Skocz do zawartości

4x4 jak bumerang ;)


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

Rzadko tu bywam (zapasowe auto od 2 lat to E46 - żona spełniła swoje marzenie, z racji że ja przesadziłem z ilością motocykli w garażu;))

 

Ostatnio

 

Ale powoli wracam do tematu - zmieniły się wymagania.

 

Mam inną koncepcję na rodzinne spędzanie czasu. Czyli - potrzebuję auta które będzie służyć jako zapasowe w domu.

1. Będzie się tym dało zrobić trasę (wliczam w to wymaganie klimę, wspomaganie i utrzymanie 110-120 km/h itp)

2. Zmotane jeśli będzie to minimalnie (pkt1 raczej wyklucza ekstremalne parametry zawiasu i wielkość opon)

3. Ma być spore ponieważ:

a. chcę zpakować na dach airboxa z rozkładanym namiotem (spory udźwig relingów musi być)

b. na hak zamontować konstrukcję która dźwignie lekki motocykl zamontowany w poprzek z tyłu

4. Nie wiem czy będzie motany kiedykolwiek. Może parę lat po zakupie (jak młody podrośnie na tyle zeby bawić się w trudniejszy teren).

5. Wiek nie gra roli - w tym budżecie TYLKO liczy się stan. Wiek bardziej determinuje wyposażenie z pkt 1.

 

Kasa - powiedzmy 10-20 tys na zakup. 10-20 potem na spokojnie na ogarnięcie.

Spalanie - 20 litrów w trasie bolałoby już dość mocno :) takze przyjmijmy ze 13-15 to maks :) lpg/benzyna/diesel - obojętnie. 

 

Co polecacie?

Patrol? LandCruiser? Cheerok? Grand? Land Rover? Która generacja? Czy może jakiś wiekowy SUV z potencjałem (pewnie bedzie na starcie lepszy w pkt 1). 

 

Pytanie dodatkowe (bez obrazy) - jakieś forum z dużym ruchem w PL warto śledzić w celu zakupu od pasjonata (wiem ze dobre maszyny sprzedają się zanim trafią na otomoto)?

 

 

 

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jimbo22 napisał:

Siema,

 

Rzadko tu bywam (zapasowe auto od 2 lat to E46 - żona spełniła swoje marzenie, z racji że ja przesadziłem z ilością motocykli w garażu;))

 

Ostatnio

 

Ale powoli wracam do tematu - zmieniły się wymagania.

 

Mam inną koncepcję na rodzinne spędzanie czasu. Czyli - potrzebuję auta które będzie służyć jako zapasowe w domu.

1. Będzie się tym dało zrobić trasę (wliczam w to wymaganie klimę, wspomaganie i utrzymanie 110-120 km/h itp)

2. Zmotane jeśli będzie to minimalnie (pkt1 raczej wyklucza ekstremalne parametry zawiasu i wielkość opon)

3. Ma być spore ponieważ:

a. chcę zpakować na dach airboxa z rozkładanym namiotem (spory udźwig relingów musi być)

b. na hak zamontować konstrukcję która dźwignie lekki motocykl zamontowany w poprzek z tyłu

4. Nie wiem czy będzie motany kiedykolwiek. Może parę lat po zakupie (jak młody podrośnie na tyle zeby bawić się w trudniejszy teren).

5. Wiek nie gra roli - w tym budżecie TYLKO liczy się stan. Wiek bardziej determinuje wyposażenie z pkt 1.

 

Kasa - powiedzmy 10-20 tys na zakup. 10-20 potem na spokojnie na ogarnięcie.

Spalanie - 20 litrów w trasie bolałoby już dość mocno :) takze przyjmijmy ze 13-15 to maks :) lpg/benzyna/diesel - obojętnie. 

 

Co polecacie?

Patrol? LandCruiser? Cheerok? Grand? Land Rover? Która generacja? Czy może jakiś wiekowy SUV z potencjałem (pewnie bedzie na starcie lepszy w pkt 1). 

 

Pytanie dodatkowe (bez obrazy) - jakieś forum z dużym ruchem w PL warto śledzić w celu zakupu od pasjonata (wiem ze dobre maszyny sprzedają się zanim trafią na otomoto)?

 

 

 

 

Honda Pilot... Może spełniać wymagania.

Sorento 1gen jest mniejsze wewnątrz od crv 2 i 3 gen... Ale ma ramę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pipper napisał:

Honda Pilot... Może spełniać wymagania.

