Skocz do zawartości

Różnica spalania diesla / pb na autostradzie przy 140


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Spajdi napisał:

W znaczeniu takim, że zupełnie nie imponuje mi samochód np. za 200k pln, jeżeli ma ok.10 s do 100 ...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

Mysle że za 200kzł mozna wybrać nowe auto i dobrze wyposazone i z wystarczającym zapasem mocy...choc pewnie zaraz ktospowie że na Merca E klasse starczy jedynie zpodstawowym silnikiem i bieda wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, delco napisał:

Mysle że za 200kzł mozna wybrać nowe auto i dobrze wyposazone i z wystarczającym zapasem mocy...choc pewnie zaraz ktospowie że na Merca E klasse starczy jedynie zpodstawowym silnikiem i bieda wersji...

 

Zależy czego kto szuka. Są auta powyżej 200kpln, które ani nie przyspieszają do setki poniżej 10s ani nie jest im to nawet do niczego potrzebne.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fanlan napisał:

Kazdy ma inne priorytety. Ja mam obecnie ok 11 do setki, i przy 70-100 calkiem zwawo przyspiesza na 3 czy 4 biegu. I za nic nie mam cugu by miec 5 czu 8 sekund. no ale ja nie lubie wyprzedzac na sile, cenie sobie bardziej komfort jazdy i nicnierobienie niz szarpanie sie co chwile na DK. Dla mnie poziom komfortu jazdy to 120-130kmh po A i ok 70-90 kmh po DK potem staje sie nerwowo i zbyt  irytujaco, a oszczednosc czasu  pomijalna.

 

Mam podobnie. To przychodzi z wiekiem :)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wald0 napisał:

 

Mój diesel 2.0 HDI 163KM w budzie Citroen C5, manula 6 biegów, przy 140km/h na pewno nie zejdzie do 6 litrów. Raczej 7.5 do 8.5 zależy skąd wiatr wieje.

Mowa o realnym spalaniu i realnym (nie licznikowym) 140 km/h i nie chwilowym, ale na jakimś próbnym odcinku np na tempomacie bez dotykania pedałów.

Ale z ciekawości sprawdzę dziś dokładnie na S8 (tak, wiem, tam można tylko 120) jeśli warunki pozwolą.

I to realne spalanie. w sobote jade wroclaw-drezno-wroclaw 4 osoby. pod wiatr i z wiatrem. Zdam relacje z wyczynu fiata croma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mam podobnie. To przychodzi z wiekiem :)

 

Mowia, ze czlowiek z wiekiem niekoniecznie jest madrzejszy ale  bardziej rozsadny i przewidujacy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2019 o 08:25, Marcin79 napisał:

Obejrzalem test ceeda 1.6 trubo przy 140 palil ponad 9.5 litra. Kolega na forum ktory ma optime 1.6 t tez wspominal okolo 10.

 

Natomiast sprawdzilem i moje f10 2.0 d przy 140 pali 6 litrów a sroento 8.5 

 

Wnioski? Jak ktos dużo jezdzi po autostradach to tylko diesel :)

diesel nie jest tak wrażliwy na deptanie pedału gazu i stąd te wyniki, turbo benzyny z kolei jak zaczynasz trochę cisnąć to chleją jak dzikie

Np. Bravo 1.4 tjet 120KM po mieście nigdy 10l nie przekroczył, po trasie z jazdą w okolicach 150 wychodziło koło 11l 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2019 o 00:21, wujekcybul napisał:

Moje 1.0 pali na autostradzie 10l.

Mnie natomiast moje 1.6 utrzymując na autostradzie stałą prędkość pali 32 litry.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, format napisał:

Mnie natomiast moje 1.6 utrzymując na autostradzie stałą prędkość pali 32 litry.

U mnie wskaźnik chwilowego spalania pokazuje max 30 l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, bielaPL napisał:

diesel nie jest tak wrażliwy na deptanie pedału gazu i stąd te wyniki, turbo benzyny z kolei jak zaczynasz trochę cisnąć to chleją jak dzikie

Np. Bravo 1.4 tjet 120KM po mieście nigdy 10l nie przekroczył, po trasie z jazdą w okolicach 150 wychodziło koło 11l 

Jak to w trasie 11?? Skoro wszystkim TSI pala po 5,4:) cos ci sie spsóło:)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie wskaźnik chwilowego spalania pokazuje max 30 l.

