Skocz do zawartości

System automatycznego hamowania awaryjnego będzie obowiązkowy.


Marcus

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, format napisał:

Oczywiście że nie zdąży. Impreza polega na tym, że jak zaczniesz hamować 200ms wcześniej to dla pieszego to może być kwestia szpitala lub domu pogrzebowego.

 

23 minuty temu, grogi napisał:

Ale może zdążyć przyhamować na tyle, żeby ograniczyć uszkodzenia ciała...

Przy 70-90km/h to jest pomijalne. Nie zdazy nic ograniczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, format napisał:

Jak to policzyłeś?

Nie liczylem. Czy walne pieszego z predkoscia 60 czy 70 to dla niego zadna roznica. I tak idzie do nieba.

 

Druga sprawa, to takie psychologiczne poczucie bezpieczenstwa, ze samochod zrobi cos za mnie. Widziales reklame bodajze Polo? Gosciu jedzie w gestej zabudowie i czaly czas sie rozglada na boki, a w ogole nie patrzy do przodu - i system go ratuje bo pieszy byl na pasach. A prawda jest taka, ze ma patrzec sie przed samochod i zahamowac jak zobaczy pieszego. 

 

A pieszy jak wyskoczy gdzies z ukrycia to zaden system nie pomoze. Z mniejszych predkosci i tak bedzie polamany, a z wiekszych do grobu. jedynie pomoc to mu moze refleks kierowcy, ktory go ominie, jesli warunki na to beda pozwalac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, gregoryj napisał:

Nie liczylem. Czy walne pieszego z predkoscia 60 czy 70 to dla niego zadna roznica. I tak idzie do nieba.

Cytuj

Results show that the average risk of severe injury for a pedestrian struck by a vehicle reaches 10% at an impact speed of 16 mph, 25% at 23 mph, 50% at 31 mph, 75% at 39 mph, and 90% at 46 mph. 

 

https://aaafoundation.org/wp-content/uploads/2018/02/2011PedestrianRiskVsSpeedReport.pdf

 

Więc jak masz w niego walnąć z 70 km/h (gdzie ma szansy ~10%) a 60 km/h (gdzie szansy ma 25%) - to ja różnicę widzę... Jak system pomoże wyhamować do 50 km/h, to już jest pół-na-pół... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

Czy walne pieszego z predkoscia 60 czy 70 to dla niego zadna roznica

Nie znalazłem filmu na 70km/h znalazłem na 60, spróbuję dowieść że ten system może ocalić człowieka mimo że auto w niego i tak walnie.

Zacznijmy od filmu "potrącenie przy 60km/h":

 

Licząc (a bardziej szacując, bo zaniedbujemy mimo wszystko mnóstwo zmiennych) będę opierał się na wzorach stąd: http://www.amsi.org.au/teacher_modules/pdfs/Maths_delivers/Braking5.pdf (to australijski instytut matematyki, więc chyba dość wiarygodne źródło)

No to zaczynamy.

Na początek, 60km/h to 16.6m/s

Dystans potrzebny do zatrzymania z tej prędkości to d = u2/20. dla 16.6m/s to 13.7m. Podejrzanie mało, ale żeby sprawdzić legitność wzoru sprawdźmy na 100km/h czyli 27,7m/s, to do kwadratu i podzielić przez 20. Wychodzi 38 metrów, moje auto ma w katalogu 35m, więc chyba jest okej.

 

Producenci obiecują (i jest na YT trochę filmów które to potwierdza) że auta są w stanie zatrzymać się przed przeszkodą do prędkości 40km/h. Zobaczmy więc z jakiej odległości są w stanie kogoś złapać.

40km/h to 11.1m/s, z tego samego wzoru mamy 6.1m.

 

To teraz najtrudniejsze, policzmy jaką prędkość w momencie dzwona będzie miał samochód gdy przy prędkości 60km/h zacznie hamować w odległości 6.1m od przeszkody.

Z wzoru 6JoGeFN.png wychodzi nam ~12m/s czyli nieco ponad 40km/h.

 

Nie udało mi się znaleźć filmu ilustrującego potrącenie przy równej czterdziestce, zapewne będzie trochę mocniejsze od tego co widzisz na początku filmu u góry jak go sobie przewiniesz.

