Skocz do zawartości

Ford - zaczyna redukcje zatrudnienia i modeli w EU


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak mówiłem - gdzie jest icon - ważniak? - pogrzebane w piątkowe, popołudniowe News, żeby lud zapomniał na poniedziałek.

 

 

e91a8fccc04b284699c4dcb7fdc96edc.jpg

 

D - korporacyjna siekiera spadła - na dzień dobry 5,000

 

Główna redukcja klepania w Koloni & Saarlouis oraz Merkenich Technical/Design Centre.

 

Kolonia zatrudnia ok 4,300 luda w fabryce, Saarlouis ok 6k

 

GB - - ‘ jeszcze publicznie nie specyfikowana liczba pracownikow’ - pewnie czekają na Brexit żeby pogrzebać News.

 

Pewnie modele zostaną wycofane ze sprzedaży - C-Max/S-Max/Galaxy - pierwsze które polegną.

 

Ford of EU zostanie de facto podzielony na 3 części:

- imports,

- auta osobowe

- auta dostawcze

 

 

Cel - profit ma być w EU 6%

 

Czyli z 54k luda jakie Ford zatrudnia w EU - 10% redukcji.

 

Trochę danych:

- za ostatnie 5 lat Ford miał - średnio - Achtung! €42 Ojro - zysku na sprzedane w EU auto, lub jak kto woli 0.3%

- dla porównania poza EU te wartości są €1,002 czyli prawie 25x więcej.

- dla USDM - ta wartość to €2,357 - 50x więcej na auto.

 

Na Każde wyklepane auto w fabryce Ford w D - Ford stracił €220.

 

Udzial zysku dla Ford z EU wynosi ... 1% - tak jeden %, przy ok 19% udziału sprzedazy całego Ford.

 

Ford w EU ma udział ok 6.5%- czyli tyle co marki Premium jak BMW czy Merc. - ok 6.5%

 

9b5cad3565abf49733826ffc61d45821.jpg

 

 

eaa50e51ac8b5a144b958b79de3c1e6b.jpg

 

 

Morgan Stanley - następna mafia bankowa której wielu nie lubi - ocenia, ze jeśli Ford chce zwiększyć zysk do tych 6% z 1% - to zatrudnienie w EU musi spaść do 30k luda - czyli o 24k pracowników.

 

Dodatkowo te 54k luda pracujących dla Ford w EU - maja wsparcie 67k luda u kooperantów - klepiacych bezpośrednio dla Ford.

 

 

241365d0d1b8cf3b7d071de0b327f994.jpg

 

836138c1fcc50275346b508fbd40083c.jpg

 

0bb4716b9bbdd0b3e3120838d57e7924.jpg

 

6640b93ff58ea358b0a1a57fa313be7d.jpg

 

 

Początek potopu niestety....

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe jak kiedys porownywalem cene zakupu Forda EU vs world to za duzo sie od siebie nie roznia. Tu wychodzi troche ignorancja magierow z USA oraz to, ze ma sporo modeli, ktore sie nie sprzedaja. Logiczne, ze jak przestana klepac VAN to bedzie potrzeba mniej ludzi. Mysle, ze nastepny do zaaorania bedzie caly dzial aut osobowych. Fiesta, Focuse i 3 SUV sprzedaz bedzie kulala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe jak kiedys porownywalem cene zakupu Forda EU vs world to za duzo sie od siebie nie roznia. Tu wychodzi troche ignorancja magierow z USA oraz to, ze ma sporo modeli, ktore sie nie sprzedaja. Logiczne, ze jak przestana klepac VAN to bedzie potrzeba mniej ludzi. Mysle, ze nastepny do zaaorania bedzie caly dzial aut osobowych. Fiesta, Focuse i 3 SUV sprzedaz bedzie kulala.



Mnie przeraża jedno - te 1%. Czyli tak, 20% potu i kosztow wyrabia 1% zysku - auch!

Nawet GM robił to lepiej bo był
Cały czas na na minusie(ostatnio) w EU.


Logiczne byłoby, ze nie warto - na co dalej wielu ludzi wskazuje - nie warto się pocić w EU przy takich wynikach.

