Skocz do zawartości

Budżetowe amortyzatory


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić w aucie przednie górne mocowanie amortyzatorów i tak się zastanawiam czy od razu nie zmienić całego kompletu amory-poduszki-osłony-odboje.

 

Budżetowe amory są coś warte? Daco, Hart, Bergh, DENCKERMANN , Kamoka

Różnica cenowa na szt. w stosunku do KYB (210zł) do 125zł najtańszy.

Przewidywany czas eksploatacji auta 3 lata +- 60kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, robciolas napisał:

Budżetowe amory są coś warte? Daco, Hart, Bergh, DENCKERMANN , Kamoka

Założyłem kiedyś na przód Kamoka do CR-V. A że są zintegrowane z ramieniem zwrotnicy to strach było jeździć. Układ kierowniczy zrobił się gumowy. Musiały być z cienkiej blachy.

55 tys. wytrzymały. Później CR-V-ka poszła na przetarg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz wymienić amory na tańsze a masz org lub coś z wyższej półki. Pojedz na sprawność tłumienia do SKP jeżeli wysoko% zostaw i jeździj. A jeżeli nisko% Kup lepiej droższe. Spokój podczas prowadzenia i $$ w kieszeni niż później robota X2+cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Skoro chcesz wymienić amory na tańsze a masz org lub coś z wyższej półki. Pojedz na sprawność tłumienia do SKP jeżeli wysoko% zostaw i jeździj.

I tak chyba zrobię, na skp już sprawdzałem tył wyszedł 50/60% a przód 80%.

Tył zmieniłem na KYB oryginalne były Monroe ale silentblocki były już zużyte (guma spękana) i stukały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Skoro chcesz wymienić amory na tańsze a masz org lub coś z wyższej półki. Pojedz na sprawność tłumienia do SKP jeżeli wysoko% zostaw i jeździj. A jeżeli nisko% Kup lepiej droższe. Spokój podczas prowadzenia i $$ w kieszeni niż później robota 

Wymieniłem jakiś czas temu w szkodzie amory. Na oryginalach które nie trzymały było 75% tłumienia 

Na nowych B4 było 75% tłumienia 

Auto stoi na balonach 195/65 

 

Imho takie badanie nie daje niczego 

 

Jedynie ściągnąć amory i ręcznie sprawdzić opory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Skoro chcesz wymienić amory na tańsze a masz org lub coś z wyższej półki. Pojedz na sprawność tłumienia do SKP jeżeli wysoko% zostaw i jeździj. A jeżeli nisko% Kup lepiej droższe.

33 minuty temu, robciolas napisał:

I tak chyba zrobię, na skp już sprawdzałem tył wyszedł 50/60% a przód 80%.

badania amorów na skp mają na celu porównanie stronami, a nie badanie skuteczności tłumienia.

Innymi słowy wyniki tłumienia można sobie w ramkę oprawić albo traktować jak bajkę.

Jak byś tego nie liczył to wymiana amorków na droższe odrazu wyjdzie Ci taniej. Zwyczajnie raz zapłacisz za robociznę, części i geometrię, a nie wszystko x2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę podpiąć się pod temat

W passacie murze wymienić przednie (na skp wyszły 65% ale sam czuje że trzeba wymienić).

Czy amorki TRW są  coś warte? Komplet z odbojami niecałe 300zł

Sachs nico ponad 400zł za same amorki a bilstein ~360 same amorki.

Coś z tych czy jeszcze inne polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, todamian napisał:

pozwolę podpiąć się pod temat

W passacie murze wymienić przednie (na skp wyszły 65% ale sam czuje że trzeba wymienić).

Czy amorki TRW są  coś warte? Komplet z odbojami niecałe 300zł

Sachs nico ponad 400zł za same amorki a bilstein ~360 same amorki.