 

Z drugiej strony zaś, na jakimś blogu ubezpieczycielskim (https://blog.axa.pl/blog/bezpieczenstwo/mity--fakty-o-predkosci) znalazłem:

Cytuj

FAKT: prawdopodobieństwo śmiertelnych obrażeń u potrąconego pieszego gwałtowanie wzrasta nawet przy stosunkowo niewielkim wzrostem prędkości.

Na przykład pieszy potrącony przy prędkości:

40 km/h ma 70% szans na przeżycie;

przy 60 km/h ma już tylko 25% szans na przeżycie.

 

mity--fakty-o-predkosci_zdjecie_408.jpg

 

Reasumując, te systemy nie służą do ochrony pieszych gdy takowego zawiniesz na autostradzie przy 150, w ruchu miejskim natomiast są w stanie uratować czyjeś życie, oczywiście nie zawsze, ale w wielu przypadkach właśnie tak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gregoryj napisał:

 

 

Ciekawe ile taki radar kosztuje nowy w ASO, jak juz nie wyhamuje bo bedzie za slisko

Sąsiad ma Kię z tym system i z aktywnym tempomatem. Miał kolizję, gdzie tak naprawdę z zewnątrz dużo nie było uszkodzone, bo zadziałał ten system. Ale wyszło tak finalnie, wymiana zderzaka, lampa (nie pamiętam czy tam są ledy czy biksenon) malowana maska, i te wszystkie radary to na fakturze (z AC) wyszło chyba 20 tysięcy zł w ASO.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sebbeks napisał:

Sąsiad ma Kię z tym system i z aktywnym tempomatem. Miał kolizję, gdzie tak naprawdę z zewnątrz dużo nie było uszkodzone, bo zadziałał ten system. Ale wyszło tak finalnie, wymiana zderzaka, lampa (nie pamiętam czy tam są ledy czy biksenon) malowana maska, i te wszystkie radary to na fakturze (z AC) wyszło chyba 20 tysięcy zł w ASO.  

20 tys vs zycie pieszego IMO mala kwota vs zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Sebbeks napisał:

Dokładnie. Choć w jego wypadku to było najechanie na tył innego auta, bo się zagapił. 

No i na 20k się skończyło... A jakby system nie zadziałał, to być może ludzie z pojazdu najechanego mieliby whiplash (uraz kręgosłupa w odcinku szyjnym). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, format napisał:

Ależ skąd. Aktywny tempomat (czyli nic innego jak system utrzymania odległości) to system korzystający z radaru. Autonomiczne hamowanie to znów system korzystający z kamer, z których komputer robi analitykę co czym jest.

Brednie i tyle w temacie. Aktywny tempomat korzysta zarówno z radaru jak i kamery, jeżeli jest. Do tego automatyczne hamowanie nie istnieje bez radaru, a jeżeli jest kamera (jedna, nie wiele), to wspomaga radar - przy awarii kamery nadal działa w ograniczonym zakresie, bez radaru nie działa, pomimo obecności kamery! Żeby coś powiedzieć/napisać trzeba mieć pojęcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, format napisał:

Radar może oczywiście pomóc, ale nie jest koniecznym czujnikiem do tego systemu i z racji jego kosztu nie ma najmniejszego sensu go wkładać.

Ehhh, akurat w automatycznym awaryjnym hamowaniu radar gra główne skrzypce, system może istnieć bez kamery, ale bez radaru nie! To samo dotyczy ACC. Kamera daje dodatkowe możliwości. Nie masz pojęcia, to nie pisz bzdur, a dlaczego nie może być oparty tylko na kamerze? Odpowiem, radar zobaczy coś co jest z przodu, a oko tego nie widzi... - prosty przykład - mgła. Tylko tu już trzeba uważać, bo może nastąpić oślepienie głowicy radarowej, jak i w czasie opadu śniegu, jak i mocnego deszczu. Dlatego nie wolno w złych warunkach jeździć na ACC. Swoją drogą na zwykłym też nie należy jeździć w złych warunkach - jest ostrzeżenie w instrukcji, przynajmniej u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brednie i tyle w temacie. Aktywny tempomat korzysta zarówno z radaru jak i kamery, jeżeli jest. Do tego automatyczne hamowanie nie istnieje bez radaru, a jeżeli jest kamera (jedna, nie wiele), to wspomaga radar - przy awarii kamery nadal działa w ograniczonym zakresie, bez radaru nie działa, pomimo obecności kamery! Żeby coś powiedzieć/napisać trzeba mieć pojęcie...
Wytłumaczcie koledze jak wam się chce. Ja wyrosłem z prowadzenia takiej jakości dyskusji z ludźmi którzy naczytali się autoświata.




tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krowka napisał:

Brednie i tyle w temacie. Aktywny tempomat korzysta zarówno z radaru jak i kamery, jeżeli jest. Do tego automatyczne hamowanie nie istnieje bez radaru, a jeżeli jest kamera (jedna, nie wiele), to wspomaga radar - przy awarii kamery nadal działa w ograniczonym zakresie, bez radaru nie działa, pomimo obecności kamery! Żeby coś powiedzieć/napisać trzeba mieć pojęcie...

Nie tylko Fiaty są na świecie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2019 o 08:38, format napisał:

Wytłumaczcie koledze jak wam się chce. Ja wyrosłem z prowadzenia takiej jakości dyskusji z ludźmi którzy naczytali się autoświata.

 

 


tapatalked
 

 

 

Nie czytuję takowej literatury.

Co więcej system oparty na samej kamerze można sobie wsadzić w 4 litery. Prawdziwe automatyczne hamowanie i ACC musi być oparte o radar! Kamera do wspomagania. Rozumiem, że owa kamera widzi przez mgłę, idealnie w nocy, itd... Cóż, fotografia i optyka jest Ci daleka, bo gdyby nie była, to byś inaczej śpiewał. Za to taniość zobaczyłeś, co niejednokrotnie w tym wątku pada "drogo!".

Mam prawie 3 lata doświadczenia z FBC i kitu mi nie wcisniesz. FBC bez radaru to kaleka. Po co policji radary? Niech mierzą prędkość i odległość z wideo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Mam prawie 3 lata doświadczenia z FBC i kitu mi nie wcisniesz.


Nie wiem gdzie sprzątasz powierzchnie płaskie i mnie to nie interesuje. Do momentu jednak gdy będziesz opowiadał bzdury (żaden GM, VAG, PSA nie wymaga radaru do działania collision avoidance) będę cię punktował. Odpowiadasz kompletne banialuki, jak Lucyfer na HP w czasach swojej świetności.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, format napisał:


 

 


Nie wiem gdzie sprzątasz powierzchnie płaskie i mnie to nie interesuje. Do momentu jednak gdy będziesz opowiadał bzdury (żaden GM, VAG, PSA nie wymaga radaru do działania collision avoidance) będę cię punktował. Odpowiadasz kompletne banialuki, jak Lucyfer na HP w czasach swojej świetności.

tapatalked
 

 

Sprawdziłem, np. Opel Astra 2019 ma radar - instrukcja str 200+. Co do sprzatania powierzchni - chamstwo i słoma z butów wyłazi. Nie masz pojęcia, to szoruj robić to, co napisałeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Sprawdziłem, Opel 2019 ma radar.


Ma też elektryczne szyby, może postawisz tezę że do działania collision avoidance potrzebne są elektryki? Przecież większość samochodów z tym systemem nie ma korbek.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera wspomaga jako asystent pasa ruchu, odczyt znaków. Do hamowania radar plus wspomaganie kamera. Sam system oparty o kamerę nie będzie działać

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

To niestety nieprawda. Radar dostajesz jak bierzesz ACC. Wtedy też grill zmienia się z ładnego, wypukłym logo, na brzydkie, płaskie.

Podpowiem że prywatnie mam astrę k z CA, ACC i radarem, oraz służbowo astrę k z CA, bez ACC i bez radaru.

 

 

 

ed5a0875f66ed3daabc290bba78d0761.jpg&key=a5b1b3c15f5346a55d9cf8f20be1a9d920d9bcc33ff244e85f1b426d6129f749

 

tapatalked

 

900c4d584cd988e493158b4d266a.webp

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, akir napisał:

Kamera wspomaga jako asystent pasa ruchu, odczyt znaków. Do hamowania radar plus wspomaganie kamera. Sam system oparty o kamerę nie będzie działać

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Zaraz do Ciebie wyskoczy z powierzchniami płaskimi... Nie przegadasz kogoś, kto pojęcia nie ma, co więcej wyskakuje z elektryką szyb w temacie automatycznego hamowania. Nie przegadasz kogoś, dla kogo zajęcia z fizyki i matematyki są obce, jeśli o ten temat chodzi. Brakuje logicznego myślenia, wiedzy na temat optyki i ograniczeń, o przetwarzaniu obrazów nie wspominam - temat sieci neuronowych przemilczę, bo nie o to w tym temacie chodzi, a wiedzę i doswiadczenie  w tym temacie posiadam, większą niż jest potrzebna do konserwacji powierzchni płaskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, format napisał:

Radar dostajesz jak bierzesz ACC. 

