Skocz do zawartości

Ograniczniki prędkości i czarne skrzynki stają się faktem.


twinsen

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-predkosci/

 

Cytuj

Bez echa w mediach została przyjęta przez Parlament Europejski kolejna kontrowersyjna dyrektywa dotycząca nowych wymogów bezpieczeństwa w samochodach. Zakończy ona piractwo na drogach całej Unii Europejskiej.

 

W czwartek, 21 lutego, członkowie Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego przegłosowali przyjęcie nowych standardów bezpieczeństwa, które są potężnym uderzeniem w wolność obywateli krajów należących do Wspólnoty. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu chce, dzięki swojemu projektowi, zwiększyć bezpieczeństwo na drogach UE. Według szacunków ETSC, wprowadzenie systemu mogłoby ocalić życie ok. 5200 osób rocznie. W opozycji do nowego prawa stanęli oczywiście Włosi i Niemcy, dla których jest to prawdziwy cios w wielką narodową historię motoryzacji.

PE oświadczył, że obowiązkowe ograniczniki prędkości będą montowane w samochodach już od 2020 roku. Teraz władze UE będą negocjowały z poszczególnymi krajami zasady wprowadzenia nowego prawa. System ISA będzie automatycznie ograniczał prędkość na drogach na podstawie znaków, systemu GPS i przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach. Systemu nie będzie można dezaktywować i ingerować w jego pracę. Jeśli policja złapie kierowcę, który przekroczy prędkość i dokonał zmiany w ISA, będzie czekał go dotkliwy finansowo mandat lub nawet utrata prawa jazdy.

 

Zgodnie z zamysłem Parlamentu Europejskiego, samochody będą poruszały się w mieście z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h, poza terenem zabudowanym 90 km/h, a na autostradach 140 km/h. Ale to nie wszystkie wielkie zmiany. Od przyszłego roku, we wszystkich nowych samochodach mają obowiązkowo pojawić się również system: ostrzegający przed zmianą pasu ruchu, informujący o ciśnieniu w ogumieniu, ostrzegający o zmęczeniu oraz instalacja blokady alkoholowej i czarna skrzynka, która będzie zapisywała historię jazdy.

Co Państwo na to? ;] Z tym ograniczeniem na siłę, jakoś tego nie widzę... Wolałbym bardziej scenariusz, kiedy to czarna skrzynka sobie rejestruje wszystko i dopiero w razie draki się tłumaczymy. Chociaż, za obniżkę AC+OC - pewnie dałbym sobie to założyć. Dwa - w innych krajach już to działa, tzn. czarne skrzynki. O ogranicznikach nie słyszałem. @OZI jak to jest u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak rozwiążą paradoks możliwości rozwijania roznych prędkości starych aut i nowych ? Zważywszy ze u Nas średnia wieku aut jest raczej duza i jak dobrze pamietam oscyluje około 14 lat ;] 

 

Juz widzę kierowników nowych super aut nie mogących przekroczyć w mieście 50, poganianych przez agresorów w starych autach. Od razu UE może wprowadzić drakońskie kary za agresje drogowa 

 

Kolejny bezsens urzędników UE 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo lewacka unijna biurokracja spowoduje że coraz wieksza część spoleczenstw Europy zacznie się zastanowić nad sensem istnienia UE i zaczną wybierać różnych oszołomów do władz krajowych...
Ech nie tak to w zamyśle Ojców Założycieli miało wyglądać. Nie tak.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tu polityki i światopoglądu, ale chciałem zauważyć że są społeczeństwa znacznie bardziej kontrolowane i jakoś żyją i mają się dobrze. Wszystkie kwestie związane z bezpieczeństwem na drogach, z ubezpieczeniami, egzekwowaniem prawa - to co np. opisuje @OZI to u niego sprawdza się doskonale. Więc w sumie - dlaczego nie u nas? Ktoś mógłby powiedzieć: ale ja podczas wyprzedzania przekraczam prędkość na krótko. A jak będzie ogranicznik, to się człek zastanowi czy w ogóle wyprzedzić. Na kilkanaście krajów świata w jakich byłem, nigdy mnie nie wyprzedzano na drodze jednopasmowej. Nawet w RPA!! A im bliżej Wschodu, tym gorzej. Ale to moje odczucia. Problemem społeczeństw Wschodu (pomimo naszego położenia, bliżej nam do nich a nie do Zachodu) - jest niezrozumiały dla mnie pośpiech. Większość gdzieś się spieszy, zamiast delektować się samą jazdą. No, chyba że to co ja biorę za delektowanie się jazdą, jest po prostu obawą przed naruszeniem surowych przepisów, chociaż wątpię. To się może przenikać i kształtować zachowania, ale zastanówmy się - czy serio takie spieszenie się wszędzie ma sens? Tego rodzaju przepisy nie biorą się z niczego. To wynika ze statystyk. Chyba na HP ktoś ostatnio wrzucał statystyki wypadków w UE... A na tym tle nie wyglądamy zbyt dobrze.

 

To może jednak, czarną skrzyneczkę? ;] 

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, twinsen napisał:

Z tym ograniczeniem na siłę, jakoś tego nie widzę... Wolałbym bardziej scenariusz, kiedy to czarna skrzynka sobie rejestruje wszystko i dopiero w razie draki się tłumaczymy. Chociaż, za obniżkę AC+OC - pewnie dałbym sobie to założyć. Dwa - w innych krajach już to działa, tzn. czarne skrzynki. O ogranicznikach nie słyszałem.

