Skocz do zawartości

Różnica spalania diesla / pb na autostradzie przy 140


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Silniki benzynowe idą do przodu pod katem spalania. Diesle również idą do przodu pod kątem spalania.

 

Wszystkie auta które miałem kantowały we wskazaniach komputera o ok 10% pokazując niższe spalanie niż w rzeczywistości. 

 

Dzisiejsze TSI są oszczędne, ale TDI są wciąż dużo oszczędniejsze. Jeśli mowa o silnikach w tym samym modelu i generacji.

 

Śledząc swoje użytkowanie w apce:

MONDEO 5 TDCI 180KM POWERSHIFT - dane z ok 100k km - średnia ciut poniżej 7l/100km

OCTAVIA 3 TDI 150KM DSG - dane z ok 13k km - średnia ciut poniżej 5 l/100

 

Ten sam kierowca, ten sam sposób użytkowania, te same trasy. Dla skody dystans do statystyki mniejszy ale pewnie niewiele się zmieni.

 

Teraz pytanie retoryczne czy znajdę silnik benzynowy w tych modelach o porównywalnych osiągach  który choć zbliży się do tych wyników spalania?

 

Każdy litr więcej spalania /100km  to w moim przypadku + 3200PLN rocznie.

Zrzuty z rzeczywistych tankowań, nie z komp samochodu.

 

Mondeo.jpg

octavia.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2019 o 13:27, bergerac napisał:

absolutnie. Na pewno Opel ani w silnikach diesla ani w silnikach benzynowych nie jest najoszczędniejszym samochodem :ok:

no dobra, to muszę trochę zwrócić Oplowi honor. Na majówce spotkałem się z kolegą, który w styczniu kupił:

image.png.f9159589e158f937146cc2120dfdcaf2.png

i jest mocno zaskoczony spalaniem. Spodziewał się (zresztą trochę nastawiony przeze mnie) wyniku około 9 litrów mieście, a tymczasem sporadycznie przekracza 7 litrów. Spojrzałem na jego kompa to z przebiegu około 5 kkm ma spalanie 6,6 litra. Naprawdę nieźle :ok: Twierdzi, że w trasie (nie A, normalne drogi) schodzi poniżej 6 litrów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

no dobra, to muszę trochę zwrócić Oplowi honor. Na majówce spotkałem się z kolegą, który w styczniu kupił:

image.png.f9159589e158f937146cc2120dfdcaf2.png

i jest mocno zaskoczony spalaniem. Spodziewał się (zresztą trochę nastawiony przeze mnie) wyniku około 9 litrów mieście, a tymczasem sporadycznie przekracza 7 litrów. Spojrzałem na jego kompa to z przebiegu około 5 kkm ma spalanie 6,6 litra. Naprawdę nieźle :ok: Twierdzi, że w trasie (nie A, normalne drogi) schodzi poniżej 6 litrów.

Spokojny człowiek, musi 110 nie przekraczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem, czekałem na ten argument
 
już się przyzwyczaiłem,  że TDI palą mam 5,5 litra  co ciekawe mój znajomy z firmy z którą współpracuje ma kilkanaście nowych passatów. Twierdzi, że średnie zuzycie paliwa jest ponad 8 litrów ON, a co ciekawsze ma bardzo wysokie zużycie oleju silnikowego. Mój kolega do Superba też już dolewkę całego litra robi pomiędzy przeglądami.
Więc skoro już o wyższości opla nad VW mowa, to ja skromnie dodam że swojego Opla również muszę dokarmiać olejem między przeglądania.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ⠀ napisał:

Więc skoro już o wyższości opla nad VW mowa, to ja skromnie dodam że swojego Opla również muszę dokarmiać olejem między przeglądania.

tapatalked
 

jeździsz jak szatan to pali :palacz:

 

a poważnie - ile dolewasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździsz jak szatan to pali :palacz:
 
a poważnie - ile dolewasz ?
Ostatnio, dwa razy po pół litra. Odstęp między przeglądami to bodaj 22kkm.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2019 o 13:14, bergerac napisał:

wiem, wiem, czekałem na ten argument :)

 

już się przyzwyczaiłem,  że TDI palą mam 5,5 litra ;) co ciekawe mój znajomy z firmy z którą współpracuje ma kilkanaście nowych passatów. Twierdzi, że średnie zuzycie paliwa jest ponad 8 litrów ON, a co ciekawsze ma bardzo wysokie zużycie oleju silnikowego. Mój kolega do Superba też już dolewkę całego litra robi pomiędzy przeglądami.

