Skocz do zawartości

audi silniki 1,2 TFSI, 1,4 TFSI, 1,8TFSI


Arturo_147

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

macie jakies doświadczenia, wiadomosci na temat tych silnków?

Ogólnie podobno lipa 1,4 140KM, lepsze sa 1,4 125KM jesli juz.. 1,2 podobno lipa do 2011r, pozniej niby lepsze... a 1,8TFSI 160KM jest ok? czy to generalnie jest dawne 1,8T 150KM?

Z góry dzieki za wszelkie własne opinie, zasłyszane, doswiadczenia 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TSI/TFSI - druga seria: EA211 (z paskiem rozrządu) będzie OK.

 

1.8 TSI/TFSI - każdy z wadliwym układem tłokowym będzie miną, ale sam VAG chyba po numerze silnika nie będzie w stanie powiedzieć, w którym są już poprawione tłoki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no własnie, generalnie chyba we wszystkich rozrzad ale to pół biedy bo łańcuchy w wiekszosci nowych nie sa mega trwałe... chyba najgorszy 1,4 140KM z poczatków produkcji bo tam jeszcze wariator i przegrzewa sie, padaja tłoki i cylindry...

a moze uzywa ktos 1,2 albo 1,4 125 KM? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

W VW - od początku produkcji golfa VII, w audi nie wiem.

myślę że zmiana dotyczyła całej grupy VW od 2012.

W motoryzacji nic na magazynie nie leży tylko jest montowane na bieżąco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Arturo_147 napisał:

ok, czyli jak cos to ze słabszych 1,2 po zmianach w miare pewniejszy, reszty lepiej unikac?

a jak ten 1,8 T 160KM?

1.4 EA211 - w różnych wariantach mocy, ok 125 KM - też udany. 1395ccm. O taki (wydech od strony kabiny)

 

1.4-TSI-EA211.jpg

 

EA111 jest padaką, i tego należy unikać (1390 ccm - wydech od przodu):

 

1.4-TSI-EA111.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jaruga napisał:

myślę że zmiana dotyczyła całej grupy VW od 2012.

W motoryzacji nic na magazynie nie leży tylko jest montowane na bieżąco. 

Ale produkcja silników trwała nadal... Jeśli dobrze pamiętam, to EA111 w niektórych modelach montowano nawet w 2015 - np. w Superb Mk2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

myślę że zmiana dotyczyła całej grupy VW od 2012.

W motoryzacji nic na magazynie nie leży tylko jest montowane na bieżąco. 

Do Skody chyba pchali stare 1.2 jeszcze w 2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

Ale produkcja silników trwała nadal... Jeśli dobrze pamiętam, to EA111 w niektórych modelach montowano nawet w 2015 - np. w Superb Mk2. 

Możliwe - nie mam doktoratu w tej dziedzinie, a jak już tutaj wspomniano - jest potrzebny żeby VW ogarnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, iwik napisał:

1.2 TSI/TFSI - druga seria: EA211 (z paskiem rozrządu) będzie OK.

 

1.8 TSI/TFSI - każdy z wadliwym układem tłokowym będzie miną, ale sam VAG chyba po numerze silnika nie będzie w stanie powiedzieć, w którym są już poprawione tłoki...

Po bodajże 2014 r. poprawili to (wadliwy był projekt pierścieni). Silnik po zmianach ma 180 KM. Mam. Oleju pomiędzy wymianami dolewać nie muszę. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grogi wstawił kluczowe zdjęcia. Wszystkie 1.2, 1.4 TSI z serii EA211 są udane - wyglądają jak na zdjęciu 1 Grogiego - duża obudowa filtra powietrza na środku, specyficzny rezonator (trzy czarne rurki na dolocie) turbosprężka siedzi od strony grodzi silnika (kabiny). Bardzo łatwo odróżnić od starego, nie trzeba robić doktoratów z numerów fabrycznych... Seria EA211 ma rozrząd na pasku i pompę wody połączoną z obudową termostatu na osobnym pasku od strony skrzyni biegów.

1.4 TSI 140 i 150 są bardziej zbliżone do siebie, 1.4 TSI 125 ma słabszy osprzęt i sprzęgło, nie wyciągniemy z niego tyle co z wersji 140/150, nie jest to tylko kwestia softu jak w innych przypadkach.

1.8 TSI jak już ktoś pisał od wersji 180 KM jest OK i nie ma nic wspólnego ze starym 1.8T.

Silniki 1.2/1.4 TSI EA 211 montowane są do wszystkich samochodów na platformie MQB - Golf VII, Octavia III, Leon III (5F).

W autach typu Rapid, Superb był burdel bo nawet w 2015 ładowali stare TSI EA111 na łańcuchu. W Superb był 1.4 TSI 125 KM na łańcuchu nie mający nic wspólnego z nowym mimo identycznej mocy, na szczęście jedno zdjęcie spod maski i wszystko jasne.

