Jump to content
Marcin79

Różnica spalania diesla / pb na autostradzie przy 140

Recommended Posts

16 godzin temu, delco napisał:

 O ile ktoś kupowałby z automatem.... kiedyś na MK ktoś linkował informacje ze jedynie kilkanaście procent nowych aut kupowanych w polsce ma ASB - wiec dla wiekszosci ludzi róznica wynosi 14 tys zł - przynajmniej tak wyswietla sie w cenniku u mnie przy wersji active....

to w buty mozna taka korzysc wlozyc. 14 tysi to mi sie za 100000km zwroci:) czyli 8-10 lat:))))

Nie przygotowalem sie, zaufalem Zientarskiemu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, fanlan napisał:

to w buty mozna taka korzysc wlozyc. 14 tysi to mi sie za 100000km zwroci:) czyli 8-10 lat:))))

Nie przygotowalem sie, zaufalem Zientarskiemu:)

No ale za to masz pewność że przez te 100 kkm nie zepsuje Ci się dwumas, turbina i pare innych rzeczy których nie ma w hybrydzie.... natomiast zawsze słuchajac tej reklamy (bo nie zawsze zdążę przełączyc) zastanawiam sie że skoro w hybrydzie tych rzeczy nie ma to dlaczego nie kosztuje taniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, delco napisał:

No ale za to masz pewność że przez te 100 kkm nie zepsuje Ci się dwumas, turbina i pare innych rzeczy których nie ma w hybrydzie.... natomiast zawsze słuchajac tej reklamy (bo nie zawsze zdążę przełączyc) zastanawiam sie że skoro w hybrydzie tych rzeczy nie ma to dlaczego nie kosztuje taniej ;)

Szansa za zepsucie DKZ czy turbinki do 100.000km sa marne ale jak ktos jelop i depcze 0-1 to co poczac:) zajedzie hammera:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, fanlan napisał:

Szansa za zepsucie DKZ czy turbinki do 100.000km sa marne

Wiem ale skoro Zientarski o tym tak często mowi to moze w Toyotach sie psują? - ja tam nie wiem bo toyoty nigdy nie miałem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
to w buty mozna taka korzysc wlozyc. 14 tysi to mi sie za 100000km zwroci:) czyli 8-10 lat:))))
Nie przygotowalem sie, zaufalem Zientarskiemu:)
Porównuj jabłka do jabłek!


Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ppmarian napisał:

Porównuj jabłka do jabłek!


Wysłane z tel.
 

Czyli najtańsza hybryda do najtańszej benzynowej nie hybrydy? o zblizonej mocy i tym samym pakiecie wyposazenia? - to róznica w przypadku Corolli wynosi właśnie 14 tys zł.... - chyba że są jakies specjalne upusty które sie mi nie wyswietliły...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, delco napisał:

Czyli najtańsza hybryda do najtańszej benzynowej nie hybrydy? o zblizonej mocy i tym samym pakiecie wyposazenia? - to róznica w przypadku Corolli wynosi właśnie 14 tys zł.... - chyba że są jakies specjalne upusty które sie mi nie wyswietliły...

 

napisałeś "tym samym pakiecie wyposazenia"  wygląda na to że bez zrozumienia, ale ok jeśli skrzynia CVT i klima automatyczna to nie wyposażenie to rozumiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtańsza wersja benzynowa to maniak czy automat?

Czyli najtańsza hybryda do najtańszej benzynowej nie hybrydy? o zblizonej mocy i tym samym pakiecie wyposazenia? - to róznica w przypadku Corolli wynosi właśnie 14 tys zł.... - chyba że są jakies specjalne upusty które sie mi nie wyswietliły...


Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, ppmarian napisał:

Najtańsza wersja benzynowa to maniak czy automat?

 

 


Wysłane z tel.
 

 

 

A jeśli komus nie zależy na automacie?

Nie ma hybrydy z manualem, wiec IMHO jeśli komus skrzynia jest obojetna, to roznica jednak wynosi 14kPLN.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, TomekD000 napisał:

 

napisałeś "tym samym pakiecie wyposazenia"  wygląda na to że bez zrozumienia, ale ok jeśli skrzynia CVT i klima automatyczna to nie wyposażenie to rozumiem

Pakiet "Active" - w jednym i w drugim wypadku - co do klimy to się nie zagłebiałem - do CVT nie miałbym zamiaru dopłacać....

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, ppmarian napisał:

Najtańsza wersja benzynowa to maniak czy automat?

 


Wysłane z tel.
 

manualny...ale jak nie chce automatu to róznica nie robi sie przez to mniejsza i nadal wynosi 14 tys ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
A jeśli komus nie zależy na automacie?
Nie ma hybrydy z manualem, wiec IMHO jeśli komus skrzynia jest obojetna, to roznica jednak wynosi 14kPLN.
 
