Skocz do zawartości

Honda ePrototype - blisko produkcji


Filipfm

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie zostanie zaprezentowane nowe, miejskie auto elektryczne – Honda e Prototype. Jest ono rozwinięciem elektrycznego pojazdu Honda Urban EV Concept, zaprezentowanego w roku 2017 i stanowi kluczową część europejskiej strategii Hondy – „Electric Vision”. 

Hondę e Prototype zaprojektowano tak, aby sprostać wymaganiom nowoczesnego stylu życia. Wyjątkowy design połączono tu z zaawansowanymi rozwiązaniami poprawiającymi funkcjonalność auta oraz porywającą dynamiką jazdy. Pojazd wyposażono w pakiet funkcji idealnie sprawdzających się na ulicach miast. 

 

Elegancki, klarowny projekt nadwozia

Honda e Prototype opracowana została z naciskiem na funkcjonalność, przy uwzględnieniu celu, do jakiego jest przeznaczona, co znalazło odzwierciedlenie w czystym, niepowtarzalnym projekcie. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy – takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A – poprawiają aerodynamikę i przyczyniają się do ciszy we wnętrzu auta i relaksującej atmosfery podczas jazdy.

Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych, które podkreślają czysty, niezakłócony profil nadwozia, znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.

Czarne panele zderzaka przedniego i tylnego, z nietypowymi wklęsłymi profilami, definiują stylistyczny motyw obecny w innych elementach. Wyjątkowa dbałość o najmniejsze szczegóły, zaakcentowana w świecących okręgach zespołów przednich reflektorów, podkreśla prostotę i klarowność stylistyczną, a także nadaje "ludzką twarz" modelowi Honda e Prototype.

Eleganckie kształty skrywają całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych, która pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych modelu Honda e Prototype. Dzięki niskiej, muskularnej bryle podkreślonej wypukłymi nadkolami, które mieszczą szerokie opony, proste nadwozie wydaje się bardziej dynamiczne.

 

Nowoczesne wnętrze wypełnione zaawansowanymi rozwiązaniami

Przestronna kabina, prezentująca nowoczesną, minimalistyczną estetykę, oferuje pasażerom relaksujący klimat. Komfortową atmosferę saloniku uzyskano dzięki melanżowym obiciom foteli, przypominającym materiał, jakim pokrywane są kanapy, a także innym, przyjemnym w dotyku tkaninom często spotykanym we współczesnych domach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga na całej długości kabiny.

Stałą komunikację ze światem zapewnia pasażerom intuicyjny, w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług. Niezwykle wyrafinowany interfejs został zaprojektowany z myślą o podniesieniu funkcjonalności samochodu w epoce, kiedy nie jest on wyłącznie środkiem transportu, a staje się integralnym elementem nowoczesnego życia codziennego.

Szereg cyfrowych wskaźników najnowszych funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym oraz komfortem w kabinie, co upraszcza nawigację w wielofunkcyjnym menu. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.

 

Sportowy i oszczędny - idealny do miejskich zadań

Pierwszy kompaktowy samochód Hondy korzystający z nowej platformy zaprojektowanej specjalnie dla modeli elektrycznych, oferuje ekonomiczną eksploatację, wysokie osiągi i wyjątkową funkcjonalność, dzięki czemu powinien doskonale sprawdzić się w miastach. Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz "szybkie ładowanie" – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych dojazdów np. do pracy. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą frajdę z jazdy i przypływ pozytywnych emocji, a także pokazuje możliwości małych miejskich samochodów nowej generacji.

Honda e Prototype zadebiutuje 5 marca podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Produkcja kompaktowego, miejskiego samochodu Hondy z napędem elektrycznym rozpocznie się pod koniec tego roku.

 

 

5?v=2

5?v=2

5?v=2

 

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Filipfm napisał:

Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu

Małe auto, mały zasięg czyl mała bateria, to i szansa na małą cenę jest.

Choć jak na razie cena nie musi być mała, żeby się sprzedawało, więc może być różnie.

 

Fajny gokarcik będzie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Małe auto, mały zasięg czyl mała bateria, to i szansa na małą cenę jest.

