Skocz do zawartości

Doplaty do elektrykow...


zinger

Rekomendowane odpowiedzi

Noras ma rację - te dopłaty do samochodów elektrycznych w kraju gdzie większość ludzi nie stać na nowy samochód spalinowy to wielkie oszustwo. Sa one zbyt małe by Kowalskiego było stać na zakup elektryka więc będą z nich korzystali wyłącznie ludzie bogaci. Których i tak było by stać na taki samochód. Dopłaty w żaden sposób nie rozwiążą problemu smogu w PL, a jednocześnie będą sporym obciążeniem dla budżetu. Jednak za jakieś 10 lat te wszystkie elektryki trafią w ręce Kowalskich jako używki. Już widzę te ogłoszenia o montażu silników spalinowych w Leaf’ie - tak się to skończy - wymiana akumulatorów poza gwarancją nigdy nie będzie ekonomicznie miała sensu więc powstanie cały rynek rozwiązań alternatywnych - Polacy są kreatywni i coś wymyślą. A te stare akumulatory skończą w lasach trując środowisko kadmem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Florydziak napisał:

Noras ma rację - te dopłaty do samochodów elektrycznych w kraju gdzie większość ludzi nie stać na nowy samochód spalinowy to wielkie oszustwo. Sa one zbyt małe by Kowalskiego było stać na zakup elektryka więc będą z nich korzystali wyłącznie ludzie bogaci. Których i tak było by stać na taki samochód. Dopłaty w żaden sposób nie rozwiążą problemu smogu w PL, a jednocześnie będą sporym obciążeniem dla budżetu. Jednak za jakieś 10 lat te wszystkie elektryki trafią w ręce Kowalskich jako używki. Już widzę te ogłoszenia o montażu silników spalinowych w Leaf’ie - tak się to skończy - wymiana akumulatorów poza gwarancją nigdy nie będzie ekonomicznie miała sensu więc powstanie cały rynek rozwiązań alternatywnych - Polacy są kreatywni i coś wymyślą. A te stare akumulatory skończą w lasach trując środowisko kadmem. 

Będą Leafy ciągnięte końmi z ekologicznych stadnin, a akumulatory zje smok wawelski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, tom111 napisał:

Jeśli w piecu będzie grzać grzałka elektryczna, zamiast opału, to mogę posiedzieć w kominie ;)

Dalej bawisz się w gierki słowne - bo nie moge uwierzyć że robisz to nieswiadomie - to nie HP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, delco napisał:

Dalej bawisz się w gierki słowne - bo nie moge uwierzyć że robisz to nieswiadomie - to nie HP...

 Spaliny to spaliny, czy wylatują z komina, czy z rury wydechowej. Jedne i drugie są trujące, to które bardziej jest drugorzędne.

Samochody elektryczne są jakimś rozwiązaniem i nowoczesne piece, lub opał gazem, jest jakimś rozwiązaniem. Twierdzenie że tylko piece zanieczyszczają, jest demagogią.

Zapraszanie do komina to nie jest gierka słowna? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, tom111 napisał:

Samochody elektryczne są jakimś rozwiązaniem i nowoczesne piece, lub opał gazem, jest jakimś rozwiązaniem. Twierdzenie że tylko piece zanieczyszczają, jest demagogią.

Zapraszanie do komina to nie jest gierka słowna?

W odpowiedzi na twoją propozycję zamknięcia sie na godzine w garażu...

 

A kto twierdzi że

30 minut temu, tom111 napisał:

tylko piece zanieczyszczają

- bo u nikogo takich opinii nie widziałem wcześniej - Ty jesteś pierwszy...

Naprawdę ta wymiana zdań niczemu nie słuzy...

jeżeli chcesz to napisze od razu że jesteś naj.....

Zaśmiescamy tylko kącik... chcesz jałowej dyskusji ... idź na HP.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o, tu

Dnia 17.02.2019 o 13:03, delco napisał:

Zresztą emisja substancji szkodliwych  z rur wydechowych sprawnych tchnicznie samochodów powiedzmy Euro5 i wzwyż stanowi margines zanieczyszczeń...

To chyba w Hamburgu zakazali całkowicie ruchu diesli na kilku ulicach? - i podobno po wprowadzeniu zakazu powietrzne nmie poprawiło się nawet o bład statystyczny.... z tym że jak sadze w niemczech  diesel w wyciętym dpfem to margines marginesu... podobnie jak pełnoletni passat ;) 

demagogia :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tom111 napisał:

A o, tu

demagogia :hmm:

 

Możesz wytłuścić to miejsce w którym napisałem że tylko piece zanieczyszczają? bo jakoś nie widzę...pisałem o marginesie bo w kilku publikacjach było napisane o poziomie rzędu 10% (czy nawet mniej) dla mnie np 7% to margines... jeżeli dla Ciebie nie to ok mozemy uscislic ze nazywamy te procenty inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, delco napisał:

Możesz wytłuścić to miejsce w którym napisałem że tylko piece zanieczyszczają? bo jakoś nie widzę...pisałem o marginesie bo w kilku publikacjach było napisane o poziomie rzędu 10% (czy nawet mniej) dla mnie np 7% to margines... jeżeli dla Ciebie nie to ok mozemy uscislic ze nazywamy te procenty inaczej...