 

U mnie chyba dla  lepszego samopoczucia max 25l:)  i nwiem dlaczego ale jak odejme gaz na biegu to nie ma 0 tylko min 2l i na postoju nie pokazuje chwilowego tylko kreski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fanlan napisał:

U mnie chyba dla  lepszego samopoczucia max 25l:)  i nwiem dlaczego ale jak odejme gaz na biegu to nie ma 0 tylko min 2l i na postoju nie pokazuje chwilowego tylko kreski

Mnie kiedyś w korku w Górze kalwarii - przejechałem ok 1500 metrów w 45 minut średnie spalanie wyszlo 92 litry na 100 km. Cos wygrałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, fanlan napisał:

U mnie chyba dla  lepszego samopoczucia max 25l:)  i nwiem dlaczego ale jak odejme gaz na biegu to nie ma 0 tylko min 2l i na postoju nie pokazuje chwilowego tylko kreski

U mnie nie pokazuje 0 po całkowitym odjęciu gazu tylko wtedy, gdy wypala DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, delco napisał:

Mnie kiedyś w korku w Górze kalwarii - przejechałem ok 1500 metrów w 45 minut średnie spalanie wyszlo 92 litry na 100 km. Cos wygrałem?

No to musisz kupic TSI 1,4 one pala 6 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał:

Mnie natomiast moje 1.6 utrzymując na autostradzie stałą prędkość pali 32 litry.

1.6 z zalozenia powinien spalic mniej bo ma mniej roboty od 1.0T nie patrzylaem jak to wyglada przy vmax ale chyba u mnie wiecej niz 30l nie moze pokazac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

1.6 z zalozenia powinien spalic mniej bo ma mniej roboty od 1.0T nie patrzylaem jak to wyglada przy vmax ale chyba u mnie wiecej niz 30l nie moze pokazac.

W miescie niestety pojemnosc trzeba zalac, Do V 100-120 i 1.0 wystarczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanlan napisał:

Jak to w trasie 11?? Skoro wszystkim TSI pala po 5,4:) cos ci sie spsóło:)

w trasie nie autostradowej pali jakieś 7l

poza tym to jeden z pierwszych downsizingow, no i fiat zawsze więcej pali

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PawelWaw napisał:

 

to czemu pisales ze troche brakuje Ci mocy ?

Moc jest wystarczająca, 11 s do setki też :ok:

Ale np. chcąc czasem coś wyprzedzić, trzeba to robić z głową. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kartonik napisał:

Amen ;]

Kolega z pracy wkurzony bo mu tipo t-jet pali w meście powyśej 10. nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że jedzie fragmentem obwodicy śródmiejskiej na której są tylko 2 razy światła i komputer oszukuje o 1.5 litra... Dodając do tego że za przegląd skroili go 1100PLN i że skrzypi mu fotel i uchwyt drzwi oraz wiesza się radio to stał się orędownikiem stereotypu - "nigdy więcej aut na F" ;) Pomimo tego że miał kiedyś punto 2FL które chwalił pod niebiosa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bielaPL napisał:

w trasie nie autostradowej pali jakieś 7l

poza tym to jeden z pierwszych downsizingow, no i fiat zawsze więcej pali

 

No tak , FiAT wiecej pali ale za to sie nie psuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Moc jest wystarczająca, 11 s do setki też :ok:

Ale np. chcąc czasem coś wyprzedzić, trzeba to robić z głową. 

 

Hmmm...a czym jest cos?

Na DK czy A wyprzedzam glownie to co jedzie mniej niz 120kmh wiec ino TIRy:) czasem jakis kapelusz sie trafi albo pasjonat w pasku o jezdzie o kropelce. Jakos szczegolnie nie planuje manewru, kilka zerkniec w lusterka, ocenia syt i zmiana pasa. ot filozofia, nawet nie redukuje. Fakt ze jade 130 wystarcza w sumie. Ale ja to wyprzedzac nie lubie i na sile nie musze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, fanlan napisał:

Hmmm...a czym jest cos?

