Skocz do zawartości

Koniec Infiniti w EU - marka opuszcza kontynent w 2019.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Prawie, opuszcza EU

 

Zostaje w RUS

 

Współpraca z Merc idzie do historii.

 

Q30 & QX30 produkcja - Made in UK przejdzie tez do historii.

 

Oficjalnie PR BS cytuje ‘koncentracja i dawanie naszym klientom jeszcze lepsze obsługi klienta na rynkach wzrostowych w Merica i Asia, szczególnie w US & China 🇨🇳[...]

 

Dzisiejsza decyzja nie ma wpływu na rynki EU Wschodniej, środkowym wschodzie & Asia[...]

 

Wraz z opuszczeniem EU nastapi koniec oferowania Diesel w Infiniti[...] oraz [...]zaoferujemy naszym klientom auta zorientowane na ich rynek’

 

Głowa boli z tego - w skrócie, infiniti nigdy nie przypadło do gustu EU klientom, nie ma sensu już klepać lokalnie, Diesel już EU nie lubi a Infiniti nie chce być oferowane z silnikiem o butelce Coca Cola bo nikt inny tego na świecie nie kupi.

 

Przy okazji UK 🇬🇧znów dostanie po tyłeczku - bo klepanie lokalne się skończy w 6/2019 tego roku, a cała marka ma znikać z EU do Q1 2020.

 

AFAIK ok 250 ludzi pracuje w Sunderland przy klepaniu Q30 & QX30... - de facto klepiąc stara generacje Merc GLA z inna buda.

 

W 2017 Infiniti sprzedało w EU ok 12k aut

 

W 2018 już aż (sarkasm) 6k - czyli polowe.

 

Dla porównania Lexus wypchal 47k aut na EU w 2018

 

 

IMVHO szkoda - mój wsiowy rental ma tego pełno i ... zawsze to lubię

 

Wyglada, tez ze Infiniti zacznie klepać większe auta w końcu do 2024 ma być przedstawione 5 nowych modeli.... wszystkie SUV ....

 

cf30461514117043555c569727f7bd25.jpg

 

 

Szkoda wam?

 

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc co się dzieje w EU, to ogólnie EU zmierza ku upadkowi - chore przepisy, wszyscy producenci praktycznie wycofują się z EU, a jak dojdzie do Brexitu, to wszystko pójdzie lawinowo, załamanie gospodarcze w UK, to reszta Europy tez będzie miała stagnacje, i jeszcze więcej producentów się wycofa z tego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, OZI napisał:

Szkoda wam?

Nie. Marka zupełnie nieistotna na naszym rynku, chociaż mojej żonie się podoba i już się martwiłem, że będzie męczyć przy wymianie auta :)

 

Natomiast czuję się lekko zakłopotany - przeczytałem i nie znalazłem ani jednego zdania o Brexit! Leki Ci zmienili ? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze, kompletnie bezsensowne samochody.

tapatalked





Raczej to pokazuje jak gust EU klienta jest inny - (i nie ma w tym nic złego)

Stylistyka jest ... Hmm ... dyskusyjna?

O tym słyszało się od jakiegoś czasu, ze pójdą - ale dość szybko chcą cały sklep zamknąć & pozamiatać.




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciejkubi napisał:

Patrząc co się dzieje w EU, to ogólnie EU zmierza ku upadkowi - chore przepisy, wszyscy producenci praktycznie wycofują się z EU, a jak dojdzie do Brexitu, to wszystko pójdzie lawinowo, załamanie gospodarcze w UK, to reszta Europy tez będzie miała stagnacje, i jeszcze więcej producentów się wycofa z tego rynku.

 

NIby jacy wszyscy producenci się wycofali? :hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle to mial dobre - klekoczące stare diesle od merca ;]



Poważnie? Czyli wynika, ze Infiniti na EU robił recycling starych części Merc.




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Marka zupełnie nieistotna na naszym rynku, chociaż mojej żonie się podoba i już się martwiłem, że będzie męczyć przy wymianie auta
 
Natomiast czuję się lekko zakłopotany - przeczytałem i nie znalazłem ani jednego zdania o Brexit! Leki Ci zmienili ?  


Mam poważny dzień - łeb mnie boli.

Dzienna dawka wina chyba sobie podaruje.

Dwa wyglada na to ze Pomies teraz sami spierniczyli Brexit ... ....


Co za burdel... szkoda tylko 250 luda który po pupci dostanie.


Całkowicie poważnie to wyglada, ze lawina ruszyła.

GM -
Honda
Nissan
Infiniti

Zobaczymy co Ford zgotuje, ale tez to nie będzie nic przyjemnego.

Pojawiły się pierwsze zakłady $1.47 vs $2.39 , ze konsolidacja kosztow w PSA zamknie Gliwice... Ergo za dobrze to nie wyglada.







Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata ;]



JLR leci tez. $4bil US dolcow Trump straty - auch!

Szczególnie, ze w EU zarabiali na Diesel, a teraz już nie ma na czym.

Sprzedaż w China -50%. Tata jak narazie ich trzyma, ale w pewnym momencie jak nie zarabiasz to trzeba to wszystko gdzieś wypchać i obciąć chora rękę.







Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OZI napisał:

Całkowicie poważnie to wyglada, ze lawina ruszyła.

GM -
Honda
Nissan
Infiniti

Zobaczymy co Ford zgotuje, ale tez to nie będzie nic przyjemnego.
 

 

 

GM miał globalne kłopoty i sam sobie krzywdę zrobił głupimi decyzjami. Zamiast np. ubić Opla i skupić się na Chevrolecie, który w EU radził sobie doskonale to ubił Chevy żeby ratować Opla. Wyszło jak wyszło. Równie dobrze VAG mógłby teraz ubić Skodę licząc na większą sprzedaż VW i Audi a potem się dziwić że jednak VW i Audi nie są alternatywą dla Skody i klienci poszli gdzie indziej.

 

Honda - nigdy specjalnie mocno EU nie podbili bo oferta niezbyt dobrze dostosowana do tutejszego rynku. Ale ofertę utrzymują tylko ZTCW nie będą klepać aut lokalnie bo się nie opłaca.

