Jump to content
Sign in to follow this  
PermDude

SC 16V wydech

Recommended Posts

Witam szanowną grupę.

Mam SC po swapie na 1.2 16V z bravolota czyli 82KM z jedną sondą lambdą.

Wydech zrobiony amatorsko ówcześnie podczas swapa na bazie wydechu z 1.1 niestety kończy żywot. Jak wiadomo wydechy to podstawy żeby nic nie pogorszyć.

 

Chciałem zrobić nowy wydech od samego kolektora.

Wymagania mam wręcz przeciwne co większość dlatego nie wiem na czym się wzorować, większość wstawia przelot i końcowy ze 125p i jest głośno itd. Lecz ja potrzebuje coś cichszego (nie słyszałem tego na żywo ze 125p ale mniemam po filmikach że na trasie daje po uszach przy wyższych obrotach)

Oczekuje żeby to w trasie nie było jakoś bardzo słyszalne, ale coś na zasadzie nie dławiącego też.

Rurę planuje o średnicy wewnętrznej  45mm. W bravolocie oryginalna ma 42 wewnątrz, więc chyba taki wzrost przekroju nie będzie aż tak ogromny?

 

Katalizatora niestety nie mam (w 1.1 też nie było) więc nie wiem czym to zastąpić.

Po drugie mam końcówki ulter double jednakże ta puszka końcowa która je łączy się rozpadła X czasu temu i nie wiem co z tym faktem zrobić. (chciałbym zostawić te końcówki w tej konfiguracji gdyż jest zderzak tylny pod nie wyprofilowany i będzie dziura bez jednej 😕)

Da radę te końcowe czymś zastąpić?

W okolicach nie znam żadnego w miarę ogarniętego tłumikarza, co jedynie żeby cały układ wydechowy zbudować ale na zasadzie kopiuj > wklej z bravo do SC.

Mam dostęp do wszelkich narzędzi typu: Migomat, tig, elektroda a nawet starodawane już gazy :) do giętarki też się uda dobrać więc sądzę że powinno się udać.

Zastanawiałem się skopiować cały wydech z bravo jednakże zwiększając średnicę tej rury, tylko nie wiem co z końcowym bo w bravo nie było doubla.

 

116-309-07-2.jpg

Edited by PermDude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w CC kiedyś miałem środkowy przelot Michael speeder zaraz za korektorem, na końcu asmet S0.005 z rurą fi zew. 45mm wg mnie był głośniejszy, lecz od pasażerów zawsze słyszałem (mimo kręcenia pod 6800 obr) że głośny lecz nie uciążliwy jak hądy. Acha i wnętrze pełna wydmuszka 😁

Teraz w Sc będę składać to samo

Edited by Guzon87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może jakiś film jak to szumi na wolnych i np. 3k RPM?

Tak mniej więcej żeby usłyszeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie. Ale w porównaniu do kanta naprawdę przyjemnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem.

Średnica 43mm wewnątrz, czysty przelot od kolektora do samego końcowego, pod portkami z grubszej rury na wzór bravo 1.2 16V złącze elastyczne. Na samym końcowym tłumik końcowy gabarytami taki sam jak z seicento jednak w innym miejscu wieszaki i inaczej wyprofilowane rury + większa średnica pasująca do moich rurek. Kupiony w sklepie opisany jako do 1.6 16V.

Dospawane do tego końcowego moja jedna końcówka + rezygnacja z drugiej. Kiedyś zmienie na zderzak z jedną dziurą.

Wydechu do samego końca obrotów nie słychać w środku auta, czyli najważniejsze założenie spełnione.

Do 3tyś obrotów zacząłem się czuć trochę jakbym teslą jeździł bez kitu, silnika w zasadzie nie słychać, dopiero powyżej 3k czuć że 16V ten dźwięk typowej szesnastki fiata 😄

Jestem cholernie zadowolony polecam! 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.