 

Miałem passka B8 2.0 tdi 150 manual przez rok i 30kkm. średnie spalanie z całego tego okresu miałem ciut poniżej 6. Ale fakt - olej mu chyba z litr wlałem.

 

Myślę że jakby ktoś był strasznie zawziętym i nie mającym nic innego do roboty człowiekiem to odkopałby stare wątki o spalaniu, porównał z nowymi i wyszedłby fajny wykres - po odsianiu malkontentów i nieumiałków, rozrzut w spalaniu nowych samochodów się zwiększa.

Kiedyś - jechałeś benzyną spokojnie to paliła np 7.5 - dzisiaj podobny klasowo samochód z turbobenzyną pali pewnie 5, ale jak wcześniej przy ostrym bucie palił 10, to teraz też pali 10. 

Ciężko porównywać spalanie między ludźmi, każdy jeździ inaczej, można co najwyzej jakąś średnią z dużej próby wyciągać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ⠀ napisał:

Ostatnio, dwa razy po pół litra. Odstęp między przeglądami to bodaj 22kkm.

tapatalked
 

i dużo i niedużo. Ja mam na tym punkcie lekką obsesję i strasznie mnie wkurza konieczność dolewki między przeglądami. A sam wołał, żeby dolać, czy sprawdzałeś olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dużo i niedużo. Ja mam na tym punkcie lekką obsesję i strasznie mnie wkurza konieczność dolewki między przeglądami. A sam wołał, żeby dolać, czy sprawdzałeś olej ?
Sam wołał. Za każdym razem przy większym pałowaniu na autostradzie.

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ⠀ napisał:

Ostatnio, dwa razy po pół litra. Odstęp między przeglądami to bodaj 22kkm.
 

F1 - tam też niedobory paliwa uzupełniają spalaniem oleju :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.04.2019 o 21:20, dirkdiggler napisał:

Silniki benzynowe idą do przodu pod katem spalania. Diesle również idą do przodu pod kątem spalania.

 

Wszystkie auta które miałem kantowały we wskazaniach komputera o ok 10% pokazując niższe spalanie niż w rzeczywistości. 

 

Dzisiejsze TSI są oszczędne, ale TDI są wciąż dużo oszczędniejsze. Jeśli mowa o silnikach w tym samym modelu i generacji.

 

Śledząc swoje użytkowanie w apce:

MONDEO 5 TDCI 180KM POWERSHIFT - dane z ok 100k km - średnia ciut poniżej 7l/100km

OCTAVIA 3 TDI 150KM DSG - dane z ok 13k km - średnia ciut poniżej 5 l/100

 

Ten sam kierowca, ten sam sposób użytkowania, te same trasy. Dla skody dystans do statystyki mniejszy ale pewnie niewiele się zmieni.

 

Teraz pytanie retoryczne czy znajdę silnik benzynowy w tych modelach o porównywalnych osiągach  który choć zbliży się do tych wyników spalania?

 

Każdy litr więcej spalania /100km  to w moim przypadku + 3200PLN rocznie.

Zrzuty z rzeczywistych tankowań, nie z komp samochodu.

 

Mondeo.jpg

octavia.jpg

1,4 lub 1,5 TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

F1 - tam też niedobory paliwa uzupełniają spalaniem oleju :ok:

 

Obecna norma, to chyba 6L/1000km :hehe:

Podobno w F1 silniki wolnossące V8 paliły mniej oleju od tych V6T, pomimo, że V6T mają limiter na 12 krpm, a V8 miało 19 krpm. Turbo żyje, turbo pije... olej również.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.04.2019 o 21:20, dirkdiggler napisał:

Silniki benzynowe idą do przodu pod katem spalania. Diesle również idą do przodu pod kątem spalania.