 

Nissan to Renault. Więc mogą nawet zwinąć markę z EU bo sprzedaż francuzów i tak ma się dobrze.

 

Infiniti to zawsze była u nas marka egzotyczna i bez trochę sensu. Założę się że nikt nawet nie będzie pamiętał że tu była.

 

Co do Forda to sam jestem ciekaw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, OZI napisał:

 

 


Poważnie? Czyli wynika, ze Infiniti na EU robił recycling starych części Merc.




Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

 

Tak, trzęsło cała budą, klekotał okropnie. Nic dziwnego ze tego prawie nikt nie kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
GM miał globalne kłopoty i sam sobie krzywdę zrobił głupimi decyzjami. Zamiast np. ubić Opla i skupić się na Chevrolecie, który w EU radził sobie doskonale to ubił Chevy żeby ratować Opla. Wyszło jak wyszło. Równie dobrze VAG mógłby teraz ubić Skodę licząc na większą sprzedaż VW i Audi a potem się dziwić że jednak VW i Audi nie są alternatywą dla Skody i klienci poszli gdzie indziej.
 
Honda - nigdy specjalnie mocno EU nie podbili bo oferta niezbyt dobrze dostosowana do tutejszego rynku. Ale ofertę utrzymują tylko ZTCW nie będą klepać aut lokalnie bo się nie opłaca.
 
Nissan to Renault. Więc mogą nawet zwinąć markę z EU bo sprzedaż francuzów i tak ma się dobrze.
 
Infiniti to zawsze była u nas marka egzotyczna i bez trochę sensu. Założę się że nikt nawet nie będzie pamiętał że tu była.
 
Co do Forda to sam jestem ciekaw.
 


GM zostanie opisany w książkach ekonomi i historii ‚ jak Yanks nie potrafili zrozumieć EU klienta w ciagu 30 lat - czyli arogancja manager-ufff GM’

Ja się myliłem - nie ma co trzeba podnieść rękę! I się przyznać.

Jak PSA zrobiło z Opel firmę która generuje zysk - a GM nie potrafili przez tyle lat.


Ford mówi o 25% redukcji zatrudnienia w EU, 19-20% w skali globalnej pracowników którzy są na stałej pensji a nie $x/h zarabianiu.

Czyli niektóre EU fabryki musza zostać zamknięte. Nie oficjalnie spekulacje mówią o 4 do odstrzału.



0320ca2298c235edbf36c8c29fa0c615.jpg

Wielu spiskowców podejrzewa, ze coś zobaczymy jak EU będzie burdelem z Brexit zajęta... wiadomość o paru fabrykach czy ilus k luda bez roboty zostanie stracona w napływie informacji jak Brexit się spierdzielil.

Czyli czwartek popołudniu czyszczenie - z PR na piątek, potem weekend i wszyscy powinni zapomnieć w Poniedziałek.


Albo będzie jak Genk...

Trochę Ford się spali na ulicy...

2a6d5f963d410040d13dce47f2097a05.jpg


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja której można się było spodziewać. To się w ogóle nie sprzedaje w EU. Częściej zobaczy się na ulicy jakieś świeże Porsche niż Infiniti. Ciekawe że chyba najwięcej to widuję u nas Infiniti na tablicach ze wschodu.

Trochę szkoda ich, bo to bardzo dobre samochody, bardzo fajnie wykonane (jak dla mnie ekstraklasa), tyle tylko że nie trafiły w EU gusta (moim zdaniem design zrobił robotę). Mam też wrażenie że nie było pomysłu na promocję tego u nas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety modele slabe bo koncentrowali sie na sedanach i coupe. A ludzie wola marki bardziej premium w tej klasie - czyili niemieckie. SUV hmm kopie Merca i z ograniczona paleta silnikow - czemu nie brac Merca tylko leciec do japonca? Mnie nie porwaly. Choc IMO dziwna ta polityka EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał:



Pojawiły się pierwsze zakłady $1.47 vs $2.39 , ze konsolidacja kosztow w PSA zamknie Gliwice... Ergo za dobrze to nie wyglada.
 

 

Zamknie glownie z powodu polityki. Nie kupili Caracali i raczej nam nie po drodze z Francja to po jakiego grzyba fabryke trzymac? Wzrosnie bezrobocie konsumpcja spadnie i bedize po 500 plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknie glownie z powodu polityki. Nie kupili Caracali i raczej nam nie po drodze z Francja to po jakiego grzyba fabryke trzymac? Wzrosnie bezrobocie konsumpcja spadnie i bedize po 500 plus.


Tak, decyzja bylaby polityczna a nie kosztowa.

Jak nie znam realiow PL polityki to ci od zakladow stawiaja na Gliwice bo uwazaja, ze PL nie ma sily politycznej aby to zatrzymac.

Ot klepacz aut w D czy F mimo, ze kosztuje wiecej pozstanie- wiec zostaja Gliwice- albo sprzedaz albo do zamkniecia.

F - klepacz aut jest wyborca, a firma jest F
D - klepacz aut nie jest wyborca, ale jest polityczne & gospodatcze wsparcie - ergo mozliwa czesciowa redukcja.
S - znow nie wyborca- ale wieksza sila polityczna, plus ostatnio znaczny naklad $$$ linie do klepania.
Zostaje PL - politycznie slabo.
Koszt jest plusem- przypuszczaja, ze czesc pracownikow sie uratuje- no ich PSA do D moze wyslac.

Czy tak bedzie, nie wiec. Pewnie czas pokaze- aby nie.... ale niestety PSA ma nie trafiona utylizacje fabryk. Swoich raczej nie zamkna... jak mozna te Po Opel najpierw wykosic.

BTW Russelheim Technology Centre jak PSA polecial w zeszlym roku to 500 pozycji wyladowalo u mnie w koloni karnej. AFAIK ok 200 osob z tego to ten sam lud co pracowal dla GM a potem juz dla PSA. Teraz znow pracuje dla GM w Melbourne.

