Skocz do zawartości

Płukanka silnika jest dla niego zabójcza ??


Raku

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe wnioski, eksperyment płukanki
 
 
Oglądałeś, czy tylko czytałeś tytuł??

Ciekawe wnioski?! To dziwi Cię, że silnik zalany olejem NAPĘDOWYM zamiast silnikowego się przyciera ? Poważnie?

Film bardzo fajny swoją drogą, ale Twój clickbaitowy tytuł nie bardzo...

Film nie mówi nic o firmowych płukankach, które niektórzy wykonują, tylko o wielokrotnym płukaniu ropą, lub jak ktoś się chce czepiać olejem napędowym.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Spajdi napisał:

Film nie mówi nic o firmowych płukankach, które niektórzy wykonują, tylko o wielokrotnym płukaniu ropą, lub jak ktoś się chce czepiać olejem napędowym.

Mazda stosuje takie mycie silnika fabrycznie... /s

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, grogi napisał:

Mazda stosuje takie mycie silnika fabrycznie... /s

IMVHO to w zasadzie wskazuje na tylko jedno - mają problem depozytami i konstrukcją/przekrojami kanałów olejowych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda stosuje takie mycie silnika fabrycznie... /s
Co to znaczy "stosuje fabrycznie" - w jakich sytuacjach i co to znaczy "takie" bo pozornie podobna procedura może być zupełnie różna po zagłębieniu się w szczegóły - czas, obroty itp.

Fajna metoda którą widziałem na YT to płukanie wyłączonego silnika wymuszonym zewnętrzna pompką elektryczną obiegiem oleju napędowego, a później chyba benzyną zamiast oleju, później płukanie tanim olejem, a na końcu świeży olej, ale silnik był mega zasyfiony - 1.8T.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakara ..po co te płukanki? Chcecie dobić do 500.000km? No bez jaj panowie. Ja jestem przekonany że od 2007r nie warto cokolwiek dłubać żeby wydłużyć żywotność auta. (Downsizing)auto rzecz nabyta zniszczysz zepsujesz kupujesz następne .. to nie klasyki z lat 90.80.70 itd.itp.. sorry wszystkie koncerny chcą zaoszczędzić na Bóg wie czym kolejek.  Od NVAA po materiały po ekologię po części i inne bzdury produkcyjne. 

Teraz np: fiat 500/Lancia ypsilon. Pokrywa zaworów plastik/bombastik(euro6) A kiedyś (amelinium) oszczędności? Hehehe

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mati_lecha napisał:

A np Ceratec, Militec, MotorLife, Ceramizer? 

Które z nich to płukanki?

 

Dwa pierwsze to modyfikatory tarcia, również Ceramizer. Motorlife mi się kojarzy z motodoktorem, a to jakiś szajs.

 

Dobre płukanki to AR2820, LM 2662, BG 109 oraz produkty Forte, ewentualnie płukanka długodystansowa AR2300, która ma w sobie również dodatki smarujące i można na niej jeździć przez cały okres od wymiany do wymiany oleju.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem robioną płukankę w seicento jakieś 15 lat temu;)
jeździ do dzisiaj
Bez tej plukanki tez by jezdzil. Tam silnik prosty jak budowa cepa.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.03.2019 o 09:22, Spajdi napisał:

Oglądałeś, czy tylko czytałeś tytuł??

Ciekawe wnioski?! To dziwi Cię, że silnik zalany olejem NAPĘDOWYM zamiast silnikowego się przyciera ? Poważnie?

Film bardzo fajny swoją drogą, ale Twój clickbaitowy tytuł nie bardzo...

Film nie mówi nic o firmowych płukankach, które niektórzy wykonują, tylko o wielokrotnym płukaniu ropą, lub jak ktoś się chce czepiać olejem napędowym.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

Narracje masz troche jak z elektroda.pl

 

comment_TVgTnvUK2yOvitAETiaMDtHFSpVT2u8Y

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEh a Majster na ostatnim filmie sowje BMW tak robilł nawet jak się świeciła lampka braku ciśnienia.

Przypadek że szobil ten film potym jak Majster tak swoje BMW potraktował ? :P

 

 

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Inny skład: estry vs nafta

Większa agresywność Oilem vs LM i AR2820

 

Stary AR2820 też bazował na nafcie, obecna wersja jest na estrach jak Oilem, ale kilka razy słabsza.

 

Jak silnik niepłukany, olej zmieniany w trybie Longlife, albo jakiś kiepski - zalałbym Oilem, jeśli płukanek używałeś wcześniej to może być AR2820. :ok: 

 

Oilem i AR2820 możesz trzymać nawet do godziny czasu, nawet można się przejechać kawałek z obrotami 1500-3000rpm, dobrze po mieście bo są światła więc obroty zróżnicowane.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2019 o 18:36, HARDTECHNO napisał:

Masakara ..po co te płukanki? Chcecie dobić do 500.000km?