 

Wszystkie auta które miałem kantowały we wskazaniach komputera o ok 10% pokazując niższe spalanie niż w rzeczywistości. 

 

Dzisiejsze TSI są oszczędne, ale TDI są wciąż dużo oszczędniejsze. Jeśli mowa o silnikach w tym samym modelu i generacji.

 

Śledząc swoje użytkowanie w apce:

MONDEO 5 TDCI 180KM POWERSHIFT - dane z ok 100k km - średnia ciut poniżej 7l/100km

OCTAVIA 3 TDI 150KM DSG - dane z ok 13k km - średnia ciut poniżej 5 l/100

 

Ten sam kierowca, ten sam sposób użytkowania, te same trasy. Dla skody dystans do statystyki mniejszy ale pewnie niewiele się zmieni.

 

Teraz pytanie retoryczne czy znajdę silnik benzynowy w tych modelach o porównywalnych osiągach  który choć zbliży się do tych wyników spalania?

 

Każdy litr więcej spalania /100km  to w moim przypadku + 3200PLN rocznie.

Zrzuty z rzeczywistych tankowań, nie z komp samochodu.

 

Mondeo.jpg

octavia.jpg

 

Octavia 1.4 TSI spali średnio maksymalnie litr więcej, skoro masz poniżej 5 średnie, znaczy dość spokojnie. Resztę każdy musi sam sobie przekalkulować, uwzględniając przebiegi, czas eksploatacji i różnicę w cenie zakupu. 

TSI jeździ się przyjemniej, TDI pali trochę mniej. Tak ja to widzę.

Do latania po autostradach szybko i dużo brałbym TDI, do reszty TSI. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

 

Miałem passka B8 2.0 tdi 150 manual przez rok i 30kkm. średnie spalanie z całego tego okresu miałem ciut poniżej 6. Ale fakt - olej mu chyba z litr wlałem.

 

Myślę że jakby ktoś był strasznie zawziętym i nie mającym nic innego do roboty człowiekiem to odkopałby stare wątki o spalaniu, porównał z nowymi i wyszedłby fajny wykres - po odsianiu malkontentów i nieumiałków, rozrzut w spalaniu nowych samochodów się zwiększa.

Kiedyś - jechałeś benzyną spokojnie to paliła np 7.5 - dzisiaj podobny klasowo samochód z turbobenzyną pali pewnie 5, ale jak wcześniej przy ostrym bucie palił 10, to teraz też pali 10. 

Ciężko porównywać spalanie między ludźmi, każdy jeździ inaczej, można co najwyzej jakąś średnią z dużej próby wyciągać.

Dlatego warto zajrzeć zawsze na Spritmonitor i Autocentrum ewentualnie. 

Tam jest duża próba. 

 

Odnaleźć swoje dotychczasowe auto, porównać z wynikami średnimi tam prezentowanymi, ustalić procentową różnicę. 

Później te dane można przenieść na wybrane inne auto i dość precyzyjnie można oszacować swoje przyszłościowe spalanie. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Dlatego warto zajrzeć zawsze na Spritmonitor i Autocentrum ewentualnie. 

Tam jest duża próba. 

 

Odnaleźć swoje dotychczasowe auto, porównać z wynikami średnimi tam prezentowanymi, ustalić procentową różnicę. 

Później te dane można przenieść na wybrane inne auto i dość precyzyjnie można oszacować swoje przyszłościowe spalanie. 

Dokladnie-u mnie jest to zawsze 10-15 % wiecej niz srednia ze  Spritmonitora.

Dlatego nie dziwi mnie ze Giulietta pali mi o polowe wiecej niz fabryka deklaruje:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Teraz powrót 957km średnia 103km/h spalanie równe 6l/100km większość autostrady. Auto załadowane po dach z dwoma osobami na pokładzie. Na wzniesieniach skodzina dawała rade przyspieszać wiec nie jest tak złe.
Co do tsi kolega z pracy ma octavie III  1,4 tsi podczas ostatniego wyjazdu spaliła mu 5,2 na odcinku ok 100km nas na pokładzie 4 osoby trasa 80km miasto 20km sredniej nie pamietam ale mysle ze ok 70-80km/h jak tak dalej będzie to ON straci sens.


