Skocz do zawartości

Analiza spalin w %, a gramy/km


brachu_

Rekomendowane odpowiedzi

Tego nie da się porównać.

To dwie zupełnie różne metody mierzenia emisji zanieczyszczeń.

Wartości w g/km to wartości homologacyjne, natomiast analiza spalin to bardziej parametr serwisowy - do kontroli poprawności pracy układu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, brachu_ napisał:

spełniać normę Euro 3. 

decyduje data 1 rejestracji ale wg  tego urządzenia spaliny są w normie . bada się CO , HC i lambdę.  CO jest 0,00 więc idealnie , HC dopuszczalne 100  więc się mieści , Lambda 1,00 +- 0,03 więc się mieści .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, brachu_ napisał:

A jednak wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności.

To moze sonda za katalizatorem padla i nieprawidłowe wskazania sa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SebeKK napisał:

To moze sonda za katalizatorem padla i nieprawidłowe wskazania sa.  

Sonda diagnostyczna zachowuje się poprawnie; w trakcie jazdy oscyluje między 0,6 - 0,8 V, w trakcie hamowania silnikiem spada do zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz katalizatorów? - to raz.

Podczas analizy spalin  obciążenie silnika jest bliskie zeru, a przepływ mały (nawet przy wysokich obrotach).

Natomiast sonda kontrolna sprawdza działanie układu w całym zakresie pracy silnika.

A w trakcie jazdy sonda za katalizatorem praktycznie cały czas (poza hamowaniem silnikiem) powinna pokazywać około 0,8 - 0,9 V i nie powinna falować.

Właśnie falowanie jest sygnałem dla kompa powodującym wyświetlenie błędu o niewystarczającej wydajności katalizatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pawel_78 napisał:

A ile masz katalizatorów? - to raz.

Właśnie falowanie jest sygnałem dla kompa powodującym wyświetlenie błędu o niewystarczającej wydajności katalizatora.

1 katalizator.

 

Oscyluje dość mocno jak przyspieszam. Jak utrzymuje równomierną prędkość - oscyluje, ale mniej. Zresztą spójrz niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w trakcie przyspieszania: 

 

1550838402332-360x640.jpg.9e2a17eea68225aea63217591cf3669f.jpg

 

Tak jest w trakcie utrzymywania stałej prędkości:

 

1550838583781-360x640.jpg.7281a763a50c5d72ed718e334f5a1543.jpg

 

A to wolne obroty: 

 

1550838612962-360x640.jpg.d194291ac5a25e2b970671394e518c64.jpg

 

Wszystkie przebiegi dotyczą sondy diagnostycznej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, brachu_ napisał:

Wszystkie przebiegi dotyczą sondy diagnostycznej. 

Imo kat jest martwy. Sonda przy nagrzanym kacie na jałowych powinna pokazywać ok 0,6- 0,8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, brachu_ napisał:

Wydawało mi się, że im niższe napięcie tym sprawniejszy katalizator...

Im niższe napięcie tym więcej jest tlenu za katalizatorem. Tlen powinien zostać zużyty do katalizy związków szkodliwych czyli katalizator nie pracuje. Wysokie napięcie to mało tlenu, co znaczy że tlen jest zużywany w procesie katalizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎.‎02‎.‎21 o 06:37, brachu_ napisał:

A jednak wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności.

Błąd pojawił mi się już kilka lat temu, a zlikwidowałem go "emulatorem" sondy. Katalizator nadal 100% sprawny -poniżej wydruk

20181012_144845.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patgaw napisał:

A czy moze byc tak ze sonda przeklamuje? Czy jak juz osiaga caly zakres to na bank jest dobra?

Podejrzewam, że taka sonda będzie pokazywała to samo przy różnym obciążeniu silnika, albo te wahania będą niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aviator napisał:

Błąd pojawił mi się już kilka lat temu, a zlikwidowałem go "emulatorem" sondy. Katalizator nadal 100% sprawny -poniżej wydruk

To znaczy tylko tyle ze na wolnych obrotach Twoje auto nie truje.

W innych zakresach pracy katalizator nie wyrabia się z oczyszczaniem spalin.

Co ciekawe miałem w ubiegłym roku dwóch klientów z takim problem (astra g i jedna z pierwszych Kia ceed) i nie była dla nich problemem wymiana katalizatora przykolektorowego ( 800  - 1000 zł)
Mój stary łup (1992) po zakupie (w 2009) też dostał nowy katalizator i widzę że powoli zaczyna umierać (210kkm u mnie zrobiło swoje).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aviator napisał:

Jak widać na wydruku, test był robiony na wolnych obrotach i na 2330 obr/min...

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o pracę silnika bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2019 o 20:42, pawel_78 napisał:

Katalizator umiera.

 

Dnia 22.02.2019 o 20:47, shapyr napisał:

Imo kat jest martwy. Sonda przy nagrzanym kacie na jałowych powinna pokazywać ok 0,6- 0,8V

Katalizator wymieniony na nowy. Przebiegi sondy diagnostycznej przy przyspieszaniu są o wiele mniej poszarpane, przy jaździe ze stałą prędkością napięcie utrzymuje się na 0,8 - 0,9 V, a na wolnych obrotach jest to samo - napięcie 0,1 V. Mierzone oczywiście na Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, brachu_ napisał:

, a na wolnych obrotach jest to samo - napięcie 0,1 V. Mierzone oczywiście na Pb. 

Wygląda na to, że na jałowych silnik pracuje na ubogiej mieszance (ciekawe co widać na pierwszej sondzie) i stąd dużo tlenu w spalinach. Błąd dalej się pojawią czy zniknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, shapyr napisał:

Wygląda na to, że na jałowych silnik pracuje na ubogiej mieszance (ciekawe co widać na pierwszej sondzie) i stąd dużo tlenu w spalinach. Błąd dalej się pojawią czy zniknął?

Błąd na razie nie wraca. Sonda regulacyjna na wolnych obrotach równo oscyluje między 0,1 - 0,8 V i z prędkością poniżej 0,5 Hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.