Audi A3 8V ma również tylko poprawione silniki z serii EA211 oraz poprawiony 1.8 TSI (to również platforma MQB).

Podsumowując wystarczy rzut oka pod maskę i wszystko jasne, a zdjęcia pokazał wam Grogi, nie trzeba żadnego doktoratu w przypadku 1.2/1.4, a 1.8 ma mieć 180 KM (roczniki 2013+).

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Spajdi napisał:

Silniki 1.2/1.4 TSI EA 211 montowane są do wszystkich samochodów na platformie MQB - Golf VII, Octavia III, Leon III (5F).

Widzę, że Kolega ma dużą wiedzę na temat tych silników. Słyszałem, że 1.2 z tej starej serii z łańcuchem też podobno w którymś roku został poprawiony. Czy to prawda? Jaki był zakres modyfikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, PiotrekDCI napisał:

Widzę, że Kolega ma dużą wiedzę na temat tych silników. Słyszałem, że 1.2 z tej starej serii z łańcuchem też podobno w którymś roku został poprawiony. Czy to prawda? Jaki był zakres modyfikacji?

Zrobili na pasek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Kolega ma dużą wiedzę na temat tych silników. Słyszałem, że 1.2 z tej starej serii z łańcuchem też podobno w którymś roku został poprawiony. Czy to prawda? Jaki był zakres modyfikacji?
Został poprawiony tylko teoretycznie bodajże napinacz rozrządu, ale nadal te rozrządy się sypały pomimo "poprawki"... Z dwojga złego lepszy stary 1.2 niż stary 1.4 z moich doświadczeń.

Generalnie jak jakikolwiek silnik jest na łańcuchu rozrządu wyprodukowany po 2000 roku to dla mnie jest wysokiego ryzyka.

Rozrząd na pasku się wymienia co te 60-120 kkm i bardzo rzadko coś się z tym dzieje, a części i wymiana są śmiesznie tanie.

Na łańcuchu to jak już coś zacznie się dziać to zazwyczaj części x2-4 to co pasek i robocizna x2-3 bo dojścia nie ma, bo skrzynie trzeba zrzucać i inne takie historie. Często trzeba też zębatki wymieniać czego większość nie robi bo koszty horrendalne plus zintegrowane zębatki na wale korbowym w BMW i inne kwiatki...

Ja nie toleruję łańcuchów odkąd musiałem wymienić rozrząd na łańcuchu cały komplet po 35 kkm bo znowu się rozciągnął, może dlatego, że zębatki zostały oryginalne, a silnik nie słynął z wadliwego rozrządu...

Żeby nie było łańcuchy rozrządu to nie problem grupy vag - Nissan, Renault, BMW, wszystkie te marki wypuściły silniki z rozrządem na łańcuchu z gównolitu (pewnie inne marki również), który rozciąga się po 100-150 kkm jak guma z majtek, a koszty porządnej wymiany są wysokie.



Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spajdi napisał:

Został poprawiony tylko teoretycznie bodajże napinacz rozrządu, ale nadal te rozrządy się sypały pomimo "poprawki"... Z dwojga złego lepszy stary 1.2 niż stary 1.4 z moich doświadczeń.
 

OK. A czy były modyfikacje oprócz napinacza rozrządu? Jakieś problemy z turbo, pobór oleju etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=183116]Spajdi[/mention] w EA888 gen b czyli w 2.0 TSI, Golf R, Leon Cupra, Superb etc. nawet w 1.8 TSI jest teraz łańcuch i jakoś to jeździ ;] 
Wiem i gdybym chciał coś większego niż 1.4 to bym kupił z braku innych opcji, ale nadal nie lubię i wolałbym, żeby przeszli na pasek.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. A czy były modyfikacje oprócz napinacza rozrządu? Jakieś problemy z turbo, pobór oleju etc?
1.2 nie miały wielkich problemów z turbo i poborem oleju ztcw, raczej 1.4 dzwoniło tłokami i żarło olej beczkami przy większych przebiegach. Znam 1.2 TFSI 86 KM w Audi A1 2011 i przy ok. 130 kkm silnik bezproblemowy, oleju nie pije, turbo ori, rozrząd nie dzwoni jeszcze, ostatnio kabel wn się urwał i to jedyna usterka.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Spajdi napisał:

Generalnie jak jakikolwiek silnik jest na łańcuchu rozrządu wyprodukowany po 2000 roku to dla mnie jest wysokiego ryzyka.

ZTCW Mitsubishi nadal ma bezproblemowe łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Arturo_147 napisał:

Witam,

macie jakies doświadczenia, wiadomosci na temat tych silnków?

