noras Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 3 godziny temu, Ryb napisał: Bo nowy porównywalny TDI ma pojemność 1.6 a nie 2.0. No nie bardzo - pokaż mi proszę VAG-owskie 1,6 TDi o mocy 140-150 KM ? Aktualne 2.0 TDi VAG-a ma 150KM, czyli jest odpowiednikiem 1,4 TSi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 11 godzin temu, Ryb napisał: Policz średnio 2-2.5l/100km na korzyść diesla. Różnica będzie mniejsza podczas ekojazdy w trasie a większa w mieście i przy dynamicznej jeździe. Nie zawsze przecież jeździsz w trybie eko. Nie ma takiej opcji. Nie między TSI vs TDI i nie średnio. Jedyna opcja, na tak dużą różnicę to auto tylko trasa i autostrady niemieckie, albo polskie grubo ponad limit. Średnią uśrednioną różnicę należy przyjąć w okolicy 1 litra na korzyść diesla, i tyle. W razie wątpliwości polecam zajrzeć na spritmonitor.de i wątpliwości rozwiać. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 9 godzin temu, Lupus napisał: eneralnie zalety małych turbobenzyny kończą się przy wyjeździe na autostradę. Każde auto jest dobre do czego innego. Są auta które spalą mało mieście ale jak docisniesz w trasie to się zdziwisz i na odwrót. Diesel który w trasie mało spali w mieście żłopie jak głupi. 1.4 TSI 140-150 KM i 1.8 TSI 180 KM na autostradzie czuje się jak ryba w wodzie. Osiągi bardzo dobre, a zużycie bardzo rozsądne. Dopiero powyżej 160, a tak naprawdę powyżej 180 km/h diesel zaczyna mieć sporą przewagę. Ale to i tak rząd 2-3 litrów, ale wtedy trzymamy non stop 2 z przodu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 27 minut temu, mrBEAN napisał: 1.4 TSI 140-150 KM i 1.8 TSI 180 KM na autostradzie czuje się jak ryba w wodzie. Osiągi bardzo dobre, a zużycie bardzo rozsądne. Dopiero powyżej 160, a tak naprawdę powyżej 180 km/h diesel zaczyna mieć sporą przewagę. Ale to i tak rząd 2-3 litrów, ale wtedy trzymamy non stop 2 z przodu. Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l: Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 3 minuty temu, Lupus napisał: Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l: Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18... CO? przy 180? 1.4 TSI ma palić 18? chyba z dziurą w baku albo drugim autem na przyczepce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Teraz, Cinos napisał: CO? przy 180? 1.4 TSI ma palić 18? chyba z dziurą w baku albo drugim autem na przyczepce Cinosku przy średniej 180. Żeby mieć średnią taką trzeba trochę szybciej jechać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Akurat 1.4TSI w Gofrze 7 jest oszczędnym silnikiem w trasie. Ten wynik 6.1 to nic nadzwyczajnego. W mieście spali więcej, lecz to też nie będzie szalona różnica. Podstawowa kwestia, którą rozważasz - a więc porównanie kosztowe do TDI nie ma większego sensu. Ilość plusów, które wiążą się z jazdą benzyniakiem wg mnie rekompensuje wyższy (choć nieznacznie) koszt paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 13 godzin temu, Cinos napisał: Po ostatniej trasie wzięła mnie rozkmina, czy jest dalej sens diesla patrząc na ceny paliw. Ostatnio leciałem EL-KR-EL. Starałem się leciec po swojemu, ale obserwować mocno otoczenie, światła, jak duży SUV leciał żwawo, no to pełen sandał, łapałem się w slipstream za nim. Zjazdy bez gazu, na podjazdach nie utrzymywałem na siłę prędkości. Wynik? Golf 7 1.4 TSI 125KM EL-KR 6.1/100 czas można liczyć 2.40 bo wylot z Łodzi mimo 18 zakorkowany więc nie jechałem jak ostatnia oferma na drodze, a zwężka w okolic SC - dramat potem sprawdziłem od tankowania, na dystrybutorze i błąd pomijalny wyszedł ale skoro w trasie udało się zejść 28.3zł/100km to TDI musiałby spalić minimum 5,6l/100km aby wyrównać w ogóle cene paliwa a co dopiero zarobić skoro TDI