Pewnie będę nudny ale w sytuacji znaków drogowych - w tym ograniczeń stawianych często absurdalnie nie bardzo widzę mozliwość sensownego działania takiego systemu w Polsce.... Wiem są tacy na AK co twierdzą że kierowca powinien selektywnie przestrzegać znaków drogów i te stawiane przez remontujących drogi mozna olać...tylko  skąd automat ma wiedziec który znak olać a który nie.... 

przykład?  W sobotę wracałem z Rzeszowa i gdzieś w okolicy Niska na 19-ce przycinali drzewa przy jezdni... ograniczenie i informacja o robotach stały ok 2 km przed miejscem prac ( ok przesuneli się od rana - tylko dlaczego nie przesuneli znaku) za miejscem robot nie było odwołania a droga poprzeczna była po ok 1 kilometrze.... i teraz wyobraź sobie ten sznur samochodów jadących automatycznie 30 km/h :panic:

Edytowane przez delco
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał:

za miejscem robot nie było odwołania a droga poprzeczna była po ok 1 kilometrze.... i teraz wyobraź sobie ten sznur samochodów jadących automatycznie 30 km/h :panic:

Pewnie będzie tak jak ze start-stop - pierwszą czynnością w Polsce jest obecnie wizyta u elektronika, który wkłada emulator naciśnięcia wyłącznika tego systemu. Bo to tak wkurza, a środowisko naturalne to jednak spora większość ludzi ma w tyłku. Inna sprawa, czy ktoś w ogóle badał czy start-stop działa jako idea...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, twinsen napisał:

Bo to tak wkurza, a środowisko naturalne to jednak spora większość ludzi ma w tyłku. Inna sprawa, czy ktoś w ogóle badał czy start-stop działa jako idea...

U mnie start-stop potrafi wyłaczyć silnik w drakcie moznego zwalniania - kiedyś poprosiłem kolegę żeby zliczył ile sekund silnik nie prawcował i ile wyłączeń na to potrzebował.... i wyszlo że na 5 km trasie w mieście  nie pracował łącznie 70 sekun wyłaczając się 14 razy - czy to ma sens ekologiczny choć w teorii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo lewacka unijna biurokracja spowoduje że coraz wieksza część spoleczenstw Europy zacznie się zastanowić nad sensem istnienia UE i zaczną wybierać różnych oszołomów do władz krajowych...
Ech nie tak to w zamyśle Ojców Założycieli miało wyglądać. Nie tak.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka




A fuj! Nie wolno - narazisz się ludowi na AK - czy ty sobie totalnie nie zdajesz sprawy, ze z krzywosci banana EU nie wolno się naśmiewać!

Verbotten.

Zostaniesz zaliczony do mojego poziomu -



Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, OZI napisał:

A fuj! Nie wolno - narazisz się ludowi na AK - czy ty sobie totalnie nie zdajesz sprawy, ze z krzywosci banana EU emoji1099.png nie wolno się naśmiewać!

Verbotten.

Zostaniesz zaliczony do mojego poziomu - emoji1782.png

Ciekawe co zrobisz, jak zaczną tak u Ciebie majstrować przy prawie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, całkowicie poważnie.

Popatrzmy najpierw co oni proponują.

Niektóre rozwiązania nie są - NARAZIE - złe.

Blind Spot Monitoring - miałem jeszcze w w 2012 Toyota Aurion, chyba był 2012. IMVHO poprawia bezpieczeństwo,

65218a433c97dbdf512ddda4a330b729.jpg

Inne rzeczy mam teraz w guana Hyundai i30 - AEB, smart Cruise Control, LKA etc.

0fd2c3f7daa83737abce291920ffd48c.jpg


IMVHO to może być dobro na miarę ABS.

Teraz pozostają dwie kwestie - blackbox i ... ograniczenie prędkości.


Blackbox - Hmm, kwestia kontrowersyjna z jednej strony, z drugiej od lat producenci i firmy ubezpieczeniowe + policja tak policja zbiera te informacje.

Niektóre kraje maja narodowe stowarzyszenia lub instytucje zbierające te dane - o czym właściwie większość ludzi nie wie/nie zdaje sobie sprawy.

Policja - pierwsza rzecz jeśli jest ‚crash investigation’ to idzie download o tym co twóje auto już o tobie wie, dziś z OBD port.


9b278d331cbbfef9b35cc53bb8625214.jpg

Różnica jest taka, ze informacje są specyficznie zbierane na pewien target grupy - czyli ktoś zginął, już jest ranny - nie są zbierane powszechnie.

Firmy ubezpieczeniowe i producenci - baza jest w zasadzie potężna - ale jak narazie AFAIK nie ma determinacji ze to info jest wykorzystywane przeciw tobie... Nie znając szczegółów, EU krzywosci banana - nie wiem, ale można przyjąć ze z czasem downlad będzie powszechny.


Dochodzimy do ostatniej kwesti.

Ograniczeń prędkości.

Czytałem ta propozycje.

Ona mówi o WIZUALNYM i DŹWIĘKOWYM powiadomieniu, po odczytaniu znaku jeśli jedziesz za szybko.

Czyli propozycja jest, ze w EU autach będzie to obowiązkowe i w fazie 1 ma działać jak stop/start.

Automatyczne włączenie jak wsiądziesz do auta, i możliwość deaktywacji.

