Skocz do zawartości

"Sportowa" Ibiza model 2017 i test 77 km/h.


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie takie cudo, bo wydawało mi się, że super się prowadzi. A pomimo tego bardzo przyjemnie wybiera dziury, a w środku jest cicho. Ot takie autko na dojazdy do pracy, silniczek 95 KM (w praktyce, z tego co znalazłem pomiary z hamowni, ok. 106 KM). Przynajmniej takie miałem odczucia po jazdach próbnych, porównując do Polo, 208, Rio itp. Fiesta mi się strasznie nie podoba, ale nie o tym wątek ;) Nie kupiłem tego auta do sportu, bo jeżdżę spokojnie, ale wydawało mi się, że prowadzenie jest super jak na takie miejskie wozidełko. Dopóki nie obejrzałem tego 😄 Tak kiepski wynik na tym kanale osiągały 2-tonowe auta. 

 

 

 

Dla porównania Swift na eko oponach 185...

 

 

Powiedzmy że się żalę 😄 😄 😄 Ale i tak uwielbiam swoje wozidełko. Ot, chciałem się ciekawostką podzielić. A przy okazji polecić kanał. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Cinek, Cinek, wszystko już tu graliśmy :bylo: Absolutnie nie! Jest świetna, tylko zdziwiła mnie ta nadsterowność w tym teście. Taki trochę dysonans pomiędzy wszelkimi recenzjami i testami w polskim internecie, a tym kanałem. Tylko że ja kurde tego nie odczuwam, muszę gdzieś na pustej drodze sprawdzić. Ciekawostkę podałem, no.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, teg napisał:

Oj Cinek, Cinek, wszystko już tu graliśmy :bylo: Absolutnie nie! Jest świetna, tylko zdziwiła mnie ta nadsterowność w tym teście. Taki trochę dysonans pomiędzy wszelkimi recenzjami i testami w polskim internecie, a tym kanałem. Tylko że ja kurde tego nie odczuwam, muszę gdzieś na pustej drodze sprawdzić. Ciekawostkę podałem, no.

Pytanie czy auto kupiłeś dla siebie czy dla testów ?

Jeżeli spełnia twoje wymagania a zawieszenie jest wystarczające dla twojego stylu jazdy to w czym problem ?

Takimi testami się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, teg napisał:

Dopóki nie obejrzałem tego 😄 Tak kiepski wynik na tym kanale osiągały 2-tonowe auta. 

ale tańczy 8] nie mam osobistych doświadczeń z Ibizą, ale jak wymienialiśmy flotę to Seat mocno atakował. Dali trzy auta na tygodniowe testy, w sumie 9 użytkowników jeździło. Zero pozytywnego feedbacku, strasznie mnie to zaskoczyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, teg napisał:

Powiedzmy że się żalę 😄 😄 😄 Ale i tak uwielbiam swoje wozidełko. Ot, chciałem się ciekawostką podzielić. A przy okazji polecić kanał.

 

Do tego auta pewnie są sportowe sprężyny i amortyzatory. Gdyby to zestawić np. z Eibach Pro-Kit czy Sportline+Bilstein B6, byłoby już znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bergerac napisał:

a Insignią jak miota :)

 

 

 

 

... eeee ... to nie może być prawda. Ja tu czytałem jak panowie po obiedzie walili test łosia taką insignią na felgach 16" przy 100km/h ... i szła jak w masło .... ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

... eeee ... to nie może być prawda. Ja tu czytałem jak panowie po obiedzie walili test łosia taką insignią na felgach 16" przy 100km/h ... i szła jak w masło .... ;D

przecież żartuje, idzie dobrze - na filmie widać. Jestem zaskoczony, nie spodziewałem się :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bergerac napisał:

ale tańczy 8] nie mam osobistych doświadczeń z Ibizą, ale jak wymienialiśmy flotę to Seat mocno atakował. Dali trzy auta na tygodniowe testy, w sumie 9 użytkowników jeździło. Zero pozytywnego feedbacku, strasznie mnie to zaskoczyło. 

A co miało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sdss napisał:

Ciekawe, Fabia lepsza od Ibizy. Silnik ten sam?