jest droższy o kilka tysięcy. Niech jeszcze VW dopracuje zarządzanie energią, trochę aerodynamiki i w sumie znowu noPB będzie górą! odkąd mam Octavię 3 1,4 TSI 140 KM też uważam że jak dla mnie diesel może już nie istnieć.... nie robię nie wiadomo jak długich tras.... latem jeździłęm w góry... jakieś 500 km w jedną stronę + około 100 lokalnymi + 500 w drugą.... średnie spalanie wyszło mi z tej wycieczki około 5,7 litra (z kompa i z tankowania porównywalnie)... nie jechałem eco (S-ki i gierkówka jakieś 120-130 kmh, autostrada 150 kmh)… auto miałem od 3 mies. i dopiero ise go uczyłęm… więc uznaję wynik za bardzo dobry... obecnie mam średnie spalanie z około 10 tkm na poziomie 6,5 litra... przy czym jazdy mam w granicach 60% trasa i 40% miasto... więc uważam też że to niezły wynik... zwłaszcza że średnie spalanie golfa 1,9 tdi 101 KM mi wychodzi na poziomie 6-6,2 litra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 1 minutę temu, DZIDA napisał: odkąd mam Octavię 3 1,4 TSI 140 KM też uważam że jak dla mnie diesel może już nie istnieć.... nie robię nie wiadomo jak długich tras.... latem jeździłęm w góry... jakieś 500 km w jedną stronę + około 100 lokalnymi + 500 w drugą.... średnie spalanie wyszło mi z tej wycieczki około 5,7 litra (z kompa i z tankowania porównywalnie)... nie jechałem eco (S-ki i gierkówka jakieś 120-130 kmh, autostrada 150 kmh)… auto miałem od 3 mies. i dopiero ise go uczyłęm… więc uznaję wynik za bardzo dobry... obecnie mam średnie spalanie z około 10 tkm na poziomie 6,5 litra... przy czym jazdy mam w granicach 60% trasa i 40% miasto... więc uważam też że to niezły wynik... zwłaszcza że średnie spalanie golfa 1,9 tdi 101 KM mi wychodzi na poziomie 6-6,2 litra... Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 2 minuty temu, Lupus napisał: Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem. to tylko dygresja nie porównanie nowoczesny diesel w firmowej O3 (1,6 tdi 105 KM) wciąga przy podobnych trasach S-kami i lokalnymi jakieś 5 litrów (minimum co uzyskałem przy spokojnej jeździe w TDI na trasie do W-wy, po W-wie i z powrotem -najczęstsza trasa służbówką- to było 4,8 litra, ale na identycznej trasie w TSI zrobiłęm bez wysiłku 5,4 i były rezerwy jeszcze zejść....) ... tak wwiec różnica w moim przypadku nie jest jakaś powalająca, ale w TSI mam za to efekt z Krainy lodu ("Mam tę mooooc , mam tę mooooooc" ) a w TDI niestety wszystko trawa dłuuuuużej…. coś za coś.... niestety nie mam do porównania O3 1,2 TSI o podobnej mocy więc ciężko mi stwierdzić jak by to wyglądało w praktyce... tak więc podsumowując.... jeżdżąc przepisowo po drogach PL, nawet robiąc dużo tras, jak dla mnie TSI wygrywa z porównywalnym nawet TDI. jeżeli zapitalasz jak dziki osioł (180+) to duży diesel ma przewagę…. (jeszcze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 41 minut temu, Lupus napisał: Pozwolę się z toba nie zgodzić że będzie to rząd 2-3l: Octavia, średnia prędkość 180 (nie przeleotowa jak to mówią, średnia) i spalanie w dwulitrowym dieslu 10,1 w 1,4 tsi wyszło ok 18... Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra.No właśnie takie gdybanie... A mi pali tyle a mi tyleTrzeba jechać razem, żeby to jakoś porównać wmiarę wiarygodnieBTW jestem skłonny uwierzyć w ta różnice tylko 1 litra między pb a td zaznaczając, że nie będzie to hardkorowe użytkowanie a zwykle toczenie się do fabryki i biedasklepu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Innymi słowy, kupując dziś diesla będziesz miał odpowiednio niższe spalanie. To, czy Ci się to opłaci czy nie - zależy od bardzo wielu indywidualnych czynników. A to żadna nowość przecież. Spoko spoko, tymczasem czekamy na zapowiadane przez Ciebie 1l oleju napędowego z dystansu 100km tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Lupus napisał: Prosze cie nie porównuj spalania nowoczesnego tsi z zabytkowym dieslem. Na Spritmonitor.de porownalem spalanie zabytkowego Tourana 1,9 TDI[bo takiego mialem-101KM] z Touranem od 2015 roku[czyli najnowszego].Jest to srednia 6,51 vs 6,38 . Ale...mialem jeszcze Audi A4 z tym zabytkowym 1,9TDI[130KM].Porownalem do A4 od 2015 roku.Tu juz jest spora roznica- srednia 6,42 vs 6,38.Moje spalanie bylo wyzsze niz srednia na Spritmonitor o ok.10 % w obydwu przypadkach-wplyw krotkich tras. Faktycznie nie ma co porownywac tych rupieci... Edytowane 6 Marca 2019 przez wlad 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 7 godzin temu, mrBEAN napisał: Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra. Nie w tym samym czasie. Więcej razy tą trasę zrobiłem 2,0 tdi i spalanie z tego odcinka miałem 10,1-12 l/100 km więc to tsi i tak daleko. Edytowane 6 Marca 2019 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 3 godziny temu, wlad napisał: Na Spritmonitor.de porownalem spalanie zabytkowego Tourana 1,9 TDI[bo takiego mialem-101KM] z Touranem od 2015 roku[czyli najnowszego].Jest to srednia 6,51 vs 6,38 . Ale...mialem jeszcze Audi A4 z tym zabytkowym 1,9TDI[130KM].Porownalem do A4 od 2015 roku.Tu juz jest spora roznica- srednia 6,42 vs 6,38.Moje spalanie bylo wyzsze niz srednia na Spritmonitor o ok.10 % w obydwu przypadkach-wplyw krotkich tras. Faktycznie nie ma co porownywac tych rupieci... Dobrze napisz jeszcze z jakimi dokładnie silnikami porównywałeś. Jako ciekawostka. mam służbowego 2,0 tdi w octavi i prywatne 1,9 mjtd w cromie. Oba 150 KM. Croma cięższa o jakies 150 kg. Różnica wspalaniu w jeździe miejskiej to 2l/100km, w trasie ok litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 8 godzin temu, hefi napisał: No właśnie takie gdybanie... A mi pali tyle a mi tyle Trzeba jechać razem, żeby to jakoś porównać wmiarę wiarygodnie BTW jestem skłonny uwierzyć w ta różnice tylko 1 litra między pb a td zaznaczając, że nie będzie to hardkorowe użytkowanie a zwykle toczenie się do fabryki i biedasklepu i dokładnie tak jest, miałem octavie 1.6tdi mam 1.2tsi obie 105km, różnica w spalaniu zamyka się w 1L, przy jeździe nie trasami A czy S nawet poniżej 1L, powyżej 140km/h jest to ponad 1L. Z kolei po mieście na przejazdach po 5-7km palą tak samo... Przy obecnej różnicy w cenie ON vs noPb dla większości zastosowań diesel może jak dla mnie istnieć. Z porównań nie mierzalnych (hałas, kultura pracy, przyjemność jazdy...) werdykt jest jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Jechaliśmy w tym roku w 3 samochody do Czech na narty i mam porównanie tej samej trasy i tych samych prędkości, gdyż jechaliśmy sobie trzymajac się blisko siebie. Jego astra h 1.9 w dieslu i mój hybrid (z tym że umnie box na dachu więc opory większe) - jemu spaliło na trasie 5,8 mi 7,4 więc różnica praktycznie niewielka, biorac pod uwagę też koszt paliwa, masy aut itd Moj przynajmniej nie kopcił jak dawaliśmy w palnik momentami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 25 minut temu, TomekD000 napisał: i dokładnie tak jest, miałem octavie 1.6tdi mam 1.2tsi obie 105km, różnica w spalaniu zamyka się w 1L, przy jeździe nie trasami A czy S nawet poniżej 1L, powyżej 140km/h jest to ponad 1L. Z kolei po mieście na przejazdach po 5-7km palą tak samo... Przy obecnej różnicy w cenie ON vs noPb dla większości zastosowań diesel może jak dla mnie istnieć. Z porównań nie mierzalnych (hałas, kultura pracy, przyjemność jazdy...) werdykt jest jeden Moje następne auto prywatne to będzie turbobenzyna jednak do pracy i dużych przebiegów nie wyobrażam sobie nic innego niż diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 23 godziny