brachu_ Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 Mam wyniki analizy spalin w % (CO, CO2) i w ppm (HC). W internecie normy Euro są podane w gramach/km. Jak zatem zinterpretować takie wyniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 Tego nie da się porównać. To dwie zupełnie różne metody mierzenia emisji zanieczyszczeń. Wartości w g/km to wartości homologacyjne, natomiast analiza spalin to bardziej parametr serwisowy - do kontroli poprawności pracy układu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 A takie wyniki kwalifikują katalizator do wymiany? Auto powinno spełniać normę Euro 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 5 godzin temu, brachu_ napisał: spełniać normę Euro 3. decyduje data 1 rejestracji ale wg tego urządzenia spaliny są w normie . bada się CO , HC i lambdę. CO jest 0,00 więc idealnie , HC dopuszczalne 100 więc się mieści , Lambda 1,00 +- 0,03 więc się mieści . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 1 godzinę temu, piter19731 napisał: CO jest 0,00 więc idealnie A CO ile max może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 Katalizator działa i jest na pewno. Polskie normy Twoje auto spełnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 18 godzin temu, Lato8 napisał: Katalizator działa i jest na pewno. Polskie normy Twoje auto spełnia. A jednak wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 1 godzinę temu, brachu_ napisał: A jednak wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności. To moze sonda za katalizatorem padla i nieprawidłowe wskazania sa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 1 godzinę temu, SebeKK napisał: To moze sonda za katalizatorem padla i nieprawidłowe wskazania sa. Sonda diagnostyczna zachowuje się poprawnie; w trakcie jazdy oscyluje między 0,6 - 0,8 V, w trakcie hamowania silnikiem spada do zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Dnia 2019-02-20 o 10:43, brachu_ napisał: A CO ile max może być? Dnia 2019-02-20 o 08:56, piter19731 napisał: decyduje data 1 rejestracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 A ile masz katalizatorów? - to raz. Podczas analizy spalin obciążenie silnika jest bliskie zeru, a przepływ mały (nawet przy wysokich obrotach). Natomiast sonda kontrolna sprawdza działanie układu w całym zakresie pracy silnika. A w trakcie jazdy sonda za katalizatorem praktycznie cały czas (poza hamowaniem silnikiem) powinna pokazywać około 0,8 - 0,9 V i nie powinna falować. Właśnie falowanie jest sygnałem dla kompa powodującym wyświetlenie błędu o niewystarczającej wydajności katalizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 13 godzin temu, brachu_ napisał: wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności. analiza spalin zrobiona po czy przed błędem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 12 godzin temu, piter19731 napisał: analiza spalin zrobiona po czy przed błędem ? Z błędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 17 godzin temu, pawel_78 napisał: A ile masz katalizatorów? - to raz. Właśnie falowanie jest sygnałem dla kompa powodującym wyświetlenie błędu o niewystarczającej wydajności katalizatora. 1 katalizator. Oscyluje dość mocno jak przyspieszam. Jak utrzymuje równomierną prędkość - oscyluje, ale mniej. Zresztą spójrz niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Tak jest w trakcie przyspieszania: Tak jest w trakcie utrzymywania stałej prędkości: A to wolne obroty: Wszystkie przebiegi dotyczą sondy diagnostycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Katalizator umiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 6 godzin temu, brachu_ napisał: Wszystkie przebiegi dotyczą sondy diagnostycznej. Imo kat jest martwy. Sonda przy nagrzanym kacie na jałowych powinna pokazywać ok 0,6- 0,8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 12 godzin temu, shapyr napisał: Sonda przy nagrzanym kacie na jałowych powinna pokazywać ok 0,6- 0,8V Wydawało mi się, że im niższe napięcie tym sprawniejszy katalizator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 23 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 A czy moze byc tak ze sonda przeklamuje? Czy jak juz osiaga caly zakres to na bank jest dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 23 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 2 godziny temu, brachu_ napisał: Wydawało mi się, że im niższe napięcie tym sprawniejszy katalizator... Im niższe napięcie tym więcej jest tlenu za katalizatorem. Tlen powinien zostać zużyty do katalizy związków szkodliwych czyli katalizator nie pracuje. Wysokie napięcie to mało tlenu, co znaczy że tlen jest zużywany w procesie katalizy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 Dnia 2019.02.21 o 06:37, brachu_ napisał: A jednak wyrzuca mi błąd: katalizator poniżej progu wydajności. Błąd pojawił mi się już kilka lat temu, a zlikwidowałem go "emulatorem" sondy. Katalizator nadal 100% sprawny -poniżej wydruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 3 godziny temu, patgaw napisał: A czy moze byc tak ze sonda przeklamuje? Czy jak juz osiaga caly zakres to na bank jest dobra? Podejrzewam, że taka sonda będzie pokazywała to samo przy różnym obciążeniu silnika, albo te wahania będą niewielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 23 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 5 godzin temu, aviator napisał: Błąd pojawił mi się już kilka lat temu, a zlikwidowałem go "emulatorem" sondy. Katalizator nadal 100% sprawny -poniżej wydruk To znaczy tylko tyle ze na wolnych obrotach Twoje auto nie truje. W innych zakresach pracy katalizator nie wyrabia się z oczyszczaniem spalin. Co ciekawe miałem w ubiegłym roku dwóch klientów z takim problem (astra g i jedna z pierwszych Kia ceed) i nie była dla nich problemem wymiana katalizatora przykolektorowego ( 800 - 1000 zł) Mój stary łup (1992) po zakupie (w 2009) też dostał nowy katalizator i widzę że powoli zaczyna umierać (210kkm u mnie zrobiło swoje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 15 godzin temu, pawel_78 napisał: To znaczy tylko tyle ze na wolnych obrotach Twoje auto nie truje. Jak widać na wydruku, test był robiony na wolnych obrotach i na 2330 obr/min... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 6 godzin temu, aviator napisał: Jak widać na wydruku, test był robiony na wolnych obrotach i na 2330 obr/min... Źle się wyraziłem. Chodziło mi o pracę silnika bez obciążenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Dnia 22.02.2019 o 20:42, pawel_78 napisał: Katalizator umiera. Dnia 22.02.2019 o 20:47, shapyr napisał: Imo kat jest martwy. Sonda przy nagrzanym kacie na jałowych powinna pokazywać ok 0,6- 0,8V Katalizator wymieniony na nowy. Przebiegi sondy diagnostycznej przy przyspieszaniu są o wiele mniej poszarpane, przy jaździe ze stałą prędkością napięcie utrzymuje się na 0,8 - 0,9 V, a na wolnych obrotach jest to samo - napięcie 0,1 V. Mierzone oczywiście na Pb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 13 minut temu, brachu_ napisał: , a na wolnych obrotach jest to samo - napięcie 0,1 V. Mierzone oczywiście na Pb. Wygląda na to, że na jałowych silnik pracuje na ubogiej mieszance (ciekawe co widać na pierwszej sondzie) i stąd dużo tlenu w spalinach. Błąd dalej się pojawią czy zniknął? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 8 minut temu, shapyr napisał: Wygląda na to, że na jałowych silnik pracuje na ubogiej mieszance (ciekawe co widać na pierwszej sondzie) i stąd dużo tlenu w spalinach. Błąd dalej się pojawią czy zniknął? Błąd na razie nie wraca. Sonda regulacyjna na wolnych obrotach równo oscyluje między 0,1 - 0,8 V i z prędkością poniżej 0,5 Hz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.