Skocz do zawartości

TSI vs TDI; 4.65 vs 5.05


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Ryb napisał:

Policz średnio 2-2.5l/100km na korzyść diesla. Różnica będzie mniejsza podczas ekojazdy w trasie a większa w mieście i przy dynamicznej jeździe. Nie zawsze przecież jeździsz w trybie eko.

Nie ma takiej opcji. Nie między TSI vs TDI i nie średnio.

Jedyna opcja, na tak dużą różnicę to auto tylko trasa i autostrady niemieckie, albo polskie grubo ponad limit.

 

Średnią uśrednioną różnicę należy przyjąć w okolicy 1 litra na korzyść diesla, i tyle.

W razie wątpliwości polecam zajrzeć na spritmonitor.de i wątpliwości rozwiać. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lupus napisał:

eneralnie zalety małych turbobenzyny kończą się przy wyjeździe na autostradę. Każde auto jest dobre do czego innego. Są auta które spalą mało mieście ale jak docisniesz w trasie to się zdziwisz i na odwrót. Diesel który w trasie mało spali w mieście żłopie jak głupi.

1.4 TSI 140-150 KM i 1.8 TSI 180 KM na autostradzie czuje się jak ryba w wodzie.

Osiągi bardzo dobre, a zużycie bardzo rozsądne. 

Dopiero powyżej 160, a tak naprawdę powyżej 180 km/h diesel zaczyna mieć sporą przewagę. Ale to i tak rząd 2-3 litrów, ale wtedy trzymamy non stop 2 z przodu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mrBEAN napisał:

1.4 TSI 140-150 KM i 1.8 TSI 180 KM na autostradzie czuje się jak ryba w wodzie.

Osiągi bardzo dobre, a zużycie bardzo rozsądne. 

Dopiero powyżej 160, a tak naprawdę powyżej 180 km/h diesel zaczyna mieć sporą przewagę. Ale to i tak rząd 2-3 litrów, ale wtedy trzymamy non stop 2 z przodu.

Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l:

Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lupus napisał:

Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l:

Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18...

CO? przy 180? 1.4 TSI ma palić 18? :hehe: chyba z dziurą w baku albo drugim autem na przyczepce

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cinos napisał:

CO? przy 180? 1.4 TSI ma palić 18? :hehe: chyba z dziurą w baku albo drugim autem na przyczepce

Cinosku przy średniej 180. Żeby mieć średnią taką trzeba trochę szybciej jechać ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 1.4TSI w Gofrze 7 jest oszczędnym silnikiem w trasie. Ten wynik 6.1 to nic nadzwyczajnego.

W mieście spali więcej, lecz to też nie będzie szalona różnica.

 

Podstawowa kwestia, którą rozważasz - a więc porównanie kosztowe do TDI nie ma większego sensu. Ilość plusów, które wiążą się z jazdą benzyniakiem wg mnie rekompensuje wyższy (choć nieznacznie) koszt paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Cinos napisał:

Po ostatniej trasie wzięła mnie rozkmina, czy jest dalej sens diesla patrząc na ceny paliw.

Ostatnio leciałem EL-KR-EL.

Starałem się leciec po swojemu, ale obserwować mocno otoczenie, światła, jak duży SUV leciał żwawo, no to pełen sandał, łapałem się w slipstream za nim.

Zjazdy bez gazu, na podjazdach nie utrzymywałem na siłę prędkości. Wynik? Golf 7 1.4 TSI 125KM EL-KR 6.1/100

czas można liczyć 2.40 bo wylot z Łodzi mimo 18 zakorkowany 😕 więc nie jechałem jak ostatnia oferma na drodze, a zwężka w okolic SC - dramat 😥

53323437_2204239469904152_485795289764986880_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=dccfbb9c9bb61b9d402646ba3e820785&oe=5CDEDFCE

 

 

potem sprawdziłem od tankowania, na dystrybutorze i błąd pomijalny wyszedł

 

ale skoro w trasie udało się zejść 28.3zł/100km to TDI musiałby spalić minimum 5,6l/100km aby wyrównać w ogóle cene paliwa

a co dopiero zarobić skoro TDI jest droższy o kilka tysięcy.

 

Niech jeszcze VW dopracuje zarządzanie energią, trochę aerodynamiki i w sumie znowu noPB będzie górą!

odkąd mam Octavię 3 1,4 TSI 140 KM też uważam że jak dla mnie diesel może już nie istnieć....

nie robię nie wiadomo jak długich tras.... latem jeździłęm w góry... jakieś 500 km w jedną stronę + około 100 lokalnymi + 500 w drugą....