Sorento 1gen jest mniejsze wewnątrz od crv 2 i 3 gen... Ale ma ramę ;]

Nie no do Hondy to trochę mam uraz. Stary pilot nie dość że rzadki to pewnie ma jeszcze jakiegoś średniowiecznego haldexa :)

Sorento rozważam, ale chyba wolałbym unikać wczesnej Kia ze względu na jakość wykonczenia. jak isc już w szary plastik to niech to chociaż będzie prawdziwe 4x4 a nie SUV.

 

Przeglądam właśnie Grand Cheerokee III i DIscovery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jimbo22 napisał:

Nie no do Hondy to trochę mam uraz. Stary pilot nie dość że rzadki to pewnie ma jeszcze jakiegoś średniowiecznego haldexa :)

Sorento rozważam, ale chyba wolałbym unikać wczesnej Kia ze względu na jakość wykonczenia. jak isc już w szary plastik to niech to chociaż będzie prawdziwe 4x4 a nie SUV.

 

Przeglądam właśnie Grand Cheerokee III i DIscovery.

Sorento 1 gen tylko do 20kpln przedlifty.

Honda nie jest zła 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budzet jest elastyczny. jak będzie coś wartego uwagi za 25 to się weźmie za 25. 

 

ot namiot do boxa dachowego to jakies 5-8 tysia.

rampa na hak - 3 tysia.

 

serwis pozakupowy - 2-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mati1.6dohc napisał:

Pajero. Hak ok.

w dżipie odpadnie Ci razem z motocyklem 😁

 

tylko nie wiem jak z kasą. Może być wcześniejsza generacja.

stary Patrol też ok, przelotowe pewnie kapkę niższe.

No tylko ze z tego co odrabiam pracę domową to: Pajero nie ma ramy i ma w sumie wszystkie silniki kijowe :) takze na ten moment doktoryzuję się w Pathfinderach, potem w planie mam Discovery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 3 4x4
Grand Vitara 1 2.5 v6
Merc w461 2.9D
Jeep grand cherokee 5.9

Do jazd po trasach i wygodzie to jeep. Niestety butle lpg zabierają miejsce. Dużo części w dobrej cenie.

Suzuki trwała ale zawiecha twarda. Bardziej siermiezne auto. V6 paliła mi 12 13l .

Merc to traktor. Bardzo drogie części.

Za 20 klocków znajdziesz zadbana suzuke, jako tako zachowanego jeepa lub zgnitego merca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

Do jazd po trasach i wygodzie to jeep. Niestety butle lpg zabierają miejsce.

 

WG ma wnękę na koło w bagażniku ;) 

 

Nie wiem po ile teraz chodzą. Ja swojego WG 4,7 z 2004 w stanie petarda (ale taka turbo petarda) sprzedałem kilka lat temu za bodajże 26k (był drugi po najdroższym WG w ogłoszeniach i poszedł od ręki), więc być może teraz się coś sensownego znajdzie w założonym budżecie. 

Trasa do 120 - jakby stał w miejscu, do 140 komfortowo; odporność na podmuchy wiatru zbliżona do kamienicy. Spalanie - trasa 15 litrów; miasto - ile zdąży (20 Pb, przy lpg 25 łącznie, czyli np. 22 lpg + 3 Pb , 23+2, etc.)

Minusy - amerykański Fiat. W tym aucie jest wiecznie coś do zrobienia. Jak nie ma, to sobie człowiek sam wymyśli.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.03.2019 o 16:54, jimbo22 napisał:

Kasa - powiedzmy 10-20 tys na zakup. 10-20 potem na spokojnie na ogarnięcie.

Spalanie - 20 litrów w trasie bolałoby już dość mocno :) takze przyjmijmy ze 13-15 to maks :) lpg/benzyna/diesel - obojętnie. 

 

Podoba mi się jak podchodzisz do budżetowania takiego auta :oki:

Co do spalania. Miałem JGC II generacji - w mieście 20-25 LPG, trasa od 16 w górę. Jeśli ktoś mówi że spali mniej - kłamie.

 

Dnia 5.03.2019 o 16:54, jimbo22 napisał:

Co polecacie?

Patrol? LandCruiser? Cheerok? Grand? Land Rover? Która generacja? Czy może jakiś wiekowy SUV z potencjałem (pewnie bedzie na starcie lepszy w pkt 1)

Poleciłbym Ci to co sam miałem czyli Jeepa Grand Cherokee WJ/WG ale tak jak @camel00 napisał tam wiecznie coś będzie do roboty.

Swojego sprzedałem może ze 2 miesiące temu. był w stanie naprawdę extra. Dziś słyszę, że koledze coś przyblokowało tylne hamulce i poleciał mu tylny most.