10% czy 7% to wg mnie daleko do marginesu i nie piszę tego na przekór. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.02.2019 o 18:26, tom111 napisał:

10% czy 7% to wg mnie daleko do marginesu i nie piszę tego na przekór. :ok:

Hm a w którą strone daleko? w sensie że margines to mniej czy więcej niz 7-10%? Ale ok jak napisze że emisja pyłów z samochodów osobowych stanowi  niewielki procent całego zanieczyszczenia bedzie lepiej? - i nie chodzi mi o usprawiedliwianie ew trucia przez samochody osobowe tylko o zwrócenie uwagi że sa miejsca gdzie stosujac odpowiednie nakłady możemuy ograniczyc emisje w daleko wiekszym stopniu....wiec skoro nie ma działań wielotorowych to może warto największy nacisk położyć na to gdzie efekt ma szanse być najwiekszy? bo nawet gdybysmy w cudowny sposób (Hermiona na pewno zna odpowiednie zaklecie) wyzerowali emisje z silników spalinowych z aut osobowych to ograniczymy pyły o te 7%*

 

* nie jestem pewny czy te procenty nie dotyczą całego "parku samochodowego spalinowego" - jeżeli tak to "zysk" bedzie jeszcze mniejszy bo ciężarówki po pierwsze emituja więcej wszystkiego a po drugie nikt nawet nie mysli o zastąpieniu TIRów elektrykami - w rozsądnym horyzoncie czasowym...

 

I dla jasności - nie jestem przeciwnikiem rozwiazań elektrycznych tylko nie widzę potrzeby nadmiernego wychodzenia przed orkiestrę.

 

 

BTW w szkolnym zeszycie margines stanowi ok 15-20% szerokości strony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, delco napisał:

Hm a w którą strone daleko? w sensie że margines to mniej czy więcej niz 7010%? Ale ok jak napisze że emisja pyłów z samochodów osobowych stanowi  niewielki procent całego zanieczyszczenia bedzie lepiej? - i nie chodzi mi o usprawiedliwianie ew trucia przez samochody osobowe tylko o zwrócenie uwagi że sa miejsca gdzie stosujac odpowiednie nakłady możemuy ograniczyc emisje w daleko wiekszym stopniu....wiec skoro nie ma działań wielotorowych to może warto największy nacisk położyć na to gdzie efekt ma szanse być najwiekszy? bo nawet gdybysmy w cudowny sposób (Hermiona na pewno zna odpowiednie zaklecie) wyzerowali emisje z silników spalinowych z aut osobowych to ograniczymy pyły o te 7%*

 

* nie jestem pewny czy te procenty nie dotyczą całego "parku samochodowego spalinowego" - jeżeli tak to "zysk" bedzie jeszcze mniejszy bo ciężarówki po pierwsze emituja więcej wszystkiego a po drugie nikt nawet nie mysli o zastąpieniu TIRów elektrykami - w rozsądnym horyzoncie czasowym...

 

I dla jasności - nie jestem przeciwnikiem rozwiazań elektrycznych tylko nie widzę potrzeby nadmiernego wychodzenia przed orkiestrę.

 

 

BTW w szkolnym zeszycie margines stanowi ok 15-20% szerokości strony ;)

Jak do tej pory nakłady na ograniczenie emisji z pieców domowych i elektrowni węglowych są gigantyczne w porównaniu z nakładami związanymi z dopłatami do elektryków. W naszym kraju jedyną dogodnością jest buspas, darmowe parkowanie, gdzieniegdzie darmowy prąd i chyba akcyza, więc tą kwestię  można nazwać marginalną. Nawet te proponowane dopłaty, w które nie bardzo wierzę, są promilem w porównaniu z inwestycjami jakie się już odbyły i które się odbędą dla ograniczenia emisji z kominów. 

Tak tylko chciałem uzmysłowić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, delco napisał:

Dalej bawisz się w gierki słowne - bo nie moge uwierzyć że robisz to nieswiadomie - to nie HP...

 

To Ty jeszcze nie zauważyłeś z kim gadasz? Ktoś, kto prowadzi dżihad przeciw samochodom spalinowym a sam jeździ autem spalinowym, emitującym tyle CO2 co pierwszy lepszy diesel nie może być nijak wiarygodny.

Ot, uwierzył w reklamy i tyle...

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

To Ty jeszcze nie zauważyłeś z kim gadasz? Ktoś, kto prowadzi dżihad przeciw samochodom spalinowym a sam jeździ autem spalinowym, emitującym tyle CO2 co pierwszy lepszy diesel nie może być nijak wiarygodny.

Ot, uwierzył w reklamy i tyle...

