nagonka na diesle okazała się kapiszonem.

:hehe:

Może to po prostu uzdrowi sytuacje i będą tam, gdzie rzeczywiście najlepiej się sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Może to po prostu uzdrowi sytuacje i będą tam, gdzie rzeczywiście najlepiej się sprawdzają.

 

Zgadzam się. Sam uważam że w małych, miejskich autach diesel nie ma racji bytu. Ale w czymś dużym i ciężkim z kolei benzyna emituje za dużo CO2. A diesle zgodne z najnowszymi normami nie emitują więcej NOx niż benzyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:


Przypelza dopiero za pare miesięcy - przewidywana cena identyczna jak starego czyli $39k dolcow
 

 

Czemu nowego nie wziął? :nie_wiem:

Różnica między nowym, a samą baterią do starego mniej niż $6k.

Lepiej wziąć nowy niż kupić baterię, stary na odpady i cała ekologia w piz...

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

Zgadzam się. Sam uważam że w małych, miejskich autach diesel nie ma racji bytu. Ale w czymś dużym i ciężkim z kolei benzyna emituje za dużo CO2. A diesle zgodne z najnowszymi normami nie emitują więcej NOx niż benzyny.

Jak on jeździ głównie po trasach to emisja NOx nie ma aż takiego znaczenia. Wtedy też nie istnieje problem zapychających się DPFów, niedogrzania itd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OZI napisał:

Trzy - technologii - mimo masturbacji EV dziś nie da się oszukać - tak jak się nie dało w Diesel - znaczy dało tylko wyszło - chemiczna reakcja jaka zachodzi w bateria w leżą z każdym ładowaniem jest jak narazie nie do obejścia.

Za bardzo uogólniasz.

Leaf to PIERWSZY masowo produkowany elektryk czyli musiał być jakiś fail. Największym błędem było/jest, brak chłodzenia baterii.

Baterie w Leafach degradują, szczególnie w gorącym klimacie. W bardzo gorącym, degradują poważnie.

Do połowy 2013 była jeszcze kiepska chemia, i to potęgowało degradację dodatkowo.

Aktualnie Nissan dalej nie stosuje chłodzenia, taka polityka.

 

Natomiast nie wrzucaj do jednego wora wszystkich EV.

Na ten moment tam gdzie bateria jest chłodzona, problem jest marginalny.

BMW w swoich i3 szacuje żywotność baterii na poziomie 30-50 lat.

Tesla pomimo wyżyłowanych parametrów, też się kupy trzyma.

 

Mój ex Leaf z 2014, po 90 kkm miał 86% SOH. 

Mój Ioniq z 2016 po 30 kkm nadal ma 100% SOH. Co dalej zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Ryb napisał:

W Polsce na pewno cena byłaby wyższa. U nas wszystko jest droższe, z powodu unijnych podatków oraz tego, że nas wszyscy mają za idiotów, którzy nie mają kasy ale i tak zapłacą. Obstawiam, że za baterię wzięliby ze 120k.

:lol:

 

To źle obstawiasz. 24000 zł brutto bateria kosztuje w ASO.

Używaną zdegradowaną "na części" można rozsprzedać za ok. 20000 zł

Używaną zdegradowaną od ręki można ożenić za ok. 10.000 zł i ktoś sobie z nią poradzi już i ucieszy z prezentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Ryb napisał:

Biorąc pod uwagę, że ludzie w EU kupują diesle jak szaleni (duży wzrost sprzedaży w Niemczech w roku 2018), oferta benzynowych jest w większych autach skromna (normy emisji CO2 je zabijają) a Volkswagen w najlepsze opracowuje właśnie nową linię diesli to ja jestem skłonny postawić teorię, że ta cała nagonka na diesle okazała się kapiszonem.

Dokładnie, dlatego zabezpieczył 40 miliardów euro na kontrakty akumulatorów do swoich EV.

https://autokult.pl/31287,volkswagen-wlasnie-zamowil-baterie-za-40-miliardow-euro-a-to-dopiero-poczatek

 

A za kolejne miliardy wybudują swoją fabrykę baterii.

https://www.dw.com/pl/volkswagen-otworzy-własną-fabrykę-akumulatorów-do-samochodów-elektrycznych/a-37910610

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomy napisał:

Czemu nowego nie wziął? :nie_wiem:

Różnica między nowym, a samą baterią do starego mniej niż $6k.

Lepiej wziąć nowy niż kupić baterię, stary na odpady i cała ekologia w piz...

Pozdr.

 

Wystarczyło wymienić uszkodzone ogniwa. Koszt pewnie z 10 albo 20x mniejszy.

Beta testerzy niestety mają pod górkę, zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tradycyjnie już dla autora pojawiły się kpiny z diesla, było obowiązkowe połączenie DSG z VW w negatywnym kontekście, zachwalanie pięcioletniej gwarancji od zderzaka do zderzaka, weszła też cała na biało Toyota ze swoimi niezawodnymi rozwiązaniami. Już chciałem coś napisać coś w temacie tego Leaf'a ale nie było jeszcze stwierdzenia, że China za momencik będzie rozdawać karty. Poczekam :chipsy:

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pod Wrocławiem pewien Białorusini ma "stodole" a w niej dzieją się cuda. Wymiana poszczególnych ogwiw z baterii lexa, toyoty, mercedesa, nissana, mitsubishi itp

 

Jak bylem zrobic rekonesans (stalem przed faktem zakupu PHEV) to na warsztacie stal: zeszly model lexa ls600h, najnowsze mb glc hybrid, kilka generacji priusow i leaft.