Tak, silnik był ten sam. Ja nie napisałem, że Fabia lepsza od Ibizy, bo tego nie wiem. Napisałem, że po dniach testowych Fabia i Corsa uzyskały pozytywną rekomendację użytkowników, Clio połowy (mniej więcej) użytkowników, a Ibiza chyba tylko jednego. Nie wiem z czego to wynika, nie interesowało mnie to ostatecznie, bo na tyle dostałem dobre oferty na Fabię i Corsę, że mogłem od razu odrzucić dwie pozostałe marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bergerac napisał:

Tak, silnik był ten sam. Ja nie napisałem, że Fabia lepsza od Ibizy, bo tego nie wiem. Napisałem, że po dniach testowych Fabia i Corsa uzyskały pozytywną rekomendację użytkowników, Clio połowy (mniej więcej) użytkowników, a Ibiza chyba tylko jednego. Nie wiem z czego to wynika, nie interesowało mnie to ostatecznie, bo na tyle dostałem dobre oferty na Fabię i Corsę, że mogłem od razu odrzucić dwie pozostałe marki.

Testerzy zdecydowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieestety mam porownanie fiesta stary model vs nowa Ibiza. Przez to, ze Seat jest pseudo sportowy to przy gwaltownych zmianach ruchu staje sie nadsterowny. Mysle, ze to jest zrobione specjalnie. Na codzien nie przeszkadza bo nikt tak nie jezdzi a w razie czego wlaczy sie ESP. Na plus vs inne auta klasy B to jest przestronna. Nikt tego nie kupuje zeby na osy jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakiś prikaz z góry i w grupie VW tak samochody mają - jak czytam, to wiele modeli VW&family w sytuacjach ekstremalnych staje się nadsterowne. Problemowi zapobiec ma ESP.... no ale jak się przekroczy pewną granicę to nie pomaga, bo wkracza za późno. To że stają się nadsterowne, to kwestia konfiguracji ESP.

 

Niedawno czytałem gdzieś ciekawy test w którym porównywano samochody czterech marek VW, Ford, Toyota, Opel. Wybór odbywał się z uwagi na prowadzenie (slalom i właśnie "łoś"). W podsumowaniu autor stwierdził, że najbezpieczniej było w Toyocie - bez emocji, ale jechały jak po sznurku, bo ESP bardzo szybko i mocno wkraczał do akcji. VW czy Ford pozwalały na więcej, ale w sytuacji ekstremalnej zamiatały tyłem. Najlepsze wrażenie zrobił Opel - były po środku.

 

Ta "sportowość" przez opoźnione reakcje ESP to dla mnie jakaś bzdurna plaga. Sorry - ESP ma zapewnić bezpieczeństwo i tyle, więc powinno być maksymalnie skuteczne, bez kompromisów.  Jeszcze ktoś pomyśli, że to nie ESP, tylko on sam wyratował samochód i naprawdę jest mistrzem kierownicy. Jeżeli ktoś chce poszaleć, to niech dają opcję by sobie wyłączyć i wtedy można rżnąć kozaka. No właśnie - powinna być możliwość wyłączenia (ja u siebie w "usportowionym" FR nie mogę wyłączyć ESP - co najwyżej kontrolę trakcji :( ).

 

Jak są testy działania ESP to Ford i grupa VW nie zbierają najwyższych not od ekspertów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, teg napisał:

Powiedzmy że się żalę 😄 😄 😄 Ale i tak uwielbiam swoje wozidełko. Ot, chciałem się ciekawostką podzielić. A przy okazji polecić kanał. 

 

 

Fajna strona. Wynika z niej że nie ma znaczenia rodzaj nadwozia, bo np. Hyundai Tucson potrafi to zrobić lepiej niż i30 a nawet i30N!  :hehe:

A z kolei Ford Mustang wypada gorzej niż Audi Q8 (które wygrywa też z Porsche 911). Jeep Compass miażdży BMW M5, Nissan X-Trail wygrywa z Audi RS4, a Tiguan jest lepszy od Subaru Imprezy.

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

 

Fajna strona. Wynika z niej że nie ma znaczenia rodzaj nadwozia, bo np. Hyundai Tucson potrafi to zrobić lepiej niż i30 a nawet i30N!  :hehe:

A z kolei Ford Mustang wypada gorzej niż Audi Q8 (które wygrywa też z Porsche 911). Jeep Compass miażdży BMW M5, Nissan X-Trail wygrywa z Audi RS4, a Tiguan jest lepszy od Subaru Imprezy.