Nie wiem czy rzwczywiwcie az tyle ale podobno Caddy ma przyjsc do EU ... cielawe jak to wypali- Cadillac Diesel nadchodzi!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

 

 


Raczej to pokazuje jak gust EU klienta jest inny - (i nie ma w tym nic złego)

Stylistyka jest ... Hmm ... dyskusyjna?

O tym słyszało się od jakiegoś czasu, ze pójdą - ale dość szybko chcą cały sklep zamknąć & pozamiatać.




Sent from my iCrap X using Tapacrap

a ja mysle ze nie gus klienta EU tu jest problemem tylko problem ma nissan-infinity z zaoferowaniem EU czegoś sensownego , infinity zawsze sie z FX kojarzyło a oni tu jakie pierdułki q30/qx30 sprzedawać chcieli. Jak popatrzysz na ulice w EU to dużych samochodów parę też jeździ ale jak koncern chce mierzyć się z VW w ilości to ich problem że potem się wycofują z EU . nie twierdzę że mieli by mega sprzedaż ale gdyby mieli sensowne modele to znaleźli by w EU swoje miejsce .

Wg mnie wycofują się przez własne błędy tyle tylko za tym co oferowali płakać nie będę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze infinity zniknie to nic nie znaczy.

Co wiecej caly ten placz ze firmy przestaja oferowac swoje samochody w EU itp. jest od czapy moim (skromnym) zdaniem. Jest w EU z czego wybierac w samochodach bez problemu, mamy X marek VAG, mamy X marek PSA, mamy Volvo (no dobra, chinskie ale to zawsze Volvo), mamy (jeszcze) Forda, do tego jest i Fiat (choc ich wybor modeli jest interesujacy mowiac delikatnie :) ). Z marek poza EU sa koreanczycy, Toyota i sam nie wiem co tam jeszcze... wybor jest duzy, jak wybor bedzie za maly to sila rynku wielkosci 500 mln luda (jak to OZI mawia) jest na tyle duza ze przyjdzie ktos nowy (a moze powstanie lokalnie) - podsumowujac - zadna strata.

 

Co do placzu nad mozliwym losem Gliwic... zupelnie serio mysle ze to moglo by nie byc zle zeby to fabryke zamkneli. Pisze to biorac pod uwage obecne bezrobocie w Polsce, ciagle marudzenie ze tylu ludzi brakuje, ze ze wschodu trzeba sciagac itp... Szansa na to ze ludzie z fabryki, klepacz znajda inna prace ktora do tego moze byc bardziej rozwojowa jest wysoka i nie ma na to lepszego czasu, niz czas niskiego bezrobocia i rozpedzona gospodarka. Jak pokazuje historia - opieranie czesci gospodarki na fabrykach (czyt. prostych, relatywnie nisko platnych pracach) jest ryzykowne, bo takie miejsca zawsze mozna latwo przeniesc.

 

Podsumowanie, podsumowania: Bring it on!! (i nie ma sie czego bac, w obecnym klimacie gospodarczym bedzie dobrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze infinity zniknie to nic nie znaczy.
Co wiecej caly ten placz ze firmy przestaja oferowac swoje samochody w EU itp. [...]... wybor jest duzy, jak wybor bedzie za maly to sila rynku wielkosci 500 mln luda (jak to OZI mawia) jest na tyle duza ze przyjdzie ktos nowy (a moze powstanie lokalnie) - podsumowujac - zadna strata.
 
Co do placzu nad mozliwym losem Gliwic... zupelnie serio mysle ze to moglo by nie byc zle zeby to fabryke zamkneli.[...]
 
Podsumowanie, podsumowania: Bring it on!! (i nie ma sie czego bac, w obecnym klimacie gospodarczym bedzie dobrze)


1. Tylko ze cena aut będzie rosła. Po prostu w EU tanie auta musza zniknąć przez regulacje.

Ciekawe jest to, ze Nissan uważa ze ceny EV vs ICE się zrównają ok 2024.

Czyli, de facto za mniej skomplikowane EV będziecie płacić więcej.

Ba, wielu twierdzi - mój ulubiony Bank of Tokyo np - ze jest to celowe działanie, i tak np Nissan ma mieć zysk większy o nawet o 20% na sztuce - sprzedając EV w cenie ICE - a te jak widać idą w górę.

Zobaczymy.


08c9d9db5cfc2f8cd6402166b1f58070.jpg



2. Wybór - tak, nie da się ukryć ze 500m luda jest siła - np kolonia karna 20x mniej ma.

Patrząc co i jak kupują China - Volvo, 10% Merc etc, i ich zaawansowanie w EV - to można się pokusić o teorie ze technologia Made in China - np baterie będzie używana w EU klepaczach i ze całe marki pójdą na podbój EU

850c6b91689e69affd1164ab7270ab86.jpg

Jak to się skończy - nie wiem. Ale może się okazać ze tylko najsilniejsi przetrwają. To nie koniec konsolidacji klepaczy aut.

3. Co do Gliwice - widzisz, problemem jest trend.

Właśnie skończyłem czytać wywiad z CEO Ford z wczoraj, cięcia będą głębsze niż nam się wydaje. Morale jest tak niskie, ze wielu ma totalnie w D co się dzieje - wiedza, ze pod koniec roku mogą tu nie być.

Volkswagen właśnie ogłosił, ze do 2023 7,000 luda z EU idzie papa , - wg PR maja przewidziane, ze 11k luda może odejść z VAG (emerytury, choroby, nowa praca etc). De facto to oznacza, ze ktoś szukający roboty jej u VAG nie znajdzie.

To oznacza, ze jak 10 luda robiło robotę, a 4 odejdzie do nagle 6 będzie ja robić.

€ 5.9b zaoszczędzony koszt.

Marzą operacyjna ma wzrosnąć do 6%.

Gwarancja zatrudnienia jest obecnie podpisana do 2025 - potem będzie car-magedon

W 2016 podpisany został pakt między związkami a management, ze ma zniknąć 30,000 miejsc pracy do 2025.

A wiec mamy PSA Opel, Nissan, Honda, Ford, VAG etc

Widziałem to na własne oczy - najpierw z Mitsubishi potem z Ford i GM.