 

Dnia 5.03.2019 o 16:54, jimbo22 napisał:

Pytanie dodatkowe (bez obrazy) - jakieś forum z dużym ruchem w PL warto śledzić w celu zakupu od pasjonata (wiem ze dobre maszyny sprzedają się zanim trafią na otomoto)?

Od pasjonata to może nie. Całkiem serio takie sztuki często są wyplakowanymi padłami sztukowanymi na gunwolit. Prędzej od kogoś co Ci rzetelnie opowie co z autem a nie będzie się rozwodził nad tym jak ono ocieka zajedwabistością.

 

19 godzin temu, Pipper napisał:

Honda Pilot... Może spełniać wymagania.

 

Wynalazek. Jak coś pójdzie mniej popularnego to auto będzie stało bo nie będzie gratów.

 

20 godzin temu, jimbo22 napisał:

Przeglądam właśnie Grand Cheerokee III i DIscovery.

Ja wiem, że na forum Jeepa by mnie od zmysłów niektórzy odsądzali, ale kupno GC WK/WH w okolicy 20k pln to trochę ryzykowane jest.

Chyba że liczysz się z tym, że kupisz padło do wyprowadzenia.

 

8 godzin temu, camel00 napisał:

Nie wiem po ile teraz chodzą.

Na początku tego roku - WG 2001 za 20k.

 

@jimbo22 - ja teraz szukając takiego auta bym polował na coś w tym stylu:

https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-cruiser-vzj95-benzyna-3-4-lpg-automat-krajowa-CID5-IDxCt3C.html#c7476b79be

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-lpg-klima-diff-lock-poliftowa-ID6BDe4A.html?

Silnik nie do zabicia, przy tym dosyć oszczędny. Jeździłem chwilę takim w nowszej budzie to na trasie trzymając prędkość powyżej 140 spalił może 15 litrów LPG.

Graty dostępne praktycznie od ręki. Minusem może być podaż wersji z silnikiem benzynowym ale tutaj też są diesle które wcale nie są takie złe.

Jeśli pasuje Ci ropniak to takie coś:

https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-cruiser-j95-3-0-diesel-klimatyzacja-zamiana-CID5-IDy10RK.html#255564d185

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-auto-w-jednej-rodzinie-nowe-opony-klimatyzacja-alufelgi-4-x-4-ID6BGZsI.html?

 

Jakby co wyciągnąłem pierwsze z brzegu ogłoszenia w budżecie Twoim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2019 o 14:15, jimbo22 napisał:

Sorento rozważam, ale chyba wolałbym unikać wczesnej Kia ze względu na jakość wykonczenia. jak isc już w szary plastik to niech to chociaż będzie prawdziwe 4x4 a nie SUV.

To jest prawdziwe 4x4 (oczywiście I gen). Terenówka z reduktorem na ramie. Wnętrze całkiem fajnie wyposażone. Mało awaryjna i mało rdzewiejąca. I na tyle wygodna że jazda na wakacje nie stanowiłą problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2019 o 10:18, karax napisał:

 

 

@jimbo22 - ja teraz szukając takiego auta bym polował na coś w tym stylu:

https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-cruiser-vzj95-benzyna-3-4-lpg-automat-krajowa-CID5-IDxCt3C.html#c7476b79be

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-lpg-klima-diff-lock-poliftowa-ID6BDe4A.html?

Silnik nie do zabicia, przy tym dosyć oszczędny. Jeździłem chwilę takim w nowszej budzie to na trasie trzymając prędkość powyżej 140 spalił może 15 litrów LPG.

Graty dostępne praktycznie od ręki. Minusem może być podaż wersji z silnikiem benzynowym ale tutaj też są diesle które wcale nie są takie złe.

Jeśli pasuje Ci ropniak to takie coś:

https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-cruiser-j95-3-0-diesel-klimatyzacja-zamiana-CID5-IDy10RK.html#255564d185

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-auto-w-jednej-rodzinie-nowe-opony-klimatyzacja-alufelgi-4-x-4-ID6BGZsI.html?

 

Jakby co wyciągnąłem pierwsze z brzegu ogłoszenia w budżecie Twoim.

 

 

kurde marzy mi się LandCruiser od dawna :)  ale w sumie nie rozważałem tej generacji. popatrzę.

 

Na ten moment odrzuciłem Pathfindera (bo fatalne opinie mają) i Sorento - chcę przy tej zabawie nie rezygnować z "luxusu", a wczesna kia to przeciwienstwo tego:)

 

Na stole jest ciągle Pajero i Discovery III. Z czego DIII to trochę ponad budzet... Pajero bez problemu znajdę dowolny egzemplarz.