Z czasem - znów teoretyryzuje - można podejrzewać ze EU urzedas zrobi faza 2 i będzie połączona z ogranicznikiem prędkości jak EU ciężarówki.



53a678f2270b997a0423c0440c7b127c.jpg


A badanie poziomu alcoholu? Cóż jeszcze nie doczytałem mądrości EU urzedasow - wiec narazie nie wiem.


Problemem z tym wszystkim jest to ze wy jako konsumeni jesteście jeszcze bardziej pozbawiani wyboru. Biedniejsze grupy społeczne dostaną po pupci bo tanie auta będą musiały umrzeć. Jeśli facet od Audi kasuje 30% wersji silników teraz- to co będzie po?

Tak, z czasem technologi Astanie się tańsza - masowa produkcja - ale mówienie - jak tu pewnie niektórzy zaraz mnie skrytykują - ze producent za to zapłaci - można między bajki włożyć...




Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co na to Niemcy i ich wolności obywatelskie. Pamiętam jak kilka lat temu skończył pomysł wprowadzenia w Niemczech ograniczenia prędkosci na wszystkich autostradach ;) .

 

To jak ciężkie może być życie z takim inteligentnym ogranicznikiem, widziałem na pewnym teście na Youtube - brytyjski dziennikarz dostał do testu Bentleya Bentaygę. Nie dość że samochód rozpoznawał znaki, to tempomat dostosowywał się do tych znaków. W pewnym momencie gość wyłączył to, bo było to zbyt irytujące - powoli turlał się wąską dróżką wśród krajobrazu i nagle wyprzedzały go jakieś miejskie stare padła za €1000. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, twinsen napisał:

http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-predkosci/

 

Co Państwo na to? ;] Z tym ograniczeniem na siłę, jakoś tego nie widzę... Wolałbym bardziej scenariusz, kiedy to czarna skrzynka sobie rejestruje wszystko i dopiero w razie draki się tłumaczymy. Chociaż, za obniżkę AC+OC - pewnie dałbym sobie to założyć. Dwa - w innych krajach już to działa, tzn. czarne skrzynki. O ogranicznikach nie słyszałem. @OZI jak to jest u Ciebie? 

 

już widzę że to będzie działać , oprócz samochodów musi być infrastruktura drogowa ZNAKI aby ten system poprawnie działał jeżeli ktoś sobie wyobraża że system z czyta znak i zahamuje nam fure to się grubo może zdziwić . Mam przyjemnośc miec w samochodzie wykrywanie znaków , ale bez mozliowośc ragowania samochodu na te znaki i czytanie znaków w naszym kraju-raju działa tak sobie .  u mnie co prawda tylko wyswietla znaki ale już model z tego roku ma mozliwośc aby samochód ragował na te znaki nie sądze że ktoś się odważy aby to działało w każdej wsi czy mieście .

Taki jeden przykład podwyższenie prędkości w obszarze zabudowanym jeżeli będzie 70 km/h a nie będzie odwołania tylko skrzyżowanie ma odwołać nam takie podwyższenie to system na dziś nie wykryje nam że przejechaliśmy skrzyzowanie i musimy zwolnic do 50 , oczywiście w druga stronę to też działa jak nam obniżą do 30 to za skrzyżowaniem jak ktoś znaku nie postawi to pojedziemy jak rowerem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, eryko napisał:

 

już widzę że to będzie działać , oprócz samochodów musi być infrastruktura drogowa ZNAKI aby ten system poprawnie działał jeżeli ktoś sobie wyobraża że system z czyta znak i zahamuje nam fure to się grubo może zdziwić . Mam przyjemnośc miec w samochodzie wykrywanie znaków , ale bez mozliowośc ragowania samochodu na te znaki i czytanie znaków w naszym kraju-raju działa tak sobie .  u mnie co prawda tylko wyswietla znaki ale już model z tego roku ma mozliwośc aby samochód ragował na te znaki nie sądze że ktoś się odważy aby to działało w każdej wsi czy mieście .

Taki jeden przykład podwyższenie prędkości w obszarze zabudowanym jeżeli będzie 70 km/h a nie będzie odwołania tylko skrzyżowanie ma odwołać nam takie podwyższenie to system na dziś nie wykryje nam że przejechaliśmy skrzyzowanie i musimy zwolnic do 50 , oczywiście w druga stronę to też działa jak nam obniżą do 30 to za skrzyżowaniem jak ktoś znaku nie postawi to pojedziemy jak rowerem :)

 

 

Wykryje. Po to właśnie jest integracja z GPSem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

Z czasem - znów teoretyryzuje - można podejrzewać ze EU urzedas zrobi faza 2 i będzie połączona z ogranicznikiem prędkości jak EU ciężarówki.

 

Właściwie to jestem za. I Ty, gdybyś pomieszkał trochę w Polsce też byłbyś za. Bo jak każdy, wolisz mieć żywe dziecko od przejechanego przez idiotę, lecącego w zabudowanym 100.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, twinsen napisał:

Pewnie będzie tak jak ze start-stop - pierwszą czynnością w Polsce jest obecnie wizyta u elektronika, który wkłada emulator naciśnięcia wyłącznika tego systemu. Bo to tak wkurza, a środowisko naturalne to jednak spora większość ludzi ma w tyłku. Inna sprawa, czy ktoś w ogóle badał czy start-stop działa jako idea...