No proszę, wpadka we własne sidła, niemożliwe! Po co w takim razie do ACC potrzebny jest radar? Kamera przecież "wystarczy"... Więcej z Tobą po Twoim tekście nie zamierzam dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz do Ciebie wyskoczy z powierzchniami płaskimi... Nie przegadasz kogoś, kto pojęcia nie ma, co więcej wyskakuje z elektryką szyb w temacie automatycznego hamowania. Nie przegadasz kogoś, dla kogo zajęcia z fizyki i matematyki są obce, jeśli o ten temat chodzi. Brakuje logicznego myślenia, wiedzy na temat optyki i ograniczeń, o przetwarzaniu obrazów nie wspominam - temat sieci neuronowych przemilczę, bo nie o to w tym temacie chodzi.
U mnie matura z matematyki zakończona oceną celująca, a jak u Ciebie?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, wpadka we własne sidła, niemożliwe! Po co w takim razie do ACC potrzebny jest radar? Kamera przecież "wystarczy"... Więcej z Tobą po Twoim tekście nie zamierzam dyskutować.
A pobełkotaj sobie jeszcze. Powodzenia :oki:

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o systemie hamowania, mamy radar i kamery np ze wsparciem czujników laserowych. Sama kamera to praktycznie bez szans na bezpieczne wyhamownanie. Słyszałem że Volvo znów poległo na konferencji tak nawiasem. Mój samochód wyposażony jest w sam radar przez co wykrywa tylko samochody i nieszczęsne rowery (zdarzy się barierke) przeszedł właśnie zmiany i dołożono kamerę oraz dodatkowy czujnik laserowy. Dzięki czemu wykrywa teraz laserem pieszych, kamery użyto to trzymania pasa oraz odczyt znaków.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pogubiłem to co ma robić sama kamera? Być jako tempomat adaptacyjnych czy jako system ostrzegania awaryjnego hamowania?

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

Sama kamera jest wystarczająca do obsługi systemu utrzymania pasa ruchu, systemu antykolizyjnego oraz, jak u mnie na przykład, obsługi adaptacyjnych matrycowych świateł. Zarówno vagi, gmy, psa, dostają radar dopiero w momencie zamówienia adaptacyjnego tempomatu.

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o systemie hamowania, mamy radar i kamery np ze wsparciem czujników laserowych. Sama kamera to praktycznie bez szans na bezpieczne wyhamownanie. Słyszałem że Volvo znów poległo na konferencji tak nawiasem. Mój samochód wyposażony jest w sam radar, przeszedł właśnie zmiany i dołożono kamerę oraz dodatkowy czujnik laserowy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Spoko, musisz więc to powiedzieć inżynierom VAG, GM itd bo zdają się o tym nie wiedzieć.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, akir napisał:

Kamera może być użyta do potwierdzenia tak właśnie uderzyłes w przeszkodę ;].

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Kurde, musisz tą bezcenną wiedzę czym prędzej przekazać producentom. Nie mają pojęcia jak wielki popełnili błąd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież VAG używa front assist w super b to mamy. To jest radar

O jakim systemie ty piszesz? Wyjaśnij proszę, może jest rozwiązanie o którym nie słyszałem? Tylko prowadzę samochody o których wspominasz i mają zupełnie inne systemy... Napisz model, jaki system i co on ma robić, daj zasięgnąć tej tajemnej wiedzy. Obecnie belkoczesz coś o VAG zamiast konkretnie napisać :

To i to auto ma tak nazwany system i używa do hamowania tylko kamery. Czekam na konkretną odpowiedź osoby jak piszesz o sobie z bardzo wysokim ilorazem inteligencji.