średnie spalanie wyszło mi z tej wycieczki około 5,7 litra (z kompa i z tankowania porównywalnie)... nie jechałem eco (S-ki i gierkówka jakieś 120-130 kmh, autostrada 150 kmh)… auto miałem od 3 mies. i dopiero ise go uczyłęm… więc uznaję wynik za bardzo dobry...

obecnie mam średnie spalanie z około 10 tkm na poziomie 6,5 litra... przy czym jazdy mam w granicach 60% trasa i 40% miasto... więc uważam też że to niezły wynik... zwłaszcza że średnie spalanie golfa 1,9 tdi 101 KM mi wychodzi na poziomie 6-6,2 litra...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DZIDA napisał:

odkąd mam Octavię 3 1,4 TSI 140 KM też uważam że jak dla mnie diesel może już nie istnieć....

nie robię nie wiadomo jak długich tras.... latem jeździłęm w góry... jakieś 500 km w jedną stronę + około 100 lokalnymi + 500 w drugą....

średnie spalanie wyszło mi z tej wycieczki około 5,7 litra (z kompa i z tankowania porównywalnie)... nie jechałem eco (S-ki i gierkówka jakieś 120-130 kmh, autostrada 150 kmh)… auto miałem od 3 mies. i dopiero ise go uczyłęm… więc uznaję wynik za bardzo dobry...

obecnie mam średnie spalanie z około 10 tkm na poziomie 6,5 litra... przy czym jazdy mam w granicach 60% trasa i 40% miasto... więc uważam też że to niezły wynik... zwłaszcza że średnie spalanie golfa 1,9 tdi 101 KM mi wychodzi na poziomie 6-6,2 litra...

 

 

Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lupus napisał:

Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem.  

to tylko dygresja nie porównanie :]

nowoczesny diesel w firmowej O3 (1,6 tdi 105 KM) wciąga przy podobnych trasach S-kami i lokalnymi jakieś 5 litrów (minimum co uzyskałem przy spokojnej jeździe w TDI na trasie do W-wy, po W-wie i z powrotem -najczęstsza trasa służbówką- to było 4,8 litra, ale na identycznej trasie w TSI zrobiłęm bez wysiłku 5,4 i były rezerwy jeszcze zejść....) ... tak wwiec różnica w moim przypadku nie jest jakaś powalająca, ale w TSI mam za to efekt z Krainy lodu ("Mam tę mooooc , mam tę mooooooc" :]) a w TDI niestety wszystko trawa dłuuuuużej…. coś za coś....

niestety nie mam do porównania O3 1,2 TSI o podobnej mocy więc ciężko mi stwierdzić jak by to wyglądało w praktyce...

tak więc podsumowując....

jeżdżąc przepisowo po drogach PL, nawet robiąc dużo tras, jak dla mnie TSI wygrywa z porównywalnym nawet TDI. jeżeli zapitalasz jak dziki osioł (180+) to duży diesel ma przewagę…. (jeszcze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Lupus napisał:

Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l:

Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18...

Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? 

Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? 
Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra.
No właśnie takie gdybanie... A mi pali tyle a mi tyle
Trzeba jechać razem, żeby to jakoś porównać wmiarę wiarygodnie
BTW jestem skłonny uwierzyć w ta różnice tylko 1 litra między pb a td zaznaczając, że nie będzie to hardkorowe użytkowanie a zwykle toczenie się do fabryki i biedasklepu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Innymi słowy, kupując dziś diesla będziesz miał odpowiednio niższe spalanie. To, czy Ci się to opłaci czy nie - zależy od bardzo wielu indywidualnych czynników. A to żadna nowość przecież.

 

Spoko spoko, tymczasem czekamy na zapowiadane przez Ciebie 1l oleju napędowego z dystansu 100km :hehe:

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lupus napisał:

Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem.  

Na Spritmonitor.de  porownalem spalanie zabytkowego  Tourana 1,9 TDI[bo takiego mialem-101KM] z Touranem od 2015 roku[czyli najnowszego].Jest to srednia  6,51 vs 6,38 .

Ale...mialem jeszcze Audi A4 z tym zabytkowym 1,9TDI[130KM].Porownalem do A4 od 2015 roku.Tu juz jest spora roznica- srednia 6,42 vs 6,38.Moje spalanie bylo wyzsze niz srednia na Spritmonitor  o ok.10 %  w obydwu przypadkach-wplyw krotkich tras.