 

Wiesz skąd się wziął system Start-stop? nie w trosce o środowisko naturalne. W starej procedurze pomiaru spalnia NEDC czas postoju w procedurze (która trwała 20 min i dystans 11km) wynosił 25%. Prosta matematyka. Jeżeli 25% czasu pomiaru pojazd stoi, to można wyłączyć silnik i spanie spalanie, które można wpisać w katalogu. Co z tego, że dzięki tym machlojkom rozjazd między katalogowym a rzeczywistym spalaniem przekraczało 40%. 

Ale w katalogu - który jest jednynym ze źródeł informacji dla kupujących wyglądało ładnie. Od spalania katalogowego jest też liczona emisja CO2, od ktorej zależały podatki i opłaty drogowe. Więc nic dziwnego, że ktoś w końcu wymyślił, że to dobry pomysł - dla koncernów motoryzacyjnych

 

źródełko: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wyjasniamy-czym-rozni-sie-cykl-pomiarowy-wltp-od-cyklu-nedc-badanie-zuzycia-paliwa-po/y0mtvmf

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, delco napisał:

U mnie start-stop potrafi wyłaczyć silnik w drakcie moznego zwalniania - kiedyś poprosiłem kolegę żeby zliczył ile sekund silnik nie prawcował i ile wyłączeń na to potrzebował.... i wyszlo że na 5 km trasie w mieście  nie pracował łącznie 70 sekun wyłaczając się 14 razy - czy to ma sens ekologiczny choć w teorii?

 

Nie ma. Nie do tego wymyślono ten system

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Właściwie to jestem za. I Ty, gdybyś pomieszkał trochę w Polsce też byłbyś za. Bo jak każdy, wolisz mieć żywe dziecko od przejechanego przez idiotę, lecącego w zabudowanym 100.
 


Czasami inaczej się nie da.

Wielu się oburzy, ale umiejętności PL kierowców są ‚slynne’ - wbrew co niektórym ludziom się wydaje.

Pytanie czy to jest rozwiązanie problemu?

Pytanie czy masa - prawo przestrzegających obywateli ma być ‚karana’ za tych co prawa nie przestrzegają....

Nie mam na to odpowiedzi - wiem jedno, jestem i zawsze byłem zwolennikiem wyboru. Wyboru Diesel czy benzyna, wyboru czy chce 5.0l V8 czy 1.5l, Turbo butelkę po Coke i teraz czy ja chce sobie pojechać 20km/h więcej czy nie...


Nie znaczy, ze twoja lub moja odpowiedz jest dobra czy zła.

Ale, wiele rzeczy na świecie umiera przez całkowity brak zdrowego rozsądku i nad-regulacje....

40572c9bacbf8b76e084a09ccbc04efb.jpg



Sent from my iCrap X using Tapacrap
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, OZI napisał:

Czasami inaczej się nie da. emoji848.png
Wielu się oburzy, ale umiejętności PL kierowców są ‚slynne’ - wbrew co niektórym ludziom się wydaje.

 

Poczytaj to forum a sam zobaczysz, że ludzie kompletnie nieodpowiedzialni piszą tu sobie w najlepsze rzeczy od których włos się jeży. I nie rozumieją o co chodzi tym, którzy potępiają głupie zachowania. Niestety Polacy mają w większości jakąś poważną dysfunkcję pod czaszką.

 

30 minut temu, OZI napisał:

Pytanie czy to jest rozwiązanie problemu?
Pytanie czy masa - prawo przestrzegających obywateli ma być ‚karana’ za tych co prawa nie przestrzegają....

 

No, ale tu jest sprzeczność logiczna. Ci co przestrzegają przepisów nie będą "karani". Jeśli ich rzeczywiście przestrzegają to powinni obecności tych systemów nawet nie zauważyć.

:ok:

 

32 minuty temu, OZI napisał:

Nie mam na to odpowiedzi - wiem jedno, jestem i zawsze byłem zwolennikiem wyboru. Wyboru Diesel czy benzyna, wyboru czy chce 5.0l V8 czy 1.5l, Turbo butelkę po Coke i teraz czy ja chce sobie pojechać 20km/h więcej czy nie...

 

No ale nie też nie żyjesz w kraju, w którym możesz sobie pojechać 20km/h więcej bo konsekwencje będą szybkie i będą bolały. A właściwie to mądrzej jest nie zrobić nic głupiego i nie ponosić konsekwencji niż zrobić i ponosić.

 

33 minuty temu, OZI napisał:

Nie znaczy, ze twoja lub moja odpowiedz jest dobra czy zła.
Ale, wiele rzeczy na świecie umiera przez całkowity brak zdrowego rozsądku i nad-regulacje....

 

Niestety regulacje są potrzebne jeśli ludziom brakuje rozsądku. Z kolei jeśli są regulacje to rozsądek przestaje być potrzebny. Koło się zamyka...

:hehe:

 

 

 

Polscy kierowcy mieli mnóstwo czasu na wykazanie się rozsądkiem i korzystanie ze swobody. Niestety oblali ten test z kretesem, więc teraz nie ma sensu już dłużej ich edukować - trzeba po prostu wprowadzić kagańce. W kraju w którym Policja z radarem to rzadkość a mimo wszystko od wprowadzenia przepisów o zatrzymywaniu praw jazdy za rażące przekroczenie prędkości zatrzymano ponad 55 tysięcy(!!!) dokumentów za przekroczenie w terenie zabudowanym prędkości o ponad 50km/h! Przepisy obowiązują dopiero dwa lata, niechby więc złapali (optymistycznie) 10% tych kierowców. To by znaczyło, że u nas w terenach zabudowanych jeździ pół miliona kompletnych idiotów z prędkościami ponad 100km/h. Przecież strach na ulicę wyjść. Jeśli już dookoła sami niebezpieczni debile, to ja wolę żeby mieli kagańce.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eryko napisał:

wiesz jakie beda koszty takiego systemu aby po gps wykrywac od ktorego do ktorego miejsca jest dana predkosc 

Jakie ?