Jeśli komuś nie zależy na automacie to może zapomnieć o hybrydzie. Kiedyś honda robiła takie cuda manual + elektryk. Dziś chyba tylko suzuki. Tyle że tam hybryda to za duże słowo.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.05.2019 o 08:44, fanlan napisał:

to w buty mozna taka korzysc wlozyc. 14 tysi to mi sie za 100000km zwroci:) czyli 8-10 lat:))))

Nie przygotowalem sie, zaufalem Zientarskiemu:)

Jak dołożysz LPG to szybciej się zwróci ;), a za automat też warto dopłacić :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja dołożę swoje 5 groszy. Toyota Prius III rocznik 2012, jazda z prędkością 120 km/h wg Google maps. Licznikowe około 127 km/h. Ja jestem bardzo zadowolony. Druga pozycja to podsumowanie trasy powrotnej z Ikei, 3 osoby na pokładzie plus 24 pudła w bagażniku

42fb6357e5a1d1893b155a638d75aa9f.jpgb192e8a941583ddafbd7ac77ce7e264e.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.03.2019 o 11:46, Ryb napisał:

 

Eeee, może to nie silniki ma takie fajne, tylko komputery tak optymistycznie skalibrowane? Wiemy skądinąd, że VW lubi zrobić tak, żeby rzeczywistość i odczyty pomiarów nie miały ze sobą wiele wspólnego.

:hehe:

 

 

 

Co prawda nie sprawdzam spalania z każdego baku, ale wpisuję na stronę i mam tam z całości 10,32l/100km.

A w aucie pokazuje mi 10,1l/100km, nigdy nie kasowane. Według producenta powinno liczyć z ostatnich kilkunastu tysięcy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, K3 napisał:

ale wpisuję na stronę i mam tam z całości 10,32l/100km.

 

To ja podam dane z kapitalnej apki Fuelio, która wyliczyła mi średnią z 3 lat na poziomie 6,3/100.

 

Dodatkowo:

- najgorsze spalanie z 1 tankowania: 8/100

- najlepsze spalanie z 1 tankowania: 5,4/100

 

Mój klekot w 70% robi miejskie przeloty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bochumil ja mam 16v jtd i jak butuje pod czerwone to nie mam więcej na kompie niż 6,5 litra/100km ... Jaka to jazda? Szybka i wściekła... Przy normalniej jeździe z kompletem ekipy w aucie Prędkości z drogowskazów nie wskakuje więcej niż 5,2 ....zrobiłem kiedyś z kumplem rekord na trasie ... SzyndZielnia -oswiecim centrum 40minut prędkości Vmax. Owszem spalanie siadło tak że było 8.0l/100

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil ja mam 16v jtd i jak butuje pod czerwone to nie mam więcej na kompie niż 6,5 litra/100km ... Jaka to jazda? Szybka i wściekła... Przy normalniej jeździe z kompletem ekipy w aucie Prędkości z drogowskazów nie wskakuje więcej niż 5,2 ....zrobiłem kiedyś z kumplem rekord na trasie ... SzyndZielnia -oswiecim centrum 40minut prędkości Vmax. Owszem spalanie siadło tak że było 8.0l/100

 

A porównałeś spalanie z Tripa z tym z dystrybutora? Wg użytkowników forum Stilo spora ilość egzemplarzy przekłamuje spalanie na minus. Robię krótkie 4 km odcinki z 7 krzyżówkami, z wyprowadzeniem auta z garażu, zamykaniem bram itd. Auto niedogrzane, manewry na parkingu pod pracą i zimą robi się 8/100. Nie widzę w tym nic dziwnego. Znajomek ma bliźniaczą jednostkę 115 konną i jemu pali zimą na krótkich tyle samo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.07.2019 o 20:23, bochumil napisał:

 

A porównałeś spalanie z Tripa z tym z dystrybutora? Wg użytkowników forum Stilo spora ilość egzemplarzy przekłamuje spalanie na minus. Robię krótkie 4 km odcinki z 7 krzyżówkami, z wyprowadzeniem auta z garażu, zamykaniem bram itd. Auto niedogrzane, manewry na parkingu pod pracą i zimą robi się 8/100. Nie widzę w tym nic dziwnego. Znajomek ma bliźniaczą jednostkę 115 konną i jemu pali zimą na krótkich tyle samo. 

Mam taki sam silnik tylko w cromie i w miescie blizej mi do 8 .

