Jump to content

Test 100 000 km w I3


Lupus
 Share

Recommended Posts

Pierwszy.;]

W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem.

W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. 

Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca.

Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm.

Edited by Lupus
Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.02.2019 o 17:21, Lupus napisał:

W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa.

W perspektywie dłuższego użytkowania EV właśnie to mnie zastanawia.

 

Zanim kupiłem Ioniqa rozpatrywałem zakup Mercedesa B-klasse EV. Jak zadzwoniłem do serwisu, to się okazało, że gniazdo ładowania miał 2 czy 3 razy dłubane w serwisie w Polsce. Nie wiadomo jak w Norwegii skąd był sprowadzony.

Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎2019‎-‎02‎-‎28 o 17:21, Lupus napisał:

W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem.

W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. 

Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca.

Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm.

To powyzsze to nic, ale koszt 'paliwa' (zarowno prund jak i bena) wyszedl ponad 20 tys. czyli na 100km koszt wyszedl ponad 20 zeta. Troche duzo. Auto na LPG spokojnie robi takie koszta.

Albo ten range extender z ekonomia nie ma nic wspolnego albo .... jezdzili wiecej na benie niz na prad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.02.2019 o 17:21, Lupus napisał:

Pierwszy.;]

W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem.

W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. 

Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca.

Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm.

Fatalny stan baterii, coś tu nie gra. Może głównie katowali na generatorze :hmm:

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Fatalny stan baterii, coś tu nie gra. Może głównie katowali na generatorze :hmm:

Jak szukałem EV to zwróciłem uwagę na to, że i3 z przebiegami 70-80 tyś z reguły miały już jakieś poważne naprawy na gwarancji (typu wymiana silnika, czy baterii). Z mojej perspektywy było tego zdecydowanie za dużo.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, wygooglowałem ten test.

 

"W tamtą stronę nawet udało się dojechać, bo korzystaliśmy prawie cały czas ze spalinowego generatora (co zresztą nie było do końca zgodne ze sztuką, jednak... o tym sza!)"

 

Myślę, że bateria miała z nimi ciężko ;] Zresztą jak już pisałem kiedyś, REX to nieporozumienie, choć wydaje się być super opcją.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maxit napisał:

Jak szukałem EV to zwróciłem uwagę na to, że i3 z przebiegami 70-80 tyś z reguły miały już jakieś poważne naprawy na gwarancji (typu wymiana silnika, czy baterii). Z mojej perspektywy było tego zdecydowanie za dużo.

BMW ogólnie w ostatnich latach ma dużo grubych problemów, jak przegląda się fora. Auta nowe z salonów za grube $$, a sypią się jak Sasha Grey.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

BMW ogólnie w ostatnich latach ma dużo grubych problemów, jak przegląda się fora. Auta nowe z salonów za grube $$, a sypią się jak Sasha Grey.

Sasha przestała, BMW nie...

 

Mi ostatnio wymieniali wał napędowy w ramach akcji serwisowej. ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 4.03.2019 o 11:25, gregoryj napisał:

To powyzsze to nic, ale koszt 'paliwa' (zarowno prund jak i bena) wyszedl ponad 20 tys. czyli na 100km koszt wyszedl ponad 20 zeta. Troche duzo. Auto na LPG spokojnie robi takie koszta.

Albo ten range extender z ekonomia nie ma nic wspolnego albo .... jezdzili wiecej na benie niz na prad.

Po prostu używali auta w warunkach, do jakich nie został stworzony.

Zużycie paliwa powinno być w ułamkach, a mają prawie 2 l na 100 km.

Gdyby jeździło po mieście i okolicach, ładując się z domowego gniazdka, to koszt za paliwo byłby w okolicach 5 zł za 100 km, a nie 20 zł.

Test tak czy inaczej ciekawy. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Teraz jeszcze zobaczyłem ceny przeglądów ;l

10.000 zł za 100.000 km :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:

Gdzie to widziałeś? Mi tam wychodzi niecałe 7 kpln:

image.png.34e65485b6a5d2d6ddc95699772299af.png

Edited by Lupus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Lupus napisał:

Gdzie to widziałeś? Mi tam wychodzi niecałe 7 kpln:

image.png.34e65485b6a5d2d6ddc95699772299af.png

Faktycznie, coś na szybko pokręciłem. Tak czy inaczej wychodzi ok. 800 zł za każde 10000 km, czyli bardzo dużo. REX pewnie podbija ceny przeglądów. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kolega wziął BMW i pojechał z Warszawy do Gdyni.

Korzystał z darmowych ładowarek na stacjach Lotos przy A2 i A1.

4 os. na pokładzie - w tym 3 nastoletnich dzieci. Jechał raczej wolno utrzymując około 100 km/h. Klima włączona.