Zaraz poczytam o LC. Cheeroka też rozważam.

 

Zwiekszylem budzet do 30 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jimbo22 napisał:

kurde marzy mi się LandCruiser od dawna :)  ale w sumie nie rozważałem tej generacji. popatrzę.

 Zwiekszylem budzet do 30 :)

 

Nie zamykaj się na starsze auta jeśli patrzysz na LC. Kilkoma sztukami jeździłem i te stare wcale nie są takie złe.

Tego jedź obejrzyj:

https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-cruiser-prado-3-0-r-2001-CID5-IDxqKvz.html#ed0549987a

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bielaPL napisał:

Zwróć uwagę na ceny części. Np do g klasy są chore ceny. Do jeepa śmiesznie tanie.

G klasy nie biorę nawet pod uwagę. to jest absurdalne zjawisko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jimbo22 napisał:

Sorento - chcę przy tej zabawie nie rezygnować z "luxusu", a wczesna kia to przeciwienstwo tego:)

Nie żebym Cię specjalnie namawiał bo widzę że jesteś mocno zniechęcony do marki ale w tym momencie nie bardzo wiem co rozumiesz pod hasłem "luksus". Pierwszy link z brzegu:

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-sorento-ID6BKYmP.html#1b4e4917a7

Jest automat, klima, pełna elektryka, skóra, podgrzewane i regulowane elektrycznie fotele. I to wszystko ma szanse działać dłużej niż tydzień po zakupie. A dla odmiany Disco 3 za dwa razy więcej:

https://www.otomoto.pl/oferta/land-rover-discovery-land-rover-discovery-3-2-7hdi-ID6B8QaU.html#bdca06cc05

W czym on jest bardziej luksusowy? Zakładając oczywiście że tam wszystko działa?

Pytam teraz z czystej ciekawości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Nie żebym Cię specjalnie namawiał bo widzę że jesteś mocno zniechęcony do marki ale w tym momencie nie bardzo wiem co rozumiesz pod hasłem "luksus". Pierwszy link z brzegu:

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-sorento-ID6BKYmP.html#1b4e4917a7

Jest automat, klima, pełna elektryka, skóra, podgrzewane i regulowane elektrycznie fotele. I to wszystko ma szanse działać dłużej niż tydzień po zakupie. A dla odmiany Disco 3 za dwa razy więcej:

https://www.otomoto.pl/oferta/land-rover-discovery-land-rover-discovery-3-2-7hdi-ID6B8QaU.html#bdca06cc05

W czym on jest bardziej luksusowy? Zakładając oczywiście że tam wszystko działa?

Pytam teraz z czystej ciekawości.

 

jest :) kluczowa sprawa: ilość Db we wnętrzu przy prędkościach pozamiejskich. Jechałem Sorento modelem młodszym - masakra jak to jest głośne na autostradzie (to był cywilny pojazd na cywilnych kapciach). Nie lubię przez to korei. Ale faktycznie to co pokazujesz - cena/wartość i rocznik jest fantastyczna. Przekonałeś mnie :) ALe nie wiem czy wyleczę się z  LC:)

 

Pomijam też systemy zarządzające przeniesieniem napędu, które akurat Disco III większość ma. Wiem wiem... kwestia ceny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jimbo22 napisał:

Pomijam też systemy zarządzające przeniesieniem napędu, które akurat Disco III większość ma. Wiem wiem... kwestia ceny. 

Kolega z pracy miał takiego. Kupił, przez rok wydał małą fortunę na naprawy i pozbył się z ulgą. Jedyny jego komentarz to fantastyczne auto ale tylko nowe z gwarancją  :)

Kie miałem, mam Subaru. Było to tak potwornie poprawne auto że aż boli. Nic ekscytującego ale nie było się też do czego przyczepić. Jedynie co się popsuło to tylna wycieraczka - mechanik rozebrał, wysmarował i wróciła do życia. Nie było to głośniejsze of Forka na autostradzie - obydwa są równie głośnie ;]

Jedyne co odradzam to silniki benzynowe - absolutnie bezproblemowe i gazowalne ale wybitnie z gatunku pali i nie jedzie.