A ciekaw jestem jak krecac do czerwonego mozna uzyskac srednie 6,5? Zakladam ze ów keirowca podał średnią z 3000km:)

Ze VW pala max 5l to wiedzialem, ale zeby MJTD juz przy deptaniu do 6,5 zeszly...swiat wariuje:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butowane jtd spala 6,5l? Moje przy bardziej dynamicznej jezdzie pokazywalo 7,5l. Co by bylo jakbym go zaczal cisnac... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz cegłe pod pedałem, to wciskasz na maxa a i tak nie jedzie :)

 

Miałem sławne 1.9TDi ostatni pompowtrysk w OOOO i po ieście na krótkich dystansach (do 10km) palił 8,5. szkoda mi było diesla na takie jeżdżenie.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, czachabrava napisał:

Butowane jtd spala 6,5l? Moje przy bardziej dynamicznej jezdzie pokazywalo 7,5l. Co by bylo jakbym go zaczal cisnac... 

Mi Corma 1,9 150 KM po mieście 9 łyka jak cisnę. W trasie grzeczenie 6,1. Ja nie wiem jak ludzie takie wyniki ogarniają...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lupus napisał:

Mi Corma 1,9 150 KM po mieście 9 łyka jak cisnę. W trasie grzeczenie 6,1. Ja nie wiem jak ludzie takie wyniki ogarniają...

 

I to jest całkiem normalne spalanie, ale wracając z pracy czasem widzę takich z dynamiczną jazdą po miescie 30km/h. A pozniej tworzą sie historie, że auto w miescie spala 5l.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, czachabrava napisał:

Butowane jtd spala 6,5l? Moje przy bardziej dynamicznej jezdzie pokazywalo 7,5l. Co by bylo jakbym go zaczal cisnac... 

 

No właśnie się człowiek naczyta takich rewelacji o ultra niskim spalaniu, a później się zastanawia co ma z autem nie tak. Prześledziłem wyniki spalania Stilo na autocentrum i w serwisach typu motonotes i motostat i wklejam przykłady poniżej

 

http://motonotes.pl/4a1dc1fffcf102f3051b1fbd7e5287f8,3,0,Fiat,Stilo,2601,car.html

 

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/77183

 

Żeby nie szukać daleko, nasz kolega @twinsen wykręcił zimą spalanie 14/100, a w kwietniu 31/100 :phi:

 

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/38946

 

Widać tu wyraźnie, że spalanie dla tego auta w okresie zimowym przy jeździe typowo miejskiej to ok. 8/100. 

 

Oczywiście może się zdarzyć że ktoś posiada egzemplarz bardzo oszczędny, a słyszałem że do takich należą jednostki 16V 140KM. Widziałem zrzut ekranowy z NAVI gdzie przy dłuższej trasie z prędkością ok. 60-70km/h posiadacz 140 konnego Stilo w kombi wyrzeźbił spalanie w okolicach 3,7/100. Być może było jednak tak jak wspomniałem wcześniej - trip computer przekłamywał spalanie, co w tych autach jest dość częstym przypadkiem. 

Edited by bochumil

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, bochumil napisał:

Żeby nie szukać daleko, nasz kolega @twinsen wykręcił zimą spalanie 14/100, a w kwietniu 31/100 :phi:

Co do zimy to bym się zgodził, było tak chyba raz, ale tego 31 nie pamiętam ;] 

Przeważnie pali około 5,8-6,8. Podczas kapeluszniczej jazdy nad morze bocznymi drogami da się wycisnąć 4,8-5,2 ale to jest masochizm którego uprawiania nie polecam ;]

Pałowanie na A1 do 180 wiąże się ze spalaniem około 7-8 ;] 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozgrzany silnik, reset tripa przy uzyskanej  docelowej prędkości i jedziemy z rekordami spalania... chwaląc się na AK 🤣

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fluence 1.5 dCi 110KM, tempomat 140 km/h: 6,5 - 7 l /100 km

Ibiza 1.0 TSI 95 KM, brak tempomatu, 140 km / h: 6-6,5 l / 100 km. 

 

Mierzone na dystrybutorze. Co ciekawe, komp we Fluence zawsze mi pokazuje spalanie o ok. 0,4 l większe niż w rzeczywistości.

Edited by teg

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, bochumil napisał:

Oczywiście może się zdarzyć że ktoś posiada egzemplarz bardzo oszczędny, a słyszałem że do takich należą jednostki 16V 140KM. Widziałem zrzut ekranowy z NAVI gdzie przy dłuższej trasie z prędkością ok. 60-70km/h posiadacz 140 konnego Stilo w kombi wyrzeźbił spalanie w okolicach 3,7/100. Być może było jednak tak jak wspomniałem wcześniej - trip computer przekłamywał spalanie, co w tych autach jest dość częstym przypadkiem. 

Oto na tempomacie przy 80kmh w tunelu rowna droga. Odcinek ok 2km kolo Bautzen Nie umialbym zrobic dluzszej trasy z taka predkoscia 60-70 to to skrajny masochizm:)

IMG_20190518_123558.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.