Faktycznie nie ma co porownywac tych rupieci...

 

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mrBEAN napisał:

Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? 

Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra.

Nie w tym samym czasie. Więcej razy tą trasę zrobiłem 2,0 tdi i spalanie z tego odcinka miałem 10,1-12 l/100 km więc to tsi i tak daleko.

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wlad napisał:

Na Spritmonitor.de  porownalem spalanie zabytkowego  Tourana 1,9 TDI[bo takiego mialem-101KM] z Touranem od 2015 roku[czyli najnowszego].Jest to srednia  6,51 vs 6,38 .

Ale...mialem jeszcze Audi A4 z tym zabytkowym 1,9TDI[130KM].Porownalem do A4 od 2015 roku.Tu juz jest spora roznica- srednia 6,42 vs 6,38.Moje spalanie bylo wyzsze niz srednia na Spritmonitor  o ok.10 %  w obydwu przypadkach-wplyw krotkich tras.

Faktycznie nie ma co porownywac tych rupieci...

 

Dobrze napisz jeszcze z jakimi dokładnie silnikami porównywałeś.

Jako ciekawostka. mam służbowego 2,0 tdi w octavi i prywatne 1,9 mjtd w cromie. Oba 150 KM. Croma cięższa o jakies 150 kg. Różnica  wspalaniu w jeździe miejskiej to 2l/100km, w trasie ok litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hefi napisał:

No właśnie takie gdybanie... A mi pali tyle a mi tyle
Trzeba jechać razem, żeby to jakoś porównać wmiarę wiarygodnie
BTW jestem skłonny uwierzyć w ta różnice tylko 1 litra między pb a td zaznaczając, że nie będzie to hardkorowe użytkowanie a zwykle toczenie się do fabryki i biedasklepu

i dokładnie tak jest, miałem octavie 1.6tdi mam 1.2tsi obie 105km, różnica w spalaniu zamyka się w 1L, przy  jeździe nie trasami A czy S nawet poniżej 1L, powyżej 140km/h jest to ponad 1L. Z kolei po mieście na przejazdach po 5-7km palą tak samo...

 

Przy obecnej różnicy w cenie ON vs noPb dla większości zastosowań diesel może jak dla mnie istnieć.

 

Z porównań nie mierzalnych (hałas, kultura pracy, przyjemność jazdy...) werdykt jest jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechaliśmy w tym roku w 3 samochody do Czech na narty i mam porównanie tej samej trasy i tych samych prędkości, gdyż jechaliśmy sobie trzymajac się blisko siebie.

Jego astra h  1.9 w dieslu i mój hybrid (z tym że umnie box na dachu więc opory większe) - jemu spaliło na trasie 5,8  mi 7,4  więc różnica praktycznie niewielka, biorac pod uwagę też koszt paliwa, masy aut itd

Moj przynajmniej nie kopcił jak dawaliśmy w palnik momentami :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, TomekD000 napisał:

i dokładnie tak jest, miałem octavie 1.6tdi mam 1.2tsi obie 105km, różnica w spalaniu zamyka się w 1L, przy  jeździe nie trasami A czy S nawet poniżej 1L, powyżej 140km/h jest to ponad 1L. Z kolei po mieście na przejazdach po 5-7km palą tak samo...

 

Przy obecnej różnicy w cenie ON vs noPb dla większości zastosowań diesel może jak dla mnie istnieć.

 

Z porównań nie mierzalnych (hałas, kultura pracy, przyjemność jazdy...) werdykt jest jeden

Moje następne auto prywatne to będzie turbobenzyna jednak do pracy i dużych przebiegów nie wyobrażam sobie nic innego niż diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Cinos napisał:

Po ostatniej trasie wzięła mnie rozkmina, czy jest dalej sens diesla patrząc na ceny paliw.

Ostatnio leciałem EL-KR-EL.

Starałem się leciec po swojemu, ale obserwować mocno otoczenie, światła, jak duży SUV leciał żwawo, no to pełen sandał, łapałem się w slipstream za nim.