Na DK czy A wyprzedzam glownie to co jedzie mniej niz 120kmh wiec ino TIRy:) czasem jakis kapelusz sie trafi albo pasjonat w pasku o jezdzie o kropelce. Jakos szczegolnie nie planuje manewru, kilka zerkniec w lusterka, ocenia syt i zmiana pasa. ot filozofia, nawet nie redukuje. Fakt ze jade 130 wystarcza w sumie. Ale ja to wyprzedzac nie lubie i na sile nie musze:)

Wiele samochodów wlecze się krajówkami 80 km/h. Czasem jeszcze coś wolniejszego się trafi.

Wtedy włączam tryb sport o wyprzedzam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Wiele samochodów wlecze się krajówkami 80 km/h. Czasem jeszcze coś wolniejszego się trafi.

Wtedy włączam tryb sport o wyprzedzam :)

 

Ja wtedy wciskam gaz i wyprzedzam.

Na dobra spraw poza jakimis Skami to 80-90 kmh to rozsadna prednosc. Do celu dowiezie na czas i spokojniej sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fanlan napisał:

Ja wtedy wciskam gaz i wyprzedzam.

Na dobra spraw poza jakimis Skami to 80-90 kmh to rozsadna prednosc. Do celu dowiezie na czas i spokojniej sie robi.

Ja wolę wcześniej włączyć tryb sport, bo mój automat zamula na bardzo niskich obrotach - przy 80 km/h jedzie na 7 biegu :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja wolę wcześniej włączyć tryb sport, bo mój automat zamula na bardzo niskich obrotach - przy 80 km/h jedzie na 7 biegu :no:

 

ZTo ilez on potrzebuje czasu na redukcje jak depniesz?

Dlatego nowoczesne automaty malo pala. Ja 6ke moge wloczyc przy 120-130 zeby to mialo sens i nie zawsze sie w spalaniu oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fanlan napisał:

ZTo ilez on potrzebuje czasu na redukcje jak depniesz?

Dlatego nowoczesne automaty malo pala. Ja 6ke moge wloczyc przy 120-130 zeby to mialo sens i nie zawsze sie w spalaniu oplaca

Chwilę, ale można od razu jechać na niższym biegu i wyższych obrotach, gdy jest w trybie sport :)

Przy tej skrzyni, gdy delikatnie operować pedałem gazu, silnik pracuje do 1500 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rwIcIk napisał:

Chwilę, ale można od razu jechać na niższym biegu i wyższych obrotach, gdy jest w trybie sport :)

Przy tej skrzyni, gdy delikatnie operować pedałem gazu, silnik pracuje do 1500 obr.

W manualu  ciezko tak nisko  z radoscia krecic

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2019 o 09:00, fanlan napisał:

jednak 9,5 w NoPb  to mocno realne wg mnie. Auta sa coraz ciezsze, opony coraz szersze tu pol litra tam pol i juz sie uzbiera.

to jest ciut powyżej spalania LPG astry J przy jeździe na tempomacie 138-140 (GPS 131-133) Astra J, 140 KM (9,3-9,5 l LPG), aha 1,5 tony

Edytowane przez wawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wawo napisał:

to jest ciut powyżej spalania LPG astry J przy jeździe na tempomacie 138-140 (GPS 131-133) Astra J, 140 KM (9,3-9,5 l LPG). 

 

Nie ma sensu porownywac spalania noPB do LPG...

Mnie Astra J przy takiej jezdzie pali ok 7-7,5l noPB w zaleznosci od wiatru.

A ten silnik do wyjatkowo oszczednych nie nalezy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2019 o 21:28, Maciej__ napisał:

 

Nie ma sensu porownywac spalania noPB do LPG...

Mnie Astra J przy takiej jezdzie pali ok 7-7,5l noPB w zaleznosci od wiatru.

A ten silnik do wyjatkowo oszczednych nie nalezy.