Większość aut ma już GPS i navi, przynajmniej w opcji

 

Nowy QQ ma system rozpoznawania znaków i chyba wspomaga się on danymi z nawigacji

Faktem jest że system glupieje zwłaszcza jak są roboty 

 

Prędkości wyświetla AutoMapa czy Yanosik

W telefonie za kilkaset zł

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Koonrad napisał:

Jakie ?

Większość aut ma już GPS i navi, przynajmniej w opcji

 

Nowy QQ ma system rozpoznawania znaków i chyba wspomaga się on danymi z nawigacji

Faktem jest że system glupieje zwłaszcza jak są roboty 

 

Prędkości wyświetla AutoMapa czy Yanosik

W telefonie za kilkaset zł

 

Od zawsze producenci leca w kulki kasujac za navi koszmiczna kase dostarczajac system, z ktorego nie da sie korzystac. Tydzien temu mialem rentala XC40 w Szwecji.  Rocznik auta 2018. I nie mial miejscowosci, w ktorej mialem nocleg. I super hiper wyświetlanie navi na zegarach psu na bude bo musielismy podlaczac android auto,  ktorego widok nie przenosil sie na zegary.

A i tak jest lepiej. Ja mam auto, w ktorym ktos kupujac doplacil 10 tys do navi i potem co roku 800 za aktualizacje, ktore byly -1,5 roku jezeli chodzi o aktualnosc.

W tym budzecie byly topowy tomtom i aktualizacje dla dzieci, wnukow i prawnukow.

Wiec to, ze to jest za darmo lub prawie darmo w telefonie, nie znaczy, ze producenci sobie nie dolicza 5 tysi albo i lepiej.

Szczegolnie premiumy. W obecnych czasach chargowanie 1,5 tys za bluetooth audio to juz jest przesada a jednak niektore marki maja to w cenniku (powered by BMW) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

już widzę że to będzie działać , oprócz samochodów musi być infrastruktura drogowa ZNAKI aby ten system poprawnie działał jeżeli ktoś sobie wyobraża że system z czyta znak i zahamuje nam fure to się grubo może zdziwić . Mam przyjemnośc miec w samochodzie wykrywanie znaków , ale bez mozliowośc ragowania samochodu na te znaki i czytanie znaków w naszym kraju-raju działa tak sobie .  u mnie co prawda tylko wyswietla znaki ale już model z tego roku ma mozliwośc aby samochód ragował na te znaki nie sądze że ktoś się odważy aby to działało w każdej wsi czy mieście .

Taki jeden przykład podwyższenie prędkości w obszarze zabudowanym jeżeli będzie 70 km/h a nie będzie odwołania tylko skrzyżowanie ma odwołać nam takie podwyższenie to system na dziś nie wykryje nam że przejechaliśmy skrzyzowanie i musimy zwolnic do 50 , oczywiście w druga stronę to też działa jak nam obniżą do 30 to za skrzyżowaniem jak ktoś znaku nie postawi to pojedziemy jak rowerem

 

Mój czyta i reaguje

Tzn jeśli to włączę jako aktywny tempomat, sam nie zwolni ale jeśli ja zwołanie poniżej znaku już nie pozwoli przyspieszyć, chyba, że wdepne gaz w podłogę.

Działa tak samo słabo jak wykrywanie linii, czy pikanie na za mała odległość między autami.

Większość czasu jest wyłączone

 

 

Imo na stałe eu tego nie może wprowadzić.... Np w sytuacji gdy zrobimy "wyścig tirów" jeden 89 drugi 90 kmh, co jeśli wyjedzie cos zza zakrętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Polscy kierowcy mieli mnóstwo czasu na wykazanie się rozsądkiem i korzystanie ze swobody. Niestety oblali ten test z kretesem, więc teraz nie ma sensu już dłużej ich edukować - trzeba po prostu wprowadzić kagańce. W kraju w którym Policja z radarem to rzadkość a mimo wszystko od wprowadzenia przepisów o zatrzymywaniu praw jazdy za rażące przekroczenie prędkości zatrzymano ponad 55 tysięcy(!!!) dokumentów za przekroczenie w terenie zabudowanym prędkości o ponad 50km/h! Przepisy obowiązują dopiero dwa lata, niechby więc złapali (optymistycznie) 10% tych kierowców. To by znaczyło, że u nas w terenach zabudowanych jeździ pół miliona kompletnych idiotów z prędkościami ponad 100km/h. Przecież strach na ulicę wyjść. Jeśli już dookoła sami niebezpieczni debile, to ja wolę żeby mieli kagańce.

 

 

Z tego co wiem to nakładają ten system na całą Europę, więc nie ma co sprowadzać tego tylko do Polaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, angrius napisał:

Z tego co wiem to nakładają ten system na całą Europę, więc nie ma co sprowadzać tego tylko do Polaków.

 

Ale Polakom najbardziej się przyda.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy interpretacje poczytałem w UK szmatlawcach.

 

Otoz, system ma działać jak opisałem.

 

Ale, system wykrywa ze chcemy jechać szybciej niż mówi znak.