 

Raz czy dwa razy w życiu zastosowałem z ciekawości, Amsoil i Liqiu Moly chyba, efekt bez znaczenia, bo sprzedałem rok później ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/2/2019 at 6:36 PM, HARDTECHNO said:

Masakara ..po co te płukanki? Chcecie dobić do 500.000km? No bez jaj panowie. Ja jestem przekonany że od 2007r nie warto cokolwiek dłubać żeby wydłużyć żywotność auta. (Downsizing)auto rzecz nabyta zniszczysz zepsujesz kupujesz następne .. to nie klasyki z lat 90.80.70 itd.itp.. sorry wszystkie koncerny chcą zaoszczędzić na Bóg wie czym kolejek.  Od NVAA po materiały po ekologię po części i inne bzdury produkcyjne. 

Teraz np: fiat 500/Lancia ypsilon. Pokrywa zaworów plastik/bombastik(euro6) A kiedyś (amelinium) oszczędności? Hehehe

zalezy czym jezdzisz. ja jezdze ponad 20letnimi autami i od czasu do czasu plukam, a w szczegolnosci jak kupuje 'nowe' od kogos.

 

ostatnio plukalem w aucie ktore od kilku lat nie mialo zmieniany olej (male przebiegi). jakos szybciej gasnie kontrolka oleju po odpaleniu. ale to tez moze kwestia nowego oleju i filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bochumil napisał:

Którą płukankę wybrać? Oilem ReleaseTech Power Flush czy Liqui Moly Pro 2662?

jeżeli możesz pojeździć jeszcze 1-2kkm to ja bym sugerował Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife)

to jest nowsza wersja starego AR2300, który bardzo dobrze radził sobie z oczyszczaniem silnika zapewniając przy tym już podstawowa warstwę ochronną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam LM i zawsze jest MEGA poprawa pracy silnika.
Raz, że spalania spada o ok. 0,5L to znacznie poprawia się elastyczność.
Silnik też cichnie
Jak dla mnie same zalety
No właśnie zachęcony ceną oraz pozytywnymi opiniami zakupiłem wersję PRO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bochumil napisał:
1 godzinę temu, technix napisał:
Ja używam LM i zawsze jest MEGA poprawa pracy silnika.
Raz, że spalania spada o ok. 0,5L to znacznie poprawia się elastyczność.
Silnik też cichnie
Jak dla mnie same zalety

No właśnie zachęcony ceną oraz pozytywnymi opiniami zakupiłem wersję PRO.

 

LM2662 (PRO) to to samo co LM2640, inna tylko pojemność puszki :ok: Czyścić może lepiej, bo zwyczajnie więcej jej krąży w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
LM2662 (PRO) to to samo co LM2640, inna tylko pojemność puszki :ok: Czyścić może lepiej, bo zwyczajnie więcej jej krąży w układzie.
Ja bym Oilem wziął ale na forum oilclub nieco bałaganu w temacie jak to dawkować. niby zalecany czas na opakowaniu to za mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

On 3/2/2019 at 9:06 AM, Spajdi said:

Co to znaczy "stosuje fabrycznie" - w jakich sytuacjach i co to znaczy "takie" bo pozornie podobna procedura może być zupełnie różna po zagłębieniu się w szczegóły - czas, obroty itp.

 

Jeśli silnik jest używany w trudnych warunkach - tzn. jeździ często na krótkich dystansach - silnik sam sobie płukankę olejem napędowym po jakiś 5kkm robi. Łatwo to zaobserwować na bagnecie olejowym.

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grogi napisał:

 

 

Jeśli silnik jest używany w trudnych warunkach - tzn. jeździ często na krótkich dystansach - silnik sam sobie płukankę olejem napędowym po jakiś 5kkm robi. Łatwo to zaobserwować na bagnecie olejowym.

Szczególnie, jeśli ma filtr wypalany bogatsza mieszanka 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2021 o 14:44, bochumil napisał:

Ja bym Oilem wziął ale na forum oilclub nieco bałaganu w temacie jak to dawkować. niby zalecany czas na opakowaniu to za mało.

czas podany na AR2300 i teraz oilem to jest takie rozsądne minimum. Zawsze była tam adnotacja, że można to zostawić do następnej wymiany.

W praktyce najlepiej to zalać wiosną/latem i przejechać ok 3kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2019 o 18:36, HARDTECHNO napisał:

Masakara ..po co te płukanki? Chcecie dobić do 500.000km? No bez jaj panowie. Ja jestem przekonany że od 2007r nie warto cokolwiek dłubać żeby wydłużyć żywotność auta. (Downsizing)auto rzecz nabyta zniszczysz zepsujesz kupujesz następne .. to nie klasyki z lat 90.80.70 itd.itp.. sorry wszystkie koncerny chcą zaoszczędzić na Bóg wie czym kolejek.  Od NVAA po materiały po ekologię po części i inne bzdury produkcyjne. 