 

Także temat regeneracji baterii już jest opanowany.

 

Wysłane z tel.

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

 

Pod Wrocławiem pewien Białorusini ma "stodole" a w niej dzieją się cuda. Wymiana poszczególnych ogwiw z baterii lexa, toyoty, mercedesa, nissana, mitsubishi itp

 

Jak bylem zrobic rekonesans (stalem przed faktem zakupu PHEV) to na warsztacie stal: zeszly model lexa ls600h, najnowsze mb glc hybrid, kilka generacji priusow i leaft.

 

Także temat regeneracji baterii już jest opanowany.

 

 

 

 

 

Wszystko ok, tylko co tam robil najnowszy merc? Chyba, ze to wlasciciela stodoly, to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Jak bylem zrobic rekonesans (stalem przed faktem zakupu PHEV) to na warsztacie stal: zeszly model lexa ls600h, najnowsze mb glc hybrid, kilka generacji priusow i leaft.

 

 

Yyyyyy, ale po co tam stały? Przecież podobno auta elektryczne/hybrydowe miażdżą zwykłe spalinowe trwałością. A tu nowy GLC? Co z gwarancją? Kila generacji Priusów? Przecież tam jest 10 lat gwarancji na baterię? Kilkuletni LS600h? Bez gwarancji i z awarią baterii?

 

Jaja jakieś... Albo ściemniasz albo jeden z mitów właśnie upadł na pysk.

:hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo klucz. Auta powypadkowe z us

 
Yyyyyy, ale po co tam stały? Przecież podobno auta elektryczne/hybrydowe miażdżą zwykłe spalinowe trwałością. A tu nowy GLC? Co z gwarancją? Kila generacji Priusów? Przecież tam jest 10 lat gwarancji na baterię? Kilkuletni LS600h? Bez gwarancji i z awarią baterii?
 
Jaja jakieś... Albo ściemniasz albo jeden z mitów właśnie upadł na pysk.
:hehe:
 


Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Yyyyyy, ale po co tam stały? Przecież podobno auta elektryczne/hybrydowe miażdżą zwykłe spalinowe trwałością. A tu nowy GLC? Co z gwarancją? Kila generacji Priusów? Przecież tam jest 10 lat gwarancji na baterię? Kilkuletni LS600h? Bez gwarancji i z awarią baterii?

 

Jaja jakieś... Albo ściemniasz albo jeden z mitów właśnie upadł na pysk.

:hehe:

 

Nie nakręcaj się tak, bo eksplodujesz z podniecenia 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Nie nakręcaj się tak, bo eksplodujesz z podniecenia 😁

 

Mało prawdopodobne, ja nie mam w aucie baterii, która mogłaby się zużyć po 50kkm i kosztować wielkie pieniądze.

 

PS. Skoro 63% pojemności baterii starcza na 39km to na ile starcza 100%?

:hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale to o niczym nie świadczy. Przypadku w których spalinowy zaraz po gwarancji zatrze silnik a naprawa kosztuje więcej niż wartość samochodu są dość częste i nie powodują wielkich emocji. Tak, pierwsze elektryki miały baterie które nie są zbyt trwałe - np. Tesla zakładała że w 100% samochodów będzie musiała średnio raz wymienić na gwarancji baterie na nową. Teraz już nowe generacje akumulatorków litowych są znacznie bardziej trwałe i przebiegi 200 -300 tys mil z spadkiem pojemności o 15% to norma. Za kilka lat będzie normą demontaż takiej baterii po tym jak samochód pójdzie na złom i jej używanie jako zapasowej w domu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale to o niczym nie świadczy. Przypadku w których spalinowy zaraz po gwarancji zatrze silnik a naprawa kosztuje więcej niż wartość samochodu są dość częste i nie powodują wielkich emocji. Tak, pierwsze elektryki miały baterie które nie są zbyt trwałe - np. Tesla zakładała że w 100% samochodów będzie musiała średnio raz wymienić na gwarancji baterie na nową. Teraz już nowe generacje akumulatorków litowych są znacznie bardziej trwałe i przebiegi 200 -300 tys mil z spadkiem pojemności o 15% to norma. Za kilka lat będzie normą demontaż takiej baterii po tym jak samochód pójdzie na złom i jej używanie jako zapasowej w domu. 
Juz to sie dzieje.

a16a5fc898f52e34c3ef32690dc4aecf.jpg

Wysłane z tel.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mało prawdopodobne, ja nie mam w aucie baterii, która mogłaby się zużyć po 50kkm i kosztować wielkie pieniądze.
 
PS. Skoro 63% pojemności baterii starcza na 39km to na ile starcza 100%?
:hmm:
 
Mam liczyć liniowo ?