 

Następuje opór - fizyczny pedału gazu.

 

Owszem, możemy jechać szybciej - ale DANE ze sprzeciwiamy się temu co mówi znak, czyli zajmiemy prawo są rejestrowane i przesyłane do Black box

 

Czyli Orwell byłby dumny.

 

Na prosto - to ze Świadomie łamiemy prawo jest rejestrowane.

 

Teraz pytanie - EU ma system który monitoruje ciężarówki.

 

Domniemanie jest, ze taki sam system spotka wszystkie auta...

 

dff6c29dce7459833d8125557ec2b8c9.jpg&key=ae2beb624059d892dcfa595173a6977f603ab086719af7289bfb58a0590ac17b

 

9081403b6f6eec9eae916b931dd5311a.jpg&key=f423f7aed0efdb70442e17791eeb3c5dca3c4183b6eaef516b5cc554b654bc41

 

 

Jednym słowem urzedas od krzywosci banana z Brussels nie tylko będzie mówił, jak macie jezdzic on was będzie mógł jednym podpisem pióra ukarać , bo sami mu S wiadomie doniesienie na siebie

 

Medal. złoto!

 

Można tez już zacząć przypuszczać, ze wszelkie firmy ubezpieczeniowe, z czasem i pewnie policja będą mieć chciały dane jak jezdzic, czyli

 

Etap 1 - chcesz dobrowolnie tańsze lub droższe ubezpieczenie, daj nam dane jak jeździsz.

 

Etap 2 - taki Kowalski będzie miał codziennie ładowane OTA info jak dziś pojeździł od razu do ubezpieczenia, & do policji - żeby mogła mandat wystawić.

 

 

Pozostaje jeszcze kwestia prywatności - czyli zarówno ubezpieczenie jak i policja wie, ze Kowalski ma kochankę/a na boku.

 

I się dziwić ze Brexit się dzieje 🇬🇧...

 

Żółte kamizelki już camery na prędkość nie będą musieli palić - wystarczy samochody - wynik będzie ten sam...

 

cd3f4a325e5b24d5cf8b55d9a55a79de.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Jednym słowem urzedas od krzywosci banana z Brussels nie tylko będzie mówił, jak macie jezdzic on was będzie mógł jednym podpisem pióra ukarać , bo sami mu S wiadomie doniesienie na siebie


Tak właśnie będzie! :old::hehe:

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach







Nie zapominaj ze Ak sie z kamer naśmiewało prawie 20lat temu....


8d7c6f4d2bc59f8cffb80c9a47153d18.jpg


Teraz jest możliwość, żeby system rozwinąć.... myślisz ze w imie bezpieczeństwa politycy nie skorzystają?


Ciekawe czy lobby klepaczy aut w EU jest na tyle silne aby to wykoleić... - zobaczymy...



Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OZI napisał:

Ciekawe czy lobby klepaczy aut w EU jest na tyle silne aby to wykoleić... - zobaczymy...

@tomecki opisywał, że jest na Wybrzeżu nowa wypożyczalnia, która zbiera dane o prędkości i przyspieszeniu i w razie gdy wg nich za bardzo "kozaczysz", to dzwonią z upomnieniem. A ironią jest fakt że dają auta 150 KM, które bardzo poprawnie się odpychają (wiem że u Ciebie to standard, no ale jednak w Polsce większość aut to coś poniżej 100KM). Także - nawet bez regulacji technicznie to jest możliwe, nawet w "autorskim" wykonaniu takiej właśnie wypożyczalni. Ciekawe czasy nadchodzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kanu napisał:

Będą PeKaeSy  (wyciągną stare Jelcze z garaży) to nie będzie problemu z prędkościami 😄  Unia jednak słucha PiSu... :)

Jak do tych systemow wprowadza ograniczenia mocy dla wszystkich aut, bo 140 km/h na autostradzie to auto z 60konnym silnikiem osiaga, to moze bedzie spokojniej. Nie uchroni moze od 100km/h po miescie ale utrudni cholernie ...

 

Dalej nie czaje czemu nie wprowadzaja ograniczen mocy silnika w EU. Przeciez to najprostsze rozwiazanie. I tansze technicznie i w produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kanu napisał:

Będą PeKaeSy  (wyciągną stare Jelcze z garaży)

Eee, tam. Rozpiszą nowy przetarg na autobusy, napisany pod Autosan...

...ale to nic nie da, bo misiewicze w Autosanie i tak nie będą umieli złożyć oferty i wygra jakiś Hyundai albo Chińczycy dając cenę niższą o pół miliarda zł.

Potem @Nubirski napisze, że to wina Tuska, że wygrał 'obcy' oferent, jak mamy tutaj nasz 'narodowy' i 'patriotyczny' kapitał... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale Polakom najbardziej się przyda.  :ok:
Wyliczyli, że dzięki tym systemom ileś tam osób zostanie ocalonych, ciekawe co mówią statystyki w rozbiciu na kraje? 90% tej liczby zostanie ocalona w PL, 10% w reszcie krajów EU? :) IMO my jako społeczeństwo powinniśmy się z takich zmian najbardziej cieszyć, bo mamy z tym największe problemy, a lokalne działania jak widać nie potrafią sobie z tym poradzić.

