kazazel Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Witam, Na początek się przywitam. Od roku posiadam Asterkę G 2.0DTH 101KM i w zasadzie od początku borykam się z tym samym problemem. Nie bardzo się tym przejmowałem, bo żadko użytkowałem auto, ale muszę w końcu to zrobić. Trochę poczytałem, ale nie mam jasnej odpowiedzi. Do rzeczy: Hamulce: Generalnie mam słabe hamulce - na suchym prawie nie da się doprowadzić do sytuacji, aby uruchomił się ABS, pedał pracuje "normalnie", na wyłączonym silniku staje się twardy po kilku wciśnięciach, a po uruchomieniu mięknie i "wpada" na tą samą odległość co przy normalnej pracy. Klocka z przodu/tyłu jest dużo. Przegląd przeszedł bez problemu. Silnik: Chodzi normalnie, ale po szybszej jeździe/wyższych obrotach(nie ma reguły, ale dajmy powiedzmy, że powyżej 2800-3000 ) przez jakiś czas - zapala się check engine. Na początku było to co powiedzmy raz/50km, teraz potrafi raz/5km. Efekt jest taki, że silnik przechodzi w tryb awaryjny i ma powiedzmy 60KM. Po ok. 0,5min. check gaśnie i silnik chodzi normalnie. Hipoteza: Gdzieś poczytałem, że turbo czy też jego wspomaganie/EGR jest wspomagany, przez serwo pompy hamulcowej. Dlatego zastanawiam się, czy serwo może nie być przyczyną obu tych problemów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VadeRsky Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Miałem podobny objaw, I najprawdopodobniej wymieniony został jeden z elektrozaworów znajdujących się przy akumulatorze u mnie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Miałem autko z takim silnikiem jak u Ciebie. U mnie zapalał się check na wolnych obrotach ( na wyższych gasł). Przyczyną była nieszczelność w serwie pompy hamulcowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Co do błędu w kolektorze dolotowym po prawej stronie masz czujnik wyjmij go i umyj. Ale jeśli masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia to nie będzie ani turbo ani egr`a i hamulców Miałem taką samą astrę z tym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.