temu, Cinos napisał: Po ostatniej trasie wzięła mnie rozkmina, czy jest dalej sens diesla patrząc na ceny paliw. Ostatnio leciałem EL-KR-EL. Starałem się leciec po swojemu, ale obserwować mocno otoczenie, światła, jak duży SUV leciał żwawo, no to pełen sandał, łapałem się w slipstream za nim. Zjazdy bez gazu, na podjazdach nie utrzymywałem na siłę prędkości. Wynik? Golf 7 1.4 TSI 125KM EL-KR 6.1/100 czas można liczyć 2.40 bo wylot z Łodzi mimo 18 zakorkowany więc nie jechałem jak ostatnia oferma na drodze, a zwężka w okolic SC - dramat potem sprawdziłem od tankowania, na dystrybutorze i błąd pomijalny wyszedł ale skoro w trasie udało się zejść 28.3zł/100km to TDI musiałby spalić minimum 5,6l/100km aby wyrównać w ogóle cene paliwa a co dopiero zarobić skoro TDI jest droższy o kilka tysięcy. Niech jeszcze VW dopracuje zarządzanie energią, trochę aerodynamiki i w sumie znowu noPB będzie górą! Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Auta jechały jeden za drugim tego samego dnia w tym samym czasie? Inna sprawa, ze średnia 180, to gaz trzymany w podłodze cały czas. I tu się zgodzę i napisałem w pierwszym poście, ze jeśli ktoś tak użytkuje to tylko diesel. Średnie natomiast są nieubłagane i oscylują w okolicy 1 litra. Srednia V 180 to dobrze trzeba deptac pod 200-210. Dla mnie to idiota to raz, dwa poziom koncentracji nie jest warty czasu przejazdu. Spalanie pomijam. Porownanie zasadne przy podobnej pojemnosci i mocy. Zejscie z 2.0 do 1.6 to sadze ze ok 15-20% mniejsze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 2 minuty temu, tom111 napisał: Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym no chyba ze sie ma sprawny DPF:) A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa. Poki co klekotem bede sie krecil. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 4 minuty temu, tom111 napisał: Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym U mnie jest cicho i nie śmierdzi 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 6 minut temu, tom111 napisał: Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym Smrod ? Euro6 i smrod ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 19 godzin temu, Ryb napisał: Potrafię wskazać trasę o długości dużo większej niż 21km na której przy umiejętnej jeździe spalanie będzie oscylowało w okolicach jednego litra na 100km. Ciekawe co można by zarejestrowanym tam filmem udowodnić. Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 2 minuty temu, rwIcIk napisał: U mnie jest cicho i nie śmierdzi Dokladnie. Nie każdy diesel to TDI z funkcją otrzepywania się ze śniegu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 11 minut temu, tom111 napisał: Oprócz braku sensu ekonomicznego, dodałbym jeszcze, że jazda dieslem w osobowce to w dzisiejszych czasach obciach. Smród, klekot jak w sprzęcie rolniczym To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło... Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 13 minut temu, fanlan napisał: no chyba ze sie ma sprawny DPF:) A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa. Poki co klekotem bede sie krecil. Mi croma w mieście pod 9 łyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 5 minut temu, ArekMiz napisał: Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. Swoją zbyt powolną prędkością jazdy powodowałeś niebezpieczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 1 minutę temu, volkov napisał: Swoją zbyt powolną prędkością jazdy powodowałeś niebezpieczeństwo Wiem. Raz tylko w ten sposób za"fredowałem". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 2 minuty temu, Lupus napisał: Mi croma w mieście pod 9 łyka. Szczescie ze pare km jeszcze srodmiejska obwodnica millenijna. Jesli jechalbym miastem tylko to 9-10 jak nic. pojemnosc, masa i mamy efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 5 minut temu, volkov napisał: Swoją zbyt powolną prędkością jazdy powodowałeś niebezpieczeństwo Dlaczego niebezpieczenstwo? Zgodnie z przepisami. Raz jechalem lanosem 1,5 16V A4 krakow wroclaw predkosc ok 90-100 dlatego ze znajomy ciagnal przyczepe i tak jakos razem. Przyznam nudno bardzo, nuzaco spalanie LPG z BOXem i 3 osoby 7,5. Nigdy mniej nie mialem. Na benzynie nie jezdzile, ale mozna uznac ze spalanie w starej konstrukcji i 100KM byloby ok 6-6,5l NoPb w takich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 11 minut temu, volkov napisał: To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło... Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. Nie zatrzymalem się ide do przodu, to większość użytkowników diesli sie zatrzymało i trwaja w bezsensownym przekonaniu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 28 minut temu, fanlan napisał: no chyba ze sie ma sprawny DPF:) A swoja droga spalanie cromy w miescie mam 7,8 a taki 1,4 TSI pewnie spalilby podobnie przy o niebo lepszej kulturze pracy i nizszym koszcie paliwa. Poki co klekotem bede sie krecil. Ile % osobówek na ON ma w Polsce sprawny DPF? 10% czy mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 To euro 6 w dieslach to pewnie 2% stanu sie uzbiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. Jesteś w jakimś stopniu spokrewniony z Fredem?tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 13 minut temu, tom111 napisał: Ile % osobówek na ON ma w Polsce sprawny DPF? 10% czy mniej? No ja mam sprawny, ale dbam o niego. Niestety EURO 5 tylko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 12 godzin temu, noras napisał: No nie bardzo - pokaż mi proszę VAG-owskie 1,6 TDi o mocy 140-150 KM ? Aktualne 2.0 TDi VAG-a ma 150KM, czyli jest odpowiednikiem 1,4 TSi. Fakt. Ale aktualne TDI to też nie jest ta sama generacja co TDI stosowane w Exeo. A wracając do meritum wątku, tu jest fajne i dość miarodajne porównanie: https://www.se.pl/auto/testy/test-volkswagen-jetta-14-tsi-vs-volkswagen-jetta-20-tdi-benzynowa-vs-olej-napedowy-aa-eUqr-xbrd-AwWP.html Wychodzi w mieście 8.1 vs. 6.8, poza miastem 6.9 vs. 5.4 i w cyklu mieszanym 7.5 vs. 6.1. Może to nie są 2-3 litry ale nadal 1.3-1.5l/100km w dość aerodynamicznym i nieobciążonym aucie. W takim Tiguanie już będzie ciekawiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 45 minut temu, rwIcIk napisał: U mnie jest cicho i nie śmierdzi 43 minuty temu, PawelWaw napisał: Smrod ? Euro6 i smrod ? Troll alert! Nie dajcie się złapać. Kolega jeździ hybrydowym Aurisem, który pali mu tyle samo co pierwszy lepszy diesel ale ma fobię na punkcie spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 35 minut temu, volkov napisał: To chyba się zatrzymałeś na etapie starego diesla z ciągnika rolniczego z lat 80-90. Troszkę się zmieniło... Śmieszy mnie trochę nagonka ostatnimi czasy na Diesle. UE parę lat do tyłu bardzo promowała własnie diesle, teraz im się zmieniło i auta napędzane ON są już be. Turbobenzyny są dobre. Za parę lat te benzyny będą be. A mi tam wszystko jedno. Sprzedaż diesli ma się dobrze i czego by internetowi hejterzy nie napisali, świat się jakoś nie przejmuje. Każdy sobie kupi jakie auto mu się podoba, a że komuś tam za monitorem pęknie od tego żyłka - trudno, to jego problem. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 11 godzin temu, Lupus napisał: Octavia, średnia prędkość 180 Tyle, że idziemy w odległą galaktykę oparów absurdu. Bardzo, ale to bardzo słabo widzę osiągnięcie i utrzymanie takiej średniej przez 150 KM Octavię - biorąc pod uwagę, że Vmax 150 KM diesla to 218 km/h, TSi 219 km/h. Biorąc pod uwagę, że to dość lekkie auto (podatność na wiatr przy takich prędkościach) i warunki drogowe - obstawiam, że możemy wziąć całą populację Octavii i przebieg z średnią 180 km/h to będzie ułamek promilla całego przebiegu - czyli TDi będzie gorsze w 99,999999% czasu eksploatacji Octavii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 44 minuty temu, ArekMiz napisał: Ja tam kiedyś, dawno temu zrobiłem eksperyment. Xsarą Picasso 1,8i16V przejechałem całą trasę katowicką od Siewierza do Janek z prędkością 70 km/h. Wadą było to, że wszyscy mnie wyprzedzali (oprócz Tirów bo to jakieś święta były i Tiry nie jeździły) oraz że przesuwające się powoli pasy były bardzo nużące. Zaletą było to, że nie musiałem zwalniać na tych durnych 70-tkach. No i spalanie LPG. Wyszło 5 l / 100 km. Mi kiedyś Punto II z wolnossącym 1.2 spaliło w trasie ze Śląska nad morze 3.9. A średnio z całych wakacji (kręcenie się po Pomorzu) 4.4. Outlander 2.0TDI spalił mi najmniej 5.3 (trasa o długości 160km) a obecny 5.7 (trasa o długości 90km). Normalnie pali 6.5-8l/100km, co przy jego gabarytach i pojemności jest IMO świetnym wynikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 8 minut temu, noras napisał: Tyle, że idziemy w odległą galaktykę oparów absurdu. Bardzo, ale to bardzo słabo widzę osiągnięcie i utrzymanie takiej średniej przez 150 KM Octavię - biorąc pod uwagę, że Vmax 150 KM diesla to 218 km/h, TSi 219 km/h. Biorąc pod uwagę, że to dość lekkie auto (podatność na wiatr przy takich prędkościach) i warunki drogowe - obstawiam, że możemy wziąć całą populację Octavii i przebieg z średnią 180 km/h to będzie ułamek promilla całego przebiegu - czyli TDi będzie gorsze w 99,999999% czasu eksploatacji Octavii. Człowiek małej wiary. Generalnie na trasy i duże przebiegi diesel ciągle ma sens. Jak było by inaczej floty przesiadły by się na turbobenzyny. Oni potrafią liczyć. Edytowane 6 Marca 2019 przez Lupus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 31 minut temu, tom111 napisał: Nie zatrzymalem się ide do przodu, to większość użytkowników diesli sie zatrzymało i trwaja w bezsensownym przekonaniu. tzn czym smigasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Teraz, Lupus napisał: Człowiek małej wiary. Generalnie na trasy i duże przebiegi diesel ciągle ma sens. Jak było by inaczej floty przesiały by się na turbobenzyny. Oni potrafią liczyć. Gdyby diesle nie paliły mniej to by ich nie oferowano, bo samymi benzynami dałoby się spełnić warunki emisji CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 10 minut temu, Ryb napisał: Troll alert! Nie dajcie się złapać. Kolega jeździ hybrydowym Aurisem, który pali mu tyle samo co pierwszy lepszy diesel ale ma fobię na punkcie spalin. Moja hybryda nie jest tematem tego watku, ale widzę że twoja fobia na punkcie mojej hybrydy sie pogłębia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 30 minut temu, tom111 napisał: Ile % osobówek na ON ma w Polsce sprawny DPF? 10% czy mniej? Czerpię dane z tego samego źródła co Ty i wychodzi mi że 95%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 1 minutę temu, PawelWaw napisał: tzn czym smigasz ? Od 2 tygodni rowerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Teraz, tom111 napisał: Moja hybryda nie jest tematem tego watku, ale widzę że twoja fobia na punkcie mojej hybrydy sie pogłębia Masz fobię na punkcie spalin, tymczasem sam emitujesz ich więcej niż przeciętny diesel. Ba, ten wątek udowadnia wyraźnie, że pierwsza lepsza turbobenzyna jest lepsza od hybrydy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 19 minut temu, fanlan napisał: No ja mam sprawny, ale dbam o niego. Niestety EURO 5 tylko. To wiem, znam Cię i wiem ze dbasz, ale niestety jesteś wyjatkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.