9c9465710bde0355e7a51b73cdbdef5c.jpg


e290613b28d053142e1c2e02e89e944d.jpg

a1cfdb9fe31184db1174062f165b693a.jpg

Masz stała prace - bardzo dobrze płatna. Generacja po generacji.

I nagle boom.


d99154577d74a9a7c0ca15ec339d5e50.jpg

0e1ce13d58faa195d45f30f5fbcd6eb9.jpg


Rynek jest silny - ale:
- wiek,
- specyficzne umiejętności,
- płaca.


Czyli jesteś w tej partii która znalazła nowa prace. - jeśli dobrze pamietam z Mitsubishi - rozłożenie było 70% - nowa praca, 30% już nie - z różnych powodów np wiek.

60% z tych którzy znaleźli robotę było to za mniej, lub znacznie mniej niż płacili za klepanie Mitsubishi.

Czyli de facto cała społeczność traci - mniej podatków, cafe na rogu gdzie kupujesz lunch codziennie, łańcuch dostaw etc.

Wiem, zadań nowość - ale nie bym był tak pewny ze to jest dobre i ze lud z Gliwic znajdzie robotę.

Kończąc historie Mitsubishi.
Zajęło prawie 10 lat żeby jakieś życie wróciło do byłej fabryki - nowe technologie.

Czyli masz mieszaninę biur, małych fabryk - np Tesla, Siemens i jak zawsze tysiąca coffee Shops - każdy będzie barista i popijał Latte


ea92ae2aa79ba45595d4c657a9f44269.jpg


e43bcad94e09c64e2415687179694994.jpg


Czyli jeśli popatrzysz odrzucając cały ten PR jak to dobrze - ze produktywność tego miejsca, jest dziś .... znikoma (zarobki, logistyka, podatki etc) porównując lata jakie Chrysler najpierw a potem Mitsubishi generowało.

Nawet Tesla czy Boeing zatrudniając 1,000 osób nie pokryje tej dziury jaka powstala potem jak Mitsubishi powiedziało papa.

I z Gliwice czy Bochum czy Lordstown - nie zależnie od kontynentu skutki są/będą podobne.... ktoś musi stracić. Najczęściej jest to właśnie klepacz który daje nam radość z jazdy ... w sumie smutne


b345ce56cc67aea706ce9b4779d93650.jpg




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mysle ze nie gus klienta EU tu jest problemem tylko problem ma nissan-infinity z zaoferowaniem EU czegoś sensownego , infinity zawsze sie z FX kojarzyło a oni tu jakie pierdułki q30/qx30 sprzedawać chcieli. Jak popatrzysz na ulice w EU to dużych samochodów parę też jeździ ale jak koncern chce mierzyć się z VW w ilości to ich problem że potem się wycofują z EU . nie twierdzę że mieli by mega sprzedaż ale gdyby mieli sensowne modele to znaleźli by w EU swoje miejsce .
Wg mnie wycofują się przez własne błędy tyle tylko za tym co oferowali płakać nie będę .


Nie da się ukryć, ze klepanie aut to nie Salvation Army, to business na którym należy zarabiać.

To jak widać Infiniti w EU nie przeszło.

Dziki pęd - tak jak kiedyś za Diesel - tylko przyspieszył smierć pacjenta.

Nie ma sensu ładować $$$ w rynek gdzie sprzedaż jest mała, a nowe wymagania kosztują fortunę.

Ale... de facto nigdzie poza USDM i CDM Infiniti się nigdzie indziej nie przyjęło.... coś w tym jest, u mnie dealerzy Infiniti padają jeden po drugim - na tyle, ze pewne stany nie maja ani jednego dealera....

Coś z tym produktem jest nie tak.




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Podsumowanie, podsumowania: Bring it on!! (i nie ma sie czego bac, w obecnym klimacie gospodarczym bedzie dobrze)


Z tym że obecna koniunktura właśnie się kończy.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:


I z Gliwice czy Bochum czy Lordstown - nie zależnie od kontynentu skutki są/będą podobne.... ktoś musi stracić. Najczęściej jest to właśnie klepacz który daje 

 

 

Uważam, że jak Gliwice zamkną (co nie jest wykluczone, ale uważam że kasę liczyć potrafią, a są inne fabryki w pierwszej kolejności do zamknięcia), to w obecnym stanie regionu bez problemu "rozejdzie się po kościach". To już nie ta Polska i Śląsk co 15 lat temu - obecnie strefa przemysłowa w Gliwicach to wieele zakładów różnych firm, a zaraz obok masz inne strefy - choćby Tychy, Bielsko, Katowice. Realne bezrobocie w regionie wynosi zero, każdy kto się nie broni ma robote. Zamknięcie takiego Opla sprawiłoby że w końcu troche ludu by trafiło na rynek pracy - a wszystkie fabryki dookoła już dawno nie zatrudniają Polaków bo się skończyli i ciągną Ukraińców w każdej ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Vadero napisał:

 

Uważam, że jak Gliwice zamkną (co nie jest wykluczone, ale uważam że kasę liczyć potrafią, a są inne fabryki w pierwszej kolejności do zamknięcia), to w obecnym stanie regionu bez problemu "rozejdzie się po kościach". To już nie ta Polska i Śląsk co 15 lat temu - obecnie strefa przemysłowa w Gliwicach to wieele zakładów różnych firm, a zaraz obok masz inne strefy - choćby Tychy, Bielsko, Katowice. Realne bezrobocie w regionie wynosi zero, każdy kto się nie broni ma robote. Zamknięcie takiego Opla sprawiłoby że w końcu troche ludu by trafiło na rynek pracy - a wszystkie fabryki dookoła już dawno nie zatrudniają Polaków bo się skończyli i ciągną Ukraińców w każdej ilości.

A ile z tych fabryk w strefach to dostawcy którzy zwiną sie jak fabryka się zwinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile z tych fabryk w strefach to dostawcy którzy zwiną sie jak fabryka się zwinie?