O3 1,4 tsi 140 KM. Wyjazd 1200 km, na autostradzie 150 kmh niemal non stop, trochę po mieście, po podmiejskich i w górach (jakies 150 km z tych 1200), we 3 osoby i z klima... i wyszło mi jakieś 5,4 litra.

obecna moja jazda w cyklu mieszanym to około 6,5 litra (średnia z około 3,5 tkm)...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, DZIDA napisał:


 

 


O3 1,4 tsi 140 KM. Wyjazd 1200 km, na autostradzie 150 kmh niemal non stop, trochę po mieście, po podmiejskich i w górach (jakies 150 km z tych 1200), we 3 osoby i z klima... i wyszło mi jakieś 5,4 litra.

obecna moja jazda w cyklu mieszanym to około 6,5 litra (średnia z około 3,5 tkm)...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

 

Coś dużo Ci spalił, 5,4 jadąc 1000km z prędkością 150km /h, powinien 2,5.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dużo Ci spalił, 5,4 jadąc 1000km z prędkością 150km /h, powinien 2,5.
to jest mój wynik gdzieś sprzed 1 tkm normalnej codziennej jazdy5c65a0b60369c99332e3895b0566e2a5.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, DZIDA napisał:

O3 1,4 tsi 140 KM. Wyjazd 1200 km, na autostradzie 150 kmh niemal non stop, trochę po mieście, po podmiejskich i w górach (jakies 150 km z tych 1200), we 3 osoby i z klima... i wyszło mi jakieś 5,4 litra.

zapomniałeś dopisać, że miałeś boxa na dachu i ciągnąłeś przyczepę kempingową :ok: wtedy ten wynik byłby jak najbardziej realny :ok: 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś dopisać, że miałeś boxa na dachu i ciągnąłeś przyczepę kempingową :ok: wtedy ten wynik byłby jak najbardziej realny :ok: 
bez boksa i przyczepy... ale że skrzynia 6ką i tempomatem

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIDA napisał:

to jest mój wynik gdzieś sprzed 1 tkm normalnej codziennej jazdy5c65a0b60369c99332e3895b0566e2a5.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Tu pewnie  non stop 200 było? 

 

Ten popsuty non stop 140 i 7,4.

 

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.05.2019 o 07:32, bergerac napisał:

no dobra, to muszę trochę zwrócić Oplowi honor. Na majówce spotkałem się z kolegą, który w styczniu kupił:

image.png.f9159589e158f937146cc2120dfdcaf2.png

i jest mocno zaskoczony spalaniem. Spodziewał się (zresztą trochę nastawiony przeze mnie) wyniku około 9 litrów mieście, a tymczasem sporadycznie przekracza 7 litrów. Spojrzałem na jego kompa to z przebiegu około 5 kkm ma spalanie 6,6 litra. Naprawdę nieźle :ok: Twierdzi, że w trasie (nie A, normalne drogi) schodzi poniżej 6 litrów.

Musi być naprawdę oaza spokoju, bo ten silnik pali mało tylko wtedy kiedy ledwo dotyka się pedał gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Przy średniej 140? 

Nie ma takiej opcji, a pierwszy jestem do obrony TSI :)

Przy tempomacie na 140kmh i jadąc tak 200km po autostradzie

Edytowane przez atlantic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, atlantic napisał:

Przy tempomacie na 140kmh i jadąc tak 200km po autostradzie

 

To wrzuć fotkę kiedyś po takiej jeździe, tylko niech średnia będzie 140, a nie przelotowa. Po to dwie różne „prędkości”. I najlepiej mie na zachód, bo zazwyczaj z wiatrem wtedy jest ;) 

 

1.4 TSI przy ciągłym 140 km/h na długim odcinku bierze ok. 7. 

 

Jakbyś napisał przedział 6-8 to by było wiarygodnie, bo zależnie od wiatru, opon itd. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

To wrzuć fotkę kiedyś po takiej jeździe, tylko niech średnia będzie 140, a nie przelotowa. Po to dwie różne „prędkości”. I najlepiej mie na zachód, bo zazwyczaj z wiatrem wtedy jest ;) 

 

1.4 TSI przy ciągłym 140 km/h na długim odcinku bierze ok. 7. 

 

Jakbyś napisał przedział 6-8 to by było wiarygodnie, bo zależnie od wiatru, opon itd. 

