PermDude Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 (edytowane) Witam szanowną grupę. Mam SC po swapie na 1.2 16V z bravolota czyli 82KM z jedną sondą lambdą. Wydech zrobiony amatorsko ówcześnie podczas swapa na bazie wydechu z 1.1 niestety kończy żywot. Jak wiadomo wydechy to podstawy żeby nic nie pogorszyć. Chciałem zrobić nowy wydech od samego kolektora. Wymagania mam wręcz przeciwne co większość dlatego nie wiem na czym się wzorować, większość wstawia przelot i końcowy ze 125p i jest głośno itd. Lecz ja potrzebuje coś cichszego (nie słyszałem tego na żywo ze 125p ale mniemam po filmikach że na trasie daje po uszach przy wyższych obrotach) Oczekuje żeby to w trasie nie było jakoś bardzo słyszalne, ale coś na zasadzie nie dławiącego też. Rurę planuje o średnicy wewnętrznej 45mm. W bravolocie oryginalna ma 42 wewnątrz, więc chyba taki wzrost przekroju nie będzie aż tak ogromny? Katalizatora niestety nie mam (w 1.1 też nie było) więc nie wiem czym to zastąpić. Po drugie mam końcówki ulter double jednakże ta puszka końcowa która je łączy się rozpadła X czasu temu i nie wiem co z tym faktem zrobić. (chciałbym zostawić te końcówki w tej konfiguracji gdyż jest zderzak tylny pod nie wyprofilowany i będzie dziura bez jednej ) Da radę te końcowe czymś zastąpić? W okolicach nie znam żadnego w miarę ogarniętego tłumikarza, co jedynie żeby cały układ wydechowy zbudować ale na zasadzie kopiuj > wklej z bravo do SC. Mam dostęp do wszelkich narzędzi typu: Migomat, tig, elektroda a nawet starodawane już gazy do giętarki też się uda dobrać więc sądzę że powinno się udać. Zastanawiałem się skopiować cały wydech z bravo jednakże zwiększając średnicę tej rury, tylko nie wiem co z końcowym bo w bravo nie było doubla. Edytowane 20 Lutego 2019 przez PermDude Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 (edytowane) Ja w CC kiedyś miałem środkowy przelot Michael speeder zaraz za korektorem, na końcu asmet S0.005 z rurą fi zew. 45mm wg mnie był głośniejszy, lecz od pasażerów zawsze słyszałem (mimo kręcenia pod 6800 obr) że głośny lecz nie uciążliwy jak hądy. Acha i wnętrze pełna wydmuszka Teraz w Sc będę składać to samo Edytowane 21 Sierpnia 2019 przez Guzon87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PermDude Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Masz może jakiś film jak to szumi na wolnych i np. 3k RPM? Tak mniej więcej żeby usłyszeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Niestety nie. Ale w porównaniu do kanta naprawdę przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PermDude Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Zrobiłem. Średnica 43mm wewnątrz, czysty przelot od kolektora do samego końcowego, pod portkami z grubszej rury na wzór bravo 1.2 16V złącze elastyczne. Na samym końcowym tłumik końcowy gabarytami taki sam jak z seicento jednak w innym miejscu wieszaki i inaczej wyprofilowane rury + większa średnica pasująca do moich rurek. Kupiony w sklepie opisany jako do 1.6 16V. Dospawane do tego końcowego moja jedna końcówka + rezygnacja z drugiej. Kiedyś zmienie na zderzak z jedną dziurą. Wydechu do samego końca obrotów nie słychać w środku auta, czyli najważniejsze założenie spełnione. Do 3tyś obrotów zacząłem się czuć trochę jakbym teslą jeździł bez kitu, silnika w zasadzie nie słychać, dopiero powyżej 3k czuć że 16V ten dźwięk typowej szesnastki fiata Jestem cholernie zadowolony polecam! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.