Skocz do zawartości

Pierwsze 2000 mil Volvo XC60 T8


Rekomendowane odpowiedzi

Po kupnie pierwszego EV (zasięg max. 120-130 km) zostawiłem Octavię pod domem. Jakie było moje zdziwienie, że pomimo robienia 30 kkm rocznie odpaliłem ją 2x w ciągu 6 miesięcy
Uznałem, że jednak coś tu nie gra
 
Aktualnie za ewentualny bufor robi zabawka. 
 
Tak czy inaczej absolutnie EV nie kupować, bo to zło powszechne, a przynajmniej ładowarek dla mnie będzie więcej dostępnych
Taki masz styl użytkowania.

Ja byłem w niedzielę z kumplem na turach w zakopcu na 1 dzień. Nie ma opcji tego zrobić elektrykiem bez wyrzeczeń.

Wychodzę z założenia że auto ma być najmniej bezproblemowe dla mnie.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Nadal brak jakichkolwiek biegów jest nieporównanie lepszy niż 8 czy 10’biegow z najlepszego automatu. 
 

Ale Porsche / Audi jednak wsadzają do elektryków dwubiegową przekładnię. Ma to sens na Niemcy gdzie prędkości na autostradach są duże i gdzie Tesle się pocą, ale w mieście czy w USA to tak bezsensowne jak to tylko możliwe, bo opory tej przekładni zjadają spory kawałek zasięgu elektryka. 

Ma to sens, dopóki się to nie zacznie sypać :). Plusem EV jest prostota napędu, taka skrzynia do komplikuje w szczególności że musi przenieść spory moment.

Póki co widzę EV głównie w mieście a tu nie potrzeba dodatkowego obciążenia w postaci skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

 

Po kupnie pierwszego EV (zasięg max. 120-130 km) zostawiłem Octavię pod domem. Jakie było moje zdziwienie, że pomimo robienia 30 kkm rocznie odpaliłem ją 2x w ciągu 6 miesięcy 🙃

Uznałem, że jednak coś tu nie gra 😅

 😜😎

W moim przypadku, jeśli EV będzie miał zasięg 150-200 km, to spalinowy będzie odpalany ze 2 razy do roku ;)

Edytowane przez akisel
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, akisel napisał:

W moim przypadku, jeśli EV będzie miał zasięg 150-200 km, to spalinowy będzie odpalany ze 2 razy do roku ;)

 

Ale chyba każdy dzisiejszy EV ma zasięg minimum 150km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Taki masz styl użytkowania.

Ja byłem w niedzielę z kumplem na turach w zakopcu na 1 dzień. Nie ma opcji tego zrobić elektrykiem bez wyrzeczeń.

Wychodzę z założenia że auto ma być najmniej bezproblemowe dla mnie.

Wysłane z tel.
 

Nie, po prostu w takiej sytuacji jedziemy autem..., kumpla 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ppmarian napisał:

A w ten weekend hak jadę sam to od kogo mam wziąść auto ? Z wypożyczalni?

Wysłane z tel.
 

Czy Ty w końcu zrozumiesz, że ja Cię nie namawiam na EV? 
I wiem jak działa spalinowy w trasie?
Jeździj choćby czołgiem na mazut :)

 

Mną się nie przejmuj, naprawdę, dam sobie radę ;) 

Edytowane przez mrBEAN
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/21/2019 at 5:46 PM, Maciej__ said:

 

Bez przesady, przeciez to turbo przy takiej jezdzie raczej sie przegrzewa i jest na biezaco smarowane...

Poza tym po co sobie zawracac tym glowe, skoro ewentualne naprawa turbo to jakis ulamek kosztow zakupu auta?\

Czym sie rozni np naprawa turbo od wymiany sprzegla czy alternatora? ;]

 

tym ile kosztuje turbo a ile alternator czy sprzeglo. Sprzeglo jeszcze jest upierdliwe bo trzeba skrzynie zrzucic, ale altek to drobnostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy później...
W dniu 15.08.2022 o 06:16, akisel napisał:

Pojeździłem weekend XC90T8

powiem wam, super. Dodatkowo ten nowy ma zasięg na prądzie do 90 km w mieście 

chyba sie skuszę 

Też się zastanawiałem na XC90, ale dla mnie zdecydowanie za duże auto. Karta flotowa kłóci się też z sensem zakupu plugina ;).

Ile to ma mocy? Jak z terminami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Też się zastanawiałem na XC90, ale dla mnie zdecydowanie za duże auto. Karta flotowa kłóci się też z sensem zakupu plugina ;).

Ile to ma mocy? Jak z terminami ?

