Jump to content
KamilWu

Seicento Sporting 1.4 16v

Recommended Posts

Witam wszystkich zainteresowanych :)


Słowem wstępu - jako zagorzały fan niemieckiej motoryzacji w życiu nie spodziewałbym się, ile przyjemności da mi wyprzedzanie pseudo rajdowców w swoich rydwanach 😄
Seicento Sporting rocznik 2001 zostało zakupione przeze mnie i brata we wrześniu 2017 roku i następnie lekko doinwestowane.
Autko zakupione z przeznaczeniem na daily, dlatego na pokładzie podstawą była klima i ABS, żeby było bardziej wypasione, niż poprzednik ;) Egzemplarz w dniu zakupy wyposażony był ponadto w nacinane i nawiercane tarcze, które do chwili obecnej sprawdzają się wyśmienicie. Szyby przyciemnione przez poprzedniego właściciela, póki co bez problemów.
1020625923_sejzakup.jpg.5deb493b083e828ebbef7b5ef4929c4b.jpg

 

1648760230_sejskl.jpg.1e774dd87ff94fde00d2e2f2a85e70bc.jpg

Wykonane zostały naprawy bieżące takie jak korektor siły hamowania, nieszczelność klimy, naprawa uchylnych szyb i parę innych drobnych spraw, których już nie pamiętam.
Z szeroko pojętych modyfikacji:
- sprężyny progresywne od Eibacha - utwardzające sie przy agresywnej jeździe, nie męczące przy zwykłej,
- siłowniki maski.
- nakładki pedałów + podstopnica, ramka skrzyni i nakładka ręcznego wewnątrz,
- głośniki Boschmann + radio JVC z mojego poprzedniego wehikułu - Golfa III ;)

 

Modyfikacja wnętrza


1046148422_sejeibach.jpg.4fbf410e2268c0c53cc26cd33afba909.jpg

 

52712950_299284564117023_2611750109251108864_n.jpg.6e928cfd279643395df5bf6478b3ed95.jpg

W takim setupie śmigałem ponad rok by z początkiem 2019 wymienić silnik na 1.4 16v, zakupiony od proshotter.
Dzięki obecności na forum oraz niewielkiej odległości do Częstochowy wybór był oczywisty. W domu i tak nie miałem warunków na taką operację, poza tym mechaniką nie zajmuję się od dawna i nie chciałem czegoś spieprzyć.
Motor rozebrany i złożony na nowo w TRS Racing. Wydech zbudowany od podstaw w TRS, jedynie końcówka to robota kolegi z pracy. Ekipa po małych przygodach z klimą zwróciła mój mały pocisk i póki co jestem mega zadowolony z podjętej decyzji. Licznik zamyka, więc jestem very happy :)
1647944652_sejsilnik.jpg.66cbf46c17a2569b037914aa61f867ca.jpg

 

947830040_sejwydech.jpg.2a24653475bccb728da76d0fab66a858.jpg

 

313435198_sej2019.jpg.0246eb4533ab83710b38ecc1f02edef0.jpg

 

835233944_sejzegary.jpg.51630964351bacaef06c16c85b39c0bf.jpg

 

Plany są, ale chwilowo chce się nacieszyć stanem obecnym :)

Pozdrawiam i zapraszam do oceny/komentowania.
Kamil.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny co ja bym dał za 1.4 mógłby być i 1.2 😍

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusem jest czarny lakier - ciężko utrzymać go czystego. Ale na letnich po gruntownym czyszczeniu jest na czym zawiesić oko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.02.2019 o 13:59, junioras7 napisał:

Piękny co ja bym dał za 1.4 mógłby być i 1.2 😍

Ciężki temat do legalizacji w UK czy bardziej chodzi o późniejsze kwestie ubezpieczeniowe ? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już mówię jak to jest. Pierwsze trzeba mieć silnik z papierami. Potem trzeba zrobić Rac i rozszerzony przegląd MOT to nie problem następnie wysyła się do dvla zaświadczenie o silniku jego parametry. Fakturę  i oświadczenie z warsztatu i papier z RAC i MOT następnie wysyła się papier o zmianę Tax road (podatek drogowy) i to wszystko jest do zrobienia bez problemu. Dla mnie problem się zaczyna z ubezpieczalnią bo to też trzeba zgłosić. I jak zadzwoniłem z zapytaniem ile mnie wyniesie ubezpieczenie to powiedzieli że około  £1900 na rok a tyle to ja nigdy nie zapłacę 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.02.2019 o 16:18, junioras7 napisał:

(..) I jak zadzwoniłem z zapytaniem ile mnie wyniesie ubezpieczenie to powiedzieli że około  £1900 na rok a tyle to ja nigdy nie zapłacę 

Tak w luźnym przeliczeniu ta kwota to swap i parę pierdół. Tyle, że swapa robiłem raz i raz musiałem tyle wyłożyć, a nie co roku, jakbyś się zdecydował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już się pogodziłem że swapu nie zrobię 😭

Share this post


Link to post
Share on other sites

czysto i schludnie tez oddam do TRS bo mnie już się nie chce bawić w swapy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam chłopaków z ręką na sercu. Wszystko zrobione elegancko, byłem na bieżąco informowany o postępach prac, pełen profesjonalizm. Jeżeli coś mi się jeszcze wykluje w głowie, to wiem że będę to robił w TRS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panów z TRS nie trzeba reklamować wszyscy wiedzą że to profesjonaliści w każdym calu. Wszystkie ich projekty cento które wyszły z pod ich ręku to poezja. Może i mi się kiedyś uda u nich zrobić turbawkę  😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.