Z autopsji - jedna stracona praca u klepacza aut = 6 straconych total - u dostawców, w logistyce i cafe na rogu.




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Uważam, że jak Gliwice zamkną (co nie jest wykluczone, ale uważam że kasę liczyć potrafią, a są inne fabryki w pierwszej kolejności do zamknięcia), to w obecnym stanie regionu bez problemu "rozejdzie się po kościach". To już nie ta Polska i Śląsk co 15 lat temu - obecnie strefa przemysłowa w Gliwicach to wieele zakładów różnych firm, a zaraz obok masz inne strefy - choćby Tychy, Bielsko, Katowice. Realne bezrobocie w regionie wynosi zero, każdy kto się nie broni ma robote. Zamknięcie takiego Opla sprawiłoby że w końcu troche ludu by trafiło na rynek pracy - a wszystkie fabryki dookoła już dawno nie zatrudniają Polaków bo się skończyli i ciągną Ukraińców w każdej ilości.



Jak nie znam totalnie lokalnej specyfiki, to może się jednak okazać, ze ta nowa praca nie będzie tak płatna.

Re Gliwice - co masz innego do zamknięcia?


a745ead89d89843f2b03f95f568c784a.jpg

Tanio - znaczy investuja w Tychy & Szentohard - czy jak to się pisze (H )
3 cylindry silniki jeśli dobrze pamietam.

Reszta Masz rozlozone na F, D, P, E,
UK, PL

F- nie ma mowy.
P - największa klepania PSA w jednym miejscu wpakowali kupę $$$ właśnie
D - Hmm - możliwe ale polityka...
E - znów możliwe, ale koszt jest niezły vs D Zaragoza jest największa klepalnia - i Corsa znalazła tam dom.


8bf6470a006e87225ea84e84eb9210ff.jpg

Jako ze PSA kupił sobie Opel to niewypada - politycznie, corp żeby zamykać własne fabryki jak można ... wroga

Zostaje UK z Ellesmere Port & Luton, PL Gliwice i na deser coś musisz znaleść w D ...

UK zwalisz winę na burdel Brexit

Gliwice na brak nowych modeli - Astra na obecnej GM platformie to przecież jest dla PSA ‚legacy’ którego należy się asap pozbyć - kto chce odddawac $2k dolcow w opłatach licencyjnych GM?

D moze być politycznie ciężko ale Eisenach klepie dziś Corsa - a nowa już będzie klepana w E wiec zostaje im Opel Adam. Znów GM płacić musza.


Wiec mamy 4 tak jak o tym się mówi od jakiegoś czasu...

Magiczne 4 ....



Czy się myle, chciałbym... ale czas pokaże.



Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

 

 


Jak nie znam totalnie lokalnej specyfiki, to może się jednak okazać, ze ta nowa praca nie będzie tak płatna.

Re Gliwice - co masz innego do zamknięcia?


a745ead89d89843f2b03f95f568c784a.jpg

Tanio - znaczy investuja w Tychy & Szentohard - czy jak to się pisze (H emoji1126.png )
3 cylindry silniki jeśli dobrze pamietam.

Reszta Masz rozlozone na F, D, P, E,
UK, PL

F- nie ma mowy.
P - największa klepania PSA w jednym miejscu wpakowali kupę $$$ właśnie
D - Hmm - możliwe ale polityka...
E - znów możliwe, ale koszt jest niezły vs D Zaragoza jest największa klepalnia - i Corsa znalazła tam dom.


8bf6470a006e87225ea84e84eb9210ff.jpg

Jako ze PSA kupił sobie Opel to niewypada - politycznie, corp żeby zamykać własne fabryki jak można ... wroga emoji51.png

Zostaje UK z Ellesmere Port & Luton, PL Gliwice i na deser coś musisz znaleść w D ...

UK zwalisz winę na burdel Brexit

Gliwice na brak nowych modeli - Astra na obecnej GM platformie to przecież jest dla PSA ‚legacy’ którego należy się asap pozbyć - kto chce odddawac $2k dolcow w opłatach licencyjnych GM?

D moze być politycznie ciężko ale Eisenach klepie dziś Corsa - a nowa już będzie klepana w E emoji633.png wiec zostaje im Opel Adam. Znów GM płacić musza.


Wiec mamy 4 tak jak o tym się mówi od jakiegoś czasu...

Magiczne 4 ....



Czy się myle, chciałbym... ale czas pokaże.



Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

 

Gdzieś tu na AK czytałem o cost effectiveness byłych już fabryk GM i wyszło że Gliwice są ekonomicznie bardzo ok, z czego wysnuto wniosek że raczej tej fabryki nie zamkną. A jak będzie - zobaczymy, jak już pisałem nie uważam że bylaby to tragedia dla regionu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

 

Z autopsji - jedna stracona praca u klepacza aut = 6 straconych total - u dostawców, w logistyce i cafe na rogu.
 

 

W regionie sporo się montuje - kwestia, czy ogólnie spadnie produkcja aut i części do nich, czy nie, bo wzrośnie np. montaż Skody, Hyundai, czy Toyoty u południowych sąsiadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

W regionie sporo się montuje - kwestia, czy ogólnie spadnie produkcja aut i części do nich, czy nie, bo wzrośnie np. montaż Skody, Hyundai, czy Toyoty u południowych sąsiadów.

 

tez mi sie wydaje, ze nikt z automotive na strefie nie trzymal w portfelu tylko opla, bo to faktycznie proszenie sie o klopoty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, format napisał:

Z tym że obecna koniunktura właśnie się kończy.

Moze tak, moze nie - to troche wrozenie z fusow.

 

@OZI pamietaj ze PL to nie AU, ludzie obecnie znajda prace bez problemu, moze niektorzy gorzej platna - fakt ale znajda. Ze mojej strony zero powodow do zmartwienia.

A co do faktu ze auta beda troche drozsze w EU (moze), no coz wole miec czystsze powietrze a wydac pare $ wiecej. W tym wypadku porownywanie AU do EU nie ma zadnego sensu, nie ten obszar, nie ta gestosc zaludnienia... Z drugiej strony w AU ponoc jakosc powietrza tez bywa srednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, jaceq said:

Moze tak, moze nie - to troche wrozenie z fusow.