 

LC wiadomo - lepsze. Tylko cena... :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2019 o 15:59, jimbo22 napisał:

No tylko ze z tego co odrabiam pracę domową to: Pajero nie ma ramy i ma w sumie wszystkie silniki kijowe :) takze na ten moment doktoryzuję się w Pathfinderach, potem w planie mam Discovery :)

 

Prawie żaden z tych co Ci tu podpowiadają nie ma ramy. Ja na Twoim miejscu szukałbym pickupa i nie bawił się w motocykl na haku.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda Pilot to Opel Frontera i chyba Daichatsu więc części są .

Mitsubishi pajero sport lub Mitsubishi L 200 to auta z bardzo dobrym napędem za 25 tyś kupisz ok 2005 r wyposażenie dosyć dobre chwalone w testach 

Ja osobiście nie mam doświadczenia z takimi autami ale interesowałem się tym sportem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ryb napisał:

 

Prawie żaden z tych co Ci tu podpowiadają nie ma ramy. Ja na Twoim miejscu szukałbym pickupa i nie bawił się w motocykl na haku.

 

eeeee no prawie wszystkie mają :)

 

Sorento ma, Disco ma, LandCruiser ma, JGC też ma. Jedynie Pajero nie ma (Ale Pajero sport już ma, ale tam tych wersji V6 mało).

 

Pickupy też oglądam - jest pikęny (wg właściciela wyremontowany) Hilux online do wzięcia :)

 

Ale z pickupem będzie problem z namiotem dachowym :) trzebaby robić zabudowę pewnie itp itd.

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wszystkich propozycji - czy jesteście w stanie zrobić ranking omawianych tutaj aut w budzecie pod kątem korozji?

 

Bo mam sentyment do Pajero ale z tego co czytam, to jakaś rzeźnia żeby 12 letnie samochody miały takie problemy (Pajero / razem ze Sport). Ponoć to samo jest z Nissanem i Jeepami. Chcę skalibrować oczekiwania pod model jak będę oglądał. Takze raczej zupełnie odpuszczę Pajero zwykłe. Zostawię sobie tylko Sport na tapecie.

 

Dobrze chyba wypada Disco i LC. No i o zgrozo - Sorento zazyna wypadać nadzwyczaj dobrze w zestawieniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jimbo22 napisał:

eeeee no prawie wszystkie mają :)

 

Sorento ma, Disco ma, LandCruiser ma, JGC też ma. Jedynie Pajero nie ma (Ale Pajero sport już ma, ale tam tych wersji V6 mało).

 

Nie spojrzałem na roczniki, które bierzesz pod uwagę. Nowe nie mają ale starsze, faktycznie są na ramie.

Pajero niby ramy nie ma - niby ma :hehe:. Marketing określa to jako "ramę zintegrowaną" a de facto jest to po prostu wzmocniona konstrukcja. Jednak daje ZTCW radę nie gorzej niż klasyczna rama.

Jeśli Pajero to ja bym brał z dieslem jednak - ten silnik 3.2 jest pancerny. :ok:

 

7 minut temu, jimbo22 napisał:

Pickupy też oglądam - jest pikęny (wg właściciela wyremontowany) Hilux online do wzięcia :)

Ale z pickupem będzie problem z namiotem dachowym :) trzebaby robić zabudowę pewnie itp itd.

 

Przy długiej kabinie jeśli są relingi (lub można je do danej wersji założyć) to namiot wsadzisz bez żadnych kombinacji.

 

maxresdefault.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jimbo22 napisał:

No i o zgrozo - Sorento zazyna wypadać nadzwyczaj dobrze w zestawieniu :)

Jeszcze jedno - w Sorrento są dwa rozdaje 4x4 - jeden przełączany ręcznie- prosty, toporny i idealny w cięższy teren, drugi dołączany automatycznie - lepszy na drogi. Co do rdzy - znany mi egzemplarz nie ma. I z tego co słyszałem to ogólnie mało rdzewieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś kojarzy jak wygląda eksploatacja modelu Ford Explorer? Generalnie segment luksusowego 4x4. Silniki normalne jak na rozmiary auta (nie to co w Pajero sport - czyli 2.5 TD) :)

 

Ogarnialne to jest w częściach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jimbo22 napisał:

a czy ktoś kojarzy jak wygląda eksploatacja modelu Ford Explorer? Generalnie segment luksusowego 4x4. Silniki normalne jak na rozmiary auta (nie to co w Pajero sport - czyli 2.5 TD) :)

 

Ogarnialne to jest w częściach?

 

praktycznie wszystkie auta made in US są praktycznie w pełni ogarnialne jeśli chodzi o części - kwestia ile trzeba na paczkę czekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

a co myślicie o Range Roverze? Albo "Sport"?