Choć jak na razie cena nie musi być mała, żeby się sprzedawało, więc może być różnie.

 

Fajny gokarcik będzie :ok:

Ty Leafa nazywasz ładnym więc się nie liczysz! ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Przypal napisał:

Ty Leafa nazywasz ładnym więc się nie liczysz! ;]

Leaf jest specyficzny mocno, ładny się robi przy dłuższym poznaniu :phi:

Natomiast ta Honda jest ciekawa, i na żywo może fajnie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gniazdko ładowania od góry, nieokryte. Albo wersja produkcyjna będzie miała to inaczej rozwiązane, albo w śniegu i deszczu będą jaja. Środek natomiast im bliżej tego prototypu, tym lepiej.

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, delco napisał:

Niemal na pewno masz racje:ok:  - ale  jak napradę chca to masowo sprzedawać to jakąś zalete mieć musi.... bo w duzy zasięg słabo wierze...

 

No zasieg ma nie byc duzy. To miejskie auto wiec deklarowane 200 wydaje sie do miasta jak znalazl. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

To gniazdko ładowania od góry, nieokryte. Albo wersja produkcyjna będzie miała to inaczej rozwiązane, albo w śniegu i deszczu będą jaja. Środek natomiast im bliżej tego prototypu, tym lepiej.

 

Im dłużej patrzę na to auto tym bardziej mi się podoba :). Deska rozdzielcza trochę jak z autobusu, ale sam środek świetnie współgra z tymi oldschoolowymi, prostymi siedzeniami. Ciekawe jaka będzie bateria. Oby weszła w tym roku :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2019 o 17:04, Przypal napisał:

:facepalm:

 

Kto kupi taką maszkarę? 

 

Dnia 27.02.2019 o 17:55, delco napisał:

Piekna nie jest... ale może CCC?

Dobrze, że mamy prawo się nie zgadzać. Jest fenomenalna. Nie tak jak koncept, ale wciąż jest strasznie fajna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.03.2019 o 04:36, Florydziak napisał:

Czyli tylko 0.15 kWh na kilometr? Niezwykle optymistyczne założenie. 

Normalne Marku, o ile EV nie jest czołgiem lub Plug-inem :skromny:

 

Przykładowe zużycie, przy spokojnej jeździe z dzisiaj.

Temp. na zewnątrz 10*C.

 

 

F30E7FFB-3332-40BB-8DD9-0D525DFC8FED.jpeg

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, koNik napisał:

Kocham takie teksty 🤣

 

Marketingowy bullshit 😄 

 

mi sie najbardziej podoba to

 

Cytuj

Komfortową atmosferę saloniku uzyskano dzięki melanżowym obiciom 

 

Słowo melanż mnie przekonuje ;) i jestem sie w stanie założyć, że wiekszosc ludzi ponizej 30ki zna tylko jedno znaczenie tego słowa 😄 :pub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Auto do produkcji ma wejść w 2020, puścili przedsprzedaż w Norwegii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Po wpłaceniu 1000 ojro dostaje się miejsce w kolejce.

Chętni? Owszem, na ten moment ponad 25000 rezerwacji ;]

 

Z istotnych informacji, wiadomo jakie będą dostępne kolory ;]

E21AF3F3-1A4B-4C18-AE3A-958CD8F383C3.png.19c50096d6fe87de03d8393f516204f1.png

 

Aaaaaa, jeszcze zasięg ok. 200-250 km.

Będzie miejski kozak i każdy nastolatek będzie chciał go mieć, jak kiedyś Civica jajeczko ;) 

 

294D42B7-5C44-4FF4-9B41-685AC5C6DC76.jpeg.b7985d484d916f2cb0754887e5851d62.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Auto do produkcji ma wejść w 2020, puścili przedsprzedaż w Norwegii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Po wpłaceniu 1000 ojro dostaje się miejsce w kolejce.

Chętni? Owszem, na ten moment ponad 25000 rezerwacji ;]

 

Z istotnych informacji, wiadomo jakie będą dostępne kolory ;]

Aaaaaa, jeszcze zasięg ok. 200-250 km.