 

Znalazłem jedynie na forum Opla że system wyposażony w kamerę do 80 km/h zrobi hamowanie w celu zmniejszenia szkód (przygotowania do kolizji). To niby jest, ale nie jest. Chyba mamy remis, ewentualnie na twoją korzyść że coś tam jest co działa kiepsko

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f547ac46c1a936dd8f1f8ded7a53fb80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, akir napisał:

Chyba mamy remis, ewentualnie na twoją korzyść

Remisem bym tego nie nazwał, a tym bardziej przewagą na korzyść wielbiciela kamer 😉 Potwierdza się tylko, że system bez radaru to kaleka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic o tym konkretnie nie pisze, czy czasem kamera też nie ma jakiego czujnika laserowego. Znalazłem że udało się jej wyhamowac przy 40 powyżej nie da rady, potwierdza to słabe działanie. Czyli oparta na samej kamerze to stare rozwiązanie.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2019 o 21:56, Igorek napisał:

Jeździłem ciężarówką z tym systemem, to jest genialny wynalazek. Kilka razy zdarzyło mi się, że czujnik oblepił się śniegiem i wtedy na desce pojawiają się komunikaty ostrzegające o wyłączeniu się funkcji. Kierowca miał również możliwość wyłączenia tego ręcznie- to powinno być IMO zakazane. Kilka razy mi się włączyło ostrzeżenie a czasem nawet już zaczynał hamować ale wynikało to z mojej pewności siebie. Przykład: samochód przede mną zaczyna zwalniać i skręcać ale ja widzę, że on odbije w bok a ja przejadę. Komputer natomiast wykrywa samochód przed sobą, który zwalnia ale nie ma pojęcia, że samochód ten może za chwilę usunąć się z naszego pasa jazdy. Mimo tego system oceniam jako bardzo, bardzo przydatny. Obecnie zdarza mi się jeździć dla różnych firm i jest to jedna z najważniejszych funkcji, na jaką zwracam uwagę. Wszyscy jesteśmy ludźmi i popełniamy błędy a od tego dodatku może zależeć czy w krytycznej sytuacji przywalimy w coś z pełną prędkością czy też jedynie pogniemy blachę.

W manie z 2017r jest wyłącznik awaryjnego hamowania. W 2018 Już nie da się tego systemu wyłączyć. Nie wiem jak jest w innych markach. Niemcy  mają zmienić przepisy tak żeby móc karać za wyłączanie tego systemu. Mnie parę razy zahamował w mgle gdy pojawił się wiadukt.  Nieprzyjemne uczucie. Nie trzymajac  odpowiedniej odległości można się nadziać  na poprzednika  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




To i to auto ma tak nazwany system i używa do hamowania tylko kamery. Czekam na konkretną odpowiedź osoby jak piszesz o sobie z bardzo wysokim ilorazem inteligencji. ]


Wkleiłem nawet film wyżej, czego jeszcze chcesz? Nie wiem czy łapiesz w ogóle o czym my w ogóle gadamy. Więc powtórzę, nigdzie nie napisałem że radar nie jest lub nie może być wykorzystany do unikania kolizji, napisałem że nie jest konieczny co jest faktem o którym trudno dyskutować dłużej. Aha, ja też mam u siebie radar, ale nie jest on systemem wiodącym w CAS, o czym świadczy choćby to że czasem (średnio raz na 10kkm) zdarza się systemowi optycznemu CAS pomylić i hamować na piątek drodze. Co więcej akurat w Astrze, od wersji Dynamic wyposażonej fabrycznie w CAS nie ma radaru (i szalenie mało samochodów go ma, bo dopłata za ACC jest jednak dość spora). A teraz koledzy teoretycy wybaczą, jestem na spacerze z dzieciakami.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic o tym konkretnie nie pisze, czy czasem kamera też nie ma jakiego czujnika laserowego. Znalazłem że udało się jej wyhamowac przy 40 powyżej nie da rady, potwierdza to słabe działanie. Czyli oparta na samej kamerze to stare rozwiązanie.
 
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
Mówimy kolego o radarze. Radar nie jest konieczny do obsługi CAS.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tomata napisał:

W manie z 2017r jest wyłącznik awaryjnego hamowania.

W grupie FCA jest wyłączenie w menu, jednak z automatu aktywacja po  kolejnym włączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krowka napisał:

Np. Volvo, Scania, Man, VW też mają radar i co? Nie tylko te marki są na świecie?

Np moje Volvo ma czujnik laserowy do funkcji hamowania, radaru nie mam, który jest w opcji razem z temp adap. Subaru w Eyesight używa kamery do tego, itd, więc nie pisz, że tylko radar może być użyty do hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

Np moje Volvo ma czujnik laserowy do funkcji hamowania, radaru nie mam, który jest w opcji razem z temp adap. Subaru w Eyesight używa kamery do tego, itd, więc nie pisz, że tylko radar może być użyty do hamowania.