Mi obecne auto Mondeo kombi mk4 2.0 TDCI również pali 7 -7,5l. poprzednie Bravo 1.9 MJet (waga zbliżona do mondeo opony w Bravo 225/45 r17 vs Mondeo 215/55rl16) palił między 6 a 6,5l. Placze i płacę  🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, adamm_mk1 napisał:

Mi obecne auto Mondeo kombi mk4 2.0 TDCI również pali 7 -7,5l. poprzednie Bravo 1.9 MJet (waga zbliżona do mondeo opony w Bravo 225/45 r17 vs Mondeo 215/55rl16) palił między 6 a 6,5l. Placze i płacę  🙂

Zrobilem test Wroclaw-drezno-wroclaw

5,1 na pokladzie ok 350kg, predkosc ok 130kmh

Gdybym nie krecil sie w dreznie to mysle ze 4,9-5  zobaczylbym.

Srednia V ok 104

jak na auto o wadze 1530kg i oponach 215 wynik jest ok

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2019 o 17:17, gzes napisał:

1.4 tsi. Przy bardzo mocnym przeciwnym wietrze. 

IMG_20190316_093428.jpg

Dorzucam wskazanie wykonane na identycznym odcinku tylko przy normalnym wietrze. 

Czy to duża różnica? Hmm... Nie wiem, chyba właśnie takiej można było się spodziewać. 

IMG_20190330_094952.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla porównania 2 auta, waga podobna, ta sama trasa, czyli S8, A1, dystans ok. 600 km.

 

Megane II Grandtour 1.6 silnik wolnossący, skrzynia 5 - spalanie od startu do domu 9,6 litra

Megane IV 1.2 Tce, silnik z turbiną, skrzynia 6- spalanie od startu do domu 7,2 litra.

 

W megance II obroty w okolicach 4 tyś. i głośno jak diabli, w IV obroty w okolicach 2,5 tyś. Jednak 6 bieg robi i przy niższych obrotach dostępny moment obrotowy robi robotę:oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XC70 D4 (215KM) test spalania przy 140kmph wyszedł całkiem ok, nawet nie wiedziałem, ze tak mało pali (odcinek ok 10km na tempomacie). Jednak pow 140kmph spalanie bardzo szybko rośnie nawet do 11l, w mieście podobnie. Koniec wyjazdu to przejazd przez miasto, przedmiescia i średnie spalanie wzrosło do 9l/100km:

 

20190331_165134_proc.jpg.413c2f769a2cc42e00467e83f66dd058.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dodam porównanie trasa ok 500km czyli 250 tam i z powrotem. Warszawa-Częstochowa-Warszawa. Średnia prędkośc pow 100km/h, maksymalnie 160km/h.

Dwa samochody jeden za drugim:

- fiat bravo 1.6Mjet diesel 120KM na pokładzie 4 osobyby - średnia z komputera 6.5 l/100km,

- chevrolet lacetti 1.8 benzyna 140KM słabych ;] 5 osób - średnia z komptera 9.8 l.100km.

Lacetti jedna trochę cięższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

No to ja dodam porównanie trasa ok 500km czyli 250 tam i z powrotem. Warszawa-Częstochowa-Warszawa. Średnia prędkośc pow 100km/h, maksymalnie 160km/h.

Dwa samochody jeden za drugim:

- fiat bravo 1.6Mjet diesel 120KM na pokładzie 4 osobyby - średnia z komputera 6.5 l/100km,

- chevrolet lacetti 1.8 benzyna 140KM słabych ;] 5 osób - średnia z komptera 9.8 l.100km.

Lacetti jedna trochę cięższe.

Chevrolet Cruze - czyli odpowiednik Astry J :old:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

W XC70 D4 (215KM) test spalania przy 140kmph wyszedł całkiem ok, nawet nie wiedziałem, ze tak mało pali (odcinek ok 10km na tempomacie)

 

10 km to wg mnie to zbyt krótki odcinek do przeprowadzenia testu. Na odcinku 100 km będziesz mieć więcej przyspieszeń, hamowań, jazdy pod/z górki, z wiatrem czy też pod wiatr co powinno bardziej urealnić pomiar.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.