Skocz do zawartości

Check engine - słabe hamulce


kazazel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na początek się przywitam. Od roku posiadam Asterkę G 2.0DTH 101KM i w zasadzie od początku borykam się z tym samym problemem. Nie bardzo się tym przejmowałem, bo żadko użytkowałem auto, ale muszę w końcu to zrobić. Trochę poczytałem, ale nie mam jasnej odpowiedzi. 

 

Do rzeczy:

Hamulce:

Generalnie mam słabe hamulce - na suchym prawie nie da się doprowadzić do sytuacji, aby uruchomił się ABS, pedał pracuje "normalnie", na wyłączonym silniku staje się twardy po kilku wciśnięciach, a po uruchomieniu mięknie i "wpada" na tą samą odległość co przy normalnej pracy. Klocka z przodu/tyłu jest dużo. Przegląd przeszedł bez problemu. 

Silnik:

Chodzi normalnie, ale po szybszej jeździe/wyższych obrotach(nie ma reguły, ale dajmy powiedzmy, że powyżej 2800-3000 ) przez jakiś czas - zapala się check engine. Na początku było to co powiedzmy raz/50km, teraz potrafi raz/5km.

Efekt jest taki, że silnik przechodzi w tryb awaryjny i ma powiedzmy 60KM. Po ok. 0,5min. check gaśnie i silnik chodzi normalnie.

 

Hipoteza:

Gdzieś poczytałem, że turbo czy też jego wspomaganie/EGR jest wspomagany, przez serwo pompy hamulcowej. Dlatego zastanawiam się, czy serwo może nie być przyczyną obu tych problemów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędu w kolektorze dolotowym po prawej stronie masz czujnik wyjmij go i umyj.

Ale jeśli masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia to nie będzie ani turbo ani egr`a i hamulców

Miałem taką samą astrę z tym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.