Ale.... #1 Ford przespał, kto by chciał kupić ich bazę produkcyjna w EU?
VAG - Nah -30k luda za dużo,
GM - Nah - juz uciekł,
PSA - Nah - już byli na zakupach.
China? - sami maja swoje problemy i gustują w lepszych daniach takich jak większy % Mercedes.

Wiec nie ma co z tym zrobić...

Ale # 2

Jaki jest cel? Podzielenie firmy na 3 chyba zdaje się to odpowiadać.

Import jest wstanie zarobic $$$ - Mustang.

Van zarobi kasę $$$ i widać przyszłość - VAG JV.

Osobowe - Hmm- jakiś czas pewnie trzeba będzie pociągnąć - żeby PR trochę był a potem zabija, sprzedadzą zamkną.

Czyli teraz pozbywamy się tych Max.
Brexit - jak w końcu się zrobi większy burdel - zamykany klepanie silnikow Diesel.
Koniec 2019/20 - och, Mondeo się nie sprzedaje - bye, bye.

Zostaje Focus & Fiesta. Można pociągnąć do końca generacji, a potem albo ubić albo sprzedać... (jeśli się da)z


Zostają nam dwie profitowe firmy Ford Import EU, Ford-VAG JV EU....

Teraz, jakiś zdolny artysta od spraw podatkowych i drugi od PR musi to ogarnąć i ‚ zmieniający się rynek, wymogi EU bla, bla, bla ‚ i gotowe.





Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, OZI napisał:

 

 


Mnie przeraża jedno - te 1%. Czyli tak, 20% potu i kosztow wyrabia 1% zysku - auch!

Nawet GM robił to lepiej emoji1782.png bo był
Cały czas na na minusie(ostatnio) w EU.


Logiczne byłoby, ze nie warto - na co dalej wielu ludzi wskazuje - nie warto się pocić w EU przy takich wynikach.

Ale.... #1 Ford przespał, kto by chciał kupić ich bazę produkcyjna w EU?
VAG - Nah -30k luda za dużo,
GM - Nah - juz uciekł,
PSA - Nah - już byli na zakupach.
China? - sami maja swoje problemy i gustują w lepszych daniach takich jak większy % Mercedes.

Wiec nie ma co z tym zrobić...

Ale # 2

Jaki jest cel? Podzielenie firmy na 3 chyba zdaje się to odpowiadać.

Import jest wstanie zarobic $$$ - Mustang.

Van zarobi kasę $$$ i widać przyszłość - VAG JV.

Osobowe - Hmm- jakiś czas pewnie trzeba będzie pociągnąć - żeby PR trochę był a potem zabija, sprzedadzą zamkną.

Czyli teraz pozbywamy się tych Max.
Brexit - jak w końcu się zrobi większy burdel - zamykany klepanie silnikow Diesel.
Koniec 2019/20 - och, Mondeo się nie sprzedaje - bye, bye.

Zostaje Focus & Fiesta. Można pociągnąć do końca generacji, a potem albo ubić albo sprzedać... (jeśli się da)z


Zostają nam dwie profitowe firmy Ford Import EU, Ford-VAG JV EU....

Teraz, jakiś zdolny artysta od spraw podatkowych i drugi od PR musi to ogarnąć i ‚ zmieniający się rynek, wymogi EU bla, bla, bla ‚ i gotowe.





Sent from my iCrap X using Tapacrap

byłem parę miesięcy temu w Saarlouis i jeśli pozostałe fabryki mają na takim poziomie, to wcale się nie dziwię, że się zwijają z EU, a wystarczy robić dobre samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem parę miesięcy temu w Saarlouis i jeśli pozostałe fabryki mają na takim poziomie, to wcale się nie dziwię, że się zwijają z EU, a wystarczy robić dobre samochody

@fab4htp - detale - co jest złe?

 

 

Generalnie to wasza wina! Dlaczego nie kupujecie Ford?

 

Stylistyka, wykończenie, cena, czy obsługa? Czy wszystko razem?

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

@fab4htp - detale - co jest złe?

 

 

Generalnie to wasza wina! emoji1782.png Dlaczego nie kupujecie Ford?

 

Stylistyka, wykończenie, cena, czy obsługa? Czy wszystko razem?