 

@OZI pamietaj ze PL to nie AU, ludzie obecnie znajda prace bez problemu, moze niektorzy gorzej platna - fakt ale znajda. Ze mojej strony zero powodow do zmartwienia.

A co do faktu ze auta beda troche drozsze w EU (moze), no coz wole miec czystsze powietrze a wydac pare $ wiecej. W tym wypadku porownywanie AU do EU nie ma zadnego sensu, nie ten obszar, nie ta gestosc zaludnienia... Z drugiej strony w AU ponoc jakosc powietrza tez bywa srednia.

To 6 jest srednia z US/EU. U mnie chyba bylo to 8-9 - specyfika lokalna.

 

W kazdym razie poczekamy 6 lat i zobaczymy co  tego wyjdzie .

 

Magiczne 2025.

 

Wy jestescie zmuszani - do przejsca na EV - zreszta, z Diesel EU nie wypalilo - to teraz znalezli nowego boga do modlenia - jak sie reszta swiata smiala z EU to tu najwieksi fani tego bronili.

 

Teraz nastepny przylazl EV - 100% do 2025-30 obowiazkowo.

 

Tymczasem - wybor konumenta wskazuje, ze tam gdzie nie masz ograniczen jak w CCCP to najwyzej 25% EV bedzie udzualu w rynku miedzy 2025-30.

 

OT:

 

Co do powietrza to akurat sie mylisz 🙂

 

Mamy nowa au-pair - pierwsze jak przyleciala z EU to przestala kaszlec - a porownaujac wskazniki jej kraju vs PL to jak przepasc ... wiec podobno nie dziala...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OZI napisał:

Tymczasem - wybor konumenta wskazuje, ze tam gdzie nie masz ograniczen jak w CCCP to najwyzej 25% EV bedzie udzualu w rynku miedzy 2025-30.

 

Powtórzę jeszcze raz - statystyczny konsument nie widzi dalej niż czubek jego własnego nosa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał:

To 6 jest srednia z US/EU. U mnie chyba bylo to 8-9 - specyfika lokalna.

W kazdym razie poczekamy 6 lat i zobaczymy co  tego wyjdzie .

Magiczne 2025.

Wy jestescie zmuszani - do przejsca na EV - zreszta, z Diesel EU nie wypalilo - to teraz znalezli nowego boga do modlenia - jak sie reszta swiata smiala z EU to tu najwieksi fani tego bronili.

Teraz nastepny przylazl EV - 100% do 2025-30 obowiazkowo.

Tymczasem - wybor konumenta wskazuje, ze tam gdzie nie masz ograniczen jak w CCCP to najwyzej 25% EV bedzie udzualu w rynku miedzy 2025-30.

 

OT:

Co do powietrza to akurat sie mylisz 🙂

Mamy nowa au-pair - pierwsze jak przyleciala z EU to przestala kaszlec - a porownaujac wskazniki jej kraju vs PL to jak przepasc ... wiec podobno nie dziala...

Ja jestem za EV, szczerze mowiac bardzo sie ciesze ze EU mysli progresywnie w tym temacie... wiadomo tez ze w zyciu robi sie bledy jak sie cos zmienia (patrz Diesel) ale alternatywa jest siedzenie na 4 literach i zachwycanie sie tym co sie juz ma... a prawda jest taka ze gdyby nie Ci europejczycy zmieniajacy rzeczy to reszta swiata byla by daleko w tyle (mam tu na mysli np. Rudolfa Diesla czy Nikolausa Otto)

 

Nie wiem skad w EU jest ta panna ale to tez obrazuje to ze z powodu zageszczenia w EU normy musza byc znacznie ostrzejsze zeby osignac to samo co jest u was...

Wrzucam 2 screeny ktore obrazuja 2 rzeczy -> w AU tez sa miejsca gdzie jakosc powietrza nie jest super

 - zageszczenie ma sie totalnie nijak do EU, macie osrodki miejskie tylko na wybrzezach gdzie zazwyczaj wiecej wiecej niz w srodku ladu, do tego jest bardzo przestronnie, tak wiec jak byscie zanieczyszczali powietrze 10x bardziej / osobe niz w EU to na koncu i tak mieli byscie lepsza jakos powietrza

 

Screenshot from 2019-03-15 12-50-09.png

Screenshot from 2019-03-15 12-50-39.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OZI napisał:

Wy jestescie zmuszani - do przejsca na EV - zreszta, z Diesel EU nie wypalilo - to teraz znalezli nowego boga do modlenia - jak sie reszta swiata smiala z EU to tu najwieksi fani tego bronili.

@OZI skąd u Ciebie ta faza z dieslem ? Samochody na ON są i były w EU popularne, ale przecież to nie jest tak, że wszyscy diesla kupują. Wręcz bym powiedział, że popularność diesla po tym jak się strasznie rozwinęła od momentu zaimplementowania common rail systematycznie spada. Silniki benzynowe są nie dość, że tańsze, to jeszcze coraz bardziej oszczędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, bergerac said:

@OZI skąd u Ciebie ta faza z dieslem ? Samochody na ON są i były w EU popularne, ale przecież to nie jest tak, że wszyscy diesla kupują. Wręcz bym powiedział, że popularność diesla po tym jak się strasznie rozwinęła od momentu zaimplementowania common rail systematycznie spada. Silniki benzynowe są nie dość, że tańsze, to jeszcze coraz bardziej oszczędne.

@bergerac

 

Skad? Przeciez Diesel w autach osobowych byl wymyslem EU systemu podatkowego & ideologii zielonych - niskie Co2.

 

Przeciez tu cale armie zachwalaly, jak dobry jest Diesel w takim aucie jak Polo np 🙂

 

I cala reszta swiata to przeciez byli idioci ktorzy nie chcieli zaadoptowac EU wymyslu z Diesel.

 

I nagle jak Dieselgate przyszlo, to zrobilo sie fuj. A teraz armia zielonych zlalazla sobie nastepny produkt do modlenia :mast: i znow caly swiat ma isc jak EU.