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ryb napisał:

PS. Skoro 63% pojemności baterii starcza na 39km to na ile starcza 100%?

Moje Subaru z 100% pojemności baku potrafi zrobić 100 km. 

To na ile wystarczy 63% baku w Outlanderze? 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2019 o 04:51, OZI napisał:

Koszt roboty $750
 
Koszt baterii - ‚jedyne’ $29,600 bez podatku federalnego i stanowego.
 
Total: części i robota + podatki - jedyne $33,385 dolcow emoji106.png
 
Hmm, patrząc na dziesiejsze xe.com to jedyne 90k PLN ..

Kurcze,  myślałem,  ze to u nas się :sex: klientów a OZ to taki raj pod tym względem. Jak tak można ...

Odnośnie meritum, to nie wierzę, że padła nagle cała bateria a same ogniwa są wymienne (w końcu chodzi o ekologie a nie wyrzucanie całej baterii).

Cena ... to chyba drożej niż te auto warte.

Podobno po FL poprawiono m.in baterie, te przed nie bardzo wytrzymywały ciepłych klimatów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sherif napisał:

Kurcze,  myślałem,  ze to u nas się :sex: klientów a OZ to taki raj pod tym względem. Jak tak można ...

Odnośnie meritum, to nie wierzę, że padła nagle cała bateria a same ogniwa są wymienne (w końcu chodzi o ekologie a nie wyrzucanie całej baterii).

Cena ... to chyba drożej niż te auto warte.

Podobno po FL poprawiono m.in baterie, te przed nie bardzo wytrzymywały ciepłych klimatów. 

Ekologia to hasło reklamowe dla tej technologii, ale widzę tu inną wielką zaletę elekrtyków, brak toksycznych, rakotwórczych spalin bezpośrednio pod nosem ludzi. Jeszcze trochę czasu musi upłynąć zanim zabiegani i zapatrzeni w przyziemnie sprawy ludzie to zrozumieją. Może zrozumieją jednostki jak zachorują na raka, reszta woli o tym nie myśleć i inhalować raka razem ze swoimi dziećmi.  

Do większości przemawia tylko żeby TERAZ było tanio i wygodnie, a choroby dotykają tych innych, gdzieś tam daleko poza ich wąskim światem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tom111 napisał:

Ekologia to hasło reklamowe dla tej technologii, ale widzę tu inną wielką zaletę elekrtyków, brak toksycznych, rakotwórczych spalin bezpośrednio pod nosem ludzi. Jeszcze trochę czasu musi upłynąć zanim zabiegani i zapatrzeni w przyziemnie sprawy ludzie to zrozumieją. Może zrozumieją jednostki jak zachorują na raka, reszta woli o tym nie myśleć i inhalować raka razem ze swoimi dziećmi.  

Do większości przemawia tylko żeby TERAZ było tanio i wygodnie, a choroby dotykają tych innych, gdzieś tam daleko poza ich wąskim światem. 

Chodzi o ekologie utylizacji całych baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tom111 napisał:

Tak wiem, rozszerzyłem nieco problem, bo zużyte baterie to mniejszy problem niż miliony ton zużytego oleju silnikowego ;]

Przecież w PL można kupić piece na przepracowany olej silnikowy... Każdy warsztat to ma.

Przy sekcji znajdują Ci to w płucach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maxit napisał:

Przecież w PL można kupić piece na przepracowany olej silnikowy... Każdy warsztat to ma.

Przy sekcji znajdują Ci to w płucach.

Fajnie, super rozwiązanie. Ciekawe ile w PL raków rocznie od tego, a szczególnie wśród warsztatowców?

Niestety nie dowiem się co znajdą mi w płucach przy sekcji, martwy będę ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maxit napisał:

Ale dzieci może już tak..

Może tak, ale mi już nic nie pomoże, już za późno ;]

Zgadzam się z Tobą, najbardziej szkoda dzieci, bo one wdychają spaliny od małego, w dużo większych ilościach niż my w dzieciństwie :oslabiony:

Widok małych dzieci żegnających się czule z kochającą mamusią w kłębach spalin, gdy stoją sobie beztrosko pod szkołą za klekoczącym samochodem, wypakowując tornistry z bagażnika. Ostatnio bardzo dużo jest takich mamusiek Goebbels :oslabiony:

 

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzieci w Afryce tobie nie żal? One muszą żyć z tym całym syfem z europy, elektroniką, akumulatorami i innym scierwem, które u nas są takie eko...
To tak jak z elektowniami jadrowymi,są czyste jak nie składujesz odpadów..
A gdzieś trzeba.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wchpikus napisał:

A dzieci w Afryce tobie nie żal? One muszą żyć z tym całym syfem z europy, elektroniką, akumulatorami i innym scierwem, które u nas są takie eko...
To tak jak z elektowniami jadrowymi,są czyste jak nie składujesz odpadów..
A gdzieś trzeba.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Jak mają takie mamusie to oczywiście że żal. Swoją drogą, nasz kraj też jest wysypiskiem, nie tylko europy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.