Ogólnie podobno lipa 1,4 140KM, lepsze sa 1,4 125KM jesli juz.. 1,2 podobno lipa do 2011r, pozniej niby lepsze... a 1,8TFSI 160KM jest ok? czy to generalnie jest dawne 1,8T 150KM?

Z góry dzieki za wszelkie własne opinie, zasłyszane, doswiadczenia 

pozdrawiam

Od 2013/14 wersje 1.4 140-150 KM i 1.8 180 KM, zdecydowanie można polecić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co uogolniać, bo nie wszystkie 1.4 na łańcuchu były tak samo problematyczne. 

1.4 cavd z kompresorem bym odradził, 1.4 caxa bez kompresora może się rozciągać łańcuch rozrządu i tyle - może dla niektórych aż tyle. W Tym momencie kompletny rozrząd poniżej 1k kosztuje więc nie majątek. W caxa nie słyszałem by piły olej. 1.8 tsi owszem. Aktualnie 1.8 też poprawiono.

Moja padaka olej od wymiany do wymiany bez dolewki.

Rozrząd oryginalny nie dzwoni przebieg na dzisiaj 96 tys.

Jeśli ktoś się boi, że będzie musiał rozrząd wymienić to niech nie kupuje.

Jeszcze by rozjaśnić trochę sytuacje:

https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2401.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arturo_147 napisał:

heh no własnie, generalnie chyba we wszystkich rozrzad ale to pół biedy bo łańcuchy w wiekszosci nowych nie sa mega trwałe... chyba najgorszy 1,4 140KM z poczatków produkcji bo tam jeszcze wariator i przegrzewa sie, padaja tłoki i cylindry...

a moze uzywa ktos 1,2 albo 1,4 125 KM? 

W domu jest auto od nowości 1.4 122KM - silnik CAXA na łańcuchu, jeździ spoko, nie bierze oleju, przy ok 100kkm wymiana rozrządu wraz z wariatorem - zestaw z ASO skody wraz z uszczelkami ok. 1200 zł/brutto. Nic się z autem nie dzieje, zbliż się do przelotu 160kkm, oleju nie bierze tak aby trzeba było dolewać między wymianami - 15kkm.

 

Silnik 1.0 110KM z DSG - nie czuję wibracji o których tutaj czytałem, silnik chodzi zadziwiająco sprawnie i z tą skrzynią fajnie napędza auto. W małej budzie robi robotę, specyficzny dźwięk przy kręceniu po obrotach ale nie powiedziałbym aby przeszkadzał. Auto ma przebieg 9kkm po mieście, nic się nie dzieje.

 

Auto z podpisu, wersja 125KM  - silnik na pasku, jeździ i mało pali, trochę słaba góra ale mocny dół, po 15kkm nic się nie dzieje, oleju nie pije, szybo się nagrzewa, fajna kultura pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że Suzuki ma małe silniki turbo niedawno zaprojektowane, a Mitsu nie, więc nie wiem na co ma być przykładem Mitsu przy porównywaniu z 1.2 od VW czy Nissana.

Subaru też jest na łańcuchu od 1,6T po 3,6 i problemów z rozrządem nie ma

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze pytanie o silnik 1,8T 120/130KM takie widze w ogłoszeniach.

Rozumiem ze to turbo ale nie TFSI wiec te 1,8 sa lepsze pod katem bezawaryjności?

 

edit

ehh tak czytam i to chyba konstrukcyjnie ten sam silnik co 1,8 160KM wiec rowniez nienajlepszy..;/

oczywiscie mowa o starszych egzemplarzach tj 2008-2011...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze pytanie o silnik 1,8T 120/130KM takie widze w ogłoszeniach.
Rozumiem ze to turbo ale nie TFSI wiec te 1,8 sa lepsze pod katem bezawaryjności?
 
edit
ehh tak czytam i to chyba konstrukcyjnie ten sam silnik co 1,8 160KM wiec rowniez nienajlepszy..;/
oczywiscie mowa o starszych egzemplarzach tj 2008-2011...
Z tamtych lat prawie nie istnieje porządny 1.8T. najdłużej stary 1.8T na pośrednim wtrysku był pakowany do Seata Exeo. Najnowsze Audi z tym silnikiem to A4 B6, ale do B6 pakowali już również 1.8 TFSI syfiasty więc trzeba szukać konkretnej sztuki.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2019 o 12:25, Arturo_147 napisał:

Witam,

macie jakies doświadczenia, wiadomosci na temat tych silnków?

Ogólnie podobno lipa 1,4 140KM, lepsze sa 1,4 125KM jesli juz.. 1,2 podobno lipa do 2011r, pozniej niby lepsze... a 1,8TFSI 160KM jest ok? czy to generalnie jest dawne 1,8T 150KM?

Z góry dzieki za wszelkie własne opinie, zasłyszane, doswiadczenia 

pozdrawiam

Po 2012/2013 wszystkie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.