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

jak ja sobie wyobrażałem taką fabrykę, to samochód wyjeżdża z hali produkcyjnej gotowy i czeka na klienta, tam to wyglądało, że zaczyna jazdy po zakładach do tego , tamtego, to mały zakład, same hale - stare, to nie jest/był nowoczesny zakład, a i to było widać po placu gotowych aut, za dużo modeli, za mało aut) no i jednak większość Niemców w środku, to musiało kosztować, zresztą my na przykład więcej zepsuliśmy niż zrobiliśmy dobrze (powiedzmy, że chodzi o utrzymanie instalacji, ale to Niemiec spiertentegolił ;) )

jeśli zmieniam samochód - dlaczego nie ford? inne są lepsze, po prostu, niech by się reklamowali jak Toyota, że mają niezawodne samochody, wtedy rozważę, a tak tylko czytam, że Ford jak stoi to wygląda jak jedzie, praktycznie to coś znaczy? idts 🆗

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, OZI napisał:

@fab4htp - detale - co jest złe?

 

 

Generalnie to wasza wina! emoji1782.png Dlaczego nie kupujecie Ford?

 

Stylistyka, wykończenie, cena, czy obsługa? Czy wszystko razem?

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Nowa Ka na tle malych aut konkurencji to niewypal. Fieste kupuje cala Europa. Focus radzi sobie calkiem sprawnie i na tym koniec. Mondeo odstaje od VAG a to najczesciej auta sluzbowe. Francuzow klasy D tez nikt nie kupuje poza Francja.

 

Kuga stara, Escape drogi ale ciekawy. Brakuje im modeli bo VANow nikt juz nie kupuje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2019 o 03:58, OZI napisał:

Mnie przeraża jedno - te 1%. Czyli tak, 20% potu i kosztow wyrabia 1% zysku - auch!

Ale czego to jest wina? Wstrętnych regulacji, fochatego konsumenta czy wysokich kosztów pracy? Bo wszystkie trzy pierwsze dotyczą każdego innego producenta, który w Europie produkuje czy sprzedaje.

 

A może tego, że rynek Europejski jest diabelnie konkurencyjny, gdzie nie można byle-czego zapakować w naklejki z dwoma paskami i sprzedawać jako Shelby Cobra Edition? Gdzie klient wie, czego za swoje (grube) $€£¥ oczekuje i auto o spasowaniu Tesli, odporności korozyjnej Mazdy i komforcie Dacii, a cenie jak za VW, testu konsumenckiego nie przechodzi? 

 

Są producenci, którzy wciąż produkują dla Europy. I o zgrozo robią na tym pieniądze... :] Ford i GM najwyraźniej nie potrafią, mordując przy okazji zasłużone europejskie marki - patrz Saab, Volvo, Jaguar, LR czy Opel... 😄

 

Mam tylko nadzieję, że Tesla od Forda kupi fabrykę za skrzynkę piwa lub dwie... Jeśli Model 3 będą składać na miejscu, to automatycznie obniżą koszt o ok. 7% (dramatycznie zwiększając przy tym marżę) i obniżą koszty transportu - bo na każdy statek wejdzie więcej części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, OZI napisał:

@fab4htp - detale - co jest złe?

 

 

Generalnie to wasza wina! emoji1782.png Dlaczego nie kupujecie Ford?

 

Stylistyka, wykończenie, cena, czy obsługa? Czy wszystko razem?

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Bo Ford to badziew, a obsługa klienta jeszcze gorsza niż samochody. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2019 o 00:19, OZI napisał:

Początek potopu niestety....

 

 

 

IMO problemem Forda w EU jest fakt, że nie zauważyli że ludzie chcą SUVów i crossoverów. A ich oferta w tych segmentach jest bardzo słaba.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, grogi said:

Ale czego to jest wina? Wstrętnych regulacji, fochatego konsumenta czy wysokich kosztów pracy? Bo wszystkie trzy pierwsze dotyczą każdego innego producenta, który w Europie produkuje czy sprzedaje

US stylu zarzadzania w EU 🙂 - czyli ditto to samo jak GM.

