Skocz do zawartości
PermDude

SC 16V wydech

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam szanowną grupę.

Mam SC po swapie na 1.2 16V z bravolota czyli 82KM z jedną sondą lambdą.

Wydech zrobiony amatorsko ówcześnie podczas swapa na bazie wydechu z 1.1 niestety kończy żywot. Jak wiadomo wydechy to podstawy żeby nic nie pogorszyć.

 

Chciałem zrobić nowy wydech od samego kolektora.

Wymagania mam wręcz przeciwne co większość dlatego nie wiem na czym się wzorować, większość wstawia przelot i końcowy ze 125p i jest głośno itd. Lecz ja potrzebuje coś cichszego (nie słyszałem tego na żywo ze 125p ale mniemam po filmikach że na trasie daje po uszach przy wyższych obrotach)

Oczekuje żeby to w trasie nie było jakoś bardzo słyszalne, ale coś na zasadzie nie dławiącego też.

Rurę planuje o średnicy wewnętrznej  45mm. W bravolocie oryginalna ma 42 wewnątrz, więc chyba taki wzrost przekroju nie będzie aż tak ogromny?

 

Katalizatora niestety nie mam (w 1.1 też nie było) więc nie wiem czym to zastąpić.

Po drugie mam końcówki ulter double jednakże ta puszka końcowa która je łączy się rozpadła X czasu temu i nie wiem co z tym faktem zrobić. (chciałbym zostawić te końcówki w tej konfiguracji gdyż jest zderzak tylny pod nie wyprofilowany i będzie dziura bez jednej 😕)

Da radę te końcowe czymś zastąpić?

W okolicach nie znam żadnego w miarę ogarniętego tłumikarza, co jedynie żeby cały układ wydechowy zbudować ale na zasadzie kopiuj > wklej z bravo do SC.

Mam dostęp do wszelkich narzędzi typu: Migomat, tig, elektroda a nawet starodawane już gazy :) do giętarki też się uda dobrać więc sądzę że powinno się udać.

Zastanawiałem się skopiować cały wydech z bravo jednakże zwiększając średnicę tej rury, tylko nie wiem co z końcowym bo w bravo nie było doubla.

 

116-309-07-2.jpg

Edytowane przez PermDude

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja w CV kiedyś miałem środkowy przelot Michael speeder zaraz za korektorem, na końcu asmet S0.005 z rurą fi zew. 45mm wg mnie był głośniejszy, lecz od pasażerów zawsze słyszałem (mimo kręcenia pod 6800 obr) że głośny lecz nie uciążliwy jak hądy. Acha i wnętrze pełna wydmuszka 😁

Teraz w Sc będę składać to samo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Masz może jakiś film jak to szumi na wolnych i np. 3k RPM?

Tak mniej więcej żeby usłyszeć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Ale w porównaniu do kanta naprawdę przyjemnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.