criss1 Napisano 27 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2019 Witam, zaślepiłem zawór EGR i wyskoczył mi błąd silnika. Pytanie dotyczy jazdy samochodem z błędem tzn. czy ma to jakiś niekorzystny wpływ na silnik? Czy przez jakiś czas można jeździć z wyświetlajacym się błędem silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Generalnie zwykle JTD 115km zaslrpisz całkowicie i zero błędów itp Multijety wykryją że masz zaślepkę lita bez otworów. I wywali check. Z dziurami już nie. U mnie w JTD 16V 140hp zaślepka lita wywala check. Spalanie mi wzrasta o litr On. - z dziurami już chęcią nie ma. Spalanie 0,5l więcej wg kompa. Na wiosnę czyszczę kolektor i egr- wyciągam blaszkę i jeżdżę eko. Nie wiem jak u ciebie ale ja odczułem spalanie.a jazda z checkiem nie jest fajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Jeżeli check z powodu zaślepienia zwory EGR nie ma niekorzystnego wpływu na eksploatacje silnika, to można jeździć.Specjaliści radzą nic nie kombinować z blaszkami, bo to tylko efekt placebo, tylko wywalać EGR z kompa i temat EGR w samochodzie zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Blaszka to nie jest efekt placebo. Blaszka daje to, że silnik dostaje zawsze tylko świeże powietrze bez dodatków spalin. Kiedy EGR jest sprawny i działający to nie ma większego problemu (pomijając zbieranie się nagaru w dolocie powietrza), ale kiedy EGR zaczyna się zacinać to może przysporzyć naprawdę sporo nerwów. Swojego czasu, jako świeży kierowca Stilo i kierowca w ogóle zawór zaciął mi się w pozycji otwartej, tak że auto w ogóle nie chciało jechać. Ostatnie 10 km trasy do pracy praktycznie się toczyłem... Dałem mu wtedy szansę, wyczyściłem go tak, że chyba lepiej się nie dało a kiedy objawy po pewnym czasie zaczęły się powtarzać założyłem zaślepki i od tamtej pory zapomniałem co to jest zacięty EGR. Nie dość, że dzięki temu i nerwy zdrowsze to zapewne i silnik odetchnął pełnym cylindrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 19 godzin temu, criss1 napisał: Witam, zaślepiłem zawór EGR i wyskoczył mi błąd silnika. Pytanie dotyczy jazdy samochodem z błędem tzn. czy ma to jakiś niekorzystny wpływ na silnik? Czy przez jakiś czas można jeździć z wyświetlajacym się błędem silnika? Jeździłem z tym błędem przez jakiś czas. Oprócz kontrolki na desce i błędu P0401 (wykryto niewystarczający przepływ) nic się nie działo. Żadnego trybu awaryjnego, żadnego mulenia. Są skrajne opinie nt spalania po zaślepieniu i wyłączeniu EGR. Wg niektórych auto pali więcej. Wg niektórych różnica jest symboliczna. Wg mnie różnica na niekorzyść jest i wynosi ona w moim przypadku ok. 0,5/100 przy 120 km w trybie trasa. Biorąc pod uwagę jak newralgiczny jest to element w dieslach (zwłaszcza na krótkich odcinkach) taką różnicę w spalaniu można pominąć. Nie wiem jak to faktycznie realizuje sterownik silnika, ale wydaje mi się że powracające spaliny mają jakiś pozytywny wpływ na zmniejszone dawkowanie paliwa. Tunerzy milczą w tej sprawie, bo nie chcą sobie odbierać chleba I jeszcze jedno i najważniejsze. Po wyłączeniu EGR może się niekorzystnie zmienić zapach spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Samochód w czasie jazdy co jakiś czas zaczyna przerywać tak jakby były problemy z paliwem. Raz przerywa-raz nie przerywa. Zauważyłem, że jak paliwo zbliża się do poziomu rezerwy, to silnik częściej przerywa w czasie jazdy. Jak zatankuje więcej paliwa, to przerywa zdecydowanie rzadziej albo wcale.Zaślepiłem zawór i zobaczymy. Może też któryś wtryskiwacz się zacina i takie są objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Moja rada jest taka - tankuj do pełna i po problemie A już na serio to przerywał przez zaślepieniem czy po, bo już się trochę pogubiłem? U mnie objawem było szarpanie podczas przyspieszania przy obrotach rzędu 1900 obr/min. Co ciekawe, objawiało się to wyłącznie w porze letniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Przerywał przed zaślepieniem EGR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.