Tak na marginesie, mnie to także wygląda na pierwszy poważny krok w stronę autonomicznych samochodów.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, luccass napisał:

Wyliczyli, że dzięki tym systemom ileś tam osób zostanie ocalonych, ciekawe co mówią statystyki w rozbiciu na kraje? 90% tej liczby zostanie ocalona w PL, 10% w reszcie krajów EU? :) IMO my jako społeczeństwo powinniśmy się z takich zmian najbardziej cieszyć, bo mamy z tym największe problemy, a lokalne działania jak widać nie potrafią sobie z tym poradzić.

 

Też tak myślałem ale mi chodziły po głowie proporcje 99:1. :hehe:

 

2 minuty temu, luccass napisał:

Tak na marginesie, mnie to także wygląda na pierwszy poważny krok w stronę autonomicznych samochodów.

 

A jak będą autonomiczne to nie będzie się opłacało trzymać takiego pod domem. Lepiej opłacać abonament, klikać w apkę i jak będzie potrzebne to podjedzie samo pod dom, umyte i zatankowane/naładowane.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ryb napisał:

 

Ale Polakom najbardziej się przyda.  :ok:

A ja bym obstawiał że Węgrom....IMO jazda po polskiej autostradzie to betka...*

 

* 4 lata temu byłem 6x w belgradzie - no chyba że sie zmieniło przez te 4 lata...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, gregoryj napisał:

Jak do tych systemow wprowadza ograniczenia mocy dla wszystkich aut, bo 140 km/h na autostradzie to auto z 60konnym silnikiem osiaga, to moze bedzie spokojniej.

 

Nie robi się aut mających 600 koni żeby osiągały na autostradzie 1400km/h lecz po to, żeby te 140 zrobiły z jeszcze mniejszym wysiłkiem.

 

34 minuty temu, gregoryj napisał:

Nie uchroni moze od 100km/h po miescie ale utrudni cholernie ...

 

I bardzo dobrze.

 

34 minuty temu, gregoryj napisał:

Dalej nie czaje czemu nie wprowadzaja ograniczen mocy silnika w EU. Przeciez to najprostsze rozwiazanie. I tansze technicznie i w produkcji.

 

Bo to nic nie da. Nie ograniczysz mocy tak, żeby auto jeździło 50 po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, iwik napisał:

Eee, tam. Rozpiszą nowy przetarg na autobusy, napisany pod Autosan...

...ale to nic nie da, bo misiewicze w Autosanie i tak nie będą umieli złożyć oferty i wygra jakiś Hyundai albo Chińczycy dając cenę niższą o pół miliarda zł.

Potem @Nubirski napisze, że to wina Tuska, że wygrał 'obcy' oferent, jak mamy tutaj nasz 'narodowy' i 'patriotyczny' kapitał... ;]

W Łodzi teraz kupili autobusiki marki Isuzu... takie śmieszne ale niezweryfikowali jednej rzeczy, mimo podniesienia na poduszkach maksymalnie zawieszenia w nich, to w niektórych miejsach w Łodzi zawieszają się na przejazdach (np Helenówek/Zgierska - gdzie ostatnio taki sprzęt utknął). I znowu plan poszedł w pis...u wpakowali kasę i nie mogą wszędzie gdzie chcieli ich używać. I jeżdża tylko na mniej wymagających trasach ;)   ale tu jest napewno wina Zdanowskiej i ośmiornicy łódzkiego zarządzania. Jakby był Buda byśmy mieli porządne z Autosanu :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie robi się aut mających 600 koni żeby osiągały na autostradzie 1400km/h lecz po to, żeby te 140 zrobiły z jeszcze mniejszym wysiłkiem.

 

Bo to nic nie da. Nie ograniczysz mocy tak, żeby auto jeździło 50 po mieście. 

 

Ale bezsensem jest robic auta o mocy ponad 150 koni kiedy max predkosc to 140km/h. A te 200 czy 300 czy 600 koni to fantazja wlasciciela, ktora przyda sie moze tylko na torze - poszalec. Ale wiekszosci lepiej poszalec po ulicach. 60 konne auto slabo rozpedza sie powyzej setki (co nie oznacza ze sie nie rozpedzi do 150 ale dluuuugiej prostej potrzebuje), wiec do miasta pasuje jak ulal ;] A na autostradzie prostych jest wiele zeby bic 'rekordy' takimi wozidlami.

 

Zadne ograniczenie nie da rady dla chcacego jechac setke czy wiecej po miescie, ale wystarczy ze bedzie trudniej dla wiekszosci to juz da jakies efekty.

 

Przy dzisiejszej turbotechnologii, klasa B opedzilaby sie silniczkiem 2-3 cylindrowym 0,7-0,8 litra z turbo o mocy 60-70 koni i 100-130 NM. I technologia jest, bo mozna dac skrzynie z nadbiegiem i dobre wyciszenie do 4 tys obrotow jesli chodzi o silniki spalinowe. Bo w elektrykach to latwiej ...... tylko co beda robic Ci wszyscy wlasciciele turbodiesli, ktorzy chca czipnac na 250 koni i 400 NM bo slabo jedzie ich pasek? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gregoryj napisał:

Ale bezsensem jest robic auta o mocy ponad 150 koni kiedy max predkosc to 140km/h.