Zjazdy bez gazu, na podjazdach nie utrzymywałem na siłę prędkości. Wynik? Golf 7 1.4 TSI 125KM EL-KR 6.1/100

czas można liczyć 2.40 bo wylot z Łodzi mimo 18 zakorkowany 😕 więc nie jechałem jak ostatnia oferma na drodze, a zwężka w okolic SC - dramat 😥

53323437_2204239469904152_485795289764986880_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=dccfbb9c9bb61b9d402646ba3e820785&oe=5CDEDFCE

 

 

potem sprawdziłem od tankowania, na dystrybutorze i błąd pomijalny wyszedł

 

ale skoro w trasie udało się zejść 28.3zł/100km to TDI musiałby spalić minimum 5,6l/100km aby wyrównać w ogóle cene paliwa

a co dopiero zarobić skoro TDI jest droższy o kilka tysięcy.

 

Niech jeszcze VW dopracuje zarządzanie energią, trochę aerodynamiki i w sumie znowu noPB będzie górą!

Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem  w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym :chory:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? 

Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra.

Srednia V 180 to dobrze trzeba deptac pod 200-210. Dla mnie to idiota to raz, dwa poziom koncentracji nie jest warty czasu przejazdu.

Spalanie pomijam. Porownanie  zasadne przy  podobnej pojemnosci i mocy. Zejscie z 2.0 do 1.6  to sadze ze ok 15-20% mniejsze spalanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tom111 napisał:

Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem  w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym :chory:

no chyba ze sie ma sprawny DPF:)

A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa.

Poki co  klekotem bede sie krecil.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tom111 napisał:

Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem  w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym :chory:

U mnie jest cicho i nie śmierdzi ;]

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Ryb napisał:

 

Potrafię wskazać trasę o długości dużo większej niż 21km na której przy umiejętnej jeździe spalanie będzie oscylowało w okolicach jednego litra na 100km. Ciekawe co można by zarejestrowanym tam filmem udowodnić.

;]

 

 

Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. :) Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tom111 napisał:

Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem  w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym :chory:

To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło...

Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, fanlan napisał:

no chyba ze sie ma sprawny DPF:)

A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa.

Poki co  klekotem bede sie krecil.

Mi croma w mieście pod 9 łyka.:zgryz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ArekMiz napisał:

 

Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. :) Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. :)

Swoją zbyt powolną prędkością jazdy powodowałeś niebezpieczeństwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lupus napisał:

Mi croma w mieście pod 9 łyka.:zgryz:

Szczescie ze pare km jeszcze srodmiejska obwodnica millenijna. Jesli  jechalbym miastem tylko to 9-10 jak nic. pojemnosc, masa i mamy efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volkov napisał:

Swoją zbyt powolną prędkością jazdy powodowałeś niebezpieczeństwo ;)

Dlaczego niebezpieczenstwo? Zgodnie z przepisami.

Raz jechalem lanosem 1,5 16V A4 krakow wroclaw predkosc ok 90-100 dlatego ze  znajomy ciagnal przyczepe i tak jakos razem. Przyznam nudno  bardzo, nuzaco spalanie LPG  z BOXem i 3 osoby 7,5. Nigdy mniej nie mialem.

Na benzynie nie jezdzile, ale mozna uznac ze spalanie w starej konstrukcji i 100KM byloby ok 6-6,5l NoPb w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, volkov napisał:

To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło...

Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. 

Nie zatrzymalem się ide do przodu, to większość użytkowników diesli sie zatrzymało i trwaja w bezsensownym przekonaniu. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, fanlan napisał:

no chyba ze sie ma sprawny DPF:)

A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa.

Poki co  klekotem bede sie krecil.

Ile % osobówek na ON ma w Polsce sprawny DPF? 10% czy mniej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące.  Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km.
Jesteś w jakimś stopniu spokrewniony z Fredem?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, noras napisał:

No nie bardzo - pokaż mi proszę VAG-owskie 1,6 TDi o mocy 140-150 KM ?

Aktualne 2.0 TDi VAG-a ma 150KM, czyli jest odpowiednikiem 1,4 TSi.

 

Fakt. Ale aktualne TDI to też nie jest ta sama generacja co TDI stosowane w Exeo. A wracając do meritum wątku, tu jest fajne i dość miarodajne porównanie:

 

https://www.se.pl/auto/testy/test-volkswagen-jetta-14-tsi-vs-volkswagen-jetta-20-tdi-benzynowa-vs-olej-napedowy-aa-eUqr-xbrd-AwWP.html

 

Wychodzi w mieście 8.1 vs. 6.8, poza miastem 6.9 vs. 5.4 i w cyklu mieszanym 7.5 vs. 6.1.