Koni ma 455

realizacja luty-marzec obiecują 

nikt Ci nie każe ładować w domu, obciążając budżet domowy, będziesz lądował od spalinowego, żeby czasami pojeździć w ciszy i zawsze mieć możliwość przycisnąć (podobno 5,5 do 100 ma) ;)

ale przejedz sie koniecznie. Ja teraz jeżdżę służbowym xc90, mialem tez T8XC60

co mi przeszkadzało / czego brakowało w 60

jak sie zalaczal  spalinowy, był taki głosnawy (w 90 wyciszenie zdecydowanie lepsze)

zasięg trochę przymaly  na prądzie (przy deklarowanych 40 realnie raz zrobiłem 42, ale powtarzalne okolo 35 / żona 30)

Tutaj deklarują do 90 

Aha, no i na moje odczucie oprawili tryb B (rekuperacja)

nadal nie działa tak sprawnie, jak w elektrycznym XC40 ale prawie* można jeździć używając jednego pedału

*warunek - myślący / przewidujący kierowca  

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, akisel napisał:

Koni ma 455

realizacja luty-marzec obiecują 

nikt Ci nie każe ładować w domu, obciążając budżet domowy, będziesz lądował od spalinowego, żeby czasami pojeździć w ciszy i zawsze mieć możliwość przycisnąć (podobno 5,5 do 100 ma) ;)

ale przejedz sie koniecznie. Ja teraz jeżdżę służbowym xc90, mialem tez T8XC60

co mi przeszkadzało / czego brakowało w 60

jak sie zalaczal  spalinowy, był taki głosnawy (w 90 wyciszenie zdecydowanie lepsze)

zasięg trochę przymaly  na prądzie (przy deklarowanych 40 realnie raz zrobiłem 42, ale powtarzalne okolo 35 / żona 30)

Tutaj deklarują do 90 

Aha, no i na moje odczucie oprawili tryb B (rekuperacja)

nadal nie działa tak sprawnie, jak w elektrycznym XC40 ale prawie* można jeździć używając jednego pedału

*warunek - myślący / przewidujący kierowca  

Sporo .. choć dla mnie i 300KM w zupełności wystarcza ;).

Jeździć już nie mam po co bo lada moment mam odbierać XC60 B5, IMO to wystarczająco szybkie auto .. nie licząc limitu V 8-).

Nie wiem jak jest w Volvo plug-in ale np w Kii nie naładujesz za bardzo aku jeźdząc spalinowym. Rekuperacja działa, ale zasięg na EV od tego nie rośnie (jak jest 0).

XC90 jest kobyłą AFAIR ma ponad 5m, w V90 mam prawie 5m i obiecałem sobie, że nie będę już większych aut kupował ;). Aczkolwiek to bardzo fajne auto i w wersji T8 ma więcej niż przyzwoite osiągi. Terminy 8m, czyli podobnie jak u mnie. Miesiąc temu kolega odbierał XC60 i było to nawet nie całe 8m. Volvo podobno dotrzymuje (jeszcze) terminów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Sporo .. choć dla mnie i 300KM w zupełności wystarcza ;).

Jeździć już nie mam po co bo lada moment mam odbierać XC60 B5, IMO to wystarczająco szybkie auto .. nie licząc limitu V 8-).

Nie wiem jak jest w Volvo plug-in ale np w Kii nie naładujesz za bardzo aku jeźdząc spalinowym. Rekuperacja działa, ale zasięg na EV od tego nie rośnie (jak jest 0).

XC90 jest kobyłą AFAIR ma ponad 5m, w V90 mam prawie 5m i obiecałem sobie, że nie będę już większych aut kupował ;). Aczkolwiek to bardzo fajne auto i w wersji T8 ma więcej niż przyzwoite osiągi. Terminy 8m, czyli podobnie jak u mnie. Miesiąc temu kolega odbierał XC60 i było to nawet nie całe 8m. Volvo podobno dotrzymuje (jeszcze) terminów.

Wyglada na to, ze volvo bardziej kompleksowo rozwiązali 

można w dowolnym momencie zrobic „lock” wtedy nie schodzi poniżej danego poziomu naładowania baterii, czyli oddaje to, co uzyska z rekuperacji

a można nacisnąć „charge” i wtedy normalnie ładuje ze spalinowego w czasie jazdy 

w XC60 raz to włączyłem żeby spróbować, pamietam ze jakos tak całkiem sprawnie przybywało baterii 

jeżeli chodzi o wymiary… ja sobie teraz radzę, ale dla zony musiałem w konfiguracji zaznaczyć kamera 360 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze volvo bardziej kompleksowo rozwiązali 
można w dowolnym momencie zrobic „lock” wtedy nie schodzi poniżej danego poziomu naładowania baterii, czyli oddaje to, co uzyska z rekuperacji
a można nacisnąć „charge” i wtedy normalnie ładuje ze spalinowego w czasie jazdy 
w XC60 raz to włączyłem żeby spróbować, pamietam ze jakos tak całkiem sprawnie przybywało baterii 
jeżeli chodzi o wymiary… ja sobie teraz radzę, ale dla zony musiałem w konfiguracji zaznaczyć kamera 360
 
Outlander phev z 2012 juz miał charge i save

Tak t8 jest super jednak zlopie prawie 1.5 razy tyle co diesel przy jedzie autostradowej.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ppmarian napisał:

Outlander phev z 2012 juz miał charge i save

Tak t8 jest super jednak zlopie prawie 1.5 razy tyle co diesel przy jedzie autostradowej.