14 hours ago, grogi said:

Gdzie klient wie, czego za swoje (grube) $€£¥ oczekuje

to prawda, ze za grube, ale czy oczekuje?

 

EU klient nie ma wyboru - chyba, ze ma gruby ponad przecietnie portfel. EU klient moze wybierac miedzy 1x butelka COKE 600ml a 1x butelka COKE 600ml i 1x butelka sprite nastepne 600ml  -bonus - jak  wezmiesz butelke COke & sprite to ci cylinde odetna 🙂

 

Oczekuje, to przeciez normalne - w koncu placi.

 

Ale... To nie klient chcial downsizing, to nie klient chcial Diesel, to nie klient chce EV dzis - to ma narzucone odgornie i ma siedziec cicho. Juz dzis wiemy jak to sie wszystko konczy - EU koncerny oszukuja, a taki biedny Ford ktory trzymal sie zasad gry dostaje po pupci 🙂

 

A powazniej ...

 

A, ze FORD sie nie umie - dzieki swojemu Yanks stylowi zarzadzania sie do tego dostosowac, to inna sprawa.

- design guana,

- organizacja quana,

- za pozne dostosowywanie sie do zmienajacego rynky - nastepna guana..

 

Wielu twierdzi, ze Ford chcial wszystko w EU sprzedac, ale nie mogl sie zdecydowac ... i jak GM uderzylo, to kupca brak...

 

Wiec, jednolinijkowo - Ford jest winny!

14 hours ago, grogi said:

auto o spasowaniu Tesli,

Wiesz, calkowicie powaznie, to Ford mnie tak nie przeraza jak Tesla - nie chce sie tu narazac, ale publiczny autobus jest naprawde lepiej i toporniej poskladany niz Tesla  - fajne do jazdy - tak przyznaje sie - ale nie ma mowy, ze bym wydal swojego $1 na to dopoki tego nie wyklepia lepiej. Juz wole Ford 🙂

 

14 hours ago, grogi said:

Są producenci, którzy wciąż produkują dla Europy. I o zgrozo robią na tym pieniądze... :] Ford i GM najwyraźniej nie potrafią, mordując przy okazji zasłużone europejskie marki - patrz Saab, Volvo, Jaguar, LR czy Opel... <span> 😄

Zgoda!

GM zrujnowalo SAAB - nienawidze ich za to! Szczerze.

 

Volvo - pod wodza Geely poprawia sie jakosc, chociaz niektore pomysly sa wrecz idiotyczne jak ograniczenie V - znow jak jestes pogaty i sobie Poly-gwaizde kupisz, to cie nie ogranicza 🙂

Jag-LR - przeciez oni sie oficjalnie przyznaja, ze to VAG i EU ich wykonczaja, postawili tylko na Diesel a ten sie przeciez zrobil fuj ... w EU.

 

- wow, wow, wow - nie wiem co napisac, nie myslalem, ze PSA na tym zarobi, potem nie myslalem, ze tyle zarobia, a potem musialem sie wiecej wina napic, zeby uwierzyc ile zarobili i w jakim czasie.

 

Opel w zasadzie jest swietnym przykladem - jak nie nalezy zarzadzac firma by GM Opel.

 

AFAIK 7,000 luda w Opel EU zajmowalo sie wszystkim innym GM, tylko nie Opel - ciekawe czy w FORD nie jest podobnie?

 

15 hours ago, grogi said:

e Tesla od Forda

Sabotaz! Juz wiem, ze teraz chcesz granat EV wrzucic. Przeciez polaczenie wyklepania Tesli, z wykonczeniem Ford - da auto ktore nie bedzie wstanie za brame kleparni wyjechac ... dodatkowo pewnie nie 200Euro beda tracic, a 400 na auto ...

 

Nie sadze, ze zobaczymy produkcje Tesla w EU. USDM jest burdelem, Elon prawdopodobnie z Tesla dostanie kopa -SEC ma wzystko aby to zrobic, a najwiekszy priorytet to China.

 

Ja calkowicie szczerze, sadze, ze Made in China Tesla 3 bedzie lepiej wyklepanan niz ta w namiocie w Freemont, CA...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, AstraC said:

Bo Ford to badziew, a obsługa klienta jeszcze gorsza niż samochody.