 

A tu tak nie jest.

 

Widzisz, nawet u mnie nastapila ewolucja Diesel - patrze na to po prostu pragmatycznie i realnie a nie przez okulary ideologii.

 

EV - mimo, swoich zalet - ma jak narazie wiecej wad. Jeszcze dlugo minie zanim EV bedzie powszechne w US/Oz/Canada - poza jakimis wiekszymi skupiskami ludnosci.

Bardzo dlugo minie zanim w ogole dotrze do Africa/czesci Azja...

 

Czyli EV nie ma szans - w decyzji konsumenta - chyba ze sztucznie zaczniesz go promowac, vide Diesel w EU.

 

Ja za pare lat raczej kupie Diesel V6 lub V8 niz EV, z prostej przyczyny, EV nie jest wstanie mnie dowiesc tak gdzie ja chce, w warunkach takich jak chce, z tym czy chce, i NIE pozwala mi BEZPIECZNIE wrocic. Nawet nie rozchodzi sie o koszt, ale dla wielu innych bedzie to czynnik.

 

Realistycznie nie widze u siebie sensu kupowania aut inncy niz benzyna, Diesel przez najblizsze 10-15lat, a wtedy technologia, moze rzeczywiscie na tyle zlapie, ze klient bedzie z wyboru, a nie przymusu....

 

Ale, samolubnie mysle ze to dobrze ze EU pozabija benzyne u siebie - znaczy, ze bedzie jeszcze tansza dla innych 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, jaceq said:

Ja jestem za EV

Ja nie jestem anty EV. Ja nie popieram sztucznego wpierdzielania sie rzadow w promowanie produktu a vs b. Od tego jest rynek i konument zeby zdecydwac.

 

I na dzien dziesiejszy 2019 - konsument decyduje, ze nie.

 

15 hours ago, jaceq said:

wiadomo tez ze w zyciu robi sie bledy jak sie cos zmienia (patrz Diesel)

 

Widzisz, Qudos tobie, bo jestes chyba jednym z niewielu ktory to widzi i potrafi sie przyznac. Ci co najwiecej krzyczeli - Rudolph Diesel naprzod! Zbawco swiata, dzis wrzeszcza EV ..

 

Nie tylko na forum z reszta, taki VeeDud, 300,000 sztuk aut stoi na placach, 'brudengo Diesel' a teraz wrzesczcza, ze 22mil EV beda klepac do 2025. Moze wypadalo by jeden burdel zakonczyc, rozpoczynajac drugi?

 

15 hours ago, jaceq said:

Ci europejczycy zmieniajacy rzeczy to reszta swiata byla by daleko w tyle

 

Zalezy kiedy - historia. EU zdaje sie miec moralna wyzszosc, z ktorej po prostu reszta swiata sie smieje.

Prawa czlowieka,

Wiatraki,

Diesel - pardon juz ciho teraz

teraz EV

 

W skali globu EU upada, czy nam/wam sie to podoba czy nie. W takiej Asia wiekszasc ma EU w tak totalnej pupci, ze napewno nie uwaza EU bedzie dyktowac jak Asia ma jezdzic, czy ma palic wegiel, czy miec wiatrak, czy ... tu mozna wpisac wiele rzeczy.

 

Wracajac do aut.

 

EV jest dosc specyficzna geograficznie, ludnosciowo - tam EV ma IMVHO sens. Nie znaczy, ze ma sens w innych czesciach swiata w obecenj chwili.

 

A wiec, wielu - mnie tez pasuje ze EU bedzie krolikiem doswiadczalnym, wyprobujecie tehologie, wszelkie jej bledy i zalety, a potem jak sie ulepszy to w innej czesci konsument bedzie wstanie zdecydowac - co to warte.

 

 

15 hours ago, jaceq said:

w AU tez sa miejsca gdzie jakosc powietrza nie jest super

 

Oczywiscie, ze sa, ale tam prawie nikt nie mieszka, 🙂 Patrzac na ta mape, to PL jest zielona wyspa, nie zagladam na HP od jakiegos czasu, ale jak sie orientuje, to byla masa postow o czystosci powietrza w PL

 

 

Wiem jedno, to nie jest tak, ze EU sie myli, albo ja sie myle, - nie ma JEDNEJ recepty na wszystko, i co ma sens dla EU - politycznie np, nie konieczne ma sens dla reszty swiata. I vice versa.

 

Mnie generalnie smieszy jedno, przeswiaczona wyzszosc moralna, zarowno z Diesel jak iteraz z EV.

 

Poczekamy, zobaczymy.

 

Tak samo jak z zamykaniem fabryk, czy tym 100% EV od 2025.... ja uwazam ze droga bedzie bardzo wybojowa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, grogi said:

Powtórzę jeszcze raz - statystyczny konsument nie widzi dalej niż czubek jego własnego nosa. 

I ja sie totalnie z tym zgadzam. Bo niby dlaczego ma widziec?

 

Pozostaje jednak dalej kwestia wyboru i jego ograniczania. Pozostaja tez ograniczenia technologiczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

@bergerac

 

Skad? Przeciez Diesel w autach osobowych byl wymyslem EU systemu podatkowego & ideologii zielonych - niskie Co2.

 

Przeciez tu cale armie zachwalaly, jak dobry jest Diesel w takim aucie jak Polo np 🙂

 

I cala reszta swiata to przeciez byli idioci ktorzy nie chcieli zaadoptowac EU wymyslu z Diesel.

 

I nagle jak Dieselgate przyszlo, to zrobilo sie fuj. A teraz armia zielonych zlalazla sobie nastepny produkt do modlenia :mast: i znow caly swiat ma isc jak EU.

 

A tu tak nie jest.

 

Widzisz, nawet u mnie nastapila ewolucja Diesel - patrze na to po prostu pragmatycznie i realnie a nie przez okulary ideologii.

 

EV - mimo, swoich zalet - ma jak narazie wiecej wad. Jeszcze dlugo minie zanim EV bedzie powszechne w US/Oz/Canada - poza jakimis wiekszymi skupiskami ludnosci.