Ja powiedziałbym, razy 2 a nawet wiecej ;)

Jak pisałem wyżej, teraz jeżdżę D5, tak ze wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ppmarian napisał:

Też mamy miękka hybrydę z d5 ciężko przekroczyć 11l z całego baku w trasie

A w t8 bezproblemu "dotykalismy" 16l

No to musiałeś byc baaaardzo niegrzeczny, żeby osiągnąć 11 w D5 ;)

z doświadczenia, przelotowa musi byc gdzieś powyżej 160  

w T8 obstawiam wynik powyżej  20/100

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

A jakie to ma osiągi jak się bateria rozładuje? Pojeździłem trochę 330 plugin i tak średnio bo z 300 robi się niecałe 200 KM

No ale w BMW nawet te niecałe 200 ma chyba cos około 7 do 100?

XC 60 co mialem, benzyna miała 320 koni chyba, jak T6 

Elektryk miał, jak dobrze kojarze jeszcze cos okolo 70

tutaj to nawet nie wnikałem, pewnie elektryk mocniejszy 

ale

pierwszego dnia szybko mialem baterie na „0” ale samochod rozpędzał sie nadal baaardzo żwawo (subiektywne odczucie)

moze jakos zostawia sobie „trochę baterii” nie mam pojęcia 

Edit

w każdym razie, takie samochody to raczej dla świadomych użytkowników 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w BMW nawet te niecałe 200 ma chyba cos około 7 do 100?
XC 60 co mialem, benzyna miała 320 koni chyba, jak T6 
Elektryk miał, jak dobrze kojarze jeszcze cos okolo 70
tutaj to nawet nie wnikałem, pewnie elektryk mocniejszy 
ale
pierwszego dnia szybko mialem baterie na „0” ale samochod rozpędzał sie nadal baaardzo żwawo (subiektywne odczucie)
moze jakos zostawia sobie „trochę baterii” nie mam pojęcia 
Edit
w każdym razie, takie samochody to raczej dla świadomych użytkowników 
Dokładnie trzeba non stop jedzi z pedałem w podłodze żeby tak wydrenować baterie że nawet dolny bufor wyczerpie.

Przy normalnej jedzie jak się aku wyląduje (na wyswielkaczu 0%) to spokojnie 2-3 pelne przyspieszenie z butem w podlodze 0-100 jeszcze będzie wspomagać* (wspomniany bufor)

A należy pamiętać że każde odpuszczenie gazu to doładowanie baterii i szybko odbudowuju bufor i lekko poand 0% aby wspomagac spaline jak tradycyjna hybryda.


* - w volvo tego nie sprawdziłem ale zakładam że jak outlander phev to poytafil 10lat temu to tym bardziej volvo teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, akisel napisał:

No ale w BMW nawet te niecałe 200 ma chyba cos około 7 do 100?

XC 60 co mialem, benzyna miała 320 koni chyba, jak T6 

Elektryk miał, jak dobrze kojarze jeszcze cos okolo 70

tutaj to nawet nie wnikałem, pewnie elektryk mocniejszy 

ale

pierwszego dnia szybko mialem baterie na „0” ale samochod rozpędzał sie nadal baaardzo żwawo (subiektywne odczucie)

moze jakos zostawia sobie „trochę baterii” nie mam pojęcia 

Edit

w każdym razie, takie samochody to raczej dla świadomych użytkowników 

Ja zauwazylem, ze w miescie jest super. Baterii jest az nadto. No ale nie przekraczalem 80km/h po prostu troche szybciej na swiatlach ruszylem w trasie jak sie bateria skonczy to zostaje niecale 200KM i to jakby kotwice ciagnac.

 

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Dokładnie trzeba non stop jedzi z pedałem w podłodze żeby tak wydrenować baterie że nawet dolny bufor wyczerpie.

Przy normalnej jedzie jak się aku wyląduje (na wyswielkaczu 0%) to spokojnie 2-3 pelne przyspieszenie z butem w podlodze 0-100 jeszcze będzie wspomagać* (wspomniany bufor)

A należy pamiętać że każde odpuszczenie gazu to doładowanie baterii i szybko odbudowuju bufor i lekko poand 0% aby wspomagac spaline jak tradycyjna hybryda.