Ja osobiscie na obsluge klienta nie moge narzekac, ale tak wykonczenie wola o wziecie mlotka i uderzenie we wszystko zeby sie trzymalo.

 

BTW 3 lata czy 4 modelowe minely, montujac kamere do Ford-a missus Ozi zaskoczylo mnie jedno, masa czesci w Ford - Made in USA btw, wyklepanym w 2018 vs ten sam model 2015 -jes Made in China... kiedy jeszcze 3 lata temu bylo albo Germany albo Mexico - mowimy o tych samych czesciach ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, wujekcybul said:

Fieste kupuje cala Europa. Focus radzi sobie calkiem sprawnie i na tym koniec.

Tylko ciekawe jest, ze oni na Focus - tak tym nowym tez traca 🙂 Na Fiesta nie wiem, ale podejrzewam, ze tez. AFAIK kazde auto osobowe wyklepane w EU maja strate. Jedynie VAN ich ciagnie w gore...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OZI napisał:

Tylko ciekawe jest, ze oni na Focus - tak tym nowym tez traca 🙂 Na Fiesta nie wiem, ale podejrzewam, ze tez. AFAIK kazde auto osobowe wyklepane w EU maja strate. Jedynie VAN ich ciagnie w gore...

To moze wynikac z kreatywnej ksiegowosci, celowego dzialania lub po prostu z tego, ze nie znaja sie na biznesie i musza upasc. VAG potrafi ba ludzie po kilka miesiecy czekaja na zwykla kure. Francuzi potrafia ba kila daje rade.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

Nie sadze, ze zobaczymy produkcje Tesla w EU

Nie chodzi o produkcję, ale końcowa assembly. Bateria dodaj do reszty... Tak jak w Tilburg składają ModelS i ModelX.

 

https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-10-13/check-out-tesla-s-hot-new-european-factory

 

10% vs 3% import duty ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Rosji juz redukuja, koncza produkcje aut osobowych i koncentruja sie na dostawczych. Zrodlo samar. Mysle, ze to juz ostatnie modele Focusa i Fiesty nowych nie bedzie, nie wspominajac juz o wiekszych autach.

 

https://www.samar.pl/__/3/3.a/102861/3.sc/11/Ford-zmienia-strategię-w-Rosji.html?locale=pl_PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rosji juz redukuja, koncza produkcje aut osobowych i koncentruja sie na dostawczych. Zrodlo samar. Mysle, ze to juz ostatnie modele Focusa i Fiesty nowych nie bedzie, nie wspominajac juz o wiekszych autach.
 
[..]


3 fabryki out. 2 klepiace I jedna silnikow.

Ale 2012 - sprzedawali w RUS 130k nowych aut rocznie

2018 - 53k - roznica.

Nowe JV z Sollis nie jest kontrolowane przez Ford. Z 50-50, maja teraz 49%.

Czyli opchneli Business I nawet ich to nie kosztowalo.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

 


3 fabryki out. 2 klepiace I jedna silnikow.

Ale 2012 - sprzedawali w RUS 130k nowych aut rocznie

2018 - 53k - roznica.

Nowe JV z Sollis nie jest kontrolowane przez Ford. Z 50-50, maja teraz 49%.

Czyli opchneli Business I nawet ich to nie kosztowalo.




Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Czyli potwierdza sie to co napisalem wczesniej zle zarzadzanie. Koreance potrafia w Rosji sprzedawac a Ford nie umie. Z drugiej strony przespali trendy w motoryzacji to nie ma co sie dziwic, ze nie sprzedaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdza sie to co napisalem wczesniej zle zarzadzanie. Koreance potrafia w Rosji sprzedawac a Ford nie umie. Z drugiej strony przespali trendy w motoryzacji to nie ma co sie dziwic, ze nie sprzedaja.



Banki mówią ze na RUS brakuje im taniego modelu - coś jak Ford Australia Design Centre opracowało dla India jak np Figo.


Korea ich tez wykańcza AFAIK, China z CDK tez.


Ciekawe ze za tydzień ma być premiera nowego Ford Puma na podbicie India.