Podróż w każdą stronę trwała po 7 h. Po 3 szybkie ładowania w każdą stronę.

Podsumował, że pierwsza podróż elektrykiem tak długą trasę była bardzo stresująca.

Szczególnie jeśli chodzi o niepewność ładowania  - ładowarki bywają uszkodzone, lub nie chcą zaskoczyć z danym autem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 17.06.2019 o 15:14, rwIcIk napisał:

Kolega wziął BMW i pojechał z Warszawy do Gdyni.

Korzystał z darmowych ładowarek na stacjach Lotos przy A2 i A1.

4 os. na pokładzie - w tym 3 nastoletnich dzieci. Jechał raczej wolno utrzymując około 100 km/h. Klima włączona.

Podróż w każdą stronę trwała po 7 h. Po 3 szybkie ładowania w każdą stronę.

Podsumował, że pierwsza podróż elektrykiem tak długą trasę była bardzo stresująca.

Szczególnie jeśli chodzi o niepewność ładowania  - ładowarki bywają uszkodzone, lub nie chcą zaskoczyć z danym autem.

Z infrastrukturą mogą być przeboje, bo to wszystko na razie w fazie mniejszych lub większych testów. Orlen i Lotos to ogólnie porażka jak na razie, i w ogóle uczą się o co z tym wszystkim chodzi. Lotos zamówił ładowarki chińskie Setec, koszmarnie awaryjne, bo choćby słabo zabezpieczone przed konkretnym deszczem, a jak wiemy prąd z wodą lubią się średnio.

Tak naprawdę jedyny już opierzony operator w PL to Greenway, choć i tak jeszcze wiele przed nimi.

Orlen i Lotos nawet nie mają choćby konkretnej interaktywnej mapy swoich ładowarek (których jest jak na lekarstwo na razie). O sprawdzeniu statusu ładowarki można w ogóle zapomnieć. Jedyny plus, to są darmowe na razie, bo wszystko w fazie testów i analizy, o co to w ogóle w tym wszystkim chodzi ;]

 

Jest dziko, i przez to jest fajnie. 

Podróże spalinowym zrobiły się nudne jak flaki z olejem :phi:

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jest dziko, i przez to jest fajnie. 

Podróże spalinowym zrobiły się nudne jak flaki z olejem :phi:

 

 

Podsunales mi chyba pomysl na biznes :oki:

 

Oboz (Podroz) przetrwania - tydzien w EV po PL :phi:

Edited by zinger
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Mój dobry kolega kupił takie i3 żonie (miało rok i 23tyś mil) i dosłownie miesiąc przed końcem gwarancji padła przekładnia (skrzynią biegów chyba tego nazwać nie można) i została wymieniona na gwarancji. Padła drugi raz po kolejnym roku i BMW zaproponowało pokrycie kosztu części, ale nie robocizny. Wyszło trochę ponad 1500 funtów. 

Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków. Zmienili na qashqaia

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, doominik napisał:

Mój dobry kolega kupił takie i3 żonie (miało rok i 23tyś mil) i dosłownie miesiąc przed końcem gwarancji padła przekładnia (skrzynią biegów chyba tego nazwać nie można) i została wymieniona na gwarancji. Padła drugi raz po kolejnym roku i BMW zaproponowało pokrycie kosztu części, ale nie robocizny. Wyszło trochę ponad 1500 funtów. 

Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków. Zmienili na qashqaia

Musiała dużo driftować  :phi:

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, doominik napisał:

Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków.

 

Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać.

Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, iwik napisał:

 

Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać.

Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii ;)

O klockach i tarczach zapomniałeś :swiety:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 15.04.2020 o 09:51, mrBEAN napisał:

Musiała dużo driftować  :phi:

 

Podobno to pierwsza taka awaria w UK... 2x w jednym aucie. Jak auta elektryczne robią na mnie wrażenie, tak przez to ich bmw się zniechęciłem. 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 15.04.2020 o 10:39, iwik napisał:

 

Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać.

Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii ;)

Do tego do zwykłych modeli można dostać papierową książkę serwisową, a do tych "i" takich nie wydają.

Warto wspomnieć jeszcze o dosyć drogich oponach, które znikają w mgnieniu oka, a wybory modeli praktycznie nie ma.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, doominik napisał:

Warto wspomnieć jeszcze o dosyć drogich oponach, które znikają w mgnieniu oka, a wybory modeli praktycznie nie ma.

 

Ale to dotyczy BMW i3, a nie wszystkich EV ;]

20 godzin temu, doominik napisał:

Podobno to pierwsza taka awaria w UK... 2x w jednym aucie. Jak auta elektryczne robią na mnie wrażenie, tak przez to ich bmw się zniechęciłem. 

I całe szczęście. Nie będziesz przynajmniej ludzi truł tymi elektrykami :phi:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.