 

Roczniki 07-09 - czyli era Jaguara. Po wypuście opartym na BMW który ma fatalne opinie?

 

Ponoć najlepszy wypust pod kątem "użyteczności" z tych lat. Same auta to ultra luksus, sprawe w terenie. WIem ze to tak "średnio" wyprawowe. Ale na początek styknie (gabaryt, spanie w środku i terenowo dosć sprawny - pneumatyczny zawias). Jak złapiemy zajawkę wtedy się auto zmieni :)

 

Budżetowo drożej, no ale kurde  - te auta są mega :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2019 o 15:41, jimbo22 napisał:

a co myślicie o Range Roverze? Albo "Sport"?

 

Roczniki 07-09 - czyli era Jaguara. Po wypuście opartym na BMW który ma fatalne opinie?

 

Ponoć najlepszy wypust pod kątem "użyteczności" z tych lat. Same auta to ultra luksus, sprawe w terenie. WIem ze to tak "średnio" wyprawowe. Ale na początek styknie (gabaryt, spanie w środku i terenowo dosć sprawny - pneumatyczny zawias). Jak złapiemy zajawkę wtedy się auto zmieni :)

 

Budżetowo drożej, no ale kurde  - te auta są mega :)

 

 

Jak już idziesz w ten budżet, zerknij na Lexa LX względnie Toyotę Landcruisera 100 z V8.

Im więcej im bardziej skomplikowane, tym szybciej i boleśniej się coś psuje.

Te pojazdy na całym świecie są sprawdzone i opinie są, zbieżne.

Dlaczego Zdrowe Porsche Cayenne trzyma cenę zdrowej Hondy Pilot w tych samych rocznikach, choć zakupy były za inne kwoty w salonie (porównaj do spadku wartości w Toyocie kontra np. Nissa/Mitsu) ?

:piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pipper napisał:

Jak już idziesz w ten budżet, zerknij na Lexa LX względnie Toyotę Landcruisera 100 z V8.

Im więcej im bardziej skomplikowane, tym szybciej i boleśniej się coś psuje.

Te pojazdy na całym świecie są sprawdzone i opinie są, zbieżne.

Dlaczego Zdrowe Porsche Cayenne trzyma cenę zdrowej Hondy Pilot w tych samych rocznikach, choć zakupy były za inne kwoty w salonie (porównaj do spadku wartości w Toyocie kontra np. Nissa/Mitsu) ?

:piwko:

utrzymywałem przez 5 lat E38 740 które miało 20+ lat, także dam radę. doktoryzuję się teraz w RR i RRS :) 

 

Land Cruiser trochę mnie właśnie wkurza przez te ceny. Absurdalnie trzymają wartość, a ja nie potrzebuję aż takiego harpagana w teren.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 22.05.2019 o 09:35, jimbo22 napisał:

Land Cruiser trochę mnie właśnie wkurza przez te ceny. Absurdalnie trzymają wartość,

Pomyśl sobie że te ceny nie wzięły się z nikąd :oki:

Tak w ogóle wybrałeś już coś czy jeszcze nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, karax napisał:

Pomyśl sobie że te ceny nie wzięły się z nikąd :oki:

Tak w ogóle wybrałeś już coś czy jeszcze nie?

ciągle skanuje i wybieram :)

 

Na ten moment jestem za Patrolem Y61, Pajero 2 lub LC90/95. W tej kolejności

 

Patrol jest najpoważniejszym sprzętem. Pajero byłoby też fajnym klasykiem do zabawy (i również dałby radę jako wyprawówka), LC jest najmniej "widowiskowy" :)

 

Chodzi mi po głowie też Discovery 2 po lifcie, ale tutaj już musiałby być samochód przygotowany (jest kilka egzemplarzy).

 

Cherokee odpusciłem, RR też. 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

trochę odświeżę.

 

4x4 nie kupiłem bo rozbiłem świnkę skarbonkę na zakup bardzo drogiego używanego motocykla ;) a co... raz się żyje. 

