Skocz do zawartości

Kupujemy EV lub hybrid


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Cos musze kupic zonie...

Koniecznie chce "ekologie", czyli hybrid badz elektryk.

Na jej potrzeby - jazda tylko i wylacznie po miescie, kazda z opcji jest ok, roczny przebieg ok 10-12kkm.

 

Co jej sie podoba:

- C-HR

- Kona

- Leaf

 

Co mnie sie podoba;-)

- UX 250h

- Kona

- Leaf/Ionic

 

Cena wszystkich elektrykow podobna, ok 40k EUR, hybryda Toyoty duzo tansza, Lex w cenie elektrykow.

 

Co przemawia za/przeciw poszczegolnych modeli?

 

PS. wiem iz ekonomicznie to sie nie bilansuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możecie sobie pozwolić na 100% elektryka, to tylko i wyłącznie ta opcja :ok:

 

Jeśli możecie sobie pozwolić na Konę, i obojgu jak widzę pasuje, to będzie najlepszy wybór, już piszę dlaczego.

Gwarancja na aku 8 lat lub 200.000 km, na całe auto 5 lat, co ma wpływ na wartość rezydualną. 

Wydajność napędu; Hyundai aktualnie jest liderem i z Teslą mogą sobie podać rękę na tym polu.

Pojemność baterii, a co za tym idzie zasięg. Ciekawy wygląd.

Hyundai Kona i Ioniq na DC są w stanie przyjąć do 70 kW, Leaf tylko 50 kW i jeszcze bateria się przegrzewa, bo nie ma chłodzenia.

Kona jest stworzona do miasta, i nawet z tą mniejszą baterią 39 kWh, będzie robić zasięgi rzędu 200-300 km, zależnie od pory roku i warunków jazdy.

 

Ogólnie Leafa należy odpuścić; degradacja baterii + wolne ładowanie na DC przez przegrzewanie się baterii; brak chłodzenia baterii w tym modelu jest nieporozumieniem. Samo auto też jest tylko tak naprawdę liftingiem modelu z 2011 roku.

 

Jakbyś miał jakieś wątpliwości to pytaj, bo już na temat EV przeczytałem i czytam internet z każdej strony :hehe:, a za miesiąc mija mi pierwszy rok za sterami EV ;)

 

Aha. Hybrydy są fajne, ale jeśli jest opcja na EV to po pierwszym dniu zrozumiecie, dlaczego hybryda jednak jest lujowa ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Poczatkowo w gre wchodzila hybryda, glownie przez warunki w miescie - darmowe parkowanie, wjazd do miasta, itp - bynajmniej Toyota jest aktywna w promowaniu swoich produktow.

Odwiedzilismy salon, auto przez zone zaakceptowane (ogolnie nie znosi SUV, ale ksztalty CHR czy Kony sie podobaja;-).

Poczytalem, poogladalem rozne testy na YT tej Toyoty i mnie to auto srednio sie podoba....bo ani to mocne, ani fun...spali moze troche mniej niz obecne 2.0 benzyna. Bardziej pod siebie wyczytalem iz idzie nowa Corolla z 2.0 hybrid, co jest juz wg mnie lepsza opcja. Z wygladu blizniacze rozwiazanie silnikowe ma Lexus UX wiec jesli hybrid to sklanialbym sie w tym kierunku.

 

Ale, odkrylem ze istnieja rowniez elektryki, ktore do zastosowan zony beda pasowac w 100%. Jezdzi 100% po miescie, ok 10kkm rocznie, tygodniowo pod 200km. Ladowarek gdzie sie nie obrocisz to przybywa. Niemalze kazdy sklep ma na swoim parkingu sztuke, niektore za darmo (np. Lidl), niektore za symboliczny miesieczny abonament 500CZK (ok 80 pln np CEZ).

 

I z powyzszego wzial sie dylemat, a moze nowosc, elektryk ;-)

 

PS. ciekawe info piszesz o Leaf...nie spotkalem sie z takim komentarzem w filmach ktore widzialem na YT... w salonie o tym nie wspominaja, ale to raczej logiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych co podales i jesli budzet pozwala, to bralbym Kone. Masz wszystkie zalety EV plus crossover, wiec praktyczniejszy do miasta. Plus zalety wymienione przez kolege wyzej.

CHR ma ciekawy wyglad, ale imho, szybko sie nudzi bo przekombinowany. Na dluzsza mete, bardziej odpowiadaja mi spokojniejsze linie i Kona u mnie tu tez wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kiwal napisał:

PS. ciekawe info piszesz o Leaf...nie spotkalem sie z takim komentarzem w filmach ktore widzialem na YT... w salonie o tym nie wspominaja, ale to raczej logiczne...

Zapraszam na fb, do grupy: Kierowcy samochodów elektrycznych. 

A jeśli chodzi o YT to największą skarbnicą wiedzy nie przetworzonej, jest Björn Nyland. Polecam jego kanał TeslaBjörn

 

Elektryk do miasta to rozwiązanie lepiej niż idealne, a Koną spokojnie można latać też w jakieś trasy. 

Jeszcze ewentualnie jest Kia e-Niro, technicznie tożsama z Koną, trochę większe wymiary, ale wygląd dalekowschodni ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.