Będzie miejski kozak i każdy nastolatek będzie chciał go mieć, jak kiedyś Civica jajeczko ;) 

 

 

Z wygladu podoba mi sie bardzo. Zasieg juz nie, takie auto trasy raczej nie zobaczy. Rozumiem koncept, ale nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Cezh napisał:

 

Z wygladu podoba mi sie bardzo. Zasieg juz nie, takie auto trasy raczej nie zobaczy. Rozumiem koncept, ale nie kupuje.

Typowy mieszczuch, 200 KM w sam raz. nie ma sensu wozić większego aku.

Też nie dla mnie, ale dla typowo miejskich zastosowań idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mrBEAN napisał:

Będzie miejski kozak

To już wiem czym będę jeździł za 10 lat. O ile akumulatory jeszcze będą się do czegoś nadawać?

;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Joki napisał:

To już wiem czym będę jeździł za 10 lat. O ile akumulatory jeszcze będą się do czegoś nadawać?

;]

 

Mogliby zrobic wersje noPB to bym rozwazyl dla zony zamiast 500-ki ;]

Z wyglada naprawde bomba :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Wreszcie ladne auto elektryczne. Ekrany i lusterka na calej desce to dobry pomysl. Niestety nie kupie bo pewnie z 200k bedzie kosztowac. Na tle brzydactw z Korei i Japonii wyglada ciekawie.

35-40 k€ należy się spodziewać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mrBEAN napisał:

35-40 k€ należy się spodziewać. 

No to niewiele sie pomylilem dwie fiesty ST :phi: No moze 1,5. Wybiore sie na jazdy probne bo do tej pory nie bylo tak fajnie wygladajacego elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Wreszcie ladne auto elektryczne. Ekrany i lusterka na calej desce to dobry pomysl. Niestety nie kupie bo pewnie z 200k bedzie kosztowac. Na tle brzydactw z Korei i Japonii wyglada ciekawie.

 

Kwestia gustu, dla mnie ta deska wygląda jak blat kuchenny z postawionymi tabletami... :) brakuje tylko miejsca na czajnik elektryczny :P i solniczkę i pieprzniczkę ;)

 

Natomiast jesli mamy traktować to jako małe autko miejskie z dość dużym zasięgiem (jak na warunki miejskie) to czemu nie, ale pewnie cena odstraszy wielu (nawet z dopłatami rządu w PL).

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kris88 napisał:

za tyle to type-r mozna kupic to chyba da jednak wiecej frajdy z jazdy

A to nie zależy od tego, co, kto, kiedy, po co i do czego kupuje?

I czy liczymy koszt zakupu czy może całkowity koszt użytkowania?

To chyba nie działa tak 0-1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

A to nie zależy od tego, co, kto, kiedy, po co i do czego kupuje?

I czy liczymy koszt zakupu czy może całkowity koszt użytkowania?

To chyba nie działa tak 0-1.

 

też nie twierdze że to działa zero jedynkowo, sam chetnie bm kupił elektryka bo podoba mi sie jego idea ale ceny sa imo jednak nie dla kowalskiego.

Takie autko powinno być z 20tysi droższe od odpowiednika spalinowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2019 o 18:04, Przypal napisał:

:facepalm:

 

Kto kupi taką maszkarę? 

 

z tego co czytalem to depozyt rezerwacyjny wpłaciło przez kilka pierwszych dni wplacilo 30k (edit 32) ludzi. Wiec ktos pewnie kupi ;) 

srednica zawracania 4,3 metra :totalszok:

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Komunikat prasowy - wersja produkcyjna debiutuje na IAA we Frankfurcie 

 

PRODUKCYJNA WERSJA MODELU HONDA E DEBIUTUJE NA SALONIE SAMOCHODOWYM WE FRANKFURCIE

 
  • Pierwsze zdjęcia modelu Honda e w wersji produkcyjnej
  • Oficjalny debiut Hondy e na Frankfurt Motor Show 2019
  • Honda potwierdza kolejne szczegóły specyfikacji technicznej nowego kompaktowego samochodu elektrycznego
  • Honda e – zaprojektowana, by zaspokoić potrzeby klientów poszukujących pojazdów elektrycznych dostosowanych do ich miejskiego stylu życia