;]

 

 

.. każdy z tych samochodów może być prawdopodobnie przekonfigurowany przez producenta nową parametryzacją ESP ... i wtedy zupełnie inaczej będzie wyglądał ten ranking. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Azbest napisał:

.. każdy z tych samochodów może być prawdopodobnie przekonfigurowany przez producenta nową parametryzacją ESP ... i wtedy zupełnie inaczej będzie wyglądał ten ranking. 

 

Pewnie że może. Ale nie jest.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Fajna strona. Wynika z niej że nie ma znaczenia rodzaj nadwozia, bo np. Hyundai Tucson potrafi to zrobić lepiej niż i30 a nawet i30N!  :hehe:

Nie widziałem tych nagrań, ale wcale mnie to nie dziwi - to taka prawidłowość naszych czasów ;) . I to nie tylko tej redakcji wychodzą takie "kwiatki". Nie układ jezdny czy opony decydują dziś o rezultacie w takich testach, tylko oprogramowanie ESP. Samochody "sportowe" mają później reagujące ESP. Kiedy samochód nie ma być sportowy, albo ma być nawet bardzo "niesportowy" z charakteru (SUV, Van), to producent "pozwala sobie" użyć bardziej zachowawcze oprogramowanie (czyt. wkraczające wcześniej, pozwalające na mniejsze odchylenia od toru jazdy) a przez to samochód jest stabilniejszy i można w test łosia wjechać szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, teg napisał:

Kupiłem sobie takie cudo, bo wydawało mi się, że super się prowadzi. A pomimo tego bardzo przyjemnie wybiera dziury, a w środku jest cicho. Ot takie autko na dojazdy do pracy, silniczek 95 KM (w praktyce, z tego co znalazłem pomiary z hamowni, ok. 106 KM). Przynajmniej takie miałem odczucia po jazdach próbnych, porównując do Polo, 208, Rio itp. Fiesta mi się strasznie nie podoba, ale nie o tym wątek ;) Nie kupiłem tego auta do sportu, bo jeżdżę spokojnie, ale wydawało mi się, że prowadzenie jest super jak na takie miejskie wozidełko. Dopóki nie obejrzałem tego 😄 Tak kiepski wynik na tym kanale osiągały 2-tonowe auta. 

 

 

 

Dla porównania Swift na eko oponach 185...

 

 

Powiedzmy że się żalę 😄 😄 😄 Ale i tak uwielbiam swoje wozidełko. Ot, chciałem się ciekawostką podzielić. A przy okazji polecić kanał. 

 

 

 

Na oponach 185 to nieźle Honda Jazz wypadła :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2019 o 21:58, sherif napisał:

Pytanie czy auto kupiłeś dla siebie czy dla testów ?

Jeżeli spełnia twoje wymagania a zawieszenie jest wystarczające dla twojego stylu jazdy to w czym problem ?

Takimi testami się nie przejmuj.

Czy ja gdzies napisalem, ze mam problem ? :jump:

 

Chciałem dyskusję zapoczątkować i się udało, kilka ciekawych opinii się pojawiło. Rzeczywiście tego Swifta ESP wcześniej hamuje, tak samo jak pozostałe. I chyba o to tu chodzi, żeby w codziennej jeździe się przyjemniej prowadziło, ze "sportowym odczuciem" (cokolwiek to jest), w Ibizie to czuję, jak wchodzę w zakręt to przód aż się prosi o więcej zamiast wyjeżdżać, a z tych testów wynika że nawet na za dużo elektronika pozwala. Ciekawe jakby te porównania wyglądały bez ESP. 

 

Dopiero teraz zauważyłem: Ibiza przy prędkości startowej 75 km/h w pierwszym zakręcie ma prawie 68 km/h, a Jazz przy prędkości startowej 80 km/h ma w pierwszym zakręcie 58 km/h. Czyli po prostu mocniej i wcześniej go elektronika hamuje. W Ibizie pozwala na za dużo - albo w Jazzie na za mało, zależy jak na to patrzeć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.