Skocz do zawartości

Seicento Sporting 1.4 16v


KamilWu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych :)


Słowem wstępu - jako zagorzały fan niemieckiej motoryzacji w życiu nie spodziewałbym się, ile przyjemności da mi wyprzedzanie pseudo rajdowców w swoich rydwanach 😄
Seicento Sporting rocznik 2001 zostało zakupione przeze mnie i brata we wrześniu 2017 roku i następnie lekko doinwestowane.
Autko zakupione z przeznaczeniem na daily, dlatego na pokładzie podstawą była klima i ABS, żeby było bardziej wypasione, niż poprzednik ;) Egzemplarz w dniu zakupy wyposażony był ponadto w nacinane i nawiercane tarcze, które do chwili obecnej sprawdzają się wyśmienicie. Szyby przyciemnione przez poprzedniego właściciela, póki co bez problemów.
1020625923_sejzakup.jpg.5deb493b083e828ebbef7b5ef4929c4b.jpg

 

1648760230_sejskl.jpg.1e774dd87ff94fde00d2e2f2a85e70bc.jpg

Wykonane zostały naprawy bieżące takie jak korektor siły hamowania, nieszczelność klimy, naprawa uchylnych szyb i parę innych drobnych spraw, których już nie pamiętam.
Z szeroko pojętych modyfikacji:
- sprężyny progresywne od Eibacha - utwardzające sie przy agresywnej jeździe, nie męczące przy zwykłej,
- siłowniki maski.
- nakładki pedałów + podstopnica, ramka skrzyni i nakładka ręcznego wewnątrz,
- głośniki Boschmann + radio JVC z mojego poprzedniego wehikułu - Golfa III ;)

 

Modyfikacja wnętrza


1046148422_sejeibach.jpg.4fbf410e2268c0c53cc26cd33afba909.jpg

 

52712950_299284564117023_2611750109251108864_n.jpg.6e928cfd279643395df5bf6478b3ed95.jpg

W takim setupie śmigałem ponad rok by z początkiem 2019 wymienić silnik na 1.4 16v, zakupiony od proshotter.
Dzięki obecności na forum oraz niewielkiej odległości do Częstochowy wybór był oczywisty. W domu i tak nie miałem warunków na taką operację, poza tym mechaniką nie zajmuję się od dawna i nie chciałem czegoś spieprzyć.
Motor rozebrany i złożony na nowo w TRS Racing. Wydech zbudowany od podstaw w TRS, jedynie końcówka to robota kolegi z pracy. Ekipa po małych przygodach z klimą zwróciła mój mały pocisk i póki co jestem mega zadowolony z podjętej decyzji. Licznik zamyka, więc jestem very happy :)
1647944652_sejsilnik.jpg.66cbf46c17a2569b037914aa61f867ca.jpg

 

947830040_sejwydech.jpg.2a24653475bccb728da76d0fab66a858.jpg

 

313435198_sej2019.jpg.0246eb4533ab83710b38ecc1f02edef0.jpg

 

835233944_sejzegary.jpg.51630964351bacaef06c16c85b39c0bf.jpg

 

Plany są, ale chwilowo chce się nacieszyć stanem obecnym :)

Pozdrawiam i zapraszam do oceny/komentowania.
Kamil.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mówię jak to jest. Pierwsze trzeba mieć silnik z papierami. Potem trzeba zrobić Rac i rozszerzony przegląd MOT to nie problem następnie wysyła się do dvla zaświadczenie o silniku jego parametry. Fakturę  i oświadczenie z warsztatu i papier z RAC i MOT następnie wysyła się papier o zmianę Tax road (podatek drogowy) i to wszystko jest do zrobienia bez problemu. Dla mnie problem się zaczyna z ubezpieczalnią bo to też trzeba zgłosić. I jak zadzwoniłem z zapytaniem ile mnie wyniesie ubezpieczenie to powiedzieli że około  £1900 na rok a tyle to ja nigdy nie zapłacę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2019 o 16:18, junioras7 napisał:

(..) I jak zadzwoniłem z zapytaniem ile mnie wyniesie ubezpieczenie to powiedzieli że około  £1900 na rok a tyle to ja nigdy nie zapłacę 

Tak w luźnym przeliczeniu ta kwota to swap i parę pierdół. Tyle, że swapa robiłem raz i raz musiałem tyle wyłożyć, a nie co roku, jakbyś się zdecydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Polecam chłopaków z ręką na sercu. Wszystko zrobione elegancko, byłem na bieżąco informowany o postępach prac, pełen profesjonalizm. Jeżeli coś mi się jeszcze wykluje w głowie, to wiem że będę to robił w TRS.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pora na lekką aktualizację stanu faktycznego seja :) W maju na części poszedł jeden z projektów, który - mówiąc całkiem szczerze - skłonił mnie w ogóle do zabawy z sejem. A z racji chęci zmiany felg i opon oraz okazyjnej ceny, żal było nie skorzystać ;)

20200522_195000.jpg.1316905eb376b618da108c035b0290a8.jpg

Mimo pierwszych obaw, nie jeździ się źle na takim naciągu, a i auto zyskuje na prezencji :)

20200612_084458.jpg.ec1069711893543233f7fd0adebb4522.jpg20200612_084544.jpg.4fffcdd90589a533c2ae41400f896b73.jpg

Od Marcina "odziedziczyłem" też dymione kierunki, w międzyczasie pojawił się też napis na szybie. Tak, wiem - koza, ale i nad tym pracujemy :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.