 

 

Ja nie pisałem o średniej tylko o jeździe 140 na tempomacie. Na tamtym filmie tez nie robią średniej 140 tylko jadą na tempmacie. W naszym kraju żeby mieć średnia 140 na dystansie 300km trzeba jechać 180 autostrada. Jak jechałem do Zakopanego na tempomacie 180 3/4 drogi to w dwie strony średnia prędkość była ledwo 110...dystans ponad 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, atlantic napisał:

Ja nie pisałem o średniej tylko o jeździe 140 na tempomacie. Na tamtym filmie tez nie robią średniej 140 tylko jadą na tempmacie. W naszym kraju żeby mieć średnia 140 na dystansie 300km trzeba jechać 180 autostrada. Jak jechałem do Zakopanego na tempomacie 180 3/4 drogi to w dwie strony średnia prędkość była ledwo 110...dystans ponad 1000km.

Jadą 10km z stała prędkością. Nie jest to chwilowe, takie może być i 0 z górki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlantic napisał:

To jest mt6 w dsg pali jeszcze mniej. Masz chwilowy odcinek możesz wyciągnąć wnioski ile będzie jak zacznie się hamować przyspieszać itd.

 

Przejeździłem OIII 1.4 TSI DSG ponad 110.000 km także zdążyłem wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, atlantic napisał:

Ja nie pisałem o średniej tylko o jeździe 140 na tempomacie. Na tamtym filmie tez nie robią średniej 140 tylko jadą na tempmacie. W naszym kraju żeby mieć średnia 140 na dystansie 300km trzeba jechać 180 autostrada. Jak jechałem do Zakopanego na tempomacie 180 3/4 drogi to w dwie strony średnia prędkość była ledwo 110...dystans ponad 1000km.

 

Jazda 140 na tempomacie odpowiada średniej 140, choć trzeba jechać powyżej, bo licznik przekłamuje, a średnią wylicza poprawną. 

 

Dlatego tak istotne jest utrzymanie prędkości na dłuższym odcinku.

Na filmie właśnie dokładnie to robią, tylko odcinek jest krótki.

Wynik jest wiarygodny i właśnie tam im wyszła średnia 140.

 

W innym razie nie ma sensu porównywać, bo dla Ciebie „cały czas 140 na tempomacie” w praktyce okaże się, ze tak wyglądała 1/3 trasy, bo ruch, tiry, roboty itd. To jest wtedy prędkość przelotowa.

 

Dlatego trzymając non stop 140 km/h na tempomacie wyjdzie ok. 7, zależnie od warunków. 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z 760km po miescie, z czego 2 x pod miasto 15 km, srednia V 26kmh i spalanie 7,33 mierzone z kija , a komp pokazywal 7,6 . Wynik uwazam za  niezly jak na 1,9 MJTD i ok 1600kg.

Wyjazd majowkowy wroclaw- dzuszniki 520km z czego po gorkach ok 260km wyszlo 5,9 wg kompa  w 4 osoby i bagaze, nie wiem jaka sredniaV, predkosci  raczej do 100kmh max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30.04 wybrałem się z rodzinką na wycieczkę do kopalni :)

Trasa Łódź - Wieliczka - Łódź, komputer pokładowy pokazał po tej trasie 6,8l. Mnóstwo korków (bo "1" rozgrzebana...) nadrabiałem w możliwych miejscach potem większymi prędkościami (160-180) :P

 

Powiem tak, każde spalanie poniżej 10l/100 akceptuje :)  o kropelkę się bić nie będę. Jak na 2.5l n/a pod maską ze wspomaganiem elektrycznym, nie będę narzekał. A broszurowe spalanie niech sobie wsadzą w d... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kanu napisał:

30.04 wybrałem się z rodzinką na wycieczkę do kopalni :)

Trasa Łódź - Wieliczka - Łódź, komputer pokładowy pokazał po tej trasie 6,8l. Mnóstwo korków (bo "1" rozgrzebana...) nadrabiałem w możliwych miejscach potem większymi prędkościami (160-180) :P

 

Powiem tak, każde spalanie poniżej 10l/100 akceptuje :)  o kropelkę się bić nie będę. Jak na 2.5l n/a pod maską ze wspomaganiem elektrycznym, nie będę narzekał. A broszurowe spalanie niech sobie wsadzą w d... :P

Co to za auto? bo tyle to mi 1,5-1,6 pali przy leciutkim bucie, bez korkow i bez pedzenia powyzej 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend byłem moim autobusem w Bratysławie. Zrobione ok 1.500km w obie strony (+ trochę kręcenia się po samej Bratysławie). Spalanie wyszło mi 5.8l/100km a średnia prędkość to 97km/h. Moje auto to Citroen C8 z dwulitrowym dieslem i automatem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

Co to za auto? bo tyle to mi 1,5-1,6 pali przy leciutkim bucie, bez korkow i bez pedzenia powyzej 110.

Ja nie mam leciutkiego buta ogólnie :) Silnik 2.5L + elektryk jednym słowem "bezsensowna hybryda" w lexusie :P 1.5 (16v) w Lanosie nie schodziłem poniżej 10L/100 bez względu na trasę. Sławne 1.9TDI (6,1 - 8,5L), potem 1.8 QTFSI  (9-13L). 

Każdy ma inny styl jazdy, tak jak pisałem wcześniej mogę kapelusznikowo zamulać i spalić 3.8... tylko po co się tak męczyć, jakaś frajda z jazdy musi być :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kanu napisał:

Ja nie mam leciutkiego buta ogólnie :) Silnik 2.5L + elektryk jednym słowem "bezsensowna hybryda" w lexusie :P 1.5 (16v) w Lanosie nie schodziłem poniżej 10L/100 bez względu na trasę. Sławne 1.9TDI (6,1 - 8,5L), potem 1.8 QTFSI  (9-13L). 

Każdy ma inny styl jazdy, tak jak pisałem wcześniej mogę kapelusznikowo zamulać i spalić 3.8... tylko po co się tak męczyć, jakaś frajda z jazdy musi być :)

 

Fajne autko. Jesli jest takie zuzycie na trasie, i w miescie podobne,  to lepiej niz w dieslu o porownywalnej mocy.  Jedynie to kosztuje troche wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2019 o 10:58, kanu napisał:

30.04 wybrałem się z rodzinką na wycieczkę do kopalni :)

Trasa Łódź - Wieliczka - Łódź, komputer pokładowy pokazał po tej trasie 6,8l. Mnóstwo korków (bo "1" rozgrzebana...) nadrabiałem w możliwych miejscach potem większymi prędkościami (160-180) :P

 

Powiem tak, każde spalanie poniżej 10l/100 akceptuje :)  o kropelkę się bić nie będę. Jak na 2.5l n/a pod maską ze wspomaganiem elektrycznym, nie będę narzekał. A broszurowe spalanie niech sobie wsadzą w d... :P

 

cos sporo jak na hybryde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

cos sporo jak na hybryde

 

A wierzysz w spalanie w broszurach? :) Ja patrze na realne użytkowanie, a to co w broszurach traktuje +2 lub +3 zawsze :)

 

To auto ma łaczną moc ~230KM (z czego realne 180 z samego spalinowego) i 140 z elektryka ale wiadomo tego się nie sumuje... ;)

Przy podobnej mocy (170KM w poprzednim TFSI) - kręcenie się po mieście wypijało 11-13litrów, takie same użytkowanie teraz w hybrydzie daje mi okolice 7. Dla mnie to oszczędność, nie martwie się turbinami, DPFem itd.. a że dystanse robie krótkie to mi odpowiada. A do tego trasa jak widać tragedii też nie robi, biorąc pod uwage korki na niej jak i deptanie momentami :) TFSI przy 160-180 paliło już na trasie 10 jak nic :)