Bardzo dlugo minie zanim w ogole dotrze do Africa/czesci Azja...

 

Czyli EV nie ma szans - w decyzji konsumenta - chyba ze sztucznie zaczniesz go promowac, vide Diesel w EU.

 

Ja za pare lat raczej kupie Diesel V6 lub V8 niz EV, z prostej przyczyny, EV nie jest wstanie mnie dowiesc tak gdzie ja chce, w warunkach takich jak chce, z tym czy chce, i NIE pozwala mi BEZPIECZNIE wrocic. Nawet nie rozchodzi sie o koszt, ale dla wielu innych bedzie to czynnik.

 

Realistycznie nie widze u siebie sensu kupowania aut inncy niz benzyna, Diesel przez najblizsze 10-15lat, a wtedy technologia, moze rzeczywiscie na tyle zlapie, ze klient bedzie z wyboru, a nie przymusu....

 

Ale, samolubnie mysle ze to dobrze ze EU pozabija benzyne u siebie - znaczy, ze bedzie jeszcze tansza dla innych 🙂

 

Ale spróbuj sam się zastanowić. Masz w EU to co masz - gigantyczne zagęszczenie i ogromną emisję (w tym CO2). No to trudno żebyś nie kombinował jak ją ograniczyć. Próbowano z dieslami - dość skutecznie jednak, bo emisja zmieściła się w jednych z najbardziej wyśrubowanych norm na świecie, a na pewno najbardziej wyśrubowanych w kontekście skali zaludnienia Europy.

Jednak poszło to o krok za daleko i diesle trafiły nawet do małych aut, gdzie się nie sprawdzały. Do tego wpadka VW z oszustwami i zrobił się problem. Plusem dla świata jest to, że jednocześnie wymyślono downsizing i teraz każde auto ma turbo, które pozwala zachować dość fajne osiągi przy umiarkowanym spalaniu i małej pojemności.

No ale z braku diesli dalej pozostaje problem CO2. No to stawia się an hybrydy, elektryki i odnawialne źródła energii (te ostatnie poza Polską :hehe:). Owszem, sztucznie ale to dlatego że nie ma wyboru. Jeśli nie chcemy się wszyscy podusić to musimy coś z tym zrobić. Przeniesienie choćby transportu lokalnego na EV to zawsze krok w dobrym kierunku.

No i weź pod uwagę że gdyby EU nie postawiła na diesle, to nie byłoby tak gwałtownego ich rozwoju. Gdyby EU nie postawiła na downsizing to byśmy nie mieli małych i oszczędnych turbobenzyn. Teraz gdy EU postawi na hybrydy i EV to możemy się spodziewać, że będzie motorem rozwoju tej techniki. Nie dla kaprysu głupich urzędników a z konieczności - ale dla świata korzyść jest taka sama.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

Zalezy kiedy - historia. EU zdaje sie miec moralna wyzszosc, z ktorej po prostu reszta swiata sie smieje.

Prawa czlowieka,

Wiatraki,

Diesel - pardon juz ciho teraz

teraz EV

 

W skali globu EU upada, czy nam/wam sie to podoba czy nie. W takiej Asia wiekszasc ma EU w tak totalnej pupci, ze napewno nie uwaza EU bedzie dyktowac jak Asia ma jezdzic, czy ma palic wegiel, czy miec wiatrak, czy ... tu mozna wpisac wiele rzeczy.

 

Wracajac do aut.

 

EV jest dosc specyficzna geograficznie, ludnosciowo - tam EV ma IMVHO sens. Nie znaczy, ze ma sens w innych czesciach swiata w obecenj chwili.

 

Ludzie w reszcie swiata smieja sie z praw czlowieka? To nowosc dla mnie, rozmawiamy o Birmie / Maynmar?

Wiatraki? Byles w Kalifornii ? W south Australia? czytales o Costa Rica? itd... Chiny sa najwiekszym producentem energi odnawialnej na swiecie, potem USA, po pietach ida im Indie... 

Diesel - jak juz ustalilismy - wtopa

EV -> No w teorii EU wymusza (i bardzo dobrze bo ludzie zyja wg. przyzwyczajen i nie sa zazwyczaj otwarci na nowe), jednak najwieksza firma robiaca EV jest z USA i tam jest jej najwiekszy rynek... leaderem hybryd jest przeciez Toyota, prius, z tego co wiem jest popularniejsza w US niz w EU. 

 

Co do twierdzenia ze Asia ma EU w pupie... no pewnie w czesci tak, ale glowne kraje w regionie tj. Chiny i Indie zdecydowanie ida w energie odnawialna, tak samo jak intensywnie ida w EV z prostego powodu, tez maja duze zageszczenie jak w EU i takie same wynikajace z tego fakty problemy. 

 

EV poki co jest jedyna rozsadna alternatywa na horyzoncie poki co.

 

Podsumowujac, ja widze EU jako leadera w wielu dziedzinach, fakty za tym przemawiaja. Z drugiej strony (co wynika tez z tego co piszesz) AU wyglada dla mnie jak niezbyt bystre dziecko siedzace w rogu klasy, z tylu za wszystkimi i smieje sie z dzieci z przodu ktore jednak sie rozwijaja - bo (przekladajac to na realia) z czego slynie Australia? Co tam zostalo wymyslone co bylo by slawne / uzywane gdzie indziej? W czym jest liderem (no poza wydobywaniem zasobow naturalnych) ? To tylko bardzo zdalna wyspa, maly rynek ktora nikt za duzo sie nie przejmuje, gdzie ludzie pekaja ze strachu na mysl ze jakas firma zamknie im fabryke bo nie ma w okolicy innych mozliwosci pracy**

 

 

**Moje teorie wysnute sa w duzej czesci na podstawie teorii wyglaszanych tutaj przez @OZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

I ja sie totalnie z tym zgadzam. Bo niby dlaczego ma widziec?

No to mamy do wyboru: sztuczne regulacje , ograniczenia i sterowanie tłumem przez jajogłowych - w Warszawie, Brukseli bądź Canberra, albo anarchia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.