Przespawszy się kilka miesięcy z tematem, uznałem, że nie bedę zaczynał od szukania LC czy sprzętu stricte pod wyprawy - czyli pragmatyzm, solidność itp itd. nie wiem czy będę miał czas czy ochotę latać wyprawowo i czy złapię zajawkę


Wrócę natomiast z całą stanowczością do tematu Wranglera. Idę w wersję Unlimited (budżet trzeba podwoić), ale decyzja zapadła :) Auto będzie tak jako obecna E46 stało jako zapasowe i robiło za fun car w razie czego. NIe robi mi, że wyprawy w tym nie pojadę. W terenie się pobawię, a jak okaże się że jednak trzeba iść w Japońską solidność, to się poprostu auto zmieni i wtedy wjedzie jakiś nudziarski LC czy Patrol :)

Muszę dozbierać tylko 2-3 razy tyle kasy ;) co zakładałem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema :) w kąciku niewiele się dzieje. mój post po ponad roku od ostatniego wpisu, spadł ledwo do połowy strony :)

Wracam, bo w piątek prawdopodobnie nabędę drogą kupna Jeepa Wranglera JKU Rubicon  :) Ciesze sie jak dziecko - co sie odwlecze to nie...

Samochód pełna seria z symbolicznym przebiegiem, w dieslu. Za miesiąc kończe leasing Lexa, to co tam - zrobie sobie prezent.

 

Względem oryginalnych postów i założeń, chyba niewiele się zmieniło z przeznaczeniem auta, tylko poszedł w gore budzet, auto będzie mega świeże w porównaniu z planami sięgającymi 2016 :)   

No i b
ędzie modzone (ale z umiarem): LED, przedni zderzak, mały lift i koła pewnie 33-35 cali + kamera cofania na początek.
Moje pierwsze poważne 4x4 :) 


 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, jimbo22 napisał:

Siema :) w kąciku niewiele się dzieje. mój post po ponad roku od ostatniego wpisu, spadł ledwo do połowy strony :)

Wracam, bo w piątek prawdopodobnie nabędę drogą kupna Jeepa Wranglera JKU Rubicon  :) Ciesze sie jak dziecko - co sie odwlecze to nie...

Samochód pełna seria z symbolicznym przebiegiem, w dieslu. Za miesiąc kończe leasing Lexa, to co tam - zrobie sobie prezent.

 

Względem oryginalnych postów i założeń, chyba niewiele się zmieniło z przeznaczeniem auta, tylko poszedł w gore budzet, auto będzie mega świeże w porównaniu z planami sięgającymi 2016 :)   

No i b
ędzie modzone (ale z umiarem): LED, przedni zderzak, mały lift i koła pewnie 33-35 cali + kamera cofania na początek.
Moje pierwsze poważne 4x4 :) 


 

Amortyzator skrętu ogarnij wpierw, "death wobble" żeby nie było :oki:

No i po męsku, jaki kolor? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pipper napisał:

Amortyzator skrętu ogarnij wpierw, "death wobble" żeby nie było :oki:

 

A to nie jest przypadkiem rozwiązanie zastępcze? :hmm:

W Jimny, jeżeli koła są ok, winne jest przeważnie łożysko kuli piasty. W drugiej kolejności jakieś gumki na drążkach, wahaczach czy innych panhardach.

Amortyzator montuje się jak wszystko zawiedzie, albo chcemy przyoszczędzić i nic nie sprawdzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, camel00 napisał:

 

A to nie jest przypadkiem rozwiązanie zastępcze? :hmm:

W Jimny, jeżeli koła są ok, winne jest przeważnie łożysko kuli piasty. W drugiej kolejności jakieś gumki na drążkach, wahaczach czy innych panhardach.

Amortyzator montuje się jak wszystko zawiedzie, albo chcemy przyoszczędzić i nic nie sprawdzać ;)

Tzn. wymiana elementów na wzmocnione w przednim zawiasie i dopiero solidny amortyzator skrętu, 35-37" potrafi rozbujać pojazd ;)

P.s. Sorento w wersji ubłoconej to idealny pojazd do jazdy po Łodzi, dziś testowane :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam od tygodnia:) 

 

5 lat - 36 tys km przebiegu. Pelna seria. Rubicon:)

 

Teraz na spokojnie pakiet startowy.

Przede wszystkim detailing wnetrza (jeep pracował w gospodarstwie i jezdzil po polach w 60%) - wymieniam wykladziny bagaznika ;)

Juz odgruzowalem subwoofer w tygodniu;)

 

Potem przeglad i serwis. A na wiosne mody powazniejsze -chip,  lift, nowe kola i zderzaki;) 

 

Narazie mam nowe lampy i pare drobiazgów jak antena czy uchwyty.

 

Jest klimat.

 

 

20201212_110900_HDR.jpg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/19/2020 at 10:21 AM, jimbo22 said:

Mam od tygodnia:) 

 

5 lat - 36 tys km przebiegu. Pelna seria. Rubicon:)

 

Teraz na spokojnie pakiet startowy.