Dlaczego? Moc jest potrzebna po to, by autem z kompletem pasazerow i wlaczona klima bezproblemowo wyprzedzic TIRa, a nie po to, by bic rekordy predkosci na autostradzie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, gregoryj napisał:

Ale bezsensem jest robic auta o mocy ponad 150 koni kiedy max predkosc to 140km/h. A te 200 czy 300 czy 600 koni to fantazja wlasciciela, ktora przyda sie moze tylko na torze - poszalec. Ale wiekszosci lepiej poszalec po ulicach. 60 konne auto slabo rozpedza sie powyzej setki (co nie oznacza ze sie nie rozpedzi do 150 ale dluuuugiej prostej potrzebuje), wiec do miasta pasuje jak ulal ;] A na autostradzie prostych jest wiele zeby bic 'rekordy' takimi wozidlami.

 

Zadne ograniczenie nie da rady dla chcacego jechac setke czy wiecej po miescie, ale wystarczy ze bedzie trudniej dla wiekszosci to juz da jakies efekty.

 

Przy dzisiejszej turbotechnologii, klasa B opedzilaby sie silniczkiem 2-3 cylindrowym 0,7-0,8 litra z turbo o mocy 60-70 koni i 100-130 NM. I technologia jest, bo mozna dac skrzynie z nadbiegiem i dobre wyciszenie do 4 tys obrotow jesli chodzi o silniki spalinowe. Bo w elektrykach to latwiej ...... tylko co beda robic Ci wszyscy wlasciciele turbodiesli, ktorzy chca czipnac na 250 koni i 400 NM bo slabo jedzie ich pasek? ;]

 

To zupełnie nie tak. Pojeździj kiedyś autem, które ma 300-400KM. Nawet po mieście i nawet z przepisowymi prędkościami. To, że silnik pracuje zawsze w okolicy 1000 obrotów/min., niezależnie od sytuacji jest bezcenne. I o to właśnie w takich autach chodzi.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wladmar napisał:

Dlaczego? Moc jest potrzebna po to, by autem z kompletem pasazerow i wlaczona klima bezproblemowo wyprzedzic TIRa, a nie po to, by bic rekordy predkosci na autostradzie. 

 

Ale z ogranicznikiem wyprzedzanie bedzie wygladalo jak wyscigi tirów na autostradzie 😄 wiec na drogach jednojezdniowych nie bedzie występowało ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Ale z ogranicznikiem wyprzedzanie bedzie wygladalo jak wyscigi tirów na autostradzie 😄 wiec na drogach jednojezdniowych nie bedzie występowało ;l

 

Będzie. Wyprzedza się przecież samochody jadące wolniej. A jak ktoś będzie jechał z prędkością bliską maksymalnej dozwolonej to przecież nie ma sensu go wyprzedzać. I brak technicznej możliwości schodzi na drugi plan.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Będzie. Wyprzedza się przecież samochody jadące wolniej. A jak ktoś będzie jechał z prędkością bliską maksymalnej dozwolonej to przecież nie ma sensu go wyprzedzać. I brak technicznej możliwości schodzi na drugi plan.

 

 

Wytlumacz to kierowcom tirów na dwupasmówkach 😄  jeden jedzie 88, drugi bedzie cisnal 89 i sie wyprzedzają  😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Wytlumacz to kierowcom tirów na dwupasmówkach 😄  jeden jedzie 88, drugi bedzie cisnal 89 i sie wyprzedzają  😄 

 

Na dwupasmówkach to ma sens. Na drogach jednojezdniowych nie ma. Więc na jednojezdniowych będzie się wyprzedzało tych, co jadą wyraźnie wolniej. A na dwupasmówkach tych, co jadą choć odrobinę wolniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Na dwupasmówkach to ma sens. Na drogach jednojezdniowych nie ma. Więc na jednojezdniowych będzie się wyprzedzało tych, co jadą wyraźnie wolniej. A na dwupasmówkach tych, co jadą choć odrobinę wolniej.

 

 

Co ma rodzaj drogi do sensownosci tego manewru. Bardziej chodzi o jego wykonalność. Na zwykłej drodze nikt nie podejmie sie manewru wyprzedzania trwającego minutę 😄 chyba, ze trenuje niesmiertelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ale z ogranicznikiem wyprzedzanie bedzie wygladalo jak wyscigi tirów na autostradzie 😄 wiec na drogach jednojezdniowych nie bedzie występowało ;l

Dlaczego? TIR ma ograniczenie na zwyklych drogach do 70 km/h, osobowe auto do 90 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wladmar napisał:

Dlaczego? TIR ma ograniczenie na zwyklych drogach do 70 km/h, osobowe auto do 90 km/h. 

 

"Ale z ogranicznikiem wyprzedzanie bedzie wygladalo jak wyscigi tirów na autostradzie "

 

ale kto mowi wyprzedzaniu TIRów. Nawiazanie było do tychże, bo one mają obecnie ograniczniki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał:

 

"Ale z ogranicznikiem wyprzedzanie bedzie wygladalo jak wyscigi tirów na autostradzie "

 

ale kto mowi wyprzedzaniu TIRów. Nawiazanie było do tychże, bo one mają obecnie ograniczniki.

 

 

 

Ja pisalem o TIRach. A wyprzedzanie sie osobowek gdy jedna jedzie 89, a druga 90, nie bedzie mialo sensu. Zostawmy te dyscypline sportu tirowcom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wladmar napisał:

Ja pisalem o TIRach. A wyprzedzanie sie osobowek gdy jedna jedzie 89, a druga 90, nie bedzie mialo sensu. Zostawmy te dyscypline sportu tirowcom.

 

Mysle ze nie doceniasz rodaków. "Przez tego melepetę co jechał 89 przyjechaliśmy nad morze 5 minut pozniej!. Spierniczyl nam urlop":old: :lol:

  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.