Coś z tych czy jeszcze inne polecacie?

jeśli po założeniu nowych amorów na stacji pokazuje wynik 75% sprawności a twój wynik to 65% ,to tylko nadal bardziej jeszcze potwierdza teorie że ten ich pomiar jest do bani, zresztą już był tu poruszany ten problem z bledną  diagnozą SKP, jeszcze dodam że jak byłem młodym kierowcą i miałem swoje pierwsze auto i jak usłyszałem od diagnosty że mam amortyzatory tylne sprawne w 75% to je zaraz wymieniłem na nowe :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Waldek40 napisał:

jeśli po założeniu nowych amorów na stacji pokazuje wynik 75% sprawności a twój wynik to 65% ,to tylko nadal bardziej jeszcze potwierdza teorie że ten ich pomiar jest do bani, zresztą już był tu poruszany ten problem z bledną  diagnozą SKP, jeszcze dodam że jak byłem młodym kierowcą i miałem swoje pierwsze auto i jak usłyszałem od diagnosty że mam amortyzatory tylne sprawne w 75% to je zaraz wymieniłem na nowe :hehe:

Wystarczy sprawdzić ciśnienie w kołach przed badaniem, a później dopompowac 10% i zrobić drugi pomiar z ciekawości. I porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2019 o 21:38, robciolas napisał:

Muszę wymienić w aucie przednie górne mocowanie amortyzatorów i tak się zastanawiam czy od razu nie zmienić całego kompletu amory-poduszki-osłony-odboje.

 

Budżetowe amory są coś warte? Daco, Hart, Bergh, DENCKERMANN , Kamoka

Różnica cenowa na szt. w stosunku do KYB (210zł) do 125zł najtańszy.

Przewidywany czas eksploatacji auta 3 lata +- 60kkm.

 

Zastanowiłeś się nad tym że amortyzator odpowiedzialny jest w b.duzym stopniu za twoje bezpieczeństwo ?

Nie rozumierm jak można oszczędzać na czymś co jest jedyną rzeczą dzięki której koło ma styczność z asfaltem ...

Jeśli nisko cenisz swoje i innych życie to jest jeszcze Kraft...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co kłótnia.kazdy podchodzi do bezpieczeństwa osobiście ... Ja osobiście szukając amortyzatorów po x wymianach w x autach jestem przekonany albo twarde sportowe albo OEM oryginał.na 3 miejscu fachowcy górnej półki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Waldek40 napisał:

jeśli po założeniu nowych amorów na stacji pokazuje wynik 75% sprawności a twój wynik to 65% ,to tylko nadal bardziej jeszcze potwierdza teorie że ten ich pomiar jest do bani, zresztą już był tu poruszany ten problem z bledną  diagnozą SKP, jeszcze dodam że jak byłem młodym kierowcą i miałem swoje pierwsze auto i jak usłyszałem od diagnosty że mam amortyzatory tylne sprawne w 75% to je zaraz wymieniłem na nowe :hehe:

Krótko mówiąc zdecydowana większość tych urządzeń na SKP mierzy "skuteczność tłumienia masy nieresorowanej"  a nie masy resorowanej.
Dlatego cięższe auta z lekkim zawieszeniem i kołami wychodzą dobrze choć ich zachowanie na drodze może nie być zadowalające.
Do tego bardzo duży wpływ ma rodzaj ogumienia, ciśnienia w oponie i temperatura (sztywność gumy zmienia się wraz z temperaturą.)

Wiec jeśli chcemy porównywać wyniki to tylko w podobnej temperaturze i przede wszystkim na tych samych oponach i felgach.
Do tego poza % ważne jest też częstotliwość  drgań układu - na jednej osi musi być porównywalna.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie badania na SKP - dawno temu Cinquecento VAN (2 osobowy, z tyłu kratka i pusta przestrzeń) nie przechodziło badania tylnych amortyzatorów nawet jeśli były nowe. Wystarczyło zapakować dwóch chłopa na pakę i już przechodziło. Tak to jest z tym badaniem. 

Mój obecny samochód z roku na rok potrafi mieć lepsze wyniki %.

 

Ja bym się sugerował wiekiem/przebiegiem i ogólnie pojętą jakością prowadzenia samochodu przy decyzji o wymianie amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.