Honda przedstawiła pierwsze oficjalne zdjęcia swojego nowego pojazdu elektrycznego – Honda e. Wprowadzenie do sprzedaży modelu, który oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie obok gamy zelektryfikowanych i sportowych samochodów Hondy, jest ważnym krokiem w realizacji zobowiązania firmy, zakładającego, że do roku 2025 wszystkie samochody Hondy sprzedawane w Europie, będą wyposażone w napędy wykorzystujące silniki elektryczne.

 

Szczegóły projektu Honda e

Honda e, opracowana z myślą o zachowaniu stylizacyjnej prostoty i funkcjonalności, wpisze się w potrzeby współczesnego miejskiego stylu życia, dzięki zintegrowanym rozwiązaniom technicznym i wyjątkowej dynamice jazdy.

Czyste linie zewnętrzne zostały zachowane dzięki zastosowaniu systemu bocznych kamer, który zastąpił konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi urządzeniami przekazującymi obraz do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i zwraca uwagę na wyjątkowość auta Hondy.

Samochód wyróżnia się płynnymi liniami i gładkimi powierzchniami z wysuwanymi klamkami drzwi. W relaksującej, nowoczesnej kabinie pasażerskiej, w której wykorzystano subtelne materiały, znalazł się zajmujący całą szerokość, poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami, dający dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego.

Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg aplikacji i usług online, które pomagają samochodowi dopasować się do miejskiego, nowoczesnego stylu życia właściciela. Dzięki temu, kierowca i pasażerowie – niezależnie od tego, czy jadą, parkują, czy uzupełniają energię w bateriach – mogą w komfortowych warunkach korzystać z łączności.

 

Dane techniczne Hondy e

Honda e jest wyposażona w wydajny silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM)* lub 113 kW (154 KM)*, generujący imponujący moment obrotowy 315 Nm*. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km*, co sprawia, że Honda e doskonale sprawdza się podczas codziennych przejazdów w mieście. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut*. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą radość z jazdy i poczucie jedności z samochodem. Honda e zapewnia znakomite przyspieszenie już od startu i osiąga prędkość 100 km/h po około 8 sekundach*.

 

Komunikacja i sztuczna inteligencja w modelu Honda e

Funkcjami i aplikacjami łączności można sterować za pośrednictwem dotykowego ekranu lub z pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Asystenta osobistego Hondy można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie możemy zadawać pytania lub wypowiadać polecenia. Technologia uczenia maszynowego udoskonala rozumienie głosu osób korzystających z asystenta w procesie ciągłej komunikacji, przez co odpowiedzi z czasem są coraz bardziej precyzyjne.

Właściciele Hondy mogą nawet po wyjściu z samochodu pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji na smartfony My Honda+.

Usługa mobilna, uruchomiona już w 2017 r., została dostosowana do nowych potrzeb, aby lepiej spełniać funkcje asystowania w podróży, z łatwym dostępem do informacji o obecnym statusie pojazdu, zdalnym sterowaniem klimatyzacją, zapewnieniem bezpieczeństwa i monitorowaniem lokalizacji samochodu. Dodatkowe funkcje obsługi pojazdu elektrycznego obejmują kontrolę stanu baterii i informowanie o zasięgu, z uwzględnieniem wyników wyszukiwania stacji ładowania, przesyłanych do systemu nawigacyjnego samochodu z urządzenia mobilnego.

Honda e oferuje również łatwy dostęp do wnętrza za pomocą kluczyka cyfrowego, umożliwiającego zdalne otwieranie i zamykanie samochodu z użyciem aplikacji w smartfonie.

W krajach, w których Honda e będzie oferowana w pierwszej kolejności, zainteresowani zakupem tego modelu mogą dokonać opłaty rezerwacyjnej, która zapewni priorytetową realizację zamówienia.

*Wewnętrzne dane firmy Honda

 

5?v=2 

 

5?v=2

 

5?v=2

 

5?v=2

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.