 

Dla każdego coś innego jest ważne, narazie użytkuje rok i widzę realne korzyści z eksploatacji. Pojeżdże kolejne 3 i wtedy sie bedę wypowiadał dalej.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kanu napisał:

 

A wierzysz w spalanie w broszurach? :) Ja patrze na realne użytkowanie, a to co w broszurach traktuje +2 lub +3 zawsze :)

 

To auto ma łaczną moc ~230KM (z czego realne 180 z samego spalinowego) i 140 z elektryka ale wiadomo tego się nie sumuje... ;)

Przy podobnej mocy (170KM w poprzednim TFSI) - kręcenie się po mieście wypijało 11-13litrów, takie same użytkowanie teraz w hybrydzie daje mi okolice 7. Dla mnie to oszczędność, nie martwie się turbinami, DPFem itd.. a że dystanse robie krótkie to mi odpowiada. A do tego trasa jak widać tragedii też nie robi, biorąc pod uwage korki na niej jak i deptanie momentami :) TFSI przy 160-180 paliło już na trasie 10 jak nic :)

 

Dla każdego coś innego jest ważne, narazie użytkuje rok i widzę realne korzyści z eksploatacji. Pojeżdże kolejne 3 i wtedy sie bedę wypowiadał dalej.

 

Jak dumam to  czuje ze statystyczny kierowca 2-3 x w roku jedzie dalej, 500-1000-2000 km w obie strony. Kilka-nascie x  do 250 wyjdzie moze. Podniecanie spalaniem 5-6-7  pobudza dyskysje jednak 95% czasu glownie spedza sie w miescie i ja wolalbym by mi w miescie palil dizel 6 a w trasie 8 niz odwrotnie:) Pisze statystyczny bo skoro rocznie robi sie 15-20 tkm to nie sa to  przeloty tylko po A.

Hybryda ma te przewage ze  kosztuje normalne pieniadze i pozwoli oszczedzic paliwo, dale przywileje parkowania za free, czasem jakis bus pas sie trafi. No i w korku nie truje.

Poki co mi nie grozi zmiana auta wiec podziwiam tylko. Taka RAV4 mi sie podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, fanlan napisał:

Hybryda ma te przewage ze  kosztuje normalne pieniadze i pozwoli oszczedzic paliwo,

A coś się zmienilo w cenach hybryd? bo dla mnie nadal jakoś drogawo. 4-5 lat temu zastanawaiałem sie na d hybrydą Hondy i Toyoty (Jazz i Yaris)  i wyszlo mi ze przy spalaniu katalogowym na zero wyjdę po 160-180 kkm....  teraz zwrot jest szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, delco napisał:

A coś się zmienilo w cenach hybryd? bo dla mnie nadal jakoś drogawo. 4-5 lat temu zastanawaiałem sie na d hybrydą Hondy i Toyoty (Jazz i Yaris)  i wyszlo mi ze przy spalaniu katalogowym na zero wyjdę po 160-180 kkm....  teraz zwrot jest szybciej?

 

tego nie liczyłem

ale nowa corolla 1.8HSD kosztuje ~6k więcej od 1.2T AT, więc różnica już nie za duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, TomekD000 napisał:

 

tego nie liczyłem

ale nowa corolla 1.8HSD kosztuje ~6k więcej od 1.2T AT, więc różnica już nie za duża

to mialem na mysli , poza tym np w rynku parkowanie bez oplat placac abonament 100zl rocznie, czy inne bus pasy gdzieniegdzie, miejsca na EV czy hybryd . Korzysci sa posiadania. A i spalanie odczuwalnie nizsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

tego nie liczyłem

ale nowa corolla 1.8HSD kosztuje ~6k więcej od 1.2T AT, więc różnica już nie za duża

 O ile ktoś kupowałby z automatem.... kiedyś na MK ktoś linkował informacje ze jedynie kilkanaście procent nowych aut kupowanych w polsce ma ASB - wiec dla wiekszosci ludzi róznica wynosi 14 tys zł - przynajmniej tak wyswietla sie w cenniku u mnie przy wersji active....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.