Radar jest najpewniejszym rozwiązaniem. Co lepiej przenika przez np. mgłę/deszcz? Promieniowanie świetlne, czy elektromagnetyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krowka napisał:

Radar jest najpewniejszym rozwiązaniem. Co lepiej przenika przez np. mgłę/deszcz? Promieniowanie świetlne, czy elektromagnetyczne?

Nie piszemy o pewności, tylko co jest niezbędne do samego hamowania i do tego radar nie jest niezbędny.

Swego czasu jak Subaru jako pierwsze wprowadziło system nieradarowy a w oparciu o kamerę to system wygrywał testy skuteczności hamowania z czujnikami radarowymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

Nie piszemy o pewności, tylko co jest niezbędne do samego hamowania i do tego radar nie jest niezbędny.

Swego czasu jak Subaru jako pierwsze wprowadziło system nieradarowy a w oparciu o kamerę to system wygrywał testy skuteczności hamowania z czujnikami radarowymi. 

Ja akurat wolę mieć pewność, że zadziała. Dla mnie zawodna optyka to za mało. Dlaczego zawodna? To już wielokrotnie podkreślałem. Żądam od systemu tego, że zobaczy coś, czego optyka auta, jak i moja, jeszcze tego nie widzą!

W jakich warunkach były prowadzone testy? Zapewne jak każda pokazówka w piękny słoneczny dzień. Fizyki oszukać się nie da. Promieniowanie elektromagnetyczne górą, optyka jako wsparcie. Inna sprawa jak było zaimplementowane hamowanie... Można zrobić tak, że za kazdym razem na radarze przywali, ale i można tak, że jednak nie przywali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krowka napisał:

Ja akurat wolę mieć pewność, że zadziała. Dla mnie zawodna optyka to za mało. Dlaczego zawodna? To już wielokrotnie podkreślałem.

W jakich warunkach były prowadzone testy? Zapewne jak każda pokazówka w piękny słoneczny dzień. Fizyki oszukać się nie da. Promieniowanie elektromagnetyczne górą, optyka jako wsparcie. Inna sprawa jak było zaimplementowane hamowanie... Można zrobić tak, że za kazdym razem na radarze przywali, ale i można tak, że jednak nie przywali...

Rozumiem, że masz taką pewność jak masz radar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz taką pewność jak masz radar ?
Szczególnie że radar ma tragiczną rozdzielczość, nie jest w stanie zebrać pieszego który ci dopiero wchodzi na drogę.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, format napisał:

Szczególnie że radar ma tragiczną rozdzielczość, nie jest w stanie zebrać pieszego który ci dopiero wchodzi na drogę.

tapatalked
 

Do tego jest wspomagającą go kamera, która to jednak "widzi" jak trzeba dopiero przy dobrym oświetleniu i warunkach przejrzystości. Z laserem przejrzystość jest ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Rozumiem, że masz taką pewność jak masz radar ?

100% pewności nie mam, ale mam większą pewność, niż bym mial system oparty tylko na optyce.

Ogólnie jeżdżę tak jakby tego nie było.

Podsumowując. Każde nowe auto, według mnie, musi mieć ten system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie automatyczny hamulec co najmniej raz uratował przed wjechaniem komuś w dupę. Tzn. raz na pewno wiem ze gdyby nie ten system to bym nie zdążył. Pozostałe razy kwestia jest dyskusyjna kto pierwszy nacisnął hamulec.

 

A poza tym to cala ta dyskusja przypomina dyskusje na forum kilkanaście lat temu o ABS - dowiedzieliśmy się wtedy ze mamy tutaj mutantów z czterema osobnymi nogami umiejących sterować samodzielnie siłą hamowania każdego koła oddzielnie i jakieś systemy które w bardzo rzadkich sytuacjach (np kopny śnieg) mogą przeszkadzać nie powinny być instalowane bo to światowa zmowa mająca na celu wymordowanie polskich kierowców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2019 o 21:03, eryko napisał:

...Co prawda wylączylbym wykrywanie pieszych czy innych rowerzystow.

Oj tak, już nauczyłem się, że rowerzystę trzeba wyprzedzać szeroko, bo raz mi fiesta dała po hamulcach, gdy ja myślałem, że jest luz. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.