9c4ab7af007f22d65cc980809f51a621.jpg


5e146bfaf949531cdbf059b7ae96c9a3.jpg


Czyli produkt maja, ale wyglada ze wzorem Mary z GM każdy chce teraz klepać mało is przestawać drogo...


To się IMVHO złe skończy jak następna recesja nadejdzie, ale co ja tam wiem ...




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2019 o 21:14, OZI napisał:

 

Generalnie to wasza wina! emoji1782.png Dlaczego nie kupujecie Ford?

 

To jest bardzo dobre pytanie. I co ciekawe, nie potrafię na nie odpowiedzieć.

Nie przypominam sobie, abym był w salonie Forda jak w zeszłym roku szukałem auta.

Chyba nawet nie pomyślałem o Fordzie, a jeśli juz to o Mustangu.

 

Nie uważam aby taki Ford Focus był złym autem. Co więcej, jeździłem kilka dni służbowym takim i mi się podobał.

W tym samym czasie kolega z innej firmy dostał na stałe służbówkę Focusa. I też chwalił.

 

Nie wiem co jest z tymi autami nie tak. Nie są złe, wyglądają nawet dobrze, ale jednak jako prywatne auto w ogóle mi nie przeszły przez głowę.

 

Dodam, że rozważałem kompletnie różne auta, od elektrycznego Fiata 500 do Toyoty CHR w wersji hybrydowej i zwykłej. Była Toyota Yaris. Testowałem Audi A3 w dieslu używane, a nawet wspólnie z synem próbowaliśmy wybadać ile miejsca jest w Alfie Romeo Brera...używanej.

Różne cuda badałem, ale żadnego Forda. I nawet o Fordzie nie pomyślałem.

Kupiłem zwykłe auto kompaktowe, dla którego Ford ma bezpośrednią konkurencję. To nie jest tak, że dla mnie nic nie oferowali.

 

Nie wiem :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 04:47, OZI napisał:

Ale... To nie klient chcial downsizing, to nie klient chcial Diesel, to nie klient chce EV dzis - to ma narzucone odgornie i ma siedziec cicho.

 

Trudno mi pisać, to co napiszę, ale jakiś czas temu zauważyłem, że klient może nie wiedzieć czego chce.

 

Ja nie chciałem downsizingu i twierdziłem że lepsze wolnossące 2.0 niż jakiś ulep mikrosilniczek z turbo.

Teraz wiem że się myliłem, a za benzynę płaciłem jak jakiś idiota.

 

Klient kiedyś nie chciał ABS (tak, na AK były dyskusje o wydłużaniu drogi hamowania), nie chciał poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa nawet.

 

Czasem ktoś musi zadecydować za klienta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 04:52, OZI napisał:

Tylko ciekawe jest, ze oni na Focus - tak tym nowym tez traca 🙂 Na Fiesta nie wiem, ale podejrzewam, ze tez. AFAIK kazde auto osobowe wyklepane w EU maja strate. Jedynie VAN ich ciagnie w gore..

 

To jest księgowo-controllingowe przyłożenie odpowiednich kluczy rozliczeniowych.

Możesz udowodnic co chcesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem w ubieglbym tygodniu nowym Focusem 1.0T. Kosztuje tyle co te pseudo SUV fiaty i francuzy. Prowadzenie super! Cisza w srodku, sztywny, zwarty. Szybko reaguje na zmiane kierunku. Z silnikiem 1.5 czy 2.0 w ST to bedzie rakieta. Moze troche maly z przodu vs Golf. Troche sie dziwie, ze ludzie tego nie kupuja.

 

 

af66e634215a32a06423cdfe0a5c27b2.jpg

4660478cf37084e767622643097be844.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jezdzilem w ubieglbym tygodniu nowym Focusem 1.0T. Kosztuje tyle co te pseudo SUV fiaty i francuzy. Prowadzenie super! Cisza w srodku, sztywny, zwarty. Szybko reaguje na zmiane kierunku. Z silnikiem 1.5 czy 2.0 w ST to bedzie rakieta. Moze troche maly z przodu vs Golf. Troche sie dziwie, ze ludzie tego nie kupuja.

 

 

Cena, cena i jeszcze raz cena.

No i pakiety wyposażenia z tyłka jak to u forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.