Skocz do zawartości

[Astra G 1.4 16v] kilka pytań po zakupie (alarm/c.z./hamulce/rozrząd)


Jaceq_P

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.
Kilka dni temu zakupiłem niedrogą 'G' w przyzwoitym stanie mechanicznym (gorszym wizualnym) jako auto mające zastąpić po 3 latach nieco zbyt mało praktyczne małe 3-drzwiowe "matasubishi"...
Padło na 5-drzwiową astrę.
Jako że niemal po zakupie przekazałem to auto do użytkowania docelowej 'kierowniczce', to jednak na mnie co jakiś czas spadać będzie orientacja w temacie serwisowania/utrzymania.
W przeszłości przewinęły mi się przez ładnych parę lat dwie efki (X16SZR i X17DTL) - obstawiam że przepaści technologicznej między "F-ką" raczej nie będzie. No ale wracając do meritum:

1. alarm/C.Z.
Z autem dostałem dwa kluczyki z przyciskami (a w zasadzie trzy ale trzeci do niczego nie pasuje więc raczej od innego auta 😅 ). Niestety otwieranie/zamykanie auta działa tylko z kluczyka.
Zastanawiam się, czy może to być jakiś błahy problem np. bezpiecznika? Sam c.z. działa na wszystkich drzwiach przy otwieraniu/zamykaniu z kluczyka w drzwiach kierowcy.
W aucie było trochę grzebane - obudowa stacyjki niedokładnie złożona, na górnej obudowie na środku dioda led (czerwona) - wątpię, żeby tak wyglądał fabryczny alarm, poza tym czujki we wnętrzu dziwnie umieszczone tj. przy słupkach z przodu ale na dole (przy szybie). Syrena z kolei za lewym światłem przednim. Niech ktoś zweryfikuje ale pewnie jest to dokładany alarm uwzględniając rozmieszczenie elementów.
Skoro tak to problem może tkwić w połączeniu fabrycznego c.z. z alarmem. Szczerze mówiąc chętnie ten alarm bym wyp%$^ił (nie to auto i nie ta wartość, żeby było co chronić :P ) oby tylko wskrzesić otwieranie z pilota.
A może wystarczy po prostu ponownie 'sparować' kluczyki z autem (proszę o konkretną procedurę bo np. na elektrodzie setki pomysłów jak ponownie zaprogramować kluczyk i każdy inny 😒 ).

 

2. Hamulce
Auto mechanicznie fajne, jedyny mankament to spore ranty na przednich tarczach (wymacane przez szczeliny w kołpakach :P ). Ponieważ nie byłem na tyle bystry nie sprawdziłem pod kołpakami jakie piasty są w G 1.4 16v 2001r. - ale wg. informacji z neta wnioskuję że na 95% 4 śruby. Pozostaje pytanie czy prawidłowy (i jedyny) rozmiar tarcz przód to 256mm/24mm?
Będę się rozglądać za niedrogim zestawem - auto będzie rocznie niewiele km nabijać... Pewnie będę wymieniać tarcze+klocki na coś w stylu: DACO Germany/Kraft/Dayco/Denckermann/Kamoka. Których marek się kategorycznie wystrzegać? Podobno Kamoka jak na low-budget są całkiem ok?

 

3. Rozrząd

Ile wyniesie mnie zestaw rozrządu z pompą wody względnej jakości (ceny internetowe) i ile średnio weźmie warsztat za robociznę? Czy 1.4 16v i 1.6 16v ma identyczne komponenty rozrządu czy mogą być delikatne różnice? Inna sprawa, że do końca nie wiem jaki silnik: X14XE/Z14XE. Rozważam ew. wymianę w warunkach garażowych, ale pewnie przyda się jakaś blokada kół wałków do 16v)...

 

4. Przyciski na kierownicy
Nie działają przyciski multimedialne z kierownicy - radio fabryczne kasetowe - chyba Philips CAR400 czy jakoś tak (RDS na wyświetlaczu działa). Gdzie szukać połączenia między radiem a przyciskami? Szukać okablowania w obudowie stacyjki?

 

To na razie tyle... dzięki za podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zakładając, że baterie w pilotach są dobre:

włącz zapłon i poczekaj min. pół minuty. Wciśnij któryś z przycisków na pilocie. Zamki powinny się zamknąć i otworzyć.

2. Tarcze 256mm. Kamoka mogą być.

3. Rozrząd z pompą to ok. 300-350zł, za graty, zależnie od firmy. Jeśli masz przepustnicę na linkę, to silnik X, a jeśli na kabelki, to Z.

4. Po drodze od przycisków do radia jest złącze w kierownicy i taśma poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś bębny daco. Tak biły że wyrzuciłem po kilku km. Założyłem TRW i od razu inna jazda. To hamulce, wybór należy do Ciebie. Nawet jak robisz kilometr dziennie, to hamulec musi działać idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, robertharnas napisał:

Co do kluczyka i centralnego. Prawdopodobne że peknieta jest płytka pilota. To bardzo częsta usterka w tym modelu. Kupisz używke albo na Ali nowa coś około 40-50 zł. 

Może nie tyle pęknięta, co puściły luty trzymające koszyk baterii - dla posiadających minimalne umiejętności lutowania temat do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie kupiłem 2 zamienniki obudów kluczyka (ten fragment z przyciskami), bo w jednym z kluczyków w ogóle nie da się wdusić przycisków. Zobaczymy jak po wymianie. Baterie też mam kupione nowe. Na dniach się wyjaśni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2019 o 20:28, Jaceq_P napisał:

1. alarm/C.Z.
...😅😒

Jak dla żony braliśmy G kilka lat temu to też pilot nie działał. Znajomy elektronik go otworzył i małą lutownica coś tam podłubał. Pilot odżył :)

 

Żona jeździ autem jak w podpisie już pewnie z 4 lata, robiąc rocznie jakieś 5 tysi km i auto bardzo bezawaryjne

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyki wstępnie ogarnięte... Faktycznie wystarczy przekręcić w stacyjce, chwilę odczekać i nacisnąć przycisk jeden lub drugi. Niestety w drugim pilocie wyłamane gniazdo baterii więc jutro będę przelutowywać i przy okazji wymienię mikroprzełączniki.

 

Obudowę elektroniki kluczyka + kpl. mikroprzełączników można kupić w sieci za ok 5zł/szt. + przesyłka więc śmieszne pieniądze. Oczywiście wymieniając obie strony obudowy pozbywamy się logo opla bo w zamiennikach loga brak, ale jak ktoś ma mocno zniszczone to chyba niewielki minus 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.