Teraz np: fiat 500/Lancia ypsilon. Pokrywa zaworów plastik/bombastik(euro6) A kiedyś (amelinium) oszczędności? Hehehe

Było trzeba kupić Hondę CRV z benzyną... :phi:

Raz na jakiś czas płukanka markowa i dobry olej co 12-15kkm i filtry + sprawdzanie i regulacja zaworów i śmiga już ponad 270kkm, druga, gen3 240kkm i to samo :oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas podany na AR2300 i teraz oilem to jest takie rozsądne minimum. Zawsze była tam adnotacja, że można to zostawić do następnej wymiany.
W praktyce najlepiej to zalać wiosną/latem i przejechać ok 3kkm.
Czyli wlac to do świeżo wymienionego oleju i przejechac 3 tyś km i znowu zmienić olej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rado_ napisał:
W dniu 9.04.2021 o 09:47, Ozarek napisał:
czas podany na AR2300 i teraz oilem to jest takie rozsądne minimum. Zawsze była tam adnotacja, że można to zostawić do następnej wymiany.
W praktyce najlepiej to zalać wiosną/latem i przejechać ok 3kkm.

Czyli wlac to do świeżo wymienionego oleju i przejechac 3 tyś km i znowu zmienić olej?

Nie. Wlać na około 3kkm przed wymianą na nowy.

Teraz jednak przetestuje płukankę z tych szybkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał:

A ok kupiłem oilem to se wleje i trochę pojeżdżę emoji106.png

Tylko uwaga, bo na Oilem Release Tech Power Flush nie można jeździć, tą płukankę stosujemy 15 minut, w porywach przy mocno zasyfionych silnikach pół godziny na wolnych obrotach. Do jeżdżenia jest Oilem Release Tech Power Cleaner.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wlyszkow pisał, że z Oilem Flush można spokojnie pokręcić się wokół komina nawet do godziny :hmm:

 

U mnie taki zestaw czeka na zalanie, butelki litrowe, bo nie lubię jak zostaje trochę w baniaku 5l, a wchodzi mi 4,4L.

 

 

 

 

 

16180709575977192599303066646251.jpg

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko uwaga, bo na Oilem Release Tech Power Flush nie można jeździć, tą płukankę stosujemy 15 minut, w porywach przy mocno zasyfionych silnikach pół godziny na wolnych obrotach. Do jeżdżenia jest Oilem Release Tech Power Cleaner.
Dzięki za info,bo bym został wprowadzony w błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2021 o 18:04, analyzer64 napisał:

U mnie taki zestaw czeka na zalanie, butelki litrowe, bo nie lubię jak zostaje trochę w baniaku 5l, a wchodzi mi 4,4L.

 

Do mojego silnika wchodzi tyle samo. Orlen wiedząc o tym wypuścił Orlen Platinum Classic 5W40 w bańce 4,5L ;) Tymczasem wybrałem olej Total Quartz Energy 9000 5W40. Ponoć to dobra oliwa do 15 letniego diesla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bochumil napisał:

 

Zawsze mnie interesowało kim jest ten tajemniczy Włyszkow obecny na wielu forach motoryzacyjnych ;)

Oprócz tego, że jest handlowcem i dystrybutorem Archoil i Oilem na Polskę, to posiada bardzo szeroką wiedzę na temat fizykochemii środków smarnych oraz świetnie zna rynek olejowy nie tylko w Polsce.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dobra bo i ja się przymierzam. Mam zakupiona liquy moly 2662.
Wlac to na 15 minut czy na 2-3kkm przed zmiana

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniłem olej, wlalem płukanke , a za kilka dni check ,sypnęło błędami i wuj wie o co chodzi.
Tylko co za błędy wysypało.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, WaWeR napisał:

Dobra bo i ja się przymierzam. Mam zakupiona liquy moly 2662.
Wlac to na 15 minut czy na 2-3kkm przed zmiana

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

Zgodnie z instrukcją. Ja wlałem na 30 minut na jałowym, bez obciążenia silnika, syf po poprzednim właścicielu zszedł, świeży olej i śmiga.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co za błędy wysypało.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Właściwie chyba nie związane ze sobą, ale niesmak pozostał.
P061F
Raw code: 061F
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Engine control module (ECM), throttle actuator controller - performance problem

============2==============
P1385
Raw code: 1385
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Variable Cam Timing Solenoid B Malfunction
Peugeot: Variable Cam timing solenoid B Malfunction

============3==============
P2339
Raw code: 2339
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Cylinder 4 - above knock threshold

============4==============
P0948
Raw code: 0948
ECU: Jednostka sterująca silnika#3
Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
OBDII: Hydraulic pump relay - circuit high

============5==============
P0565
Raw code: 0565
ECU: Jednostka sterująca silnika#3
Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony
OBDII: Cruise control master switch, ON signal - malfunction
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.