Przede wszystkim detailing wnetrza (jeep pracował w gospodarstwie i jezdzil po polach w 60%) - wymieniam wykladziny bagaznika ;)

Juz odgruzowalem subwoofer w tygodniu;)

 

Potem przeglad i serwis. A na wiosne mody powazniejsze -chip,  lift, nowe kola i zderzaki;) 

 

Narazie mam nowe lampy i pare drobiazgów jak antena czy uchwyty.

 

Jest klimat.

 

 

20201212_110900_HDR.jpg

co on ma z przodu  8];l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

no!  2 miesiące zamawiania, montowania, wizyt w warsztacie i gotowy do sezonu. Nie bylo latwo - dostaw brakuje gratów do 4x4 w europie :)

Ale efekt mnie się podobie. Już nie ma wstydu na dzielni 😄

 

 

 

Jeszcze tylko jakis bullbar i wyciągarka, kilka ledów i pewnie tylny zderzak, i  stopnie do wsiadania ;D
 

157383988_240169884434041_4430490634916184155_n.jpg

156923495_860054147881852_7894329865930681684_n.jpg

157174884_477846976567881_1171621253106215639_n.jpg

157326069_3819791168076739_8660100721239406656_n.jpg

156926357_1934054086743579_1817120119941077575_n.jpg

  • Lubię to 4
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jimbo22 napisał:

no!  2 miesiące zamawiania, montowania, wizyt w warsztacie i gotowy do sezonu. Nie bylo latwo - dostaw brakuje gratów do 4x4 w europie :)

Ale efekt mnie się podobie. Już nie ma wstydu na dzielni 😄

 

 

 

Jeszcze tylko jakis bullbar i wyciągarka, kilka ledów i pewnie tylny zderzak, i  stopnie do wsiadania ;D
 

157383988_240169884434041_4430490634916184155_n.jpg

156923495_860054147881852_7894329865930681684_n.jpg

157174884_477846976567881_1171621253106215639_n.jpg

157326069_3819791168076739_8660100721239406656_n.jpg

156926357_1934054086743579_1817120119941077575_n.jpg

Stopnie, czy typowo rockslidery? 

Stopnie za szybko połamiesz...

Super wygląda :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2021 o 14:13, Pipper napisał:

Stopnie, czy typowo rockslidery? 

Stopnie za szybko połamiesz...

Super wygląda :piwko:

jakies takie slidery raczej ale zeby dalo sie stanąć :) ale jeszcze nie teraz. upalałem trochę (na tyle na ile laik solo może upalać w weekend) i sprzęt robi robotę :) a stopni nie potrzebuję, na styk jest, ale wygodnie sie w sumie wsiada przy moim gabarycie.



Ale zasadniczo wkręcam się. niby chcialem sobie zrobic bulwarówkę, bo zakladalem ze na offroad nie bede miał czasu. i "szkoda lakieru". oczywiscie jak już wkładałem mody do auta to były 100% legitne i markowe.

 

ale wczoraj sciagnalem jakąś traskę wzdłuż Wkry 70 km o stopniu trudności "umiarkowany" i wpizdu... krzaki, błoto, woda... i "oszczędzanie" auta poszło :)

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jimbo22 napisał:

jakies takie slidery raczej ale zeby dalo sie stanąć :) ale jeszcze nie teraz. upalałem trochę (na tyle na ile laik solo może upalać w weekend) i sprzęt robi robotę :) a stopni nie potrzebuję, na styk jest, ale wygodnie sie w sumie wsiada przy moim gabarycie.



Ale zasadniczo wkręcam się. niby chcialem sobie zrobic bulwarówkę, bo zakladalem ze na offroad nie bede miał czasu. i "szkoda lakieru". oczywiscie jak już wkładałem mody do auta to były 100% legitne i markowe.

 

ale wczoraj sciagnalem jakąś traskę wzdłuż Wkry 70 km o stopniu trudności "umiarkowany" i wpizdu... krzaki, błoto, woda... i "oszczędzanie" auta poszło :)

 

Na to nie ma szczepionki... ;]

Gratuluję podejścia :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2021 o 14:56, jimbo22 napisał:

no!  2 miesiące zamawiania, montowania, wizyt w warsztacie i gotowy do sezonu. Nie bylo latwo - dostaw brakuje gratów do 4x4 w europie :)

Ale efekt mnie się podobie. Już nie ma wstydu na dzielni 😄

 

 

 

Jeszcze tylko jakis bullbar i wyciągarka, kilka ledów i pewnie tylny zderzak, i  stopnie do wsiadania ;D
 

 

 

 

 

 

Jedyny ładny Jeep ze współczesnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.