Może to nie są 2-3 litry ale nadal 1.3-1.5l/100km w dość aerodynamicznym i nieobciążonym aucie. 

 

W takim Tiguanie już będzie ciekawiej.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie jest cicho i nie śmierdzi ;]

 

 

43 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

Smrod ?

Euro6 i smrod ?

 

 

Troll alert! Nie dajcie się złapać. Kolega jeździ hybrydowym Aurisem, który pali mu tyle samo co pierwszy lepszy diesel ale ma fobię na punkcie spalin.

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, volkov napisał:

To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło...

Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. 

 

A mi tam wszystko jedno. Sprzedaż diesli ma się dobrze i czego by internetowi hejterzy nie napisali, świat się jakoś nie przejmuje.

:hehe:

 

Każdy sobie kupi jakie auto mu się podoba, a że komuś tam za monitorem pęknie od tego żyłka - trudno, to jego problem.

;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lupus napisał:

Octavia, średnia prędkość 180

Tyle, że idziemy w odległą galaktykę oparów absurdu. 

Bardzo, ale to bardzo słabo widzę osiągnięcie i utrzymanie takiej średniej przez 150 KM Octavię - biorąc pod uwagę, że Vmax 150 KM diesla to 218 km/h, TSi 219 km/h. Biorąc pod uwagę, że to dość lekkie auto (podatność na wiatr przy takich prędkościach) i warunki drogowe - obstawiam, że możemy wziąć całą populację Octavii i przebieg z średnią 180 km/h to będzie ułamek promilla całego przebiegu - czyli TDi będzie gorsze w 99,999999% czasu eksploatacji Octavii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, ArekMiz napisał:

 

Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. :) Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. :)

 

Mi kiedyś Punto II z wolnossącym 1.2 spaliło w trasie ze Śląska nad morze 3.9. A średnio z całych wakacji (kręcenie się po Pomorzu) 4.4.

Outlander 2.0TDI spalił mi najmniej 5.3 (trasa o długości 160km) a obecny 5.7 (trasa o długości 90km). Normalnie pali 6.5-8l/100km, co przy jego gabarytach i pojemności jest IMO świetnym wynikiem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, noras napisał:

Tyle, że idziemy w odległą galaktykę oparów absurdu. 

Bardzo, ale to bardzo słabo widzę osiągnięcie i utrzymanie takiej średniej przez 150 KM Octavię - biorąc pod uwagę, że Vmax 150 KM diesla to 218 km/h, TSi 219 km/h. Biorąc pod uwagę, że to dość lekkie auto (podatność na wiatr przy takich prędkościach) i warunki drogowe - obstawiam, że możemy wziąć całą populację Octavii i przebieg z średnią 180 km/h to będzie ułamek promilla całego przebiegu - czyli TDi będzie gorsze w 99,999999% czasu eksploatacji Octavii.

Człowiek małej wiary.;] Generalnie na trasy i duże przebiegi diesel ciągle ma sens. Jak było by inaczej floty przesiadły by się na turbobenzyny. Oni potrafią liczyć.

20180111_212010.jpg

Edytowane przez Lupus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Lupus napisał:

Człowiek małej wiary.;] Generalnie na trasy i duże przebiegi diesel ciągle ma sens. Jak było by inaczej floty przesiały by się na turbobenzyny. Oni potrafią liczyć.

20180111_212010.jpg

 

Gdyby diesle nie paliły mniej to by ich nie oferowano, bo samymi benzynami dałoby się spełnić warunki emisji CO2.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

 

 

Troll alert! Nie dajcie się złapać. Kolega jeździ hybrydowym Aurisem, który pali mu tyle samo co pierwszy lepszy diesel ale ma fobię na punkcie spalin.

:oki:

Moja hybryda nie jest tematem tego watku, ale widzę że twoja fobia na punkcie mojej hybrydy sie pogłębia :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, tom111 napisał:

Ile % osobówek na ON ma w Polsce sprawny DPF? 10% czy mniej? 

 

Czerpię dane z tego samego źródła co Ty i wychodzi mi że 95%.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, tom111 napisał:

Moja hybryda nie jest tematem tego watku, ale widzę że twoja fobia na punkcie mojej hybrydy sie pogłębia :hehe:

 

Masz fobię na punkcie spalin, tymczasem sam emitujesz ich więcej niż przeciętny diesel. Ba, ten wątek udowadnia wyraźnie, że pierwsza lepsza turbobenzyna jest lepsza od hybrydy.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.