Skocz do zawartości

Tarcze Delphi vs Brembo


gustuff

Rekomendowane odpowiedzi

Które? Cena podobna czyli dużo. To jedyni producenci mający tarcze do tego wynalazku. Klocki Ferrodo. 

 

Delphi niby maja jakąś super hiper powłokę antykorozyjną, co akurat w tym przypadku może być istotne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tarcze Delphi na tyle w Galaxym. Przejechałem ze 30kkm pewnie - nic się nie działo i dobrze hamowały z klockami Motorcraft. A tył hamował dość sporo bo obciążony często był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu akurat Brembo w tym konkretnym przypadku?

Generalnie w tym wynalazku tarcze się nie zużywają i właśnie z tego powodu muszę wymienić. Generalnie tylne wyglądaja jak te: https://allegro.pl/oferta/tesla-model-s-tarcz-hamulcowa-6767616708 🤨

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Brembo dostarcza układ hamulcowy do tych Tesli, po zdjęciu zacisku powinieneś nawet tam znaleźć ich logo od wewnętrznej strony. A i same tarcze też USA :)

A co do rdzy na tylnej osi to zrozumiałe w takim elektryku, chociaż przyznaję że nie wiedziałem wcześniej to takim problemie w tych samochodach. Bo jak rozumiem chodzi o rdzę na powierzchni ciernej. A skoro tak, to muszę Cię zmartwić, najlepsza hiper powłoka w niczym nie pomoże, bo zniknie z tarczy podczas pierwszego hamowania.

Musiałbyś mieć tarcze z nierdzewki, albo większy udział tylnych hamulców żeby tarcza nie zdążyła zardzewieć. Nawet bym powiedział, jakkolwiek głupio by Ci to nie zabrzmiało, jak jest możliwość to przetoczyć i "do następnego" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem że to system Brembo. I właśnie z tego powodu zacząłem się zastanawiać na tarczami gdy zobaczyłem, że są "dostępne" (tutaj ciężko powiedzieć o czymkolwiek, że jest dostępne). 

No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji...

No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN...

 

Myślałem, żeby przetoczyć tylne, ale tutaj niewykonalne. Albo biorąc pod uwagę ewentualną stawkę to taniej by było kupić własną tokarkę 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, gustuff napisał:

Tak, wiem że to system Brembo. I właśnie z tego powodu zacząłem się zastanawiać na tarczami gdy zobaczyłem, że są "dostępne" (tutaj ciężko powiedzieć o czymkolwiek, że jest dostępne). 

No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji...

No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN...

 

Myślałem, żeby przetoczyć tylne, ale tutaj niewykonalne. Albo biorąc pod uwagę ewentualną stawkę to taniej by było kupić własną tokarkę 😂

Za co 8000 zł ? 

Nowa tarcza kosztuje w detalu 616 zł, klocki ok 200 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kovic napisał:

Za co 8000 zł ? 

Nowa tarcza kosztuje w detalu 616 zł, klocki ok 200 zł. 

Tyle kosztuje wymiana w serwisie kompletu wlacznie z postojowym i robocizna. 

To ile kosztuje aftermarket tez dobrze wiem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gustuff napisał:

Tyle kosztuje wymiana w serwisie kompletu wlacznie z postojowym i robocizna. 

To ile kosztuje aftermarket tez dobrze wiem 😉

To są ceny z Norwegii-jak dobrze zrozumiałem?

Wymieniasz ''dla siebie'' czy nie chcą podbić jakiegoś przeglądu;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2019 o 06:50, gustuff napisał:

Które? Cena podobna czyli dużo. To jedyni producenci mający tarcze do tego wynalazku. Klocki Ferrodo. 

 

Delphi niby maja jakąś super hiper powłokę antykorozyjną, co akurat w tym przypadku może być istotne. 

Może kilka mocnych hamowań z dużej prędkości załatwi sprawę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, volf6 napisał:

To są ceny z Norwegii-jak dobrze zrozumiałem?

Wymieniasz ''dla siebie'' czy nie chcą podbić jakiegoś przeglądu;]

Tak, w Norwegii. W Berlinie dużo taniej nie będzie. 

 

Wymieniam i tak i tak :] 
Dla siebie, bo pojawiło się lekkie bicie, więc wjeżdżają nowe hamulce, fele i opony. Przeglądu też nie przejdzie z zardzewiałymi tarczami :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krzynios napisał:

Może kilka mocnych hamowań z dużej prędkości załatwi sprawę?

 

Bez szans. 

1. tylne są zbyt mocno skorodowane

2. nie da się całkowicie wyłączyć odzyskiwania energii (albo nie potrafię), więc i tak są słabo dociskane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gustuff napisał:

No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji...

No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN...

 

Na pewno dałoby się to rozwiązać w jakiś prosty sposób, al e fakt kasa się musi zgadzać. W takim układzie jak opisałeś nie za bardzo wiem co Ci poradzić - chyba brać najtańsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rozwiązanie:

 

Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze.

 

Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy.

 

 

Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane.....

 

Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, JacWeg napisał:

Jest rozwiązanie:

 

Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze.

 

Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy.

 

 

Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane.....

 

Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych?

Ale auto hamuje. Tylko nie hamulcami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 10:42, JacWeg napisał:

Jest rozwiązanie:

 

Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze.

 

Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy.

 

 

Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane.....

 

Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych?

Za dużo kombinacji. 

To nie jest tak, że nie są zużyte. Przednie mają nawet mały rancik. 

Wydaje mi się, że nie robią tutaj pomiaru siły hamowania, ale zaraz sprawdzę w przepisach. 

 

Tak jak ktoś wcześniej napisał - hamuje używając w znacznym stopniu rekuperacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.