:lol:

To nie hp, idz tam, załóż sobie wątek i głoś swoje niemerytoryczne argumentum ad personam do woli :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tom111 napisał:

To nie hp, idz tam, załóż sobie wątek i głoś swoje niemerytoryczne argumentum ad personam do woli :ok:

 

Ale Ryb ma racje ;]

Ta Twoja hybryda przeciez truje niewiele mniej niz analogiczna spalinowka z aktywnym start-stop ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale Ryb ma racje ;]

Ta Twoja hybryda przeciez truje niewiele mniej niz analogiczna spalinowka z aktywnym start-stop ;]

 

Czy to jest temat o mojej hybrydzie? :bzik:

Jest taki temat w dziale aurisa, zapraszam ;]

Mogę prosić moderatora @AkuQ o posprzątanie tego wątku, lub zawrócenie go na hp? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale Ryb ma racje ;]
Ta Twoja hybryda przeciez truje niewiele mniej niz analogiczna spalinowka z aktywnym start-stop ;]
 
PHEV po wypompowaniu aku przechodzi właśnie w tryb hybrydy szeregowej ( do 65km/h)

Przejazd w takim trybie przez ścisle centrum (Wrocław) kończy się wynikiem 50-65% w samym trybie EV. Pozostala czesc ze spalaniem rzędu: 6.5-7.0




Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ppmarian napisał:

PHEV po wypompowaniu aku przechodzi właśnie w tryb hybrydy szeregowej ( do 65km/h)

Przejazd w takim trybie przez ścisle centrum (Wrocław) kończy się wynikiem 50-65% w samym trybie EV. Pozostala czesc ze spalaniem rzędu: 6.5-7.0

 

Twoje auto to plug-in więc w sprzyjających okolicznościach możesz zredukować spalanie oraz emisję spalin przez samochód nawet do zera. No i Ty akurat nie prowadzisz dżihadu, nie piszesz że ludzie jeżdżący spalinowymi autami są durni, nie widzisz wyimaginowanych "kłębów spalin" za samochodami zatrzymującymi się z dziećmi pod szkołą itd. Ogólnie rzecz biorąc - nie pieprzysz jak potłuczony.

 

Tymczasem kolega w innym wątku chwali się spalaniem z 15kkm na poziomie 5.5l/100km. Owszem, fajnie że nie np. 8l/100km ale pierwszy lepszy diesel potrafi to samo, spełnia tę samą normę Euro 6 i tak samo na postoju wyłącza silnik.

Ja nie chcę deprecjonować hybryd bo to dobre rozwiązanie jest, ale tylko wskazać że kolega nasz ewidentnie się zachłysnął, co zresztą widać w jego postach.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Twoje auto to plug-in więc w sprzyjających okolicznościach możesz zredukować spalanie oraz emisję spalin przez samochód nawet do zera. No i Ty akurat nie prowadzisz dżihadu, nie piszesz że ludzie jeżdżący spalinowymi autami są durni, nie widzisz wyimaginowanych "kłębów spalin" za samochodami zatrzymującymi się z dziećmi pod szkołą itd. Ogólnie rzecz biorąc - nie pieprzysz jak potłuczony.

 

Tymczasem kolega w innym wątku chwali się spalaniem z 15kkm na poziomie 5.5l/100km. Owszem, fajnie że nie np. 8l/100km ale pierwszy lepszy diesel potrafi to samo, spełnia tę samą normę Euro 6 i tak samo na postoju wyłącza silnik.

Ja nie chcę deprecjonować hybryd bo to dobre rozwiązanie jest, ale tylko wskazać że kolega nasz ewidentnie się zachłysnął, co zresztą widać w jego postach.

default_ok.gif

 

Przede wszystkim ja nie kupiłem plug-in z nie uwagi na ekologię bo to ściema tylko z uwagi na wygodę (cisza, plynnosc, zadkie tankowanie), ekonomię i chęć obcowania z nową ciekawą tech.

 

PS. Widziałeś zapowiedź nowego PHEV ? W trybie EV 80-100km !!!

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryb napisał:

chwali się spalaniem z 15kkm na poziomie 5.5l/100km

Hmm... to ja w tym paskudnym, trującym wszystko wokół i zabijającym dzieci idące do szkoły benzyniaku mam cały litr więcej na 100km ... Podejrzewam, że jakby doliczyć "koszt ekologiczny" całej zabawy z produkcją i utylizacją baterii w hybrydzie, to będę bardziej eko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, noras napisał:

Hmm... to ja w tym paskudnym, trującym wszystko wokół i zabijającym dzieci idące do szkoły benzyniaku mam cały litr więcej na 100km ... Podejrzewam, że jakby doliczyć "koszt ekologiczny" całej zabawy z produkcją i utylizacją baterii w hybrydzie, to będę bardziej eko.

Jak to się ma do aut elektycznch o których jest ten temat? To jest kącik EV, o hybrydach jest niżej, a na pogaduszki o swoich problemach emocjonalnych na hp się udajcie koledzy moi mili :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.