* - w volvo tego nie sprawdziłem ale zakładam że jak outlander phev to poytafil 10lat temu to tym bardziej volvo teraz.

0-100 nie ma problemu. Po prostu zdycha w trasie i takie 80-140 to juz czuc, ze mocy nie ma. Generalnie samochod dla mnie idealny. W miescie mozna na baterii smigac i doladowac w garazu. Poza miastem tylko na autostradzie zdycha na normalnych drogach doladuje baterie i zawsze cos jest pod butem. Ciekaw jestem jak to w Volvo wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-100 nie ma problemu. Po prostu zdycha w trasie i takie 80-140 to juz czuc, ze mocy nie ma. Generalnie samochod dla mnie idealny. W miescie mozna na baterii smigac i doladowac w garazu. Poza miastem tylko na autostradzie zdycha na normalnych drogach doladuje baterie i zawsze cos jest pod butem. Ciekaw jestem jak to w Volvo wyglada.
Ale co za problem wcisnąć SAVE aby nie schodzić z bateria poniżej np 1/2 i mieć zapas na takie akcje ? I wykorzystywać każdy moment do odbudowania zadanego poziomu w baterii.

Ja jak jeździłem outlandetem phev z przyczepa w gorach to było to bardzo przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Ale co za problem wcisnąć SAVE aby nie schodzić z bateria poniżej np 1/2 i mieć zapas na takie akcje ? I wykorzystywać każdy moment do odbudowania zadanego poziomu w baterii.

Ja jak jeździłem outlandetem phev z przyczepa w gorach to było to bardzo przydatne.
 

Musze sie przejsc do Volvo jak to w ich sedanach wyglada na SUV za mlody jestem :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:
5 godzin temu, wujek napisał:
Musze sie przejsc do Volvo jak to w ich sedanach wyglada na SUV za mlody jestem :phi: 

Suv to nie kwestia wieku a potrzeb.

Nie wiem ale jakoś mi nie leży. Pojechaliśmy z kolega na tor on Ateca ja Leonem. Pewnie wcześniej czy później sie przesiądę na kredens ale to nie moja bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale jakoś mi nie leży. Pojechaliśmy z kolega na tor on Ateca ja Leonem. Pewnie wcześniej czy później sie przesiądę na kredens ale to nie moja bajka.
Bo na tor to małe które daily się nadaje.

Nie ma aut do wszystkiego. Dlatego należy mieć kilka i używać zgodnie z przeznaczeniem.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2022 o 12:30, ppmarian napisał:

Bo na tor to małe które daily się nadaje.

Nie ma aut do wszystkiego. Dlatego należy mieć kilka i używać zgodnie z przeznaczeniem.

Ja mam jedno właśnie drugie sprzedałem po prostu nie potrzebuje wszędzie idę na piechotę albo rowerem. Gdzieś dalej pociągiem albo samolotem od wielkiego dzwonu autem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, wujek said:

Ja mam jedno właśnie drugie sprzedałem po prostu nie potrzebuje wszędzie idę na piechotę albo rowerem. Gdzieś dalej pociągiem albo samolotem od wielkiego dzwonu autem.

 

Skoro masz jedno i prawie nie jezdzisz, to na wuj Ci te osiagi, o ktorych jojczysz na kazdym kroku? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jedno właśnie drugie sprzedałem po prostu nie potrzebuje wszędzie idę na piechotę albo rowerem. Gdzieś dalej pociągiem albo samolotem od wielkiego dzwonu autem.
Znowu, wg potrzeb. U mnie wyjazdy poza komin są w 90% rowerem/mi lub nartami, kajakiem lub kite.

Słabo to pogodzić z komunikacją zbiorowa...
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sherif napisał:

Kup lepszy rower, dopłać do lepszej klasy w pociągu czy samolocie.  Będzie wygodniej i nie będzie Ci potrzebne żadne auto :skromny:

Ja bym tak zrobił i uzywal carsharing i taxi ale żonie potrzebne do pracy wiec jedno musi być czy chce czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...
W dniu 23.04.2023 o 19:51, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

55 tysięcy mil. Średnie zużycie 43.5 MPG. Akumulator pomimo nieustannego używania 0-100% stracił może 1 milę zasięgu. Najlepszy samochód jaki kupiłem w życiu. 

Jeszcze to masz? ;) 

moim juz 2 właściciel sie cieszy drugi rok, przy czym nadal nie zarejestrował on call na siebie :)

ale potwierdzam, samochod udany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, akisel napisał(a):

Jeszcze to masz? ;) 

moim juz 2 właściciel sie cieszy drugi rok, przy czym nadal nie zarejestrował on call na siebie :)

ale potwierdzam, samochod udany!


Ciężko znaleźć coś innego na rynku co